11-hoidot

Lisäsin itseni listaan uudelleen, olin tippunut jossain vaiheessa pois :)

Pahoittelut kaikille neganneille :hug:

kn071 onnittelut plussasta, samoin muille plussanneille onnea ja paljon tarrasukkia kaikille :heart:

ON: Kävin taas veritestissä ja katsotaan joko hcg arvo olisi negatiivinen. Jotenkin ihan pelkkä keskenmeno olisi tuntunut siedettävämmältä kuin tämä koko kesäkuun kestänyt kohdunulkoisen hoito. Olen niin turhautunut koko hommaan. Mies on aivan ihana, halailee ja suukottelee mua koko ajan mutta itsellä hyvä olo ei kauaa kestä ja taas kaikki ärsyttää. Pari viikkoa sairaslomaa, mukava sairaalalasku ja nyt sitten kesälomasuunnitelmatkin meni ihan uusiksi kun lomat siirtyi mun sairasloman vuoksi. En pystykään pitämään lomia nyt kun pitää tehdä rästihommat töissä pois ja miehen kanssa ei hirveästi edes yhteistä lomaa tänä kesänä saada. Jatkuvat verikokeet ja soittelut polille *valivali* IVF ahdistaa, jos joku toisikin sen plussan niin siitäkään ei enää voi iloita vaan alkaisi vielä piinaavammat seuraavat 4 viikkoa uuden kohdunulkoisen raskauden/keskenmenon pelossa. En tiedä kannattaako mun hermoilla edes jatkaa hoitoja, luomusti ei lasta ikinä pystytä saamaan. Jos jätän nämä tähän niin se tuo sellaisen parisuhdekriisin, ettei siitä ehkä yli päästä.
 
Jag, pahoittelut :( Itselläkin ollut kaksi kohdunulkoista, joten tiedän tuon piinan ja tuskan. Tsemppiä!

Toiveena, kiitos lohdun sanoista <3 Teillä se vasta ohraisesti onkin käynyt noitten alkioitten kanssa, pahoittelut :( Meillä on itseasiassa nyt 7 kpl alkioita siirretty, kerran siirrettiin kaksi yhtäaikaa. Ikinä ei yhen yhtäkään haamua edes ole näkynyt. Senpä takia testailenkin aina ajoissa, kun mulle antaisi toivoa suunnattomasti jos edes sen haamun näkisi vilaukselta.

Sintu, mullakin ollut käytössä Prednisolon 20mg/vrk ja Primaspan 100mg/vrk nyt useammassa siirrossa jo. Ja tuo alkionkuorenavaus oli nyt ekaa kertaa. Mulla colitis ulcerosa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja myöskin munatorvet poistettu.

On tää melkoista epäinhimillistä hommaa kyllä täytyy sanoa.. Eilen tuli soitto että työhaastattelu huomenna, saa sentään vähän jotain muuta mietittävää! Tää piinailun loppupuolisko on aina semmosta riivausta ja epätoivon aikaa.

Aurinkoista tiistaita kaikille joka tapauksessa!
 
Sintu, mullakin ollut käytössä Prednisolon 20mg/vrk ja Primaspan 100mg/vrk nyt useammassa siirrossa jo. Ja tuo alkionkuorenavaus oli nyt ekaa kertaa. Mulla colitis ulcerosa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja myöskin munatorvet poistettu.
Meilläki mietittiin tuota alkionkuorenavausta, mutta kun lääkäri sanoi että mitään faktatietoa ei ole sille, että siitä olisi apua, niin luovuimme siitä. %-luvut raskautua ilman kuorenavausta on ihan samat ku kuorenavauksessa.
Aika harvinaista sinänsä, että juuri lääkäri sanoo noin. Tuostahan saa sen päätelmän, että ei ne Väestöliitossa todellakaan tee noita hoitoja pelkän rahan vuoksi... sehän oli heille monen sadan euron tappio kun luovuimme alkionkuorenavauksesta. Ja Kelakaan ei korvaa tätä "lisähoitoa" juuri siitä syystä, että näyttö sen toimivuudesta puuttuu.

