Kirpputorihinnoittelua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harm

Vieras
Auttakaas naista mäessä. Vauvan vaatteille arvon hintoja, eli mitä maksaisitte kirpparilla:

1. Bodeista
a. uusista
b. hyväkuntoisista käytetyistä
c. vähän pesunukkaisista

2. Yöpuvuista, potkupuvuista, shortsipuvuista
a. uusista
b. hyvänkuntoisista käytetyistä
c. vähän pesunukaisista

3. Potkareista, housuista
a. uusista
c. vähän pesunukkaisista

1. Bodeista
a. uusista - max 5-8€ (pitää olla jo tosi hieno)
b. hyväkuntoisista käytetyistä - max 2€
c. vähän pesunukkaisista - 20snt

a. uusista - max 15-18€ (jos hieno)
b. hyvänkuntoisista käytetyistä - 5€
c. vähän pesunukaisista - 2€

a. uusista - 1-5€
b. hyväkuntoisista käytetyistä - 2€
c. vähän pesunukkaisista alle 2€

1. Bodeista
a. uusista. (jos tosiaan on käyttämätön, max 3€)
b. hyväkuntoisista käytetyistä. Yleensä 1€ joskus 2€
c. vähän pesunukkaisista. Näitäkin olen ostanut, noin 20- 50c

a. uusista. Vain yöpukuja olen ostanut, max 4€
b. hyvänkuntoisista käytetyistä. 1-3€, yleensä 2€
c. vähän pesunukaisista. 1€

a. uusista. Puolipotkarit max 2€, housut max 4€
b. hyväkuntoisista käytetyistä. Puolipotkarit 0,5-1€. Housut 0,5- 2€
c. vähän pesunukkaisista[/QUOTE] puolipotkarit 0,2-1 € housut max 1,5€
Haalarimallisia potkuhousuja en ole ostanut.

Olen kirpputorien vakioasiakas ja minä ostan jopa niin huonokuntoisia vaatteita, etteivät muille kelpaisi. Tällöin hinnan täytyy olla kohdallaan, eli reilusti alle euron. Tai esim. kulunut, tahrainen ulkoiluhaalari 2€ (tai hyvin siisti 8-12€. Kengät 1€-5€.)

Toivoisin, että nämä rähjäisemmät vaatteet olisivat eri laatikossa ja hyvin merkattu: " Tästä laatikosta pesunukkaista tai pikkutahraista vaatetta 0,1-1€ kpl". Monethan ohittavat paikan heti, jos näkevät huonokuntoista vaatetta, tämän takia ne olisi kiva pitää erillään siististä tavarasta. Tai jotkut voivat ohittaa paikan, jos ensimäisenä käteen sattuu liian hintava vaate.

Mä olen käynyt joskus myymässä kirppiksellä, viime vuosina harvemmin. Koska olen halunnut vain päästä kamasta eroon, enkä ole erityisesti käynyt sellaisilla kirppareilla, joilla ostajakunta lasten vaatteiden perässä, olen joustanut aika tavalla hinnoissa, jotta olen saanut ne höppänät mummoutuneet ja muut "sortumaan" vaatteeseen, jota eivät olisi muuten harkinneet.

Joskus meillä on ollut "euron pöytä", eli kaikki kamat max euro/tuote, paitsi jotkut kuluneet potkarit ja bodyt ehkä 20snt. Toki olisin pyytänyt enemmän, mutta kun olen halunnut vain nopeasti eroon kaikesta. Kun tosi halvalla myy, moni ostaa sellaistakin, mitä ei muuten. Eli sen sijaan, että ostaisivat vain ne farkut vitosella, ostavat ne eurolla ja sen lisäksi parit paidat päälle. Ihmiset kerääntyy aina sen pöydän ympärille, missä kuhisee.

Ekaa kertaa oon menossa myymään. :) Tai siis se on itsepalvelukirppis, eli vien vaan tavarat sinne. Toivottavasti hinnat nyt ois suhtkoht kohillaan. Pitää puolivälissä käyä vilkasemassa ja jos näyttää et ei mee, niin tiputtaa sitten hintoja vähän.

Hyvä vinkki tuo oma laatikko/kori kuluneemmille vaatteille.
Kiitos taasen vastauksista! :)

Laita laatikoihin merkintä että ihmiset näkee heti, mitä kokoja on myynnissä. Pöytä pysyy siistimpänä kun vastasyntyneiden vaatteita etsivät eivät turhaan kaivele laatikkoa jossa on vain isompien vauvojen vaatteita. Ja ostajilta säästyy aikaa! Mä en edes yleensä ala tutkia mitään laatikoita jos ei ole hajuakaan mitä siellä on.

