Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

• Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
möö
[QUOTE="vieras";24159767]No palaappa tähän todellisuuteen. Ei se nyt niin tavanomaista ole etteikö esim. joku kännissä keksisi polttaa tupakkansa rappukäytävän puolella, myös teinit tai jopa lapset saattaa harrastaa sitä portaikossa, ja eritoten siellä portaikon alla mikä on suosittu vainuparkki paikka. Kannattaa ottaa huomioon että ihmisiä löytyy joka lähtöön.[/QUOTE]

Voi olla, vaikka pienen ajan sisään olen asunut niin pahamaineisimmissa narkkareiden ja juoppojen täyttämissä paikoissa kuin rauhallisissa, hyvillä alueilla sijaitsevissa taloissa, en IKINÄ ole törmännyt edes tupakan hajuun rappukäytävässä, saati nähnyt kenenkään polttavan niissä. En myöslään ystävieni, tai tuttujen tuttujeni luona käydessä ole havainnut tällaista.. Mutta joo, ihmisiä on joka lähtöön, sillä vain suu loksahti auki, kun en todella koskaan oo tällaseen törmännyt.

möö
[QUOTE="vieras";24160101]Asuntojen ovet ovat AINA (ainakaan tänä vuonna rakennetuissa) kerrostaloissa palo-ovia, kuten varmaan ne varastojen ovetkin, mikäli avautuvat porrashuoneeseen. Palo-ovia tehdään myös puusta. siellä on karmissa saranapuolella sellainen metallinen levy, jossa merkitty oven paloluokka, asunnoissa EI30, tarkoittaa, että pidättää paloa puoli tuntia. (vanhoissa taloissa merkintä voi olla A30 tai B30)

Ja tuolla alkupuolella ketjua joku viisasteli, että kerrostaloissa ei saisi poistua asunnoista porrashuoneen kautta tulipalotilanteessa, mites sitten, jos oma kämppä tulessa, eikä edes parveketta...Tarkoitus olisi, että poistumistiellä, eli kerrostalossa porrashuoneessa, ei tosiaan olisi palokuormaa eli palavaa materiaalia, jotta niiden kautta voi poistua palavasta asunnosta. Muut asukkaat voivat tietysti mahdollisuuksien mukaan pysytellä kämpissään turvassa sen puoli tuntia, mikäli porrashuoneessa savua. Aika usein asukkaita palokuntakin evakuoi porrashuoneen kautta, mikäli se suinkin mahdollista.[/QUOTE]

Okei, kiitos! Hyvä kun selvensit. :)

"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja möö;24160510:
Voi olla, vaikka pienen ajan sisään olen asunut niin pahamaineisimmissa narkkareiden ja juoppojen täyttämissä paikoissa kuin rauhallisissa, hyvillä alueilla sijaitsevissa taloissa, en IKINÄ ole törmännyt edes tupakan hajuun rappukäytävässä, saati nähnyt kenenkään polttavan niissä. En myöslään ystävieni, tai tuttujen tuttujeni luona käydessä ole havainnut tällaista.. Mutta joo, ihmisiä on joka lähtöön, sillä vain suu loksahti auki, kun en todella koskaan oo tällaseen törmännyt.
Mä ikävä kyllä olen törmännyt tälläisiin ihmisiin. Varsinkin niihin jotka laiskuuksissaan sytyttää sen tupakan jo rappukäytävässä pihalle mennessään kun siä ei tuule... Itsekeskeisiä idiootteja.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24160411:
mie en helvetti soikoon tilannut raskauden laukaisemaa reumaa, enkä edelleenkään kisko niitä painavia rattaita portaita ylös päivittäin vain siksi ,että on pikkiriikkinen mahdollisuus jonkun hullun tulla tuikkaamaan kärrit tuleen!! :O siinä on muitakin rattaita, pulkkia & kolmipyöriä siististi portaiden alla joten niihin ei kyllä kukaan kompastu.. niin ja pyörävarastoon ei mahdu muita kuin pyörät, sitä on turha tulla ehdottelemaan. senkus kauhistelette & haukutte, mesotkaa vaikka keuhkonne ulos mutta rattaat pysyvät portaiden alla ja piste

niin ja muuttamisesta: pitäisikö hylätä viihtyisä rauhallinen talo & kiva asunto, päätyä ties mihin epämääräiseen loukkoon vain siksi ettei tässä talossa ole hissiä?!
Okei, sinä toimit noin ja kannat siitä vastuusi. Jos teillä on sallittua säilyttää tavaraa tuolla niin sittenhän se on ihan ok. Jos ei niin otat sen riskin että tuosta tehdään valituksia, joku kärrää niitä rattaita pihalle tai ne viedään isännöitsijän toimesta pois. Miten nyt teidän taloyhtiössä tuollaisen asian kanssa toimitaan (mikäli se siis teillä on kiellettyä).

