Mä uin vaan jossain altaissa. Mulla on niin paljon kauhukertomuksia siitä, mitä siellä vedessä voi olla, että minä en sinne jalkojani pistä!
Ruumis lojui uima-altaassa päiviä, altaan käyttö jatkui Yhdysvalloissa
1.7.2011 14:39 | Kommentit
A A
Helsingin Sanomat
Yhdysvalloissa ihmetellään, miksi kukaan ei huomannut kahteen päivään yleisen uima-altaan pohjassa ollutta ruumista. Massachusettsin osavaltiossa sijaitsevan uima-altaan käyttö jatkui kaksi päivää, ennen kuin salaiselle yöuinnille murtautuneet teini-ikäiset löysivät altaaseen hukkuneen 36-vuotiaan naisen ruumiin. Asiasta kertoi BBC.
Allasta kuvattiin sameaksi. Massachusettsin osavaltio on nyt sulkenut kymmenittäin yleisiä uima-altaita tutkinnan jatkuessa. Kaksi altaasta huolehtivaa tarkastajaa on pidätetty virasta.
Terveysviranomaiset ovat lievitelleet ihmisten huolta ja vakuuttaneet, että veden klooraus on ollut riittävää.
"Haluan vakuuttaa, ettei tähän liity terveysriskejä," kansanterveydestä vastaava johtaja Lauren Smith sanoi.
Osavaltion energia- ja ympäristöministeri Richard Sullivan pahoitteli tapausta.
"Näyttää siltä, etteivät altaan henkilökunta, asiakkaat tai mahdolliset tarkastajat huomanneet vedessä ollutta naista."
Hukkunut nainen oli laskenut neljä metriä syvään altaaseen liukumäkeä pitkin, mutta ei päässyt takaisin pinnalle.