Miks mulla iskee lomamasennus ja mikä siihen auttais?!

• Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Tää on tuttu juttu jo menneiltä kesiltä. Eli töissä ollessa odotan innokkaana lomaa, suunnittelen mitä tehdään lasten kanssa, ajattelen että sitten on aikaa sitä ja tätä ja lomallahan voisi..

Mutta nytkin kun loma alkoi, niin ei huvita mikään.. Istun sisällä kun muu perhe puuhaa ