Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heippa!

Voisin liittyä joukkoone. Olen välillä lueskellut pinoa, mutten ole tainnut vielä ilmoittautua.

Eli, meillä on ykis luomulapsi 3v ja toista on toivottu kohta kaksi vuotta. Reilu vuosi yritettiin ilman onnistumisia ja sitten menin yksityiselle. Ensin kokeilimme kolme kiertoa clomeilla ja sen jälkeen mies testattiin.
Miehestä löytyikin vikaa, ei yhtään eteenpäin eteneviä siimahäntiä :(. Lääkäri suositteli heti ICSIä.
Meille tehtiin kuitenkin ensin inssi, josta negaa. Sen jälkeen eka ICSI, josta jäi kaksi hedelmöittynyttä munasolua, molemmat siirrettiin, nega.
Toka ICSI saatiin 8 munasolua, 6 kypsää, 4 hedelmöittyi ja jakaantui. Kaikki luokkaa 3, eli ei kovin hyviä. Kaksi siirrettiin tuoreeltaan, kaksi pakkaseen.

Tuoresiirrosta nega. PAS sulatettiin molemmat, toinen selviytyi. PASista sain plussan Kesäkuussa, mutta kärsin tässä juuri keskenmenosta rv 7. Eli lyhyeen päättyi.

Nyt meillä on lähete julkiselle hoitoihin syksylle. Yritämme sitä ennen luomusti.

Eka lapsi tosiaan tuli luomusti, mutta ei helposti. Häntä ennen sain kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja yhteensä yritystä kertyi yli vuosi.
 
ON: Mulle on iskenyt eilisen ja tämän päivän aikana pelko siitä, että hyperi on päässyt hyökkäämään : / Ihan käsittämätöntä, mutta olo on taas ihan samanlainen kuin punktion jälkeen, mun maha on kuin jalkapallo, sitä pingottaa ja se tuntuu vain paisuvan ulospäin kuin täyttyvä ilmapallo. Ja raskausoireeksi en tätä lukisi, sillä tuntemukset on just samanlaiset kuin punktion jälkeen eli munasarjojen tienoilla ja vatsa on kosketusarka. Kohdun seutuvilla ei nimittäin mitään tuntemuksia. Pitänee taas lisätä veden juomista, mä oon jättänyt sen kyllä ihan luvattoman vähäiseksi viime päivinä, kun olo oli jo niin hyvä ja en uskonut, että takapakkia voisi tulla näin myöhään :O Nyt on kuitenkin jo 12 päivää punktiosta...
 
Jensar: sulla on mahtava asenne! Kirjoituksestasi sai voimaa, kiitos siitä. Meille kanssa lupailtiin vaikka ja mitä yksityisellä, ollaan oltu huomattavasti tyytyväisempiä julkisen puolen palveluun (joskus näinkin). Täytyy olla tyytyväinen siitä, että päästiin tosi nopsaan Taysiin ja jatkamaan kohti IVF:ää.
Tretyttö: tervetuloa! Täällä on tosiaan toinenkin Treen tyttönen, jos 34-vuotiasta voi enää tyttöseksi sanoa :D
Hattivattinen: minäkin lyön vetoa jymy-yllärin puolesta.
 
ON: Mulle on iskenyt eilisen ja tämän päivän aikana pelko siitä, että hyperi on päässyt hyökkäämään : / Ihan käsittämätöntä, mutta olo on taas ihan samanlainen kuin punktion jälkeen, mun maha on kuin jalkapallo, sitä pingottaa ja se tuntuu vain paisuvan ulospäin kuin täyttyvä ilmapallo. Ja raskausoireeksi en tätä lukisi, sillä tuntemukset on just samanlaiset kuin punktion jälkeen eli munasarjojen tienoilla ja vatsa on kosketusarka. Kohdun seutuvilla ei nimittäin mitään tuntemuksia. Pitänee taas lisätä veden juomista, mä oon jättänyt sen kyllä ihan luvattoman vähäiseksi viime päivinä, kun olo oli jo niin hyvä ja en uskonut, että takapakkia voisi tulla näin myöhään :O Nyt on kuitenkin jo 12 päivää punktiosta...
Mulla on ihan taysin prikulleen sama "vamma"! Jopa kavely alkaa olla hankalaa ja syvaan ei voi hengittaa. Maha on turvoksissa ylhaalta, palleasta asti, ihan kun paisuva ilmapallo!
Hyperihan (lievakin) siis pahenee jos keho alkaa tuottaa hCG hormonia.... :flower:
 