Mitä muuttamisiin tulee niin en olisi siihen hissittömään taloon ikinä muutanutkaan, mutta jos jostain syystä sinkkuna tai lapsettomana parina oltaisiin tuollainen asunto erehdytty ottamaan niin heti ensimmäisen raskauden alussa olisi alettu etsiä sitä hissillistä asuntoa koska meillä ei muita vaihtoehtoja olisi ollut. Minä en niitä rattaita siellä portaiden alla säilyttäisi - edes silloin vaikka se olisikin sallittua - enkä todella jaksiasi joka ulkoilun yhteydessä raahata niitä portaita pitkin. Eli simppeli juttu.

Enkä nyt itse uskoisi että asuntovaihtoehdot olisivat tasan siinä että joko otetaan se hyvässä taloyhtiössä, rauhallisella ja lapsiystävällisellä paikalla oleva viihtyisä ja edullinen asunto hissittömästä tai sitten päädytään jonnekin narkkilähiöön epämääräiseen loukkoon. Ikävää tietty jos joillain on näin.

"äiti"
Okei, sinä toimit noin ja kannat siitä vastuusi. Jos teillä on sallittua säilyttää tavaraa tuolla niin sittenhän se on ihan ok. Jos ei niin otat sen riskin että tuosta tehdään valituksia, joku kärrää niitä rattaita pihalle tai ne viedään isännöitsijän toimesta pois. Miten nyt teidän taloyhtiössä tuollaisen asian kanssa toimitaan (mikäli se siis teillä on kiellettyä).

Mitä muuttamisiin tulee niin en olisi siihen hissittömään taloon ikinä muutanutkaan, mutta jos jostain syystä sinkkuna tai lapsettomana parina oltaisiin tuollainen asunto erehdytty ottamaan niin heti ensimmäisen raskauden alussa olisi alettu etsiä sitä hissillistä asuntoa koska meillä ei muita vaihtoehtoja olisi ollut. Minä en niitä rattaita siellä portaiden alla säilyttäisi - edes silloin vaikka se olisikin sallittua - enkä todella jaksiasi joka ulkoilun yhteydessä raahata niitä portaita pitkin. Eli simppeli juttu.

Enkä nyt itse uskoisi että asuntovaihtoehdot olisivat tasan siinä että joko otetaan se hyvässä taloyhtiössä, rauhallisella ja lapsiystävällisellä paikalla oleva viihtyisä ja edullinen asunto hissittömästä tai sitten päädytään jonnekin narkkilähiöön epämääräiseen loukkoon. Ikävää tietty jos joillain on näin.
Pitää tähän sen verran kommentoida ettei se ole sallittua missään kerrostalossa vaikka isännöitsijä antaisi luvan. Silloin isännöitsijä rikkoo lakia, kun ei laiskuuksissaan jaksa tehdä tilaa oikeisiin paikkoihin.

"äiti"
[QUOTE="vieras";24160101]Asuntojen ovet ovat AINA (ainakaan tänä vuonna rakennetuissa) kerrostaloissa palo-ovia, kuten varmaan ne varastojen ovetkin, mikäli avautuvat porrashuoneeseen. Palo-ovia tehdään myös puusta. siellä on karmissa saranapuolella sellainen metallinen levy, jossa merkitty oven paloluokka, asunnoissa EI30, tarkoittaa, että pidättää paloa puoli tuntia. (vanhoissa taloissa merkintä voi olla A30 tai B30)

Ja tuolla alkupuolella ketjua joku viisasteli, että kerrostaloissa ei saisi poistua asunnoista porrashuoneen kautta tulipalotilanteessa, mites sitten, jos oma kämppä tulessa, eikä edes parveketta...Tarkoitus olisi, että poistumistiellä, eli kerrostalossa porrashuoneessa, ei tosiaan olisi palokuormaa eli palavaa materiaalia, jotta niiden kautta voi poistua palavasta asunnosta. Muut asukkaat voivat tietysti mahdollisuuksien mukaan pysytellä kämpissään turvassa sen puoli tuntia, mikäli porrashuoneessa savua. Aika usein asukkaita palokuntakin evakuoi porrashuoneen kautta, mikäli se suinkin mahdollista.[/QUOTE]

Kiitos tuosta tiedosta että ovissa on levyt. En ole ikinä tullut vilkaisseeksikaan.
Muuten sanon vielä, ettei ihmiset nyt vahingossakaan poistu rappukäytävään tulipalon sattuessa (ellei palo ole omassa asunnossa) että rappukäytävään EI saa mennä.