Mulla vaatteen merkki vaikuttaa aika paljon hintaan, jonka voin maksaa. En maksa hyväkuntoisestakaan h&m bodysta kolmea euroa, mutta jostain metsolan tai po.pin vastaavassa kunnossa olevasta voin maksaa taas huomattavasti enemmän. Mun mielestä on kohtuutonta, jos kaupasta saa alennusmyynnistä ihan uuden 2-3 eurolla ja kirpparilla siitä pyydetään saman verran.

riippuu vaatteiden koosta. jos ne on kokoja 50-68 niin 2e uudesta, 50c-1e käytetystä. tämä pätee kaikkiin noihin vaatteisiin. vähän isommista koista voi jo saada euron enemmän, muttei välttämättä. nukkaset kannattaa jättää viemättä, jos siellä on liikaa tavaraa niin syntyy vaan sotkunen vaikutelma ja jos kasan päällä on nukkkasta vaatetta, niin ei semmosia pinoja tee mieli edes kaivella.

Ekaa kertaa oon menossa myymään. :) Tai siis se on itsepalvelukirppis, eli vien vaan tavarat sinne. Toivottavasti hinnat nyt ois suhtkoht kohillaan. Pitää puolivälissä käyä vilkasemassa ja jos näyttää et ei mee, niin tiputtaa sitten hintoja vähän.

Hyvä vinkki tuo oma laatikko/kori kuluneemmille vaatteille.
Kiitos taasen vastauksista! :)

siellä kannattaa käydä vähän useemminkin siivoilemassa ja mahd viemässä lisää tavaraa niin pöytä pysyy siistinä. jos vaatteita on paljon niin saattaa kävijämäärästä riippuen mennä jo päivässä yheksi myllätyski kasaksi mitä ei kukaan enää viitsi penkoa.

siellä kannattaa käydä vähän useemminkin siivoilemassa ja mahd viemässä lisää tavaraa niin pöytä pysyy siistinä. jos vaatteita on paljon niin saattaa kävijämäärästä riippuen mennä jo päivässä yheksi myllätyski kasaksi mitä ei kukaan enää viitsi penkoa.

Samaa mieltä. Mä siivoan joka toinen päivä.

Blogiini olen rustannut myyntiohjjeita, käy kurkkimassa, josko löytyisi ap sullekin vinkejä :)

Chef shoppaa osa 2: Miten Chef myy?

Kiitos taas hyvistä vinkeistä! :)
CHEFillä hyviä juttuja blogissa.
Pitää yrittää päästä vähän useemminkin tosissaan vilkasemaan myyntipistettä. Totta tuo, että sotkeentuu nopeasti.
Onko kellään kokemusta myykö aikuisten/nuorten vaatteet hyvin? Mikähän niillä olis sopiva hintahaarukka?

Oon koittanu miettiä justiin, että mitä ite maksaisin. Yllättävän aikaa vievää tuo hinnottelu. :D

1. Bodeista
a. uusista MERKILLISISTÄ MAX 5 €, MERKITTÖMISTÄ MAX 3 €
b. hyväkuntoisista käytetyistä MERKILLISISTÄ MAX 3 €, MERKITTÖMISTÄ MAX 1 €
c. vähän pesunukkaisista MERKILLISISTÄ MAX 1,5 €, MERKITTÖMISTÄ MAX 0,50 €

a. uusista
b. hyvänkuntoisista käytetyistä
c. vähän pesunukaisista

a. uusista
c. vähän pesunukkaisista

Kaikista muistakin vaatekappaleista näin.

Samaa mieltä. Mä siivoan joka toinen päivä.

Blogiini olen rustannut myyntiohjjeita, käy kurkkimassa, josko löytyisi ap sullekin vinkejä :)

Chef shoppaa osa 2: Miten Chef myy?

Hyviä vinkkejä, Chef. Tykkään sun blogistasi tosi paljon, itekin olen käyn usein kirpputorilla, sekä ostamassa että myymässä. Sen voin muuten myös sanoa, että joka kerta kun olen myynyt kirpparilla niin yllätyn siitä, että joku vaate menee hetkessä ja joku ei sitte millään. Ja nämä ovat olleet sellaisia vaatteita mitä kotona olen aatellut että ei kukaan osta tai sitten että tämä menee heti!!

Yhteistyössä