Kohta 10 v. pyrkinyt opettajaksi opiskelemaan

55. varasija!!! Mä en jaksa oikeesti enää :( :( Mix joittenkin toisten pitää päättää onko musta opeks vai ei??? Ne on väärässä!!! Tänään niiiiiiin pas*ka olo että tunnen itseni ihan -100 % surkeeksi ja huonoksi ja kelpaamattomaksi ihmiseksi :´´´´´(
Anteeksi suora kommenttini. Ainakaan juttujesi perusteella toivoisin ettet olisi ainakaan minun lapsieni opettaja.
Kaikki eivät todellakaan sovellu opettajaksi ja luulisi, että näillä toisilla on vähän enemmän tietoa ja kokemusta siitä, kuka olisi pätevä opettajaksi.

Itse aiheutat itsellesi surkean olon, jos olet tosiaan noin monta vuotta heittänyt hukkaan hakemalla opettajaksi. Testit kertovat jotain sinusta. Luulisi, että hakisit jo vähitellen jollekin muulle alalle.

"heh"
Hm. Mitä teet nykyään? Mitä olet nämä 10 vuotta tehnyt? Muistan sinut toisesta ketjusta. Jäit mieleen. Olet aika piristävä tapaus. tätä ketjua en jaksa lukea, mutta siitä toisesta muistan, että sinulla on hyvä itsetunto. Aika hauskaa juttua. Jos mulla olisi lapsia ja miettisin jotain ihastusta ja hakisin 10. kertaa samaan kouluun, olisi itsetunto nollassa. Sulla taas suuret ajatukset itsestäsi. Vanhempasi ovat onnistuneet saamaan sinusta vahvan.

Anteeksi suora kommenttini. Ainakaan juttujesi perusteella toivoisin ettet olisi ainakaan minun lapsieni opettaja.
Kaikki eivät todellakaan sovellu opettajaksi ja luulisi, että näillä toisilla on vähän enemmän tietoa ja kokemusta siitä, kuka olisi pätevä opettajaksi.

Itse aiheutat itsellesi surkean olon, jos olet tosiaan noin monta vuotta heittänyt hukkaan hakemalla opettajaksi. Testit kertovat jotain sinusta. Luulisi, että hakisit jo vähitellen jollekin muulle alalle.
Mut mitä muka ihmisestä tommosissa testeissä pystyy näkemään? Et senkö vaan ootko hyvän näkönen ja miten pukeudut etc?????

"rtee"
Mut mitä muka ihmisestä tommosissa testeissä pystyy näkemään? Et senkö vaan ootko hyvän näkönen ja miten pukeudut etc?????
Ei vaan miten vastaat sinulle esitettyihin kysymyksiin, mitä ne vastaukset kertovat sinusta, minkälaisen ensivaikutelman annat itsestäsi, minkälaiset ovat kielelliset kykysi, minkälaista kuvittelet opettajan työn olevan jne.

"vieras"
Mä oon 3 kertaa hakenut lähihoitaja-linjalle, kahteen eri kouluun, ja joka kerta jäin pisteen päähän vaikka preppasin aina pääsykokeisiin ja soitin ja kysyin mistä jäi kiinni. Ajattelin sitten että musta ei ehkä tule lähihoitajaa. Oikea ala löytyikin sitten, kun oli lopulta pakko hakea töitä ja pääsin asiakaspalvelu-/markkinointialalle. Tutkinto vielä puuttuu, mutta nyt ainakin tiedän mikä on mun ala. :)

tarkennuksia
Oletko siis tehnyt kaikki nämä 10v sijaisuuksia kouluissa? Ja kokenut pärjääväsi hyvin? Ja saanut hyvää palautetta? Se kaikki on ensiarvoisen tärkeää haastattelutilanteissa. Jos henkilö pyrkii vuosi vuoden jälkeen opiskelemaan opettajaksi mutta ei ensimmäisten pettymysten jälkeenkään hanki itselleen kokemusta ko. hommasta, on sisäänpääsy aika toivotonta.

