Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On aikoihin eletty jos karppaajille pitää omat sapuskat tehdä, ei ikinä. Mä en ainakaa paapo ketään kuka voi syödä normi ruokaa,mut ku ei vaan halua. Lapsellista touhua.
Ihan oikein teit, hyvä. Ainoastaan jos on joku jollekkin allerginen niin silloin tehdään jotain hänelle myös, mut ei rasvanaamoille.

no mie teen nyt muutenkin karppitarjottavat aina mutta teen mie ihan ns. normitarjottavaa siihen mukaankin. eli jokaiselle jotakin. riippuu tietysti kuinka isot kekkerit on mutta yleensä on ollu karpin juustotorttua ja ns. karppipavlovaa sekä sitte ihan normitäytekakkua, ne jotka karppaa ei koske täytekakkuun ja muut saa nauttia senki eestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24218870:
no juu, onhan se tietty sillätavalla mulle epäterveellistä etten voi tosiaan syyä niitä rasvamääriä mitä ns. suositukset on. mutta kun vaihoin voin kookosöljyyn niin ei ole ollu nyt niitäkään ongelmia enää :D

mä en söis ikinä voita, mieluummin öljyöä, ja sekin on varmaan karpilta kielltty. mun elämästä tulis aika hirveetä jso en saisi pasta ja pottua, mä tykkän nistä

Ai täällä on taas niitä kurittomien maailmannapa-JessicaJoonatanien äityliinejä, jotka ei saa lapsilleen mitään rotia? Vai emännän tehtäväkö se on huolehtia siitä, että teidän pilallekasvattamat käytöstavattomat penikkanne eivät ahda mahaansa täyteen kakulla? Mitä, ette tietenkään moneen päivään ole lämmittäneet mussukoillenne eineksiä tai tilanneet pizzaa kun pääsette helpommalla kun päästätte ne irti juhlapöydässä, eikö niin? Mitäs te olette siellä juhlissa tehneet sillä aikaa kun teidän kullanmussut lapioi kahvipöytää tyhjäksi? Istuneet tupakalla ja vetäneet boolia?

Jumalauta ämmät, on ihan oma tehtävänne kasvattaa ne pennut niin, että ne osaa olla juhlissa ihmisten lailla! Emännällä on todellakin muutakin tehtävää kuin kaitsea teidän röyhkeitä pilttejänne!!! Prkl.

On aikoihin eletty jos karppaajille pitää omat sapuskat tehdä, ei ikinä. Mä en ainakaa paapo ketään kuka voi syödä normi ruokaa,mut ku ei vaan halua. Lapsellista touhua.
Ihan oikein teit, hyvä. Ainoastaan jos on joku jollekkin allerginen niin silloin tehdään jotain hänelle myös, mut ei rasvanaamoille.
Mä taas vieraita kutsuessani haluan nimenomaan paapoa heitä ja tehdä sellaiset tarjottavat, että jokaiselle löytyy jotain. Mutta meillä onkin niin monta erilaista ruokarajoitteista jo ihan lähipiirissäkin, että olen tottunut tekemään monenlaiseen ruokavalioon sopivia sapuskoita enkä koe niiden tekemistä vaikeana. Ja karpit on tosiaan noissa meidän suvun ruokarajoitteisissa kaikista helpoimpia.

• Tykkää
Reactions: Nyynä ja Kurmeli
kyllä väittäisin että tässä porukassa olis ne karppien herkut jääneet syömätä ( anoppi on sen verran vanhanaikainen että , esim mikään muu kuin peruna ei ole ruokaa, oen jos ei ole esin karjalnpaiti kanssa potua, se EI ole ruokaa)

niin. siehän sen tiiät mitä sinun vieraat syö. ja jos joukossa on vaan yks karppaaja niin ei siittä tarjottavasta kannata stressiä ottaa. varsinkin kun on sanonu tuovansa omat eväät.

[QUOTE="vieras";24218912] Mitä, ette tietenkään moneen päivään ole lämmittäneet mussukoillenne eineksiä tai tilanneet pizzaa?
.[/QUOTE]

No ei kaikki syötä tollasta paskaa lapsilleen ko sä :O Kuule voin kertoa sulle ettei noi oo normiruokaa, lopeta lapsies rääkkääminen tollasilla sapuskoilla :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24218918:
Mä taas vieraita kutsuessani haluan nimenomaan paapoa heitä ja tehdä sellaiset tarjottavat, että jokaiselle löytyy jotain. Mutta meillä onkin niin monta erilaista ruokarajoitteista jo ihan lähipiirissäkin, että olen tottunut tekemään monenlaiseen ruokavalioon sopivia sapuskoita enkä koe niiden tekemistä vaikeana. Ja karpit on tosiaan noissa meidän suvun ruokarajoitteisissa kaikista helpoimpia.

tämä on niiiin totta. kun on kananmunanvalkuaisallergikkoa, kala-allergikkoa, keliaakikkoa, maitoallergikkoa, karppaajaa, hiivatonta niin kyllä se karppaaja niistä se helpoin on :D

mä en söis ikinä voita, mieluummin öljyöä, ja sekin on varmaan karpilta kielltty. mun elämästä tulis aika hirveetä jso en saisi pasta ja pottua, mä tykkän nistä

:D ei öljy ole karpilta kielletty :D karppi syö maitotuotteita, pähkinöitä, siemeniä, kasviksia, hedelmiä (rajoitetusti näitä viimeksimainittuja jos on ketokarppi), lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia, rasvoja... niinku sanoin niin kannattaa tutustua, se on se pekka puska kun on tehny karppaamisesta kirosanan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24218940:
tämä on niiiin totta. kun on kananmunanvalkuaisallergikkoa, kala-allergikkoa, keliaakikkoa, maitoallergikkoa, karppaajaa, hiivatonta niin kyllä se karppaaja niistä se helpoin on :D

Meillä syödään kyllä perunaa, riisiä ja pastaakin, mutta noin muutoin meidän sapuskat taitaa olla aika karppiruokaa.

