Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Voi Sharona, miten upean hcg-arvon täräytit tänne! Tuhannesti vielä kerran onnea ja onnellista odotusta :heart:

Miranda-81 Samaa mieltä oon siitä, että oma lääkäri on aina oma lääkäri. Meilläkin oli eri lääkäri alkion siirrossa ja ihan jännitti mennä uudelle tyypille. Vaikkakin tuntuvat olevan kaikki ihan huipputyyppejä ja samaten kaikki klinikan hoitajat. Sanoin kerran miehellekin, että harvoin sitä menee gynikselle näin mielissään ja aina lähtee sieltä hyvillä mielin pois :) Kyllä se vaan niin on, että hoitopaikalla on tosi iso merkitys näissä asioissa.

Vauva haaveissa :)

Mariqille toivotan voimia ja jaksamista, kyllä voisi jo se onni tulla teidänkin osoitteeseen :hug:

Mitäpä kuuluu Jensarille...?

ON: Pahimmat turvotukset täällä jo laskeneet, taisivat ollakin ilmavaivoja ;) Mua on vaivannut useampana päivänä kova hartiasärky molemmissa hartioissa :confused: Siitäkin oon jo ehtinyt panikoimaan, että ei ole hyvä merkki... Täytyy sanoa, että mikäli meille plussa pärähtäisi, niin se olisi jymy-ylläri puskien takaa. Näin oireetonta oloa ei voi vaan olla ilman että negaa pukkaisi. Pöh ja pah.
 
pp13 meillä oli hcg 202 ja keskenmeno tuli silti ja oli hyvä lukema raja on 39-270...
Menee pikkusen liian pitkalle nama sun kommentit. En ole koskaan aikaisemmin kiukustunut jonkun netti-ihmisen kirjoitteluista, mutta taytyy sanoa, etta on todella mautonta.

Eikohan taalla itse kukin ole kokenut kohdunulkoisia (kuten mina) ja muita ikavia juttuja ja on myos vuosia yritetty edes sita ensimmaista.

Ole onnellinen siita, etta sulla on kotona yksi lapsi jota rakastaa ja yrita tuota asenneta korjata hiukan positiivisemmaksi siihen seuraavaan hoitoon, ehka se auttaa.

Tama palsta on tarkoitettu siihen, etta ihmiset voi jakaa kokemuksiaan ja saada TUKEA muilta samassa tilanteessa olevilta.

Vaikka kuinka vituttais, etta joku plussaa ekalla hoidolla, kun itsella meni pieleen, ei sita tarvitse kirjoittaa tanne! Miten olisi "Onnittelut plussasta" ???

Ja tuo keskenmeno-kommentti. Todella ala-arvoista aikuiselta ihmiselta. Mulla tosiaan on kuitenkin pp11 eli tuossa pp13 paikkeilla olisi hCG luultavasti 400 paikkeilla, se kun tuplaantuu normaalisti 48h valein.

Mietin pitkaan, etta en edes kommentoi tanne mitaan enaa, mutta toivon, etta ajattelet jatkossa hiukan ennen kuin paastelet noita sammakoita tahan pinoon hyppimaan.

Kaikille muille toivotan ihanaa kesan jatkoa, paljon plussa-onnea ja voimia jokaiseen hetkeen! :hug::heart:

Terveisin Sharona, joka astuu nyt takavasemmalle kasvattelemaan mahaansa :heart:
 
mut voi poistaa listalta, ei tänne saa ilmoittaa ku menossa oleva hoito ja onnelinen onnistunut hoito eli raskaan...muut on kuulemma sammakoita....vittu mitä touhua...realiteetä tää on eikä mitään vitun satua...
 
Olen ollut jonkin aikaa sivustaseuraajana kun hoidoissa on paussia klinikan kesäloman takia. Lisäksi olen ollut tosi huonolla mielellä, en ole halunnut jakaa paskaa muiden niskaan. Puregon piikittely alkaa heinäkuun lopussa tai elokuussa, riippuu siitä miten menkat ajoittuu klinikan lomilta paluun kanssa yksiin.
Mariq: palstan tarkoituksena ei ole olla selkään-taputtelu-palsta, mutta ei myöskään sellainen, että pahoitetaan toisen mieli asiattomilla kommenteilla. Kaikilla meillä on vaikeaa, tuskin kukaan hoitoihin lähtee ihan kepein mielin ja lapsettomuushan on sairaus. On totta, että sulle on kertynyt vastoinkäymisiä yhdelle ihmiselle tarpeeksi, mutta koita silti tsempata. Niin me muutkin yritetään.
Onnea kaikille plussanneille ja erityisesti Sharonalle tsempit, hyvin kaikki menee.
 
