Miten eroon kihomadoista????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla-Maarit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en käsitä, että miksi te ette usko tuota sinkkipasta-ohjetta?! Eikö ole täysi selviö, että sen sotkun läpi yksikään kihomato ei tule persaukolle munimaan mitään ja se kiertokulku tyssää just siihen ilman mitään muita sekoiluja.

Mutta lisääntyyhän ne siellä suolessa koko ajan. Munivat sinne, munista uudet toukat, toukista uudet madot ja suolistossa on bileet käynnissä koko ajan :(.

Alkuperäinen kirjoittaja erittäin vi..uuntunut mato-ongelmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en käsitä, että miksi te ette usko tuota sinkkipasta-ohjetta?! Eikö ole täysi selviö, että sen sotkun läpi yksikään kihomato ei tule persaukolle munimaan mitään ja se kiertokulku tyssää just siihen ilman mitään muita sekoiluja.

Mutta lisääntyyhän ne siellä suolessa koko ajan. Munivat sinne, munista uudet toukat, toukista uudet madot ja suolistossa on bileet käynnissä koko ajan :(.

Mutta jos syö esim. pyrvin-kuurin välillä, joka tappaa ne?

^

Hmm.. tiedä onks tässä järkee, mutta tuli mieleen, että jos sinkkipasta kerran estäisi matojen pääsyn peräaukolle munimaan niin siinähän sitten koittavat munia suolen sisällä kun eivät haluamaansa paikkaan pääse ja silloinhan ei tarttuminen eteenpäin olisi mahdollista. Eikait ne munat siellä peräsuolessa saati peräaukolla kuoriudu ja luikertele takaisin sisään vaan munien täytyy päästä suunkautta elimistöön ja olikos se siellä ohutsuolessa vai missä ne kuoriutuvat ja sitten vasta luikertelevat lähemmäs persläpeä. Näin ajateltuna siis sinkkipasta estäisi uudelleen tartunnan ja laittamalla sitä pastaa vaikka useamman viikon niin kyllä ne madot sieltä suolesta häviää eikä uusia tulokkaita tulisi.
Mun maalaisjärki sanoo näin, mutta kommentoikaa voisko teistä tässä olla mitään järkee!!

^

... Näin ajateltuna siis sinkkipasta estäisi uudelleen tartunnan ja laittamalla sitä pastaa vaikka useamman viikon niin kyllä ne madot sieltä suolesta häviää eikä uusia tulokkaita tulisi.
Mun maalaisjärki sanoo näin, mutta kommentoikaa voisko teistä tässä olla mitään järkee!!

Ongelma onkin siinä, että niitä munia voi olla hieroskeltuna jo vaikka mihin pinnoille ja ne elää sen reilun kuukaudenkin tartuntakelpoisina. Vaikka pepun tukkii niin ne aiemmat munat löytää tiensä taas sisään.

Meillä on aina pesty alkuyöstä takamukset ja välillä ollut parikin kuukautta taukoa madoista, mutta jostakin ne on aina tulleet uudestaan (päiväkodista veikkaan). Täytyy muistaa höyryttää niin sänkyvaatteet, sängynpäädyt, ovenkahvat, pöntöt kuin legopalikatkin.

lapset valittelivat kutinaa pyllyssä sitten muutama päivä meni kunnes perheen vanhemmillakin oli mutta en tunne kutinaa esim kun herään olen töissä kutina alkaa noin klo 7 jälkeen mitä olen tarkkaillut apua!

Kihomatojen kiertokulku. Munan täytyy kulkeutua suun kautta elimistöön ja sieltä se kulkeutuu ohutsuoleen. Uros puoliset kuolee, kun naaras on hedelmöitetty ja naaras kuolee kun on muninut munat peräaukolle. Ja olikohan madon elinikä noin kuukausi.

Ja tämä kymmenen vuoden kokemuksella, eka lapsi toi madot mukanaan eskarista ja sen jälkeen ollut meillä riesana tasaisin väliajoin, tosin vaihtaen uhria. Aina hoidettu ja alkuun ihan järkyt siivot, mutta ajan myötä huomannut sen turhaksi. Nykyään vain petivaatteet, vessa ja kahvat ja katkaisimet.

Ilmeisesti me ollaan saatu aina tartunta joltain OIREETTOMALTA kaverilta ja siihen ei auta mitkään lääkkeet. Koska tais olla niin, että puolet on oireettomia madon kantajia. Kyllähän ne leviää.

Hei

Madot lähtee kun käyttää inkivääriä, meillä käytetään kuivattua inkivääriä. (etnisestä kaupasta)
pieni pala päivässä riittää, mutta useamman päivän ajan. luulen että elimistö on liian neutraali ja tarvitaan jotain ytyä suolistoon. meillä ei apteekin/lääkärin lääkkeet auttaneet - pitkä rumba(siivottiin hullun lailla). tästä löytyy myös tietoa netistä

Yhteistyössä