Mistä mä tiiän että millon pitää lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aisaakelikunsattuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aisaakelikunsattuuu

Vieras
Nyt on rv 40+0 ja klo 00.06 alkoi tulemaan kymmenen minuutin välein supistuksia... tällä hetkellä niitä tulee 5-7min välein ja kyllä tässä alkaa tuskan hikeä pukkaamaan pintaan... Millon mun siis kannattaa lähteä sairaalaan? Ottaa kyllä tosi kipeetä, eikä auta vaikka miten kierisin ja vääntelehtisin. En oo pystynyt nukkumaan nyt ollenkaan tämän neljän tunnin aikana :/

Soitin kahden aikoihin jo sinne ja sieltä sanottiin ettei vielä tarvitse tulla... lähinnä sitten kun tuntuu etten kestä olla supistusten kanssa... mutta kuinka pahasti mua oikeen pitää sattua? :D Ensimmäinen lapsi on tulossa ja sairaalaan on noin 5 minuutin matka pikatien kautta :P

lähinnä sitten kun tuntuu etten kestä olla supistusten kanssa...

Minä en sitten millään ymmärrä tätä neuvoa! Kyllähän niitä on kestettävä jos meinaa synnyttää. Juu, oikeasti kyse on siitä, että olettavat kaikkien käyttävän epiduraaleja ynnä muita mömmöjä, mutta typerä oletus! Onhan niitä sellaisiakin joilla on täysin kivuttomia synnytyksiä, tai melkein kivuttomia. Heidänkö pitäisi sitten synnyttää kotona :headwall:

Anteeksi, tämä ärsytys ei sinänsä juuri sinuun liity, pistää vaan vihaksi tuollaiset "neuvot" alan ammattilaisilta :D

Jos on ensimmäinen lapsi kyseessä niin ohjeena on yleensä se, että kun supistuksia on tullut säännöllisesti 5 min välein tunnin ajan, niin on sopiva aika lähteä.

Mä lähdin sitten kun kaikki kotikeinot oli kokeiltu, supistanu tuntikausia eikä enää voinu olla. Tosilämpönen suihku auttoi kotona hyvin kipuihin. Istuin jakkaralla suihkuttelemassa. Ap, se on vaan itte katottava koska on se aika, kellään ei oo sama kun toisella. Sulla on niin lyhyt matkakin.

Mäkin sain ohjeet että sitten sairaalaan kun supistukset on sietämättömät, tai tulee verta tai supistukset on säännöllisiä. No ne on nyt säännöllisiä. Toi kipukin on niin yksilöllistä. Toisilla kipukynnys on korkeampi kuin toisilla. Joku muu olis mun tapauksessa mennyt jo. No, mä sanoin eilen miehelle että mennään sitten kun pää on ulkona. :D Tosin alkaa tuntua että kohta on...

Mäkään en tykkää tosta "sitten kun et enää pärjää kivun kanssa" -ohjeesta. Mun mielestä silloin pitää mennä, kun tuntuu, että olis hyvä olla joku muukin läsnä kuin oma mies :)

Sit kun ei pärjää kivun kanssa? :D Sairaalaan mennessä kätilö ei viitsinyt tutkia kuinka paljon olen auki " kun et sä näytä siltä että sä synnytät". Jeps, osastolla todettiin että saliin ja äkkiä. Joten kanssasisaret kun menette sisään niin huutakaa paljon ja kertokaa että nyt sattuu yms :D

mä taidan olla sen verran höhlä etten meinannut lähteä sairaalaan ollenkaan kun kuopus syntyi. vaikka supistukset oli jo sellasia että nyrkillä seinää takosin ja miestä huusin apuun. Lopulta kun mentiin sairaalaan niin meni vajaa tunti niin vauva syntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja kivuton synnytys maiääs;24213923:
Siis kerro mulle, kenellä on täysin kivuton tai melkein kivuton synnytys?? Et taida olla koskaan synnyttänyt :D

Täällä yksi jolla oli melkein kivuton synnytys tokan kohdalla. Supistukset ei olleet kipeitä, niitä tuli kuitenkin 4min välein ja synnäriltä sanottiin, että lähde sitten tulemaan kun et kipujen kanssa pysty kotona olemaan, älä pidä mitään kiirettä.
En pitänyt, supistuksia oli tullut tunnin ajan eikä ollut kipeitä, väli oli jo 3min. Mies sanoi, ettei halua kätilöksi joten lähdettiin sitten synnärille, oltiin siellä vajaa 30min ja vauva syntyi. Ainoastaan ponnistusvaihe sattui hieman, muuten oli kivutonta hommaa.

Nyt olen raskaana taas ja mulle sanottiin, että tässä synnytyksessä kun supistusten väli alkaa olla 5min luokkaa ja vaikkei olisi kipeitä on lähdettävä synnärille ettei kotiin synny.

Mäkään en tykkää tosta "sitten kun et enää pärjää kivun kanssa" -ohjeesta. Mun mielestä silloin pitää mennä, kun tuntuu, että olis hyvä olla joku muukin läsnä kuin oma mies :)

Mulla on ollut joka synnytyksessä selvä kääntymä, milloin on kivut alkaneet niin isoiksi, että "en pärjännyt" niiden kanssa. Mutta jos silloin olisin vasta lähtenyt, olisi vauvat syntyneet matkalla. Ja vaikka tosiaan kivut oli niin isot, niin pakkohan sitä oli pärjätä.

Alkuperäinen kirjoittaja kivuton synnytys maiääs;24213923:
Siis kerro mulle, kenellä on täysin kivuton tai melkein kivuton synnytys?? Et taida olla koskaan synnyttänyt :D

täällä yks :wave: ekat sanat kätilölle oli sen jälkeen kun vauva oli kokonaan syntynyt; ei sattunut oikeestaan yhtään :D ja ei,ei ollut mitään kivunlievityksiä käytössä

Itse kärvistelin kotona niin pitkään kun pystyin ja käytin kaiken lämpimän veden varaajasta ja melkein väänsin lavuaarin irti seinästä.
Kun alkoi oksettamaan kivusta, supistuksia tuli "tauotta" eikä mikään enää hymyilyttänyt eikä tehnyt mieli puhua niin tiesin että oli aika lähteä. Sairaalasta sanoivat että ole kotona niin kauan kun pystyt ja viimeisellä kerralla sanoin etten enää pysty ja lähdettiin.
Ensimmäinen lapsi, sairaalaan menosta 2h:n päästä syntyi.

Sit kun ei pärjää kivun kanssa? :D Sairaalaan mennessä kätilö ei viitsinyt tutkia kuinka paljon olen auki " kun et sä näytä siltä että sä synnytät". Jeps, osastolla todettiin että saliin ja äkkiä. Joten kanssasisaret kun menette sisään niin huutakaa paljon ja kertokaa että nyt sattuu yms :D

:) onnea ap.lle !

Tosta neuvosta " kun ei pärjää enää kivun kanssa"' ekasta viivyttelin ja lähdrttiin vaikka laitoin vastaan, poika syntyi vajaan kolmen tunnin päästä. Siinä vaiheessa kun sanoin etten enää pärjää ja pyysin epiduraalin, olinkin täysin auki ja alettiin ponnistamaan. Eli ei lääkettä.

Tokasta heräsin, ja alkuun ei mitään pahoja ollut, muttaei menny kun 10 min niin alko jo ponnistuttamaan. Lähdettiin sairaalaan, autossakaikki tahdonvoimapeliin, ettei siihen synny. Sairaalassa 9 min ja toinen poika maailmassa :)

Yhteistyössä