[QUOTE="Kifa";24219209]Keittiönoita: et liene sitten järjestänyt kemuja kovinkaan isolle joukolle? Jo muutaman kymmenen hengen joukkoon mahtuu hyvällä tuurilla sekä tiukka vegaani, ketokarppaaja että ne pari tavallista laktoosi-intolerantikkoa, keliaakikkoa ja allergikkoa. Siinähän sitten ihmettelet miten väsätä täytekakku joka olisi maidoton, munaton, jauhoton, sokeriton, hiivaton ja liivatteeton...[/QUOTE]
Olen järjestänyt ja syksyllä järjestämässä yhdet noin 40 hengen juhlat (joissa on useita vegaaneja...ei siis vain kasvissyöjiä vaan vegaaneja) sekä toiset vähän isommat pippalot. Ja juu, olen tehyt tarjottavia porukalle, joka oli lihaton-kalaton-munaton-maidoton-herneetön-pavuton-pähkinätön-banaaniton-kiwitön-sitrushedelmätön. Ja tein tarjottavat, jotka sopivat kaikille...siinä oli kyllä hieman haastetta
Mun siskoni tyttö on moniallerginen. Nyt 17-vuotiaana sillä on enää kymmenkunta kiellettyä ruoka-ainetta, mutta pienempänä sillä oli kymmenkunta ruoka-ainetta, jolle se ei ollut allerginen. Meillä on tapana viettää kaikenlaiset kissanristiäiset nimipäiviä myöten, joten vähintään 6 kertaa vuodessa on tullut laitettua hänellekin sopivat tarjottavat. Ja allergioissa piti tietysti huomioida myös sen hetkinen siitepölytilanne, jotta osaa huomioida myös ristiallergiat. Sen vuoksi en pidä karppeja mitenkään haastavina tarjottavien suhteen...hemmetin paljon hankalammistakin ruokavalioista on selvitty.
*muoks* Ja lisään vielä, että näiden 17 vuoden aikana siskoni poikakin sairastui diabetekseen ja alkuvaiheessa hänellä oli sokerittomat, keinotekoisin makeutusainein makeutetut tarjottavat. Nykyisin onneksi voi jo syödä ihan normaalisti, kun diabetes on saatu tasapainoon.