Oletko siis tehnyt kaikki nämä 10v sijaisuuksia kouluissa? Ja kokenut pärjääväsi hyvin? Ja saanut hyvää palautetta? Se kaikki on ensiarvoisen tärkeää haastattelutilanteissa. Jos henkilö pyrkii vuosi vuoden jälkeen opiskelemaan opettajaksi mutta ei ensimmäisten pettymysten jälkeenkään hanki itselleen kokemusta ko. hommasta, on sisäänpääsy aika toivotonta.
Siis onks mun ihan pakko mennä koulunkäyntiavustajaks...mut jees idea muuten mutta oon hakenut sellasta paikkaa enkä ole saanut :/ Ja on se mun mielestä muutenkin vähän noloa hommaa tässä iässä kun siellä on opeina mua nuorempiakin :(

"vieras"
Siis onks mun ihan pakko mennä koulunkäyntiavustajaks...mut jees idea muuten mutta oon hakenut sellasta paikkaa enkä ole saanut :/ Ja on se mun mielestä muutenkin vähän noloa hommaa tässä iässä kun siellä on opeina mua nuorempiakin :(
Koulunkäyntiavustajan työtä voi tehdä vielä 6-kymppisenäkin, jos terveys kestää. On vähän liian iso vaatimus, että opettajan pitäisi olla koulunkäyntiavustajaa vanhempi :)

eräs KKA
siis koulunkäyntiavustajan työ on sinusta ilmeisesti jotenkin noloa? Toivottavasti et saa sitäkään työtä koskaan. Et todellakaan sovellu juttujesi perusteella mitenkään koulumaailmaan.
Luoja varjele tuollaisesta työkaverista.

"Hih"
Melkein joka kevät eri yliopistoon... tänä vuonna tuli sit surkeimmat pisteet koskaan tosta yhestä haastiksesta :( Yx tai oikeestaan 2 tulosta vielä uupuu :x mut toivo mennyt kait sit jo niistäkin jos ton yhen haastiksen perusteella en saannut es minimi pisteitä et voisin tulla valituksi :x miksi miksi miksi....mä tiedän että mä olisin paras ope koskaan!!! :(
Viisaampi olisi jo tajunnut, ettei ehkä sittenkään ole sopiva alalle... :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
nipinapi
Rehellisesti, susta ei kyllä siihen homman noiden juttujesi perusteella todellakaan olisi. Jos et senvertaa ymmärrä että pääsykokeissa katsotaan psykologisiakin valmiuksia sosiaalisten taitojen lisäksi niin olet kyllä aikalailla metsässä. Ei niitä kiinnosta sun ulkonäkö pätkän patukan vertaa. Luoja. Tee sijaisuuksia, niitä voi tehdä pitkiäkin ilman koulutusta. Niin mäkin olen tehnyt sekä opena että asvutajana ja mieti sitten onko se sun juttus kuitenkaan.

"nih"
Jos haluat alalle, suorita opintoja avoimessa yliopistossa. Ja pyri + pääse niiden avulla sisään yliopistoon. Hanki myös työkokemusta alalta, jota moni on sinulle vihjannut! Jos ihminen todella haluaa jotakin, tavoitteensa voi saavuttaa. Mutta asian eteen on nähtävä rutkasti vaivaa. Jos olet kohta 10 vuotta yrittänyt saada sellaiselta alalta opiskelupaikkaa, johon päästään ratkaisevilta osin haastattelujen perusteella (korjatkaa jos olen väärässä), pitää sinun valita toinen tie. Eli avoin yliopisto ja vaivannäkö opintojen + työharjoittelun parissa.

Opettaja vastaa
Siis miten te muka tän ketjun perusteella sanotte ettei musta oo opeksi?? Miten teistä kestään on tommosta sanomaan, kun ette es tunne mua??
Esimerkiksi siitä, että kirjoitat päin helvettiä. Luokanopettajan koulutus on akateemista koulutusta, johon tarvitaan mm. kyky tuottaa tutkimusraportti, siis tieteellistä tekstiä. Opiskelussa tarvitaan myös kykyä omaksua lukemaansa ja arvioida itseään sekä omia resurssejaan. Temperamentti on hyvä asia opettajalla, mutta ailahtelevaisuus ei. Lisäksi opettajan on seurattava aikaansa ja olla ajan hermolla.

