Minä olin se äiti... :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24126064]Sama juttu! Omat lapset ovat kyllä mukana useimmiten. Minä kehtaan vielä komentaakin tuollaisia Sporttismaman mukuloita! Äiti ei osaa tai ymmärrä käyttäytymistapojen opettamista.[/QUOTE]

Niin, kun ne lapset eivät ole pikkuaikuisia, eikä niiden tarvitse aina käyttäytyä kuin armeijassa. Meidän lasta kyllä opetetaan käytöstapoihin ja kuriin, mutta ei 2-vuotiaalta voi täydellisiä tapoja opettaa. Että tule vaan käskemään mun lasta, mä kerron kyllä sitten, että voisit pitää huolta ihan vaan omista asioistasi.

• Tykkää
Reactions: Fortune
[QUOTE="vieras";24122141]Ei mua ainakaan muut ihmiset ja lapset ärsytä. mutta riekkuvat kersat joiden tekemisiin ei kykenemättömät vanhemmat puutu on ärsyttävää katseltavaa. Ja sellaista vielä pitäisi kehua? :O

Mutta sun kirjoituksesta paistoi nyt aika kauas se että kaikki jotka ei ihastelleet sun huonosti käyttäytyviä lapsia niin oli naamanorsunvitulla ja rusinaperseitä. Todellisuudessa siis normaaleja, jotka olivat kauppareissulla eikä ihastelemassa sun lapsia.[/QUOTE]

Ehei, nyt et ymmärtänyt pointtia. En mä ole sitä mieltä että mun lapsia pitäis palvoa, eivät he ole mitään maailman seitsemänsiä ihmeitä. Tarkoitin vain että rennomminkin voi ottaa, näkee noita tosikkoja muulloinkin, ilman lapsiakin. Miksi se hymy on joillekin niin mahdoton tehtävä, tai edes se nutturan löysäys...

• Tykkää
Reactions: Fortune
[QUOTE="just";24122887]Meijän kaupassa kävi selllanen mamma, joka antoi lapsensa tehdä ihan kaikkea. Kakara juoksi kärryjen kanssa, kunnes yksi kaunis pvä liukastui veteen jota siivoja oli juuri siivoamassa. Juoksemisesta sanottiin monesti, mutta ikinä ei kuunneltu. Ja perään lisättiin, ettei kauppa korvaa jos jotain sattuu.
Lapsen pää kolahti lattiaan, ja se oli meidän syy TIETENKIN !
Yhden kerran sama lapsi veti kärryillä lasihyllyn( hyllyn jossa iittalan laseja) melkein kumoon. Laseja meni rikki, eikä äiti meinannu edes korvata niitä. Kamneroista näkyy, kuinka lapsi JUOKSEE kärryjen kanssa niitä päin..
Sen jälkeen ei oo tota kaksikkoa näkyny meidän kaupassa.[/QUOTE]

Mutta sitähän ei asiakkaan tarvitse korvata jos jotain kaupassa särkyy. Eli tarinasi on täyttä potaskaa. Eikä ole omakohtaista kokemusta, ei ole käynyt meille kakaroineni kanssa noin mutta satun tietämään tämän asian aika helkkarin hyvin...

Ehei, nyt et ymmärtänyt pointtia. En mä ole sitä mieltä että mun lapsia pitäis palvoa, eivät he ole mitään maailman seitsemänsiä ihmeitä. Tarkoitin vain että rennomminkin voi ottaa, näkee noita tosikkoja muulloinkin, ilman lapsiakin. Miksi se hymy on joillekin niin mahdoton tehtävä, tai edes se nutturan löysäys...

Ei mua hymyylytä lapset joilla ei ole käytöstapoja ja huutavat palosireenin tavoon.

Mitä ihmeen keskustelua sun avauksen oli tarkoitus herättää? Typerä pikkunätti hölynpölylänkytys. Eli kaikki jotka silmäilivät pilttejäsi hyväksyvästi ovat kunnon ihmisiä ja ne jotka eivät niin niitä voi soimata tiukkapipoiseksi ja rusinaksi? Ok....

No ei. Just tota mä ihmettelen; pitääkö aina olla niin tosissaan?!? Täällä pitää ilmeisesti riidellä tosissaan ja haukkua, sättiä ja loukkaantua että se on AITOA keskustelua. Eikö joskus vois olla vaan ja höpöttää? Ihme meininkiä...

Tämä aloitus oli jotenkin itseään kehuva ja täysin sisällötön. Yleensä en tällaista edes kommentoisi. :x

Ja nyt kun täällä taas jälleen kerran SporttisMama tahdot haukkua Riepua hänen virheestään (joka kyllä minustakin oli ajattelematonta ja typerää, mutta niinhän me kaikki joskus :headwall:) niin voin kertoa sinulle pari faktaa.

Olet täällä kertonut mitä miehesi tutkii työkseen. Veikkaan, että googletuksella tai vähintään parilla puhelulla saisi miehesi nimen. Toki olet myös kertonut täällä lukuisia pikku tietoja itsestäsi. Ei mene pitkäänkään, kun luultavasti paljastat täällä jotain mitä et sanoisi omalla naamallasi. Jos joku tahtoisi sinua kiusata (mitä en yhtään epäile), niin varmasti myös sinun "palstamaineesi" ja jopa oikea elämäsi saataisiin sekaisin..: /

Hyvää kesän jatkoa, ja vähän rajaa tohon asioihin puuttumiseen! :rolleyes:

Niin, kun ne lapset eivät ole pikkuaikuisia, eikä niiden tarvitse aina käyttäytyä kuin armeijassa. Meidän lasta kyllä opetetaan käytöstapoihin ja kuriin, mutta ei 2-vuotiaalta voi täydellisiä tapoja opettaa. Että tule vaan käskemään mun lasta, mä kerron kyllä sitten, että voisit pitää huolta ihan vaan omista asioistasi.