Tervetuloa Tretyttö:flower: Pahoittelut keskenmenosta. Onpa rankkaa!! :hug:Toivottavasti teillä olis onni myötä syksyllä, oon alkanu tosiaan uskomaan että tää peli alkaa olemaan aika pitkälti onnesta kiinni. Mitkään todennäköisyydet ei päde suuntaan eikä toiseen..

Tänään alkoi siis uusi kierto, menkat alkoi kunnolla illalla ja enää ei ollut mitään epäselvää missä mennään. Toki tein varmistustestin vielä ennen kuin luovuin noista ihanista Lugeista:ashamed:

Kiitos Tuulillekin rohkaisevista sanoista. Nyt on vielä tunteet hieman pinnassa mutta jotenkin kun nyt hävis pieninkin toivonkipinä tästä hoidosta, aloin tuntea samaa fiilistä kuin ennen tätä ekaa hoitoa. Eli että uutta pitäisi saada putkeen ja mihinkään muuhun kun varmimpaan tulokseen ei tähdätä. On tää ihmeellistä kun mieli niin vaihtelee...:confused: vauvankaipuu voittaa rahanahneuden ja ehkäpä me katsotaan sittenkin se toinen kierros ennen muita lievempiä hoitoja. Mulla kuitenkin fyysisesti hyvä vointi ja olen varmasti toipunut jo hoidon rasituksista. Toki ultrassa voi jotain ilmetä mutta toivottavasti ei. Ens viikolla saadaan varata aika jälkitarkastukseen ja uuden hoidon suunnitteluun. Sitä ennen käyn nyt kuitenkin siellä aukiolotutkimuksessa jos pääsen. Eipähän tarvitse sitten jossitella. Ja jos tuuba on auki niin vois jopa elätellä toiveita oviksen tulosta tuuballiselle puolelle tässä välikierrossa.

Hattivattinen: Ikävää jos hyperi on päässyt iskemään, mutta syy on varmasti alkanut raskaus. Koita juoda niin paljon kun kykenet ja käy siellä klinikalla näytillä ettei pääse olo liian pahaksi. Muista levätä, jos oot raskaana niin lepäät kahden edestä!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi teitä... :) Älkää luoko uskoa vainoharhaiseen skeptikkoon ja ikuiseen pessimistiin ;) Nyt aamulla mun olo on parempi, muttei kyllä täysin normaalikaan. En saanut oikein aamiaistakaan alas, kun mahaan sattuu. Ehkä tää on vaan jotain orastavaa vatsatautia, kun en vaan voi uskoa siihen toiseen mahdollisuuteen. En vaan voi, kun MITÄÄN oireita ei ole. Siis ei oireen oiretta. Ja tietenkin tässä tilanteessa meidän klinikka on kesätauolla ja ollaan lähdössä reissuun.

Sharonalta vielä kysyisin, että onko sun maha kipeä, sellainen kivistävä kauttaaltaan? Eilisiltana mun mahan turvotus lähti heti rintojen alapuolelta ja sitä kivisti jokaisella askeleella. Nyt se on tasoittunut, turvotus enimmäkseen alavatsalla, mutta kivistys yläosastossa. Kerrassaan ihmeellistä...:confused:

No, pitänee nyt vaan lepäillä ja juoda ja pakko kai se on lähteä jonnekin päivystykseen, mikäli olo pahenee...
 