Toivon sydämestäni, että teidän kohdallanne alkionkuorenavaus tuottaa tulosta! :)

Mulla vatsan nippailut ovat vaan pahentuneet, mutta mitään vuodon tapaista ei ole havaittavissa, ei edes tiputtelua. Tänään käväisen apoteekissa ja aamulla sitten raskaustestin tekoon. :)
 
Heippa pitkästä aikaa,

Todella hiljainen työpäivä...

Onnea plussanneille kn071 ja fiia69 ja lohtuhalit negatiivisen tuloksen saaneille.

Olin mieltänyt sinut kn071 vuosimalliksi -71. Yllätys olikin aikamoinen, kun laitoit olevasi huomattavasti nuorempi! Mutta ei täällä ikää katsota! ;) Laitetaan reiluuden nimissä omakin syntymävuosi tänne näkyviin (-76). Minusta testiviivasi näyttävät kyllä ihan varmoilta. Joko olet ehtinyt veritestiin?

Mörkötys ja Kaarne, olen niin pahoillani puolestanne. Raskauden keskeytyminen on viimeisin asia, mitä plussan saaneille näissä ketjuissa - tai yleensäkään - toivoisi. Jaksamista teille molemmille! Piinaillaan sitten syksyllä taas yhdessä! Mörkötykselle vielä sellaista, että meillähän ei ole kertaakaan alkio edes yrittänyt kiinnittyä ja lääkäri päätti, että nyt laitetaan kaikki tropit päälle seuraavaan IVF:ään eli muiden suht tuttujen lääkkeiden lisäksi vielä nyt kortisoni (vaikkei meillä olekaan todettuja vasta-aiheita), antibiootit punktion jälkeen (estämään tulehdusta ja tukemaan limakalvon kehittymistä) ja verenohennuslääke (piikki per päivä aina 8 raskausviikolle saakka, jos raskaus alkaa). Tiedän, että tuota samaista verenohennuspiikkiä käytetään myös NKL:llä niillä asiakkailla, joilla on ollut toistuvia keskenmenoja eli km:n syy voi olla myös veren hyytymistekijöissä, ei aina kromosomipoikkeavuuksissa. Lääkäri perusteli tätä lääkevalintaa sillä, että vaikka tieteellisissä tutkimuksissa ei aina saada riittävää tilastollista näyttöä koko potilasmassaan kohdistuvasta lääkkeen tehosta, löytyy aina sellaisia potilaita, jotka saavat huomattavan avun (tai sairaudesta riippuen pääsevät täysin oireettomaksi) tutkitulla lääkkeellä. Ja sen vuoksi, koska tilastollista näyttöä ei saada osoitettua, tulkitaan, ettei lääkkeestä ole riittävää hyötyä ja se ei pääse hoitosuosituksiin mukaan, mikä on periaatteessa hieman virheellinen tulkinta. Ei pitäisi yksin tilastoja tuijottaa. Palaan syksymmällä lähemmin tuohon hoitoon ja 9 lääkkeen kokonaiscocktailiin (joista 2 tosin jo ennen varsinaista hoitoa kuukautisten tasaamiseksi) + 6 vitamiini- & hivenainekombinaatioon + hormoonibuusteri DHEA:han, jonka syömisen olen jo aloittanut kesäkuun alussa. Naureskelin lääkärille, että joku voisi luulla minun olevan lääkkeiden väärinkäyttäjä. Ihan turha kuvitellakaan matkustelevansa tuolla satsilla, johan siinä riittäisi tullin kavereilla ihmettelemistä, vaikka reseptit löytyy suurimpaan osaan. :D

