Oletko huijannut päästäksesi halvemmalla esim. huvipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun monesti on tietyt ikärajat hinnoissa esim. alle 3-vuotiaat ilmaiseksi vaikkapa kylpylään, niin oletko juksannut 4-vuotiaan Nico-Petterisi kanssa hänen olevan vielä 3v?
Kertokaa tmv!

En, mutta olen ollut tiskin takana kohtaamassa monia juksausyrityksiä. Vaikka ikäraja koskeekin lasta, niin ikä on pyydettäessä pystyttävä todistamaan. Yleensä selkeästi alle 3-vuotiaat pääsevät vilkaisulla mutta monesti olen pyytänyt saada nähdä lapsen kela-kortin.

Yleensä kyse on muutamasta eurosta joten jo periaatteesta ottaa päähän kun ihmiset yrittävät huijata. Se ei ole reilua ketään kohtaan.

En, tyttö olisi vasta seuraavana päivänä joutunut maksamaan Muumimaailmaan menosta.

Tivolissa on huijattu, että on pari kuukautta vanhempi kuin oikeasti on, tosin ei siellä kyselty ikää laitteeseen mennessä. Pääsi ison siskon mukana ilman vanhempia. On isokokoinen ikäisekseenkin.

[QUOTE="Nana";24085582]En, mutta olen ollut tiskin takana kohtaamassa monia juksausyrityksiä. Vaikka ikäraja koskeekin lasta, niin ikä on pyydettäessä pystyttävä todistamaan. Yleensä selkeästi alle 3-vuotiaat pääsevät vilkaisulla mutta monesti olen pyytänyt saada nähdä lapsen kela-kortin.

Yleensä kyse on muutamasta eurosta joten jo periaatteesta ottaa päähän kun ihmiset yrittävät huijata. Se ei ole reilua ketään kohtaan.[/QUOTE]

Mitä he sanovat, kun pyydät?

olen, väitin juuri 3v täyttänytt alle 3 vuotiaaksi. Lapsi onneksi osasi sanoa saman, koska juhlia ei oltu vielä pidetty... Lapsi siis luuli itsekin että syntsät on vasta edessä. Muumimaailmassa on semmoiset ryöstöhinnat muutenkin... Eikä siellä aikuinen juuri viihdy. Miksei siellä oo aikuiset puoleen hintaan?

En, mutta olin kahden lapseni ja 27-vuotiaan siskoni kanssa lippuluukulla, jossa alle 16-vuotiaat saivat lastenlipun, kassa kysyi sitten multa, että "kolme lasta ja yksi aikuinen?" Sisko oli vallan otettu, mutta korjasi kyllä virheen :D

[QUOTE="vieras";24085606]En, mutta olin kahden lapseni ja 27-vuotiaan siskoni kanssa lippuluukulla, jossa alle 16-vuotiaat saivat lastenlipun, kassa kysyi sitten multa, että "kolme lasta ja yksi aikuinen?" Sisko oli vallan otettu, mutta korjasi kyllä virheen :D[/QUOTE]

:D

[QUOTE="vieras";24085596]olen, väitin juuri 3v täyttänytt alle 3 vuotiaaksi. Lapsi onneksi osasi sanoa saman, koska juhlia ei oltu vielä pidetty... Lapsi siis luuli itsekin että syntsät on vasta edessä. Muumimaailmassa on semmoiset ryöstöhinnat muutenkin... Eikä siellä aikuinen juuri viihdy. Miksei siellä oo aikuiset puoleen hintaan?[/QUOTE]

Itse ajattelin ens kuussa muumimaailmassa kokeilla meniskö toi 3.5v viel alle 3v.

[QUOTE="vieras";24085681]Meillä on sanottu ihan ääneenkin vaikka ennen lähtöä tai matkalla, että päästään halvemmalla kun sanotaan sun olevan alle 7v. Ja hyvin ymmärtää, eikä muutenkaan auo päätänsä lippuja ostettaessa.[/QUOTE]

Siis uskomatonta!!!!! =OOOO Hyviin arvoihinpa kasvatatte lapsenne!

En ole, mutta tässä keväällä kun olimme pohjosessa, niin meinasin sanoa bussikuskille, että poika on jo 4v. vaikka oli vielä pari viikkoa kolme vuotta. Itse olin vaan koko ajan orientoitunut jo siihen 4v:n, että ihan unohtu ettei ole vielä.

[QUOTE="vieras";24085681]Meillä on sanottu ihan ääneenkin vaikka ennen lähtöä tai matkalla, että päästään halvemmalla kun sanotaan sun olevan alle 7v. Ja hyvin ymmärtää, eikä muutenkaan auo päätänsä lippuja ostettaessa.[/QUOTE]

Varmaan ymmärtävät, mutta eihän se oikein ole! Opetat lapsille, että on oikein varastaa ja valehdella.

tai sit iskee pari lasta auton takakonttiin jossain puuhamaan portilla:) ryöstöhinnat sielläkin, 21,50€ hlö! typerää, kun aikuisetkin joutuu maksaa täyden maksun.

Yhteistyössä