Minusta karppaus ei OLE ERITYISRUOKAVALIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisko muuten olla, ettei vieraat ottaneet broilerisalaattia, koska oma talonväkikään ei siihen koskenut? Siis kun ap sanoi, ettei kukaan uskaltanut sitä ottaa. Jos vaikka ap itse olisi näyttänyt esimerkkiä niin ehkä sekin salaatti olisi maistunut.

No, mutta, rolliksella oli paskat bileet ja palsta on täynnä vieraanvarattomia mammoja.

Juhuu!

No mutta ajatellaan asiaa toisinpäin:

Jos rollis olis karppaaja ja olis vääntänyt pöydät täyteen karppiherkkuja ja kukaan ei olis niitä syönyt (valtaosan mielestä ne on myrkyllisiä) niin mitenpäin täällä porattais nyt?

rollolainen: tehe seuraavalla kerralla munakasrulla uunissa, väliin juustoraastetta ja jauhelihaa esimerkiksi. se menee karpille ja kaikille muillekin kuhan et käytä vehnäjauhoja sen munakkaan suurustamiseen.

mie teen useasti pizzaa enkä käytä siihen yhtään vehnäjauhoja. mie teen sen psylliumiin, kermaan/maitorahkaan, juustoraasteeseen ja öljyyn. ja tulee niin hyvää että tuo nelivuotias ipanaki tykkää.

ja vielä ap: sinun tarjottavissa ei siis ollu mitään vikaa, ihan hyvät tarjottavat olit tehny, mutta sinun pitäis olla hieman avarakatseisempi niin ei ehkä tulis niitä nurinoitakaan perheenjäseniltä. siehän voit aina sanoa siskolles että sanoit tuovasi omat eväät jotenka en tehny mitään karppisapuskaa, pistä se sinne hänen seinälleen niin että kaikki näkee jos tämä asia on niin tärkiä sinulle.

No, mutta, rolliksella oli paskat bileet ja palsta on täynnä vieraanvarattomia mammoja.

Juhuu!

No mutta ajatellaan asiaa toisinpäin:

Jos rollis olis karppaaja ja olis vääntänyt pöydät täyteen karppiherkkuja ja kukaan ei olis niitä syönyt (valtaosan mielestä ne on myrkyllisiä) niin mitenpäin täällä porattais nyt?

mitenkä sie tähän johtopäätökseen oot päätyny?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24218455:
juu ei ole. mutta VILJAHERKÄLLE tuo iho-oireita ja jumalattomat vattakivut. mie karppaan, ihan sen takia että mie en kestä näitä suomalaisia viljoja (lue: gluteenia) enää kun ei nämä mitään puhtaita enää ole. ja minulla EI ole silti keliakiaa (vielä).

sie voisit joskus ihan rauhassa tutustua näihin asioihin ihan ajan kanssa ja järjellä, ei nämä mitään rakettitiedettä ole.

mie en ois kehannu olla laittamatta paria semmosta lajia mitä siskokin ois voinu syyä. ihan helposti oisit tempassu vaikka pavlovan taikka britatortun (karppaajien sivuilta löytyy nuihinki täyskarpit ohjeet) siihen kermakakun kylkeen. siehän varmasti tiiät että karppaajat välttää MYÖS sokereita, ei pelkästään viljan hiilareita? (jonka vuoksi se kermojen nuoleminenkaan kakun päältä ei istu sinun siskosi ruokavalioon)

no kun oliist maininnut tarvitsevasi keliaakikon ruokavalion, sen olisin tehnyt, sulla on selvästi yliherkkyys. Siskollani ei sellaista ole, yrittää vain saada painoaan pudotettua, onnistumatta siinäkään.
gluteeiniton, laktoositon olis kyllä saaneet oman ruan ; mutta kalattomalle en olis tehnyt erikseen koska oli kuitnekin poropiirakkaa ja kinkkuleipiä+ täytskäriä jotia olis kalatonkin voinut syödä

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24218568:

kyllä väittäisin että tässä porukassa olis ne karppien herkut jääneet syömätä ( anoppi on sen verran vanhanaikainen että , esim mikään muu kuin peruna ei ole ruokaa, oen jos ei ole esin karjalnpaiti kanssa potua, se EI ole ruokaa)

[QUOTE="vieras";24218449]Miten sen nyt ottaa, koska tästä aloittajan "salaatista" olisi jäänyt riisin poistamisen jälkeen jäljelle vain kana ja herne-maissi-paprika...[/QUOTE]

sitä se karpin ruoka olsi muutenkin aika pitkälle,

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24218568:

kunhan kärjistin; olen itsekin karppaaja ja saan osakseni silmien pyörittelyä....ja valtaosa luulee että karppiruokaan kuolee koska se on niin epäterveellistä eli siis myrkyllistä.

Ironiaa siis.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Karpin broilerisalaatti:

Broileria
Vihreää salaattia
Avocadoa
Tomaattia
Kurkkua
Päälle murusteltua aurajuustoa

....ai mut Rollolaisen mielestä hirveen vaivalloista tehdä!!! Parempi ku keittää riisiä 45 min, ai mut hei, mieluummin pikariisiä joo, ja sulattaa hemapan ja heittää kaikki sekas! Kyl ne vieraat syö kun luulee saavansa hyvää!