:heart:Onnea paljon plussasta ja noin hyvästä HCG tuloksesta Sharona ja ihanaa masun kasvatteluaikaa :hug:

Tulin tuolta sivusta tänne kurkkimaan taas välissä ja ihanasti on plussia tänne tullut lisää. =) :flower:

Täällä kasvatellaan masua jo kovasti ja menossa on rv 8+2 ja olo aivan kamala. :O
2 ultraakin jo takana ja pikkuisen sydän lyö ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Kaikille kovasti voimia olittepa sitten missä tilanteessa tahansa ja niin, kuin Sharona mainitsi niin tukekaa toisianne :hug: :heart:

Niin ja Mariq ei varmasti tosiaan ole täällä ainoa joka on kaikkea paskaa kokenut vuosien saatossa ja olen samaa mieltä, kuin Sharona... jos vaikka yritäisit hieman edes positiivisemmin ajatella asioita ja hoitoja voisi pikkuinen pysyäkin matkassa... STRESSI, kun on lapselle myrkkyä raskausaikana.

Terkuin:Toiveissa
 
stressi mitään vauvan kiinnittymistä stna estä.huoh kaikenlaisia....

ei koskaan ollut niin suurta stressiä ku poikaaaloin odottaa/ odotin ja kas kummaa syntyi ja elää ja terve.....

ihan paska puhetta toi stress---------heh.......
 
Mariq: täytyykö sinun tietentahtoen haastaa riitaa ja olla ilkeä? Aiheutat pahaa mieltä ja ärtymystä, varmasti myös itsellesi. Koita olla ihmisiksi. Kyllä asiat sinunkin kohdalla kirkastuu, ei se meillä muillakaan helppoa ole.
 
Hattivattinen: Mulla tosiaan alkoi jo eilen vuoto että se oli siinä:( osasin kyllä jo odottaa tuota ja olin varautunut jo heti alkioista kuultuani ettei meitä tällä kertaa onni potkaise. Silti hirmu surullinen olo ja tuntuu että ei jaksa mitään. Mietin mitä vaihtoehtoja käytettäisiin jatkossa koska meillä ei kukkaro kestä "turhia" rankimpia hoitoja. Jospa olisi jokin muu tie........tsemppiä sulle piinapäiviin, kaikki on vielä mahdollista!!!:p

Mariq: Ymmärrän tuskasi, itselläkin välillä tunne että miten ne harvinaisimmatkin epäonnet sattuu aina omalle kohdalle. Mullakin on ollut ku ja jos miettii mun punktiokokemusta, olipas epäonnea että sain hyperin ja myös sen lisäksi sen pistoskohdan runsaan verenvuodon ja tulehduksen joka oli 2% todennäköisyys. En silti viitsi PELKÄSTÄÄN valitella näitä täällä, koska tiedän että en ole ainoa epäonninen maailmassa. Sinulta ei hirveästi ole herunut positiivistä henkeä muita kohtaan vaikka monet sinua ovat täällä tsempitelleet ja lohduttaneet. Ymmärrän tuskasi mutta en enää ainakaan itse jaksa kommentoida sinun purkauksiisi koska siitä ei ole näemmä mitään hyötyä:confused: Vai onko.....???

Mä ajattelin jäädä tänne nyt kuitenki pyörimään itsekin vaikka tulevaisuudenhoitosuunnitelmat on ihan auki ja ontto olo sisällä. Kyllä se varmaan siitä iloksi taas muuttuu, kunhan pahimmasta pääsee yli:wave:


Onko kukaan kuullut Lallaasta vai muistanko nyt väärin oliko hänen tilanteensa jo selvinnytkin...??:attn:
 
Jensar: :hug: Pikaista toipumista sinne! Toi on kyllä tosi kurja tilanne, kun hoidot tosiaan maksaa aika paljon yksityisellä ja silti haluis niin kovasti päästä tavoitteissaan ja haaveissaan nopeasti eteen päin.. : / Ja kun niille hoidoille ei tosiaankaan ole takuita onnistumisesta, niin voi tuntua, että taas paloivat rahat ihan "turhaan".. Kumpa teille löytyis joku toinen keino yrittää ja se tuottais tuloksia. Mukavaa, kun jäät kuitenkin tänne keskustelurinkiin. :)

Toiveissa. Kiva kun piipahdit kertomassa kuulumisiasi! Tosi jännittävää, kun olet jo päässyt ultrissa käymään ja kuuntelemaan pikkuruisen sydänäänet. :)

mariq: Itsekin vähän mietin, että mihin pyrit tuolla jatkuvalla kiukuttelullasi..? Aikuisiahan tässä kaikki ollaan, mutta aina ei sinun kohdallasi valitettavasti tunnu siltä. Vastoinkäymiset kuuluu elämään, toisille niitä tulee enemmän kuin toisille, mutta mitä hyötyä on kaataa kaikki paska muiden niskaan? Eikö se vain lisää sitä omaa pahaa oloa :confused:
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu
Kiena...............1. IVF...............elokuu

***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF...................syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?........................elokuu
Sol.................2.ICSI..................elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy
Jensar..............2.IVF???...............syksy??
Miles...............???.....................???


*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
lallaa...............IVF................ .2..................17?.............1. 7
Hattivattinen......1. IVF............1....................0.................18.7.

***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona...........IVF....................heinäkuu.............
Millie73.............1.icsi.................heinäkuu.............
 
Viimeksi muokattu:
Jensar: Olen pahoillani! :hug: Omasta kokemuksesta sanon että ajan myötä olo helpottaa, vaikkanyt ei siltä nyt tunnukaan. Tuska tosin ei taida koskaan kadota ennenkuin se raskaus on todellisuutta ja vielä tietää että kaikki sen saralta hyvin. Paljon jaksamisia!
Kiitos kun nostit tuota listaa. Mulle voisi laittaa pelkän ICSI:n kun se nyt on tiedossa että seuraava hoito mennään sillä. :)

Minullakin oli jossain vaiheessa sellainen olo sen jälkeen kun viime hoito meni niin mönkään ettei siirtoonkaan päästy etten jaksanut iloita toisten jutuista täällä ja toisaalta en halunnut pohtia koko vauva juttua. Mutta pysyin silloin poissa keskusteluista. Palasin taas kun jaksoin kertoa omia kuulumisia ja olla teidänkin tukena. Eikö täällä kuulu saada purkaa kaikki mahdolliset ajatukset, mutta ei kuitenkaan olla ilkeä ja täysin negatiivinen. Ja jokainen meistä on varmasti käynyt kovan tien!
 
Pakko tulla kommentoimaan näin ihan ulkopuolelta

Sharona Tosi hyvä HCG luku.Onnea kovasti =)
Jensar Varmasti tuntuu nyt vaikealle mutta muista että monesti se eka ivf on vähän sellainen kokeilu että tiedetään mikä sulle toimii ja mitä seuraavassa hoidossa voi tehdä toisin.

Itsellä onnistui "vasta" 3.ivf ja nyt mennään jo 26.rv.
Ja mulla on pp14 HCG "vaan" 97.

Ja marigille tahdon sanoa että vähän positiivisuutta peliin.Teillä kuitenkin tapahtui jotain ja sekin jo on jotain.Varmasti seuraava hoito onnistuu paremmin.

Tsemppiä kaikille todella paljon....yrittäkää jaksaa..tie voi olla kivinen mutta se ihan varmasti palkitaan.

Terkuin Shenda
 
Kiitos Shenda , Vauva haaveissa ja Miranda:wave:

Mulla varmaan tuo järkytys epäonnistumisesta johtuu ihan siitäkin, että odotukset olivat niin korkealla. Tyyliin, että lääkäri sanoo että jospa ottaisit clomit, saattaisit niilläkin raskautua tai sitten kesän aikana ihan luomunakin, ja minä siihen että me ollaan odotettu jo niin kauan ja koska miehen hyvästä spermasta huolimatta ei tärppiä ole tullut ja/tai ovis on jatkuvasti munatorvettomalla puolella, saataisiin paras tulos IVF:llä. Ja nyt sitte ei saatu kun yks alkio joka tuskin sekään kehittyi muutamaa päivää pidemmälle. Eli sen takia meni hieman usko tuohon ja mulla kun tosiaan ei ollut ongelma siitä etteikö lääkkeet olis purrut tai folleja saatu, lääkärin mielestä kaikki oli just niin kun piti viimeisessä ultrassa. Munasolujakin saatiin 8 eli aika lähelle klinikan ihannemäärää. Loppupeli kun ei oo oikein kenenkään käsissä :(

