Limatulppako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Krista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Krista

Vieras
Eilen illalla joskus tuossa klo.22 huomasin että vuotaa jotain...vuoto on ihan kirkasta, vähän hyytelömäistä mutta ei todellakaan paksua...sellasta että kasassa pysyy. Valkovuotoa se ei mun mielestä ole...

Aluks mietin oisko se lapsivettä kun eihän sekään aina ihan vettä ole...vaan voi olla limasempaa ja sitä tulee tosi vähän eli ei o alushousut kokoajan märät tms. En kumminkaan soittanu polille vaan kävin nukkumaan...nyt oon tunnin verran merkkaillu supistuksia ja niitä on 2-6min välein :/

Mulla on pitkään jo supistellu ja nyt useana päivänä 5-8min välein monta tuntia kunnes on rauhottunu ja alaselkään sattuu ihan hirmusesti, perjantaista asti on joka päivä vihlonu muutaman minuutin (3-5min) päätä ihan pirusti, mut se on menny ohi.

Pitäskö huolestua?? Sairaalaan en halua turhaan lähteä, asutaan kumminkin tässä ihan vieressä...

Kohdunsuu oli jo melkein kaks viikkoa sitte auki reilulle kahdelle sormelle ja kanavaa oli jäljellä 1cm. Esikoinen tulossa ja nyt rv 37.

On oikeesti tosi avuton olo :/

Ja täytyy vielä lisätä että supistukset ei o ihan kamalan kivuliaita...ilkeitä ne on ja alaselkään kyllä sattuu aika kovin, mut vertaisin kipua ehkä menkkakipuihin...eli ei sietämätöntä...

Itselläni limatulppa oli kellertävä ja hiukan verijuovainen, sitkeä limaklöntti. Varmaan voi vaihdella millaista on, mutten osaa sanoa onko sinulla sitten limatulppa tullut.
Itselläni synnytys käynnistettiin rv41+4, mutta edellisenä aamuyönä sain tuntumaa ihan ""omistakin"" supistuksista. Tuntuivat todella kipeinä alaselässä säteilynä sekä alavatsassa. Kipu oli sietämätön enkä voinut nukkua ja supistuksia kesti 3 tuntia ja niiden väli oli jotain 6 minuutin paikkeilla. Katosivat sitten yhtäkkiä kokonaan pois.
Onko supistuksissa ihan kunnolla voimaa?
Voihan olla, että synnytys onkin lähenemässä tai sitten vielä venyy pitemmälle.
Eihän sairaalaankaan kannata hirveästi hötkyillä, jos supistukset kuitenkin aina loppuvat. Kannattaa toki soittaa, jos asiat mietityttää.

Siis on voimaa...särkee alaselkään ja kiristää vatsaa...vähän niinkun painaa alaspäin. Ennen supistukset tuntui kohdun alapuolella, nyt yläpuolella...

En miekään nukuttua saa kun kunnolla supistaa, siks oon öitäkin valvonu...mut siis pystyn kyllä ihan hyvin olla ettei tule vedet silmiin tms.

Mutta onko sun supistukset säännöllisiä??? Jos ne vaan jatkuu ja jatkuu ja kipenee kokoajan, sillon pitää kyllä lähteä sairaalaan, mutta jos ne aina loppuu niin ei tietääkseni sillon ole vielä aika lähteä mihinkään.

Kokoajan niitä on ollu 2-6min välein...klo.10 alotin merkkaamisen.

Terkkarille soitin ja se sanoi ettei kaikille edes välttämättä tule kovin kipeitä supistuksia kun itsestään lähtee käyntii eli ei niiden tarvi sen kummemmin kipeitä olla jos säännöllisesti tulee...

Monta päivää on supistellu niin että supistaa säännöllisesti alle 10min välein useamman tunnin ja sit rauhottuu, mut nyt ei o rauhottunu...

Joo sorry, on se tosi ettei ne välttämättä muutu kipeiksi kuin vasta sitten siellä synnärillä kun esim.lapsivesikalvo on puhkaistu. Muistan nyt itsekin kun olin lähdössä tyttöäni synnyttämään, niin mietitytti ensin kotona kun oli supistellut aamusta asti kokoajan säännöllisesti viiden -kymmenen min välein mutta supistukset ei muuttuneet yhtään kipeiksi. Kun sitten vielä illalla seittemänkin aikaan supisteli, päätettiin mieheni kanssa käydä mutka sairaalassa ja sille tielle jäätiin. Supistukset olivat kuitenkin avanneet kohdunsuuta 3-4senttiä,vaikkei ne kipeitä olleetkaan ja siitä neljän tunnin päästä jo synnytin. Synnytin viikoilla 40+4.

Eli sinuna saattaisin kyllä jo sairaalassa käydä tarkistuttamassa tilanteen. Hyvinkin voi olla synnytys jo käynnistymässä :-) ei muuta kuin hurjasti onnea !

Kiitoksia :) Kyllä me illalla varmaan siellä käydään kun ei nää tästä edelleenkään on laantuneet...

Päätin jo aikasemmin etten miestä hätyytä töistä kotiin kun kerran klo.16 pääsee...ja kun mulla ei mitenkään tuskanen olo ole ni mikäs mulla tässä kotosalla ollessa, suihkussa oon välillä käyny ja koittanu vähän syödä jos vaikka tuleekin lähtö...

Yhteistyössä