Paljonko perheesi on saanuttänä vuonna rahallista apua isovanhemmilta tai muilta sukulaisilta?

• Viestiketjun aloittaja "gee"
  • Ensimmäinen viesti
jaaa
Olisiko noin 3000 euroa. Siinä mukana yksi huvipuistoreissu. Opiskelen vielä ja mieheni töissä joten rahatilanne i hyvä. Nettotulot 2400e kuussa ja siitä 900 vuokraan joten ei pärjätä ihan hyvin aina. lapsia kaksi.

"vvv"
Ei yhtään. Ollaan molemmat jo täysi-ikäisiä eli aikuisia joten miksi isovanhemat (meidän vanhemmat) antaisi meille rahaa :O Ollaan itse lapset tehty joten kyllä heidät elättämään pystytään. Jopa silloin tultiin hyvin toimeen kun itse opiskelin ja mies oli työtön, eikä mitään asumistukia saatu.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja hä;24204520:
miksi et jos sitä aloituksessa kysytään?Rahallista apua se on vaikka kuinka yrittäisit piilotella asiaa...
Miten se on apua, jos joku sukulainen viettää aikaa toisen sukulaisen kanssa? Onko teille esim. ruokailu anoppilassa jotain taloudellista tukea?? On kyllä erittäin rikkonaisia perheitä sitten...

"sirppi"
n. 1500-2000 e. Äitini ei ole itse koskaan töitä tehnyt, on vaan perinnyt isot omaisuudet suvulta ja kasvattanut perheen niillä rahoilla. Tuntee velvollisuudekseen antaa rahaa lapsilleenkin. Perinnötkin varmaan haluaa jakaa jo ennakolta, koska meillä lapsillaan on oikeasti rahantarvetta...

jaahas
joitain tonneja, en edes tiedä. Anoppi antaa usein rahaa, vaikka ei tarvittais. Laitetaan säästöön tai käytetään johonkin ekstraan, kuten nyt säästötilitä ulkomaanmatkaan. Molemmat ollaan töissä, ei siis olis tarvetta.

Hmm... Vaatteita on saatu toki vaikka keneltä, mutta hirveen vaikee arvioida, minkälaisen rahasumman edestä (mun äidille poju on eka lapsenlapsi ja äippä vähän sekos, kun pääs ihaniasöpösiäsuloisia vauvanvaatteita ostelemaan..:D ei sillä, että yhtään valittaisin asiasta...) Ehkä jollain 150€ summalla on vaatetta tullut, jos laskee kaikki nimiäislahjatki mukaan...
On saatu myös turvaistuin, joka maksoi vähän päälle 100€.. ja muutama kirja ja pari lelua.. ja pari vaippapakettia meille on ostettu kans (siäni tuli kahville, halus tuoda lapselle lahjan ja päätti tuoda vaippoja, kun ei muuta keksiny..:D No, en valita siitäkään..:D)...

Eli tulisko joku 250€? ehkä jopa 300€? Kauheen paljo...:O

"vieras"
No en ole laskenut. Miehen äiti tai isä usein antaa rahaa, vaikka ei pyydetäkään. Ja on meille ostettu sohva ja tietokonekin tänä vuonna.

Mutta mä käyn sitten pitämässä huolen anopin pihasta, pesen ikkunat ja muutenkin auttelen.

Ei me mitään avustuksia olla saatu. On Anoppi jotain lapsille ostanut, muttei ne kyllä mitään avustuksia ole.

Mitä huvipuistoreissuun tulis, jos joku haluais lapset viedä huvipuistoon en laskis sitä avustukseksi. Ilman huvipuistojakin pärjää. Ja jos joku niitä olis sinne viemässä niin ihmettelisin kovin, lähimpään huvipuistoon on 600km.

"vieras"
Saako jotku jotain avustuksia sukulaisiltaan???????? Ihan oikeesti ODOTTAAKO joku rahaa/muuta avustusta lähisuvulta, ei oo käyny mielessäkään ikinä.
Vastaus siis 0e, lapsenvahtikertoja 0.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24204684]Saako jotku jotain avustuksia sukulaisiltaan???????? Ihan oikeesti ODOTTAAKO joku rahaa/muuta avustusta lähisuvulta, ei oo käyny mielessäkään ikinä.
Vastaus siis 0e, lapsenvahtikertoja 0.[/QUOTE]

Mä en ole koskaan pyytänyt mitään. Lapsia ottaa n. kerran vuodessa luokseen, välimatka 300km. Vaikka kuinka olisin avun tarpeessa, en kysy heiltä apua, mieluummin vaikka sossusta.

no joo
0 euroa. Mummo on joitakin vaatteita tytölle ostanut ja nyt olivat tytölle luvanneet koulupöydän. Ja tyttö pääsee mummon ja papan kanssa asuntoautolla muutaman päivän reissuun :)
Mutta siis ihan rahaa on tullut 0 euroa eikä se heidän asiansa olekaan rahaa antaa. Vaikka yksinhuoltaja olenkin niin pärjäilen kyllä.

Yhteistyössä