Mitä tekisit minun tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Tälläinen tilanne. Minun ex-mieheni on "taiteilija". En ikinä ole pitänyt hänen tekemästään taiteestaan. Ei miellytä minun silmää. Meillä on yhteinen lapsi. Viime talvena mies piirsi lapsestamme muotokuvan. Jonka sitten pisti lapsen tavaroitten mukana meille. Lapsi kertoi että se pitäisi seinälle laittaa. Minusta kuva on erittäin ruma. Enkä sitä seinälleni halua. Nykyinen miehenikään ei ex-mieheni piirrustuksia seinilleen tahdo. Lapsi ei kuvaa muista, paitsi kun tulee isältään. Silloin sanoo "isin mielestä se mun kuva pitää laittaa seinälle". Mutta muuten lapsi ei kuvaa muistakkaan. Nyt lapsi sai isältään kortin, isän kesäloma reissusta. Kortin viimeinen lause: "Äitille tiedoksi "minna" haluaa piirtämäni muotokuvan johonkin esille!!"

Minun mielestäni minun ei sitä tarvitse laittaa. Mielestäni minulta olisi etukäteen pitänyt kysyä haluanko koko kuvaa kotiini. Ja mielestäni me aikuiset päätämme mitä kotimme seinällä on. eikä 3v lapsi. Jos lapsi kyselisi kuvan perään usein, niin sitten harkitsisin. Tai jos olisimme exän kanssa hyvissä väleissä. Mutta välit on aika huonot ja ero oli riitäinen.

Mitä mieltä te olette? Mitä tekisitte?

No kyllä mä laittaisin. Voi olla lapselle tärkeää tuollainen. Eikö sitä voisi laittaa lapsen huoneen seinälle? Tai tokihan mä ymmärrän, jos sun UUSI mies ei tykkää siitä...

Pistä lapsen huoneen seinälle. Lapsi on ylpeä, kun hänen isänsä on piirtänyt tästä muotokuvan ja haluaa sen seinälle. Sinä olet niin itsekäs ja katkera, ettet halua laittaa. Voi huoh.

[QUOTE="a.p";24071470]Niin jos lapsi todella haluaisi. Mutta kun lapsi ei koko kuvaa muista, ellei isä siitä kyselisi ja muistuttelisi.[/QUOTE]

Tuot kuvan lapselle näytille ja kysyt haluaako seinälle.
Laitat jos haluaa, et laita jos ei halua.

• Tykkää
Reactions: HEI!
Myönnän että on minulla sekin tunne, että tämän elämän vaiheen että exä määrää mitäteen ja kontrolloi piti olla ohi. Niin hän ei nyt määrää mitä minä pistän seinilleni.

[QUOTE="a.p";24071494]Myönnän että on minulla sekin tunne, että tämän elämän vaiheen että exä määrää mitäteen ja kontrolloi piti olla ohi. Niin hän ei nyt määrää mitä minä pistän seinilleni.[/QUOTE]

Mikä on ongelmana, jos sen laittaisi lapsen seinälle? Kysy lapselta haluaako hän, jos ei halua, ette laita.

Nyt on isän suunnalta sen verran viritelty asiaa, että jotakin täytyy saada seinälle.

Tekisin niin, että otettaisiin lapsesta kesäisiä yleiskuvia ja lähikuvia ja sitten lapsen kanssa yhdessä valkkailtaisiin, että mikäs niistä suurennetaankaan ihan maailman hienoksi ja käydään ostamassa just eikä melkein täydelliset kehykset ja valitaan yhteistuumin seinästä se kaikkein paras kohta! Isän tekemän kuvan laittaisin lapsen mukana takaisin isälle ja ilmoittaisin, että äidin luona äidin kuvat, isän luona isän kuvat.

Mikä siinä kuvassa on vikana? Eikö se näytä sun lapselta? Vai onko vaan se periaate että se on sun exän tekemä? Se sun exä on kuitenkin sun lapsen isä

Tai anna se kuva takaisin exälle ja sano että se olisi hyvä olla hänen seinällään muistuttamassa lapsesta silloin kun lapsi ei ole siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;24071589:
laita taulu lapsen mukaan takaisin isän luo ja sano et laitaaa seinälle ole hyvä, mun koti mun seinät ja mun valitsemat taulut

Minusta taas lapsi tarvitsee muiston isästään äidin luo, ei isänsä luo. Minä antaisin lapsen laittaa sen omalle seinälleen. Jos se tuntuu mahdottomalta, niin sitten hänen kaappiinsa josta hän voi sen ottaa halutessaan esille.

[QUOTE="vieras";24071590]Mikä siinä kuvassa on vikana? Eikö se näytä sun lapselta? Vai onko vaan se periaate että se on sun exän tekemä? Se sun exä on kuitenkin sun lapsen isä

Tai anna se kuva takaisin exälle ja sano että se olisi hyvä olla hänen seinällään muistuttamassa lapsesta silloin kun lapsi ei ole siellä.[/QUOTE]

Mun mielestä ei näytä lapselta.. Tai ruma tulkinta lapsesta.. Myönnän että tässä myös painaa nykyisen mieheni sana hän ei exäni piirrustuksia kotinsa seinälle halua, ei ees lastemme huoneeseen. Ja sen ymmärrän.

[QUOTE="a.p";24072187]Mun mielestä ei näytä lapselta.. Tai ruma tulkinta lapsesta.. Myönnän että tässä myös painaa nykyisen mieheni sana hän ei exäni piirrustuksia kotinsa seinälle halua, ei ees lastemme huoneeseen. Ja sen ymmärrän.[/QUOTE]

No siinähän se todellinen syy tulikin. Sano eksällesi, että olet siirtynyt hänen tossunsa alta uuden miehesi tossun alle, joten et valitettavasti voi laittaa lapsen saamaa kuvaa esille.

[QUOTE="a.p";24072187]Mun mielestä ei näytä lapselta.. Tai ruma tulkinta lapsesta.. Myönnän että tässä myös painaa nykyisen mieheni sana hän ei exäni piirrustuksia kotinsa seinälle halua, ei ees lastemme huoneeseen. Ja sen ymmärrän.[/QUOTE]

Voi jessus aikuiset osaa olla pikkusieluisia. Sä otat sen kuvan esiin, kysyt lapselta että haluaako sen omalle seinälleen vai ei, ja vastauksen mukaan toimitaan. Ei voi olla kenenkään elämä kiinni jostain exän raapustuksesta. Lapsella pelaamista tuommonen. molemmin puolin.