Mä oon ajattellu että meen heti ens viikolla tekee sen ainokaisen munatorven aukiolotutkimuksen ja riippuen siitä tuloksesta teen sitte jatkohoidoista omat päätökseni. Tiedän että se lääkäri on edelleen sitä mieltä että me ollaan ihanteellinen pariskunta hoitoihin kun kaikki on niin hyvin ja todennäköisyydet senkun kasvaa joka hoidolla. Mun on pakko miettiä myös sitä että joka hoitokierros maksaa sen 2500€ ja se lisää epäonnistumisen tuskaa kun se rahapanos ei välttämättä oikeesti tuota yhtikäs mitään.

Ajattelin josko jatkais hoitoa Puregonilla siten, että saatais just 1-2 isompaa follia sinne munatorvelliselle puolelle ja vaikka sinne toiselle puolelle tulis miljoona niin ei sillä ole väliä koska siltä puolelta en voi raskautua. Ja sitte pregnylin kera ajoitettu koti-inseminaatio, pitäis olla minusta ihan samat mahikset kun koeputkessa koska simpat ok. Hintaa tälle tulis vaan ultrien verran eli n.170-250€, lääkkeetkin on kohta 1,5€ kun menee se maksukatto umpeen. Jos ei tulosta näinkään tule pariin kiertoon niin pitäis ehtiä yks IVF vielä tekemään samana maksukatto vuonna. Pakko se on vaan yrittää, mä haluun sitä lasta nyt ehkä vielä enemmän kun ennen hoitoa:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jensar: Tuo on kyllä aika ikävää kun lääkäri "lupailee" onnistumisen olevan "helppoa, mutta sitten ei järeämmilläkään hoidoilla saada tulosta. Meillä sama homma. Ennen inssejä piti onnistua ihan luomusti ja sitten insseillä viimeistään. Kunnei kolmaskaan inssi onnistunut niin lääkäri oli että IVF:llä nyt viimeistään onnistutte ja sanoi onnistumisprosentin olevan 40. Mutta eihän ne lääkäritkään kaikkea voi ennustaa kun näinkin monimutkasista asioista on kyse. Meillä taisi ekassa ivf:ssa paljastua jotain, mutta edelleen olemme toistaiseksi selittämöttämiä. Kallista tämä on kyllä! Meillä loppuu hoidot varmaankin kolmannen koeputken jälkeen. Nyt tehdäänt tää toinen ja sitten jossain vaiheessa se kolmas. Ja jollei ole tärpännyt sitten niin silloin meille ei ole tarkoitettu enempää lapsia saatavan.
 
Voi Jensar :hug: Jopas tuli sieltä ikäviä yllättäviä uutisia... : / Ihmeellistä, että lugetkaan ei sitten pitäny vuotoa poissa :confused: Kovasti voimia ja jaksamista nyt näihin päiviin. Nämä pahan olon tunteet vaan pitää käsitellä ja kaikkien tunteiden täytyy antaa tulla, sitten sitä taas jaksaa taapertaa eteenpäin. Ja kun luin tuon sun toisen viestin, niin sieltähän jo huokuu sellainen tsemppihenki ja taistelufiilis, että wau! :) Tuo on juuri oikea asenne, ja kyllä se tuolla meiningillä joku päivä palkitseekin ja ruhtinaallisesti. Olen siitä aivan varma :heart: Itse tässä on myös piinaillessa miettinyt kaikki vaihtoehdot, miten edetä ja miten edetä mahdollisimman nopeasti, mikäli tämä ei tärppää, sillä se vauvan kaipuu tuntuu kovenevan täälläkin vaan koko ajan enemmän. On ihmeellinen tämä ihmismieli...