Palomiehet voi joo pelastaa sen kautta, mutta niillä naamarit sun muut vehkeet myös pelastettaville.

urbaanilegenda
[QUOTE="äiti";24160544]Pakko jos ei sana tehoo. Oisko parempi että joku voi kuolla?[/QUOTE]

no onpa kypsää aikuiselta, perheelliseltä naiselta : kun sana ei tehoa, klimpitään viattoman lapsen vaunut !|O kas kun et samantien väännä torttuja sinne tai tyhjennä tampooniroskistasi..

siis ihan oikeastikko täällä yllytetään sylkemään tai heittämään roskia käytävässä oleviin vauvanvaunuihin.. :O :confused: :vampire:
Parempi se banaaninkuori ja sylkikin kuin jonkun narkkarin piilottama ruisku. On se kumma, että mammoja ei yhtään pelota, että joku voi oikeasti sylkeä, kusta, paskoa, piilottaa ruiskuja ym. niihin vaunuihin ja sitten te laitatte sen jasmiinavictoriajemina-vauvan sinne :( hyi helvetti! Kyllä luulisi hiukan miettivän, sitten vielä tuo paloturvallisuus!!!

Kun ei sana joillekin mene perille niin parempi sitten vaan kärrätä niitä vaunuja pihalle!

Vaikka olisi kuinka rauhallinen taloyhtiö niin sekopäitä löytyy. Yleensä parhaimmilla alueella niitä sekopäitä on ihan runsaasti. Ainakin mummoni taloyhtiössä Munkkiniemessä. Se meno on kyllä noilla varakkailla ihan uskomatonta.

..
Alkuperäinen kirjoittaja möö;24160510:
me asumme kohtalaisen hyvällä auntoalueella ja kyllä millä saunnaisesti haisee tupkka käytävässä, viikonloppuaamuna olen nähnyt tupakannatsan hissikäkin.sen lisäks joskus oli sytkällä polteltu alakerran ilmoitustaulun ja nimitaulun reunoja.

"äiti"
no onpa kypsää aikuiselta, perheelliseltä naiselta : kun sana ei tehoa, klimpitään viattoman lapsen vaunut !|O kas kun et samantien väännä torttuja sinne tai tyhjennä tampooniroskistasi..
Ja kun niitä vaunuja siellä portaikossa säilytetään niin vaarannetaan muiden viattomien lasten henki!
Sano mulle, mitä pitää tehdä kun jotkut äidit täällä vaan vastailee että "oon aina tehnyt niin ja tuun aina tekeen niin, vituttaako?" Noi on kans tosi kypsiä kommentteja ja tekoja.

"äiti"
Parempi se banaaninkuori ja sylkikin kuin jonkun narkkarin piilottama ruisku. On se kumma, että mammoja ei yhtään pelota, että joku voi oikeasti sylkeä, kusta, paskoa, piilottaa ruiskuja ym. niihin vaunuihin ja sitten te laitatte sen jasmiinavictoriajemina-vauvan sinne :( hyi helvetti! Kyllä luulisi hiukan miettivän, sitten vielä tuo paloturvallisuus!!!

Kun ei sana joillekin mene perille niin parempi sitten vaan kärrätä niitä vaunuja pihalle!

Vaikka olisi kuinka rauhallinen taloyhtiö niin sekopäitä löytyy. Yleensä parhaimmilla alueella niitä sekopäitä on ihan runsaasti. Ainakin mummoni taloyhtiössä Munkkiniemessä. Se meno on kyllä noilla varakkailla ihan uskomatonta.
Olen kanssasi niin samaa mieltä!

Jos oikeasti joku vaununjättäjä mamma löytää tamppooniroskiksen tyhjennettynä vaunuistaan niin kuinka käy? Vieläkö jättää vaunut porraskäytävään. Tuskin. Joillekin kun sana ei tehoa. Pitää itse nähdä ja kokea ja tuo on vielä pientä verrattuna siihen tulipaloon ja savumyrkkyyn johon ihmiset voi kuolla. Tai sitten niihin narkkareiden ruiskuihin ja piikkeihin (koska niitä jotkut piilottelee kiusallaan esim. metron penkkien väliin ) näitä on ollut paljon.