Hattivattinen: Mä voin ainakin omalta osaltani sanoa miltä se tuntui: Eli mulla se vatsaontelossa oleva neste teki koko vatsan alueen, ihan palleasta alaspäin tosi kipeäksi. Suoliston kohdalla oli pahin kipu, ei voinut yhtään koskea tai painaa ilman että sattui. Hengittäminen oli työlästä ja olo hirmu raskas ja uupunut. Kävellessä kivisti joka askeleella ja olisi pitänyt olla jonkin sortin "tukivyö" ettei vatsan sisällön heiluminen olisi niin kovasti sattunut. Mulla munasarjat tuntuivat ísoina turvonneina kivuliaina klöntteinä molemmilla sivuilla, toinen kasvoi jo mahan puolelle sellaisena pitkulaisena:O Kohtu mulla ei ollut hyperin takia kovin kipeä mutta en tiedä miltä se tuntuisi jos olisi raskaus vielä alkanut siihen päälle...:confused:
 
Kiitos Jensar! :) Mulla ei kyllä suoliston suunnalla tuntemuksia, mutta tuo kivistys on kauttaaltaan tuntuvaa. Nyt se on mun mielestä rauhoittunut eiliseen verrattuna, mutta eilenkin se paheni iltaa kohden. Jospa tää olis vaan lievää hyperiä, joka laukesi kun maanantaina rehkin ehkä vähän liikaa...
 
Sharonalta vielä kysyisin, että onko sun maha kipeä, sellainen kivistävä kauttaaltaan? Eilisiltana mun mahan turvotus lähti heti rintojen alapuolelta ja sitä kivisti jokaisella askeleella. Nyt se on tasoittunut, turvotus enimmäkseen alavatsalla, mutta kivistys yläosastossa. Kerrassaan ihmeellistä...:confused:
No ihan just samalla tavalla kivistaa, palleasta lahtee ja samoin myos mulla yleensa aamuisin helpottanut ja pahenee iltaa kohden! :whistle:

Juominen on hyvaksi ja lepaily! Koska meinaat testata?
 
Kiitos Sharona ja Jensar selventävistä kommenteista. Kyllä tää selvästi jotain lievää hyperiä on. Mullahan on ollut sitä lievää hartiapistoakin ja jostain bongasin, että sekin voi kuulua hyperin oireisiin, jos vatsaontelossa on vähän nestettä :O

Viime yönä totesin, että eipä tarvi testailla ollenkaan, kun valvoin puoli yötä kaameiden menkkakramppien ja endokipujen kanssa. Ilmeisesti luget pitää vuodon poissa, mutta olo on sellainen että ihan näillä näppäimillä holahtaa, nimittäin kaikki siihen viittaavat oireet on täällä : / Mikäli vuoto pysyy poissa, niin pidän pääni ja testaan varsinaisena testipäivänä eli maanantaina. Olemme lähdössä nyt matkalle, joten tuun kommentoimaan teille sitten viimeistään viikon päästä, miten kävi. Eli toisin sanoen tulen siirtämään itseni pinoon odottelemaan seuraavaa hoitoa, näin optimistisia täällä ollaan...
 
Hattivattinen: Hyvää matkaa ja toivottavasti tuut plussauutisten kera takaisin!! Mä pidän peukkuja, teillä oli kuitenkin niin hyvät alkiot ja pakkasessakin odottaa niin en usko että sun sitä tärppiä kauaa tarvitsee odottaa!!! Raskauden alussa voi olla muuten jopa kovempia menkkakipuja kuin normaalisti:wave:

ON: Mulla on hoitokierto menkkakivut aika paljon pahempia kuin normikierrossa, kurjaa ja surettaakin nyt vähän pahemmin kuin eilen...Silti yritän pitää hyvää mieltä yllä ja uskoisin että kunhan uuteen (mihin tahansa) hoitoon ryhdytään niin olo on taas hurjan toivorikas ja hyvä!!:p
 
No onhan ollut ajatustenvaihtoa!
Tunteita herättävää on! Mutta olen samaa mieltä, että tottakai positiivinen asenna auttaa ja on elämä mukavampaakin kun on suu vähän hymyssä eikä mutrulla itselle ja vielä kaikille muillekin.

Onnea kaikille plussaajille!
Meikä on lomaillut ja nautiskellut viiniä hyvällä omallatunnolla. Jos sitä sitten ensi kuussa olisi 1 IVFn 1. PAS. Sitä ennen luomuyritys on kova!

Iloista mieltä kaikille ja POSITIIVIA juttuja!!!
 
tretyttö Tervetuloa joukkoomme!! :wave: ja voimia sulle, keskenmeno on varmasti rankka kokemus!

Jensar ISO :hug: ja tsemppiä seuraavaan hoitoon! Harmi ettei nyt onnistanut.

hattivattinen täällä odotellaan sitten plussa uutisia.. tulehan kertomaan se mahdollisimman pian! =)

Sharona pysyhän vielä ketjussa mukana. Olis kiva välillä kuulla uutisia miten menee alkuraskaus. Koskas sulla on eka ultra??

ON mulla menkat loppu ja alkiot siis pihalla... nyt jännittää että miten tää menkkakierto nyt sit tästä lähtee, että onko heti seuraavassa kuussa jo normaali kierto.
Odottelen tässä myös että klinikka aukeaa, että pääsis sopimaan sen seuraavan hoidon mahdollisimman nopeesti.

Kyllä tässä tosiaan pitää itteensä tsempata ja välillä oikein kunnolla kun tulee koko ajan lisää vauvauutisia. Mun miehen kolme serkkua saa ekat lapset lokakuussa ja just kuultiin että yksi serkku saa joulukuussa myös ensimmäisen. Mun yks serkku saa syksyllä kolmannen....

No, mut mä edelleen vakaasti uskon siihen että meidänkin vuoro vielä tulee... =)
 
Sharona pysyhän vielä ketjussa mukana. Olis kiva välillä kuulla uutisia miten menee alkuraskaus. Koskas sulla on eka ultra??
Heippa,

Taalla menee ihan hyvin, maha on vielakin kuin potkupallo, se hyperi vaivaa mutta yritan nauttia tasta hetkesta. Paniikki nostaa paataan melkein joka vihlaisusta, mutta yritan rauhoitella itseani, etta kuuluvat asiaan. :)

Hajuaisti on edelleen vahvin oireista, muuten aika hiljaista. Paha olo tulee helposti jos unohtaa syoda, ja nivuset juilii valilla.

Ensimmainen ultra on 2.8 jolloin kasassa tasan 7viikkoa. Jannittaa kovasti, enka millaan malttaisi odottaa, etta nahdaan onko siella kaveri oikeassa paikassa!

Mies hemmottelee ja tekee ihanaa ruokaa, mikas tassa, hihihi :LOL: :D

Tsemppia kaikille kovasti ja onnea tuleviin koitoksiin!

Sharona ja piipero 4+4 :heart:
 
Hieman on hiljaista täällä ollut nyt pari päivää...

hattivattinen: Ootkohan sä testannut jo...?? Reissussa taidat olla joten jäädään jännittyneenä odottelemaan tulosta. ;)

tretyttö: tervetuloa oikein paljon!

Jensar: Toivottavasti olosi on parantunut. Oikein plajon jaksamisia! :hug:

Oli kiva lukea milesin, Ellennin ja Sharonan kuulumisia.

ON: Muutaman päivän on Synarela mennyt ja empä ole sivuoireita havainnut. :O Toisaalta ehtiihän niitäkin vielä tulla. Primolut alkoi myös jotta saataisiin menkat ajallaan tulemaan. Meillä on ensi viikolla muutto edessä ja toivonkin että saamme sen kivuttomasti hoidettua alta pois, jotta pääsen keskittymään hoitoihin kunnolla. Töihinkin olen palaamassa ens kuun lopulla ja hieman kyllä jännittää.
 
Ihan pikapikaa reissun päältä tökkivien nettiyhteyksien päästä täällä piipahdan...

Eilisaamuna pp13 jysähti sitten se jymy-ylläri meille eli vahva plussa :heart:

Olo on hämmentyneen epäuskoinen ja epätodellinen, en vaan voi uskoa tätä. Varmistustestejä pitänee tehdä loppuviikosta, kun oireen oiretta ei ole. Ainoa on se hyperi, joka on pahentunut päivä päivältä, mutta toistaiseksi pärjään sen kanssa.