• Tykkää
Mä olisin tehnyt mun siskolle Karppisesta oman pienen palan voileipäkakkua ja sitten ostanut sille kahvin kanssa vaikka palan tummaa suklaata :)

Ja mun siskolla on erityisruokavalio ja mä kysyn siltä aina vinkkiä et mitä se haluais etten turhaan tee sille jotain mitä se ei sitten syö :D

no kun oliist maininnut tarvitsevasi keliaakikon ruokavalion, sen olisin tehnyt, sulla on selvästi yliherkkyys. Siskollani ei sellaista ole, yrittää vain saada painoaan pudotettua, onnistumatta siinäkään.
gluteeiniton, laktoositon olis kyllä saaneet oman ruan ; mutta kalattomalle en olis tehnyt erikseen koska oli kuitnekin poropiirakkaa ja kinkkuleipiä+ täytskäriä jotia olis kalatonkin voinut syödä

nosiis joo, olet ihan oikeessa siinä että jos siskollasi ei ole mitään yliherkkyyttä niin ei ole ns. pakko tehä hiilaritonta tarjottavaa. ja kyllä mieki kylässä ja juhlissa syön sitä mitä on laitettu, otan vaan vähemmän ettei koske mahaan. tai no, tänään oli kyllä melkosen tuskaset viis tuntia kun tulin syöneeksi arskan pienen donitsin. suolistoon koski niin prkleesti että huusin sohvalla. hassua vaan että ruisleipä tai näkkäri ei tätä saa aikaseksi mutta sokeri+valkea vilja sekä pasta, riisi ja peruna on minun elimistön vihollisia. :( mie aloin karppaamaan juuri siittä syystä että en kestäny enää sitä tärkkelystä ja sokerimättöä mitä hiilareiden muodossa kroppaani tunki joka tuutista. eli en voi syyä edes perunaa. uudet potut menee, niistä ei tuu oireita mutta mitä vanhempaa perunaa, sen ongelmallisempaa.

mie hyväkarppaan eli en ole ehdoton kasvisten, hedelmien ja marjojen hiilareiden suhteen.

se broilerisalaattisi ois ollu ihan hyvää karppiruokaa ku oisit vaan jättäny siittä sen riisin pois ja laittanu tilalle tosiaan kurkkua, avocadoa, tomaattia, salaattia ja ehkäpä vielä vähäsen fetaakin.

Voi helvetti taas....ihana sisko kyllä olet! Kai olisit voinut jättää osan siitä broilersalaatista ilman riisiä erilliseen astiaan ja kai olisit voinut laittaa vaikka tuoreita mansikoita sellaisenaan kulhoon karpin naposteltavaksi tai vaikka vesimeloonia. Ei olisi ollut vaikeaa ei. Ja millaisen karppi se on joka syö kerman kakusta....sokerilla makeutetut kermat! :):):)

[QUOTE="Mari";24218835]Voi helvetti taas....ihana sisko kyllä olet! Kai olisit voinut jättää osan siitä broilersalaatista ilman riisiä erilliseen astiaan ja kai olisit voinut laittaa vaikka tuoreita mansikoita sellaisenaan kulhoon karpin naposteltavaksi tai vaikka vesimeloonia. Ei olisi ollut vaikeaa ei. Ja millaisen karppi se on joka syö kerman kakusta....sokerilla makeutetut kermat! :):):)[/QUOTE]
siskoni ei syö mansikoita, että eipä ollut hyv idea tuokaan.Hän lupasi ottaa oomat eväät joten tyhmää on itkeä että ei saanut herkkuja.

• Tykkää
On aikoihin eletty jos karppaajille pitää omat sapuskat tehdä, ei ikinä. Mä en ainakaa paapo ketään kuka voi syödä normi ruokaa,mut ku ei vaan halua. Lapsellista touhua.
Ihan oikein teit, hyvä. Ainoastaan jos on joku jollekkin allerginen niin silloin tehdään jotain hänelle myös, mut ei rasvanaamoille.

kunhan kärjistin; olen itsekin karppaaja ja saan osakseni silmien pyörittelyä....ja valtaosa luulee että karppiruokaan kuolee koska se on niin epäterveellistä eli siis myrkyllistä.

Ironiaa siis.

no juu, onhan se tietty sillätavalla mulle epäterveellistä etten voi tosiaan syyä niitä rasvamääriä mitä ns. suositukset on. mutta kun vaihoin voin kookosöljyyn niin ei ole ollu nyt niitäkään ongelmia enää :D

On aikoihin eletty jos karppaajille pitää omat sapuskat tehdä, ei ikinä. Mä en ainakaa paapo ketään kuka voi syödä normi ruokaa,mut ku ei vaan halua. Lapsellista touhua.
Ihan oikein teit, hyvä. Ainoastaan jos on joku jollekkin allerginen niin silloin tehdään jotain hänelle myös, mut ei rasvanaamoille.
ja kun vielä sano tuovansa omat eväät.
tosiaan en seurannut että oliko hänelä niitä eväitä mukana olenkaan.

ei karppaus ole mikhään allergia.. jos ei tarjottavat kelpaan niin olkhoot syömättä :)

ensviikonloppuna ois meno laithaan juhliin sapuskaa, juhlien emäntä on ottan uvastaan ilmotukset allergioista. tiän että osa porukasta ei syö "pottua".. joten saapi nähän mitä ottavat :D menu on tehty ajat sitte, muuttamalla käy niille jotka on allergisia.

Yhteistyössä