Jos minä olisin haastatellut sinua ja vastauksena kysymykseen Miksi haluat opettajaksi olisit vastannut "Koska tiedän olevani hyvä siinä" tai "Haluan todella kovasti paimentaa niitä pikkuisia", en olisi edes jaksanut haastatella enempää.

Itse vastasin noin 19-vuotiaana lukiosta päässeenä. Taisinpa vielä kertoa, kuinka olen aina ollut hyvä opettamaan pikkusisaruksille matikkaa ja ne kysyvät minulta apua. No, en päässyt sisälle (vaikka olin varasijalla 18) :D Sen jälkeen tein töitä avustajana, tutkailin maailmaa ja tutustuin itseeni: Vuoden kypsyttyäni sain sekä sosionomi-, luokanope-, että eritysopehaastatteluista täydet pisteet..

Nyt olen saanut "paimentaa" lapsia sekä yleisopetuksen, että erityisopetuksen ryhmissä viitisen vuotta. Unelma-ammatissani olen, mutta suosittelen ap:ta tutustumaan itseensä ennen kuin haet kouluun uudestaan. Kukaan täysi-ikäinen ja -järkinen ei syytä haastattelijoita jos ei tule valituksi!!

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Esimerkiksi siitä, että kirjoitat päin helvettiä. Luokanopettajan koulutus on akateemista koulutusta, johon tarvitaan mm. kyky tuottaa tutkimusraportti, siis tieteellistä tekstiä. Opiskelussa tarvitaan myös kykyä omaksua lukemaansa ja arvioida itseään sekä omia resurssejaan. Temperamentti on hyvä asia opettajalla, mutta ailahtelevaisuus ei. Lisäksi opettajan on seurattava aikaansa ja olla ajan hermolla.

Jos minä olisin haastatellut sinua ja vastauksena kysymykseen Miksi haluat opettajaksi olisit vastannut "Koska tiedän olevani hyvä siinä" tai "Haluan todella kovasti paimentaa niitä pikkuisia", en olisi edes jaksanut haastatella enempää.

Itse vastasin noin 19-vuotiaana lukiosta päässeenä. Taisinpa vielä kertoa, kuinka olen aina ollut hyvä opettamaan pikkusisaruksille matikkaa ja ne kysyvät minulta apua. No, en päässyt sisälle (vaikka olin varasijalla 18) :D Sen jälkeen tein töitä avustajana, tutkailin maailmaa ja tutustuin itseeni: Vuoden kypsyttyäni sain sekä sosionomi-, luokanope-, että eritysopehaastatteluista täydet pisteet..

Nyt olen saanut "paimentaa" lapsia sekä yleisopetuksen, että erityisopetuksen ryhmissä viitisen vuotta. Unelma-ammatissani olen, mutta suosittelen ap:ta tutustumaan itseensä ennen kuin haet kouluun uudestaan. Kukaan täysi-ikäinen ja -järkinen ei syytä haastattelijoita jos ei tule valituksi!!
Okei kiitti täs oli jo ekoja kunnon perusteluja eikä vain syytöksiä...

mut kenestä muusta se muka voisi johtua kuin haastattelijoista, jos en pääse sisään...viksusti ja järkevästi ja rauhallisesti vastailin niille. Kyllä mulla on lyhyt kokemus koulunkäyntiavustajana olosta parin vuoden takaa...sen perusteella ne sitten kyseli koulumaailmasta. Eikä mun vastaus ollut siihen kysymykseen, että miksi haen opeksi se että "haluun paimentaa" ja että "mä vaan haluun opeksi"....ja muutenkin ne oli tosi hymyileviä mulle koko ajan

Juttua
Itse pääsin ensimmäisellä kerralla sisään. Ei sinne ihan soveltumattomia oteta. Ehkä kannattaisi miettiä, että itsessä on ehkä jotain vikaa. Miksi ylipäätään haluat opettajaksi?

Yhteistyössä