Aivan joo. Olen sanaton, jälleen kerran :D.

Minäkin teen salaattia missä pastaa, paprikaa, sipulia, herneitä, maissia, jotain lihaa , viinirypäleitä, mandariinia tai ananasta lihan mukaan.
Mikä ihmetyttää? Etkö ole itse tajunnut moista tehdä koskaan? Ja se on ja sitä kutsutaan salaatiksi vaikka sinä ei sitä vihreää olekaan.
Teet itsestäsi tyhmemmän kuin oletkaan.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
[QUOTE="vieras";24218912]Ai täällä on taas niitä kurittomien maailmannapa-JessicaJoonatanien äityliinejä, jotka ei saa lapsilleen mitään rotia? Vai emännän tehtäväkö se on huolehtia siitä, että teidän pilallekasvattamat käytöstavattomat penikkanne eivät ahda mahaansa täyteen kakulla? Mitä, ette tietenkään moneen päivään ole lämmittäneet mussukoillenne eineksiä tai tilanneet pizzaa kun pääsette helpommalla kun päästätte ne irti juhlapöydässä, eikö niin? Mitäs te olette siellä juhlissa tehneet sillä aikaa kun teidän kullanmussut lapioi kahvipöytää tyhjäksi? Istuneet tupakalla ja vetäneet boolia?

Jumalauta ämmät, on ihan oma tehtävänne kasvattaa ne pennut niin, että ne osaa olla juhlissa ihmisten lailla! Emännällä on todellakin muutakin tehtävää kuin kaitsea teidän röyhkeitä pilttejänne!!! Prkl.[/QUOTE]

no minun nelivuotias tuskin syö kenenkään juhlapöytää tyhjäksi, hyvä jos se kakkupala ees maistuu :laugh: että ihan turha vaahdota.

ja kyllä, minunki mielestä se on ensisijaisesti lasten vanhempien tehtävä opettaa miten juhlissa ollaan ja kuinka paljon on soveliasta ottaa tarjottavia, ei emännän. kyllä mie oisin erittäin nolona jos minun lapseni vetäis puolet kermakakusta joka on tarkotettu jaettavaksi kaikkien kesken.

[QUOTE="vieras";24218973]Tajusitko sinä saatanan pässi yhtään, mitä kirjoitin? Kommentoi ens kerralla vasta sitten, kun olet edes vähän rattailla! Nuija.[/QUOTE]

Hihiihiii provosoidutpas helposti, onko lääkkeet jääny kaappiin ja avain nielastu :D

heti aluksi riepu painu muualle ilkkumasta TAAS. ja kyllä en minäkään karpille oisi erikseen laittanu, varsinki kun ilmottanu ottavansa omat eväät ja toisekseen se on omaa hömpötystä ei mikään allergia mikä pitäis huomioida!

• Tykkää
Reactions: narikka83
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24218972:
Meillä syödään kyllä perunaa, riisiä ja pastaakin, mutta noin muutoin meidän sapuskat taitaa olla aika karppiruokaa.

niin meilläki välillä. ja muksu saapi perunaa ja täysjyväriisiä sekä täysjyväpastaa, mie vain en ite siittä niin välitä.

Allergiat ja keliakia sentään ovat varsin yksiselitteisiä mutta kun näitä karppi-, kasvis- sun muita erikoisdieettejä on vähän joka lähtöön niin mistä ihmeestä emännän pitäisi tietää mitä kukakin tarkalleen ottaen suostuu syömään? Yhdelle riittää kun tarjolla on kinkkuleipien sijaan niitäkin joissa on pelkkää juustoa, toinen suostuu syömään vain täysvegaanista luomusapuskaa. Yhdelle kelpaa karppivaihtoehdoksi salaatti ja lihapullat ja toinen ei niihin koske kun salaatinkastikkeessa on mukana sokeria ja lihapullissa korppujauhoa. Selvänäkijä noissa saisi melkein olla.

Mun mielestä karppaus on ihme pelleilyä.

minun mielestä mikä tahansa ruokavalio joka toimii ihmisellä niin että kipuja ei ole eikä ongelmia tule ja ihminen voi hyvin, ei ole pelleilyä. en siis ole mikään karppiristiretkeläinen enkä yritä ketään käännyttää, mutta minun kropalle se sopii, ei tosin kaikille.

ja painotan vielä että en ole ketokarppi vaan hyväkarppi eli en ole kokoaikaa ketoosissa ja välillä leipääkin (ruis) syön. enkä ahda naamaani 1g/elopainokilo rasvaa vuorokaudessa koska siitä ei ole minulle mitään hyötyä. kokeilemalla löytää itelleen sopivan ruokavalion, minulle tärkeintä on puhtaus.

Yhteistyössä