No juu, mun mielestä mun lapsia saa ja pitääkin komentaa jos käyttäytyvät hölmösti. Mutta harmiton hauskanpito kaupassa ei mun mielestä ole niin maailman järkyttävin asia että siitä tarttee herneenpalkoja tunkee nenään. Ja kun edelleenkään lapseni eivät juokse kärryjen kanssa ketään tai mitään päin, hieman sisarusriitaa ja pientä kiukunpoikasta, so big deal... Elämä on!

Ei mua hymyylytä lapset joilla ei ole käytöstapoja ja huutavat palosireenin tavoon.

Hei, lapsillani on käytöstapoja. Lapseni eivät huuda palosireenin tavoin. Muutama lapasesta lähtö tapahtui eilen kaupassa, olen nähnyt kyllä pahempaakin mutta koskaan en ole alkanut kulmien alta ketään mulkoilemaan. Mitä se auttaa? Jos haluaa jonkun lapsen kiukun menevän ohi niin teeppä lapselle vaikka hassu ilme kassajonossa; taatusti menee kiukku ohi!

Sano mitä sanot, mutta silti kerron, miten pitää tehdä. On todella ihanaa, jos lapsesi osaavat kärryjä käyttää. Olimme tänään kaupassa ja kaksi ihanaa lasta kolautti kantapäilleni kärryjensä kanssa. Siotten he törmäilivät sinne sun tänne ja mamma oli vieressa "voi, voi, lapsukaiset". Sanoin tänäänkin.

Tämä aloitus oli jotenkin itseään kehuva ja täysin sisällötön. Yleensä en tällaista edes kommentoisi. :x

Ja nyt kun täällä taas jälleen kerran SporttisMama tahdot haukkua Riepua hänen virheestään (joka kyllä minustakin oli ajattelematonta ja typerää, mutta niinhän me kaikki joskus :headwall:) niin voin kertoa sinulle pari faktaa.

Olet täällä kertonut mitä miehesi tutkii työkseen. Veikkaan, että googletuksella tai vähintään parilla puhelulla saisi miehesi nimen. Toki olet myös kertonut täällä lukuisia pikku tietoja itsestäsi. Ei mene pitkäänkään, kun luultavasti paljastat täällä jotain mitä et sanoisi omalla naamallasi. Jos joku tahtoisi sinua kiusata (mitä en yhtään epäile), niin varmasti myös sinun "palstamaineesi" ja jopa oikea elämäsi saataisiin sekaisin..: /

Hyvää kesän jatkoa, ja vähän rajaa tohon asioihin puuttumiseen! :rolleyes:

Pikku tietoja nimenomaan. Koskaan ei mitään kovinkaan suurta tai ihan täysin paikkaansa pitävää. Valehdellut en ole koskaan siis asiat ovat suurinpiirtein kun ne olen kertonut mutta enhän minä nyt niin hölmö ole että kertoisin ihan täysin faktana henkilökohtaiset asiani! Mieheni työ on myös hieman sinnepäin mutta haloo, meitä ei kukaan täältä voi keksiä mun palstalörpöttelyjeni perusteella. Koska mut täällä tunnetaan ihan takuuvarmasti, 2000 facebook-kaveria ja taatusti heistä ainakin parikymmentä palstailee :D

No ei. Just tota mä ihmettelen; pitääkö aina olla niin tosissaan?!? Täällä pitää ilmeisesti riidellä tosissaan ja haukkua, sättiä ja loukkaantua että se on AITOA keskustelua. Eikö joskus vois olla vaan ja höpöttää? Ihme meininkiä...

Noo.. kyllähän täällä höpötetään ja pidetään hauskaa ja paljon, mutta tää aloitus nyt vaan oli monen mielestä typerä. Yritä nyt selvitä sen asian kanssa.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="Vieras";24126317]Sano mitä sanot, mutta silti kerron, miten pitää tehdä. On todella ihanaa, jos lapsesi osaavat kärryjä käyttää. Olimme tänään kaupassa ja kaksi ihanaa lasta kolautti kantapäilleni kärryjensä kanssa. Siotten he törmäilivät sinne sun tänne ja mamma oli vieressa "voi, voi, lapsukaiset". Sanoin tänäänkin.[/QUOTE]

Jep, mun kantapäille kolautti meidän nuorimmainen kerran ja sanoin että koska et katsonut eteesi et saa kärryä ja veimme sen pois ja otin lapsen isoon kärryyn istumaan. Harmittihan se lasta kovasti mutta oppipahan, ei ole kolautellut toista kertaa. Näkeehän näitä avuttomia curling-vanhempia mutta se on voi,voi jos ei oo äidillä tai isällä munaa näyttää kuka määrää.

[QUOTE="vieras";24126446]Löysätkää vähän! Nyt on kesä! ;) Eikös se tiukka nuttura ole aika kuumakin?[/QUOTE]

Niin just! Mulla loman kunniaksi Bob Marley-tyylinen asennehattu päässä ja löysä elämän asenne kaikinpuolin. On se kumma kun pitää suuttua ja hermooooolla pohjalaasittaankin sanoottuna.

On se kumma kun nykylasten ja -nuorison TÄYTYY saada toteuttaa itseään kaupassa ja muissa julkisissa tiloissa tai liikennevälineissä.

T: vittuuntunut akka joka on kyllästynyt kuuntelemaan mölyäviä isänmaan toivoja.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli