Oletko huijannut päästäksesi halvemmalla esim. huvipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä ole käynyt mielessä huijata. Penskat on sen verran pitkiäkin, että ei paljon nuoremmaks kantsi väittää. Ja sen verran fiksuja, että ymmärtäisivät huijaamisen.

En oo tainnut vaikken ihan kamalana rikoksena tuollaista pidäkään. Huijareita olen nähnyt töissä MONTA, olen töissä paikassa jossa on ikäraja että pääsee sisään ja ihan uskomattomia vanhempia on kyllä olemassa. Hauskin oli kun selvästi alle 1-vuotiaan sylivauvan äiti kivenkovaan väitti että lapsi on täyttänyt jo 3v (isosisko sit "paljasti" että vauva on vasta nolla vee ;))

[QUOTE="vieras";24085735]Ihan terveitä noista on kasvanut.[/QUOTE]

Mä en ole varma oletko sinä oikea henkilö arvioimaan heidän arvomaailman terveyttä.

En itse alentuisi valehtelemaan ja aion opettaa lapsilleni, ettei valehtelu ole oikein.

Mummo yritti mua saada lapsena maksutta linja-autoon. "Tää on alle 5v." sanoi mummo kuskille. Harmi, ettei mummo ollut muistanut jutella mun kanssa mitään. Minä tietysti ihmettelin suureen ääneen, että "Etkö sinä mummo muista, että täytin 5 jo talvella." :laugh:

Mä oon niin hemmetin rehellinen, etten voi huijata! Aattelen aina sitä, että jos lapsi kuulee, kuinka äiti muokkaa totuutta, niin se kopsahtaa vielä jossain vaiheessa omaan nilkkaan..Ei se euro tai kaks niin paljon ole, että viitsisin lapsilleni tehdä sen, että ajattelevat/huomaavat äidin valehtelevan! Ja toinen samanmoinen asia on se, etten KOSKAAN kävele punaisia päin, vaikkei olisi omia lapsiakaan mukana...

En oo tainnut vaikken ihan kamalana rikoksena tuollaista pidäkään. Huijareita olen nähnyt töissä MONTA, olen töissä paikassa jossa on ikäraja että pääsee sisään ja ihan uskomattomia vanhempia on kyllä olemassa. Hauskin oli kun selvästi alle 1-vuotiaan sylivauvan äiti kivenkovaan väitti että lapsi on täyttänyt jo 3v (isosisko sit "paljasti" että vauva on vasta nolla vee ;))

Miksi äiti niin väitti? Eikös yleensä ole kätevämpää väittää nuoremmaksi.

:O

En ole huijannut ja juurikin siitä syystä, etten halua valehdella ja opettaa lapselle, että on ok valehdella ja huijata silloin, kun siitä itse hyötyy. Jos jonkun palvelun ostan, niin maksan siitä sen hinnan, mikä on määrätty.

En kyl kehtais alkaa vaatimaan halvempaa lippua, mutta jos lipunmyyjä mokaa ja tarjoaa sitä halvempaa vaihtoehtoa, niin toki ottaisin vastaan.

Joskus sai vapaaehtoisesti mennä koulun rahoilla yhille messuille, meitä oli 3 16-vuotiasta jotka sinne meni, 2 tyttöä ja 1 poika + opettaja. Lipunmyyjä sitten antoi meille tytöille lastenliput ja poika + ope sai aikuisten liput. Eikä ees opettaja korjannu asiaa tai moittinut meitä "valehtelusta".

En koe että alennuslippujen ottaminen ois ihan varastamista, huijaamista ehkä... Voiko siitä saada muuten sakkoja?

En kyl kehtais alkaa vaatimaan halvempaa lippua, mutta jos lipunmyyjä mokaa ja tarjoaa sitä halvempaa vaihtoehtoa, niin toki ottaisin vastaan.

Joskus sai vapaaehtoisesti mennä koulun rahoilla yhille messuille, meitä oli 3 16-vuotiasta jotka sinne meni, 2 tyttöä ja 1 poika + opettaja. Lipunmyyjä sitten antoi meille tytöille lastenliput ja poika + ope sai aikuisten liput. Eikä ees opettaja korjannu asiaa tai moittinut meitä "valehtelusta".

En koe että alennuslippujen ottaminen ois ihan varastamista, huijaamista ehkä... Voiko siitä saada muuten sakkoja?

hehhehhe

Me ollaan kyllä kun ollaan laskettelemaan menty viikoksi. Sillon kun me kaikki viis lasta lasketeltiin isän lipun hinnalla ja meidän tuttavaperheessä kolme lasta ja isä. Kolme vuotta me oltiin homoisien perhe jolla on kaheksan lasta. Hyvin meni läpi ja kukaan ei kysellyt mitään. Lisäksi ikä on harvoin pitänyt paikkaansa. Tosin no isät on ite mennyt ostaan ne liput, me kaikki kaheksan ei olla oltu paikalla. Nyt se ei enää kannata kun 10 hengen perhe ei saa enää ryhmäalea. Tosin me ollaan ylläksellä 25 vuotta hypätty enemmän tai vähemmän, saadaan huolloista ym. jo jotain muuta alea. Lisäksi hissijonoissa on hissimiehille valojutut että minkäikänen portista tuli läpi. Joten se ei todella kannata. Ja ei musta oo kieroutunutta tullu. Saati muista. Elämä on kovaa.

[QUOTE="vieras";24090417]Meillä on samanikänen ja eivät kyselleet mitään, vilkaisi vain ettei ole ranneketta kun koneelle otti koodeja ja Väskissä oli myös ilman ranneketta, säästettiin 40e.[/QUOTE]

Hyvin säästtte.

Mä olen huijannut itseni ilmaiseksi baariin. Sinne olis ollut joku pääsymaksu. Mun edellä meni kaksi kaveria, joilla oli jotkut sen baarin vip-kortit tai vastaavat, joten pääsivät ilmaiseksi. Mulla ei ollut mitään korttia ja jäin vain siihen lipunmyyjän eteen tollottamaan ja odottamaan, että hän sanoisi hinnan. Äijä sitten vaan tollotti takaisin eikä sanonut mitään, joten mä laitoin lompakkoni takaisin laukkuun ja lähdin kavereiden perään. Kyllä tää vielä huusi hyvin flegmaattisesti, että "mikäs etukortti sulla on?" mutta mä vaan menin pokkana. Ihme kun edes portsari ei lähtenyt perään, mutta eipä sillä pääsymaksulla sitten tainnutkaan olla niin väliä. Kunhan vaan oli näön vuoksi.

Olen huijannut ja useamman kerrankin. Meillä on lapset ollut onneksi niin pienikokoisia että on mennyt ihan täydestä.

Ja mä olen ajatellut niin että kun säästetään pääsylipuissa niin voidaan itse siellä kohteessa käyttää sit enemmän rahaa. Esim kun yhteen paikkaan säästettiin pääsylipussa 12€, ostettiin lapsille vähän kalliimmat matkamuistot. Jos olis maksettu pääsyliput oikeesti niin oltais ostettu vaan "tikkarit". Eli oikeesti me jätetään sinne paikkaan kyllä enemmän rahaa mitä siinä pääsylipussa on säästetty.

Yhteistyössä