Huoh. Tulen päivittämään tarkemmin, kun pääsemme kotiin parempien yhteyksien päähän. Kiitos jo nyt tuhannesti tsempityksistä ja mukanaelämisestä kanssasiskot, olette korvaamattomia ja joka ikinen teistä ne omat kaksi viivaa ansaitsisi niin mahdollisimman pian :)
 
Hattivattinen: Onnea tuhannesti!! Pidä huolta itsestäsi älälä epäröi mennä lääkäriin jos olo pahenee, varsinkin nyt kun on "paljon pelissä" !:heart:

Miranda: Kyllä tämä tästä, kiitos kysymästä:wave: Saatiin jälkitarkastusaika 5.8 ja silloin pitäisi sitten päättää jatkosta. Aion harkita kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ihan sen mukaan mitä sanottavaa lääkärillä on meidän tilanteesta. Itse kun epäilen alkioiden laadun olleen se isoin este tällä kertaa onnistumiseen.: / Joten jotain pitäisi muuttaa seuraavaan kierrokseen jotta viitsisin siihen rahassa ja fysiikassa panostaa. :confused: Katsellaan mitä tapahtuu...Meillä alkaa lomakin ensi viikolla joten tulee ihan tarpeeseen taukoa näihin raskautumisajatuksiin ja pettymyksen tunteisiin, on sen verran suunniteltu tekemistä kahdelle viikolle. Jos uusi hoito alkaa, menee se elokuun lopulle/syyskuun alkuun.

Tsemppiä Miranda muuttoon, töiden alkuun ja uuteen hoitoon!!
 
hattivattinen: onnea, onnea!!! :heart: :heart: Olipa ihania uutisia. Voihan hyvin ja ota vakavasti hyperi. Jos vähänkään siltä tuntuu niin mene ihmeessä lääkäriin. :)

Jensar: Kiitos tsempeistä! Nuatihan lomasta ja kerää voimia tuleviin hoitoihin. Itselle ainakin tämä pieni tauko hoidoissa teki varsin hyvää. :)
 
Ellenni: Clomit eli Clomifenit on sellasia pillereitä, mitä syödään kp 3-7 tai kp 5-9 ja niiden tarkotuksena on kasvattaa munasoluja (mielellään vaan yks hyvä) ja saada sit aikaan ovulaatio. Annostus on 1-3 tabl/vrk noina ed. mainittuina kiertopäivinä. 1 tabl=50mg. Yleensä annostus alotetaan minimistä ja sit siinä kp 13 paikkeilla on seurantaultra mis katotaan, onks vaste ollu sopiva vai nostetaanko kenties annostusta seuraavaan kiertoon. Jos ovulaatiota ei tapahdu hyvästä munasolun koosta huolimatta, sitä voidaan avittaa pistämällä pregnyl-piikki. Sit vaan ajotetaan yhdynnät tuon ovulaation paikkeille ja toivotaan parasta. :) Mulla kokeillaan nyt noita clomeja ekana hoitona ja syön niitä 1tabl/vrk kp 3-7 ens kuussa kunhan vuoto saahaan eka teroluteilla alkamaan, et tiedän oikean alotusajankohdan. Googlesta löytyy hakusanalla Clomifen aika hyvi tietoa lisää. Toivottavast nuo mun sepostukset valas ees pikkase. :)
 
ON: Mäkin aion kokeilla vielä clomeja jos ja kun on 2 ivf.tehty. Tai jos ei tehdä niin seuraavaan kiertoon. Mulla on jotenki tunne että noi reilut määrät hormoneja IVF:ssä ei oikein tuota terveitä munasoluja mulle, mutta katsotaan nyt sitte mitä mieltä lääkäri on...:confused: Pitäis saada mahdollisimman paljon tota lääkekaton ylitystä nyt hyödynnettyä vielä tämän vuoden puolella, toisaalta...:p
 

Yhteistyössä