jag78, ikävä kuulla, että toipuminen on ollut työlästä! Toivottavasti saat kerättyä hyvin voimia töidenkin lomassa ja pääset nauttimaan auringosta. Toivottavasti löydätte ratkaisun, joka on hyvä molemmille. On hienoa kuulla, että miehesi jaksaa myös tukea ja kannustaa sinua. Ehkä hän tekee samaa kuin minun mieheni ja ylläpitää onnistumisen mahdollisuuden ilmapiiriä, vaikka asia on hänellekin raskas. Miehelleni joskus suutuinkin, että etkö tajua, että mua sattuu, masentaa ja olen todella vihainen ja tuollainen "hihhuttelu" ottaa niin sairaasti päähän. Hän sanoi ymmärtävänsä, ja kertoi, että tämä on hänelle se ainoa tapa osoittaa olevansa täysillä mukana ja ainoa keino, jolla hän osaa minua tukea, koska hän näkee kuinka kipeää asia tekee, eikä itse pysty siihen millään muulla tavalla vaikuttamaan (vaikka syö vitamiinit, ruokavalio on tip-top ja alkoholin kulutus on laskettu omaehtoisesti minimiin, ei tupakoi jne.). Olen pyytänyt, että hän kertoisi myös mitä ajatuksia hänen päässään liikkuu hoitoihin ja epäonnistumisiin liittyen, mutta hän aina vastaa "Sinä olet tärkein, huolehditaan sinusta". :heart: Ilokseni olen kuitenkin huomannut, että hän on alkanut keskustella aiheesta omien ystäviensä kanssa. Mutta ehkäpä miehesi siis ajattelee samoin "Sinä olet tärkein, huolehditaan sinusta". Uskalsin kuitenkin tulkita, että jatkatte vielä yritystä, koska halusit nimesi listalle. :)

iinamiina huh mikä uni. Aika hurja, mutta toisaalta myös lohduttava tuo "jos ei nyt siin 6 kk:n sisällä..." Mä ainakin yritän kuullostela näitä alitajuisia viestejä, jota kroppa kertoo tai joita unissa tulee esiin. Yleensä piinaviikoilla noin pp 11-12 on aina tullut se hiljainen, mutta läpitunkeva viesti ennen nukkumaanmeno "ei se nyt(kään) onnistunut". Viime IVF:n aikaan kaverit näkivät unia, että olin raskaana. No enpä ollut, mutta loi se toivoa siitä, että joskus näin tapahtuu.

Sintu74, alkiokuoren avauksesta meillä lääkäri esitti kyllä ihan eriävät prosentit, mutta puhui kuitenkin tuosta puuttuvasta näytöstä myös. Viitaten Mörkötykselle kirjoittamaani osaan edellä, jollekin alkiokuoren avaus voi tuoda avun... tunnen monia sellaisia pareja, joilla on uskottu alkiokuoren avauksen olevan "se juttu". Toki vaikeaahan sitä on mitenkään todistaa, että olisiko raskaus silloin voinut alkaa ilman alkiokuoren avausta vaiko ei. Mystistä puuhaa. Meille sitä kokeiltiin kerran ja nyt ollaan siirrytty blastoksi asti viljelyyn.

Toiveena, terveiset sinullekin! :flower:

Palataan!
 
Onneksi olkoon fiia69 ja kn071! Mahtava juttu! Meille varmistui eilen nega myös veritestillä eli sanotaan lopulliset hyvästit näille hoidoille ja toiveille pikkukakkosesta. Nautimme lottopottiesikoisestamme ja siirrymme elämässä muihin projekteihin. 20 000 EUR (2 vuoden hoidot) meni kankkulan kaivoon, mutta eipähän tarvitse ajatella että mitähän jos... Näitä asioita kun ei rahalla voi mitata. Mahtavaa viedä kaikki hormoonit ja piikit lääkejätteisiin!

Olen ilmeisesti tehnyt surutyötä jo jonkin aikaa kun ei kovasti itketä. Onhan tässä jo ikääkin, lähes 45vuotta. Väsyttää vain hieman.

Plussaisia tuulia näihin pinoihin ja kaikkea hyvää! Voimia myös epäonnistumisien hetkillä!
 
******************11- hoidot**********************
28.6.2011

Avolavapaku.........1.icsi 1.pas...................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas.................heinäkuu
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
futuremami............3.icsi.........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas..................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
jag78.....................1.ivf.........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf.........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.......................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf........................marraskuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
MT79.....................2. icsi.........…............syksy
Heidh.....................4. isci........................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas..................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas...................syksy
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Pipsa76.................2.ivf.............................
myy75...................3.ivf.............
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Toiveena................1.ivf 2.pas.?...


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

nanniga..................2.ivf...................1............12..........30.6
Sintu74...................3.ivf..................2............11...........30.6
iinamiina................2.ivf 2.pas...........1............7............5.7


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
fiia 69.....................3.ivf 2.pas.......:heart::heart:..........kt.........13
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
 
Viimeksi muokattu:
SaaraX, olen pahoillani, mutta iloa ja valoa elämäänne kaikesta huolimatta! Toiveena, mulla sama ett aina piinailun toisella puoliskolla tulee se tuttu pieni pahoinvointi, ja rintojen aristus. Ja aina negaa. Mulla Zumenon ja Estradot. Ja vahva E-vitamiini 200-400mg/vrk ollut nyt myös käytössä. Kyllä se Toiveena jo näkyy ihan päiväpissastakin tuossa vaiheessa, jos nyt pari tuntia pidättää niin riittänee :)
 
SaaraX: :hug:

Nyt on sitten polille soitettu ja sain luvan lopettaa luget. Päästiin samalla jonottamaan 2. IVF:ään. Jonot tällähetkellä n. 5 kk, joten on mahdollista, että päästään hoitoon vielä tämän vuoden puolella! =)

Eilen oli kyllä aika paska fiilis, mutta tänään on jo parempi päivä. Eilen olin jo valmis lopettamaan koko rumban, vaikka itse hoidot ja piikitykset jne. oli mulle helppo pala ja toivuin operaatioista nopeasti, tämä henkinen puoli onkin sitten vaikeampi. En välttämättä edes vielä osaa surra lapsia, joita me ei ehkä koskaan saada, vaan sitä, että asia, jonka pitäisi olla maailman luonnollisin asia, ei minulta onnistu.. Ollaan siis selittämättömiä, mutta kai se jotain kertoo munasolujen laadusta, kun 9 hedelmöittyy, 7 lähtee jakaantumaan ja siirtopäivänä on vain kaksi siirtokykyistä jäljellä.. Eli se selittämätön tekijä katselee tuolta peilistä..

No, ei kait se auta muu kuin unohtaa tämä asia taas kesäksi ja odotella papereita polilta. Jospa uudessa hoidossa ei kävisi noin kova kato.. Ja kumma, ettei 600mg/pvä lugesteronia auta pitämään kuukautisia pois..? Onko jollain ollut vielä isompi annostus?

Paljon tsemppiä piinailijoille, siellä on vielä tilastoplussat nappaamatta!! :)
 
joku_päivä Kaikki ystäväni pitävät minua kolmikymppisenä :D Ja kaikki ystäväni lähentelevätkin kolmeakymmentä :) Olen niin kypsä ikäisekseni :whistle: Kukaan OYS:ssa ei puhunut veritestistä, joten en ole käynyt.. Ajattelin huomenna soittaa tk:seen ja kysyä, että voisinko käydä siellä pissa/veritestissä. Tarviiko veritestiin lääkärin lähetteen?
 
Toiveena, :hug: miten tämä nyt näin menee kun kaikille vain tulee negoja?! Mites teidän jatko? Oliko teillä vielä pakasteita? Yritin katsoa tuolta sun aiemminsta viesteistä, mutta kaikki on kadonneet/poistettu? : /

Sintu74, sulla kuulostaa kyllä rohkaisevalta. Jospa olisi plussa tulossa...? :confused:
 
Epätodellinen olo... tänään siis pp12 menossa.
CB-testi näyttää "Raskaana 1-2".
On siellä nyt ainakin se toinen alkio kiinnittynyt, jos ei molemmatki. Uskomatonta! Kädet tärisee vieläki, vaikka testistä on kulunu jo ½ tuntia. :D
Oireet tällä hetkellä: rintojen arkuus on vähentynyt, mutta vatsa- ja alaselkäkivut todella tuntuvat.
Kumpa vain pysyis nyt matkassa...

