S
sinäpä sen sanoit
Vieras
Mä ihmettelin aina samaa, olin 3,5 v kotona ja mies keskituloinen, asunto- ja autolainaa oli, mutta ei jouduttu tinkimään elintasosta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Valintoja.. Mä asun silti lähellä pk-seutua, ja mieheni kyllä käy pk-seudulla töissä, samoin kuin itse silloin kun olen töissä
Jossei ole mistään valmis tinkimään, niin ne on valintoja..
Päinvastoin.. ensimmäisen vuoden oli lomaa, sitten pelkkää työtä..![]()
Itse sä annat itsestäs nyt tosi kypsän kuvanMulla ei saa olla mielipidettä sun mielestäs.
Mä en sano että lapsi ei saa rakkautta, vai sanonko? en tietääkseni ole sanonut. Vaan koen itse tekeväni lapsia myös omaksi ilokseni, jotta voisin olla heidän kanssaan.
Minusta tuntuu oudolta tehdä lasta edes sellaiseen tilanteeseen (tietysti vahingot sikseen) jossa ei ole varaa olla kotona sen lapsen kanssa.
Ei iskeydy mun käsityskykyyn.
Mutta kyllä mä niitä äitejä ymmärrän, jotka REHELLISESTI voi sanoa ettei niillä pää kestä olla kotona. Mutta en niitä jotka väittävät sen olevan taloudellisesti mahdotonta.
Aloittajalle kysymystä vielä, että mikä pankki antaa reilusti yli 100t lainan, jos miehen tulot on noin pienet ja oletan, että miehesi tienaa teistä enemmän? Meillä nettotulot yhteensä noin 5000e ja tuohon 200t lainaan piti vakuuksia ja muita hommata ihan tarpeeksi, eli säästöjä piti käyttää niihin. Niin että teillä taitaa olla "pappa betalar" -meininki ja sillä ei kyllä kannata kovin lesottaa..![]()
![]()
![]()
Valintoja.. Mä asun silti lähellä pk-seutua, ja mieheni kyllä käy pk-seudulla töissä, samoin kuin itse silloin kun olen töissä
Jossei ole mistään valmis tinkimään, niin ne on valintoja..
Nordea meille lainaa antoiEttä edelleenkään ei ole mitään muita tulonlähteitä. Pappa ei maksa mitään. Vakuuksia? eikös alkuun kuulu säästää jotain itse, eikä kaikkea saa ilman mitään. Minä tienaan käteen 1800e kuussa, joten ei kannata sitäkään olettaa. Miten se on vaikee ymmärtää että ihan omilla varoilla/tuloilla tässä eletään, ei kenenkään muun.
Kerroppa minne menette useaksi viikoksi noilla tuloilla? Laita ihan vaan vaikka jo linkki jonnekin sivulle, mistä saa matkan perheelle useaksi viikoksi (mitä tarkoittaakin?? enemmän kuin kaksi viikkoa ainakin).
Laita myös budjettia esim. paljonko teillä menee kkk:ssa ruokaan, asumiseen, autoon ym. Saadaan muut otettua oppia, niin eiköhän kohta kaikki olla kotona jamtkustella.
Miten se on vaikee ymmärtää että ihan omilla varoilla/tuloilla tässä eletään, ei kenenkään muun.
Ota huomioon, että kaikki eivät ole saaneet 1800 euroa käteen kk:ssa -josta säästää- ennen lasten saantia.
Ihan normaalikulutEt ole maininnut meneekö tosta 1300 jotain kuluja vai onko se summa joka miehellesi jää KAIKKIEN kulujen jälkeen.
Varmaan asennekysymysMä en kokenut sen olevan lomaa koko 7v aikana, mutta ehkä mulla oli väärä asenne.
heh, ei pakettimatkoilla kukaan matkusta nykyaikana, vai matkustaako?
Kyllä me tuosta laivalla mennään saksaan, itävaltaan ja italiaan. Siellä yleensä oleskellaan yhteensä 4-5 viikkoa. Autoon menee mitä siihen nyt menee, dieselit. Uusi auto kun on niin siinä on ihan takuukin. Ruokaan menee noin 350e kuussa, asumiseen muistaakseni 650e sähköt ja puhelimet eivät niin kovin suuria syö.