"vieras"
[QUOTE="a.p";24155417]Et silti voi vaarantaa muita ihmisiä, ei se heidän ongelmansa ole. Muilla on oikeus turvalliseen taloon.
Ja en tiedä miten tämä meidän juttuun oikeastaan edes liittyy, täällä on se hissi joten kotiin vaan jos ei pyöräkellariin mahdu. Kummasti kyllä mahtui kun minä ne jouduin sinne raahaamaan.[/QUOTE]

Mis ne vaunut sitten olis pitänyt säilyttää?!

möö
me asumme kohtalaisen hyvällä auntoalueella ja kyllä millä saunnaisesti haisee tupkka käytävässä, viikonloppuaamuna olen nähnyt tupakannatsan hissikäkin.sen lisäks joskus oli sytkällä polteltu alakerran ilmoitustaulun ja nimitaulun reunoja.
No mä varmaan oon ollut onnekas, kun ei ikinä ole missään edes pikkusenkaan haissut, kun olen käynyt kyläilemässä tms. :) Eli ainakaan tässä ei poltella röökiä sisällä tai käytävillä. Pihalla suojattu katos joka on tehty tupakkapaikaksi, ahkerassa käytössä on talon asukkailla. :)

nyt on kaikki nähty
voi jeesus.. täällä siis vaaditaan raahaamaan vaunut portaita ylös, vaikka olisi monta pientä lasta tai liikkumiseen vaikuttava sairaus. tai muuttamaan, jos vaunuille ei ole tilaa. ja kurittamaan säännön rikkojia tunkemalla vaunuihin roskia.. USKOMATONTA!!! ystäväni sai muuten aikoinaan valituksia naapureilta ja lopulta soiton isännöitsijältä, kun säilytti vaunujaan pyörävarastossa. hissi oli, mutta eiväthän siihen sillipurkkiin ne mahtuneet, kaksostenvaunut ..

"hmm"
Onneksi ei ole vaunuja, täällä on jonkinmoinen vaunutaistelu meneillään. Muutama pitää jatkuvasti vaunuja, pulkkia, kesäleikkivehkeitä yms. tossa portaiden alla. Ihan järjetöntä. Varsinkin siksi että tää on todella suuri ja monikerroksinen kerrostalo jossa on paljon lapsia. Jos jokainen olisi yhtä vastuuntunnoton, koko käytäväaula olisi varmasti täynnä tavaraa. Millä oikeudella juuri nämä pari sitten saa säilyttää vaunuja yms tuossa? Onneksi vaunulliset vaununsa kiltisti kotiin raahaavat mammat ovat ottaneet asiakseen hoitaa nämä muutamat omahyväiset tyhmyrit. Isännöitsijän laput kun ei näköjään auta mitään. Mua lähinnä ärsyttää ne ketkä jättää pyykkinsä viikkokausiksi kuivaushuoneeseen. Siellä on ihan älyttömät läjät. Varmaan samoista kodeista kuin vaunutkin.

"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja nyt on kaikki nähty;24160756:
voi jeesus.. täällä siis vaaditaan raahaamaan vaunut portaita ylös, vaikka olisi monta pientä lasta tai liikkumiseen vaikuttava sairaus. tai muuttamaan, jos vaunuille ei ole tilaa. ja kurittamaan säännön rikkojia tunkemalla vaunuihin roskia.. USKOMATONTA!!! ystäväni sai muuten aikoinaan valituksia naapureilta ja lopulta soiton isännöitsijältä, kun säilytti vaunujaan pyörävarastossa. hissi oli, mutta eiväthän siihen sillipurkkiin ne mahtuneet, kaksostenvaunut ..
On ihan älytöntä, kyllä juu jos on jotain vaivaa tai vaikka laiska niin kyllä se autokin pitäs saaha sit jättää siihen rapunoveneteen, varsinki jos on niin iso auto, että sille on vaikea löytää parkkipaikka.

Säännöt on sääntöjä, ja mitä siitä tulisi jos kaikki ajattelisi että 'kyllä minä saan'

mitä ihmeellistä tässä on? Paloturvallisuusriski se on että ne vaunut on porraskäytävässä. Ei sitä lievennä sairaus tai tiheästi synnytetyt lapset. Onko tätä niin vaikea käsittää!?!?

Mitäs jos kaikki ajattelisivat, että voi jättää tavarat rappukäytävään. Yksi jättäisi kaksostenrattaa, yksi rollaattorin, yksi polkupyörän, sinkkumies haluaisi moottoripyöränsä sisätiloihin, yksi ei jaksa jalkavaivaisena koliikkilvauvan äitinä viedä roskapussia, joten porraskäytävään vaan....todella turvallista, eikös vaan!? Eletään kuin pellossa!

• Tykkää
Reactions: Kamalaontti

Yhteistyössä