Mutta ymmärrän kyllä sen suuren pettymyksen, kun kerran lääkärikin on ollut niin optimistinen. Mutta jotenkin siinä tullaan taas siihen, että nämä asiat ei viime kädessä ole meidän käsissä ja siihen täytyy tyytyä. Meillekin kun tuli niin käsittämätön ylläri niiden munasolujen ja alkioiden määrän suhteen, kun ensin meinattiin perua koko ivf, niin kyllä tässä kuitenkin niin luonnon ja korkeampien voimien käsissä ollaan. Sun suunnitelmat Jensar kuulostaa tulevan suhteen oikein hienoilta, toivon niin sydämestäni, että se plussan tuoma ilo-uutinen tulisi teidänkin osoitteeseen vielä tämän vuoden aikana! :)

Meinasin ensin, että en ota kantaa puolin tai toisinkaan mariqin kommentteihin, mutta joudun kyllä yhtymään monen muun mielipiteeseen siinä, että loppupeleissä samassa veneessä täällä ollaan eikä tietenkään ole kohtuullista, että vastoinkäymisiä tulee joidenkin kohdalle enemmän kuin toisten. Mutta sitä se elämä valitettavasti on ja kun meistä kukaan ei näille asioille mitään mahda. Lapsettomuus on meille jokaiselle aikamoisen suuri taakka ja suru kantaa, niin jätetäänkö tytöt nämä sammakot ja nokkimiset tähän. Olen yrittänyt mariq tsempata sua niin kuin muutkin täällä, mutta ilmeisesti se ei enää kannata :confused: Toivon silti sydämestäni, että pysyvä onni osuisi teidänkin kohdalle - meistä jokainen sen on ansainnut. Nyt vaan positiivista kesämieltä ja nokka kohti uusia haasteita! :)

Kiva shenda, kun kävit kommentoimassa ja luomassa uskoa meille hoidoissa tarpoville. Näitä viestejä tarvitaan aina! :)

ON: Täällä pp8 tai pp9 menossa, oon jo seonnut laskuissa =) Mulla valitettavasti samanlaiset etiäiset vuodon alkamisesta liian aikaisin kuin Jensarilla. Eilen illalla alkoi tutut menkkajuilinnat ja endojomottelut ja sellainen fiilis, että niagaran putoukset rävähtää samantien. Tänään samat juilinnat jatkuu ja kuten aina ennen menkkoja, vatsa ihan sekaisin. Vatsaa turvottaa ja munasarjoja nipistelee :| Luget on yleensä mulla pitänyt vuodon poissa, joten katsotaan, miten nyt käy...
 
Hattivattinen: Menkkajomotukset voi tietää hyvääkin!!:p Mulla on tunne että sulle on tulossa jymy-ylläri vielä :heart: Mullahan ei niitä juilimisia ollut ennen kuin eilen alkoi pikkutuhru. Välillä enemmän ja välillä vähemmän...testi kun negaa näytti vielä tiistaina niin kyllä se oli siinä. Nyt on mullakin ollut eilen ja tänään vaihtelevia kovia menkkakipuja. Ounastelen että Lugeannokset pitää pahimman vuodon alkamisen juuri ja juuri kurissa. En aio vuotoa pidätellä jos ja kun vika testi huomenna on nega. Säästyypähän yks liuska Lugeja tuleviin koitoksiin, ne kun ei ole kelakorvattavia. Tosin mitä nyt parikymppiä tässä konkurssissa enää...:rolleyes: Kiitos sullekin Hattivattinen tsempeistä!!:hug:
 
Jensar: :) Vai jymy-ylläriä se siellä povailee ;) No, itse ajattelen välillä että kaikki on periaatteessa vielä mahdollista, kun en ole testaillut kertaakaan eikä vuotoa ole vielä näkynyt. Vaikkakin kaikki muut oireet loistaa poissaolollaan :whistle: Toivoisin niin, että se jymy-ylläri pamahtaisi vielä sullekin huomenna, kaikkihan on mahdollista, kerran sulla ei kunnon vuoto ole vielä alkanut =)

Tää palsta on kyllä täynnä käsittämättömän upeita naisia! Samassa veneessä ollaan ja toiset soutaa välillä onnellisemmille vesille, kun toisilla myrskytuulet vähän haittaa matkan tekoa. Mutta samaan satamaan ollaan kaikki matkalla ja jokainen sinne pääsee, ennemmin tai myöhemmin :heart:
 

Yhteistyössä