Kauheasti plussatuulia perässä tulijoille! :heart:

kn071 Onnittelut sullekki tuosta plussasta vielä toistamiseen! :D
 
Viimeksi muokattu:
Minut saa poistaa listalta..vuoto alkoi ja verikokeen tulokset oli karua kuultavaa...
Elämä jatkuu ja yritän nauttia siitä...tänään paistaa aurinko...
Kun hoidot alkoivat päätimme mieheni kanssa kokeilla jottei vanhainkodissa sitten tarvitse katua. Vaikka lasta ei tulisi,rakkautemme säilyy ja kasvaa päivä päivältä...
Kaikkea hyvää teille ihanat naiset!!! Palaan vielä syksyllä hoitoihin!!
 
Moi kaikille!!

Kirjottelin Tammikuussa viimeks. Silloin en vielä tiennyt hoitojen alotuksen ajankohtaa,oltiin menossa kromosomi-kokeisiin keskenmenojen takia. Käytiin kokeissa ja tulos oli: miehellä kaikki normaalisti,mulla toisessa x-kromosomissa ns. harmaa alue,eli fragile X kyseessä.. Eli siis vaarana on että poikalapsemme olisi lievästi kehitysvammainen. Perinnöllisyyslääkäri tutkaili vastauksia ja olikin sitä mieltä että meidän lapsi tuskin on kehitysvammainen. Kesken raskauden ei tarvitse ottaa lapsivesi tai istukkanäytettä.
Sittenpä oli se hysteroskopia polyyppiepäilyn takia. Mitään ei onneksi löytynyt,vain poikkeuksellisen kaunis kohtu ja munasarjat! :)

Tämän jälkeen clomit taas kehiin. Eipä ole tulosta tullut :(
Sain siis clomit 06/10,tärppi tokasta kierrosta->kesken. Toinen tärppi tuli neljännestä kuurista,sekin kesken. Tuon jälkeen ei ole tärppiä näkynyt. Ovuloin kyllä joka kuukausi ainakin clomien avulla ja usein on lähtenyt 1-2 solua liikkeelle. Ovista testaan ja tähtäillään ovisplussan tienoille,mutta mitään ei vaan tapahdu.

Nyt sitten on varattu aika IVF:ään vkolle 38. Eilen käytiin just pariskunta-ajalla ja sain reseptit lääkkeisiin. Pitkällä kaavalla mennään, Synarela ja Gonal F lääkkeinä. Voi hyvä luoja että voi olla kallis tuo Gonal F!!! Kyllä leuka loksahti auki,kun lääkäri sanoi hinnan. Tiesin kyllä että satasia maksaa,mutten tienny että melkein 500€!! :O

Nyt menossa kp 17/22-27 ja clomit nappasin vielä tähän kiertoon. Lääkäri eilen toivotteli onnea,että olisinkin nyt raskaana...pyh! Miks nytkään kun ei aiemminkaan..?

Miten toi Synarela toimiikaan ja kuinka kauan sitä pitää sumutella? Lääkäri käski ilmottaa polille kun heinäkuun menkat alkaa. Sanoi että ruvetaan siitä laskemaan sit hoitoja varten päiviä..Mulla kyllä melkosen epäsäännöllinen kierto ilman clomeja.. Itse IVF on varattu vkolle 38 eli syyskuun loppuun,niin alanko mä muka jo heinäkuussa sumuttelee? Se jäi vähä mietityttään..Hoitajakin sanoi,että Gonal F on sit syyskuun asia,mutta Synarela heinäkuussa jo..

Eli: Mut voi lisätä listalle,jos se vaan teille sopii..

Tipetsu.....................1.IVF...................syyskuu
 
Minut saa poistaa listalta..vuoto alkoi ja verikokeen tulokset oli karua kuultavaa...
Elämä jatkuu ja yritän nauttia siitä...tänään paistaa aurinko...
Kun hoidot alkoivat päätimme mieheni kanssa kokeilla jottei vanhainkodissa sitten tarvitse katua. Vaikka lasta ei tulisi,rakkautemme säilyy ja kasvaa päivä päivältä...
Kaikkea hyvää teille ihanat naiset!!! Palaan vielä syksyllä hoitoihin!!
Voi ei! Onnea uuteen yritykseen syksyllä! Voimia! :hug:
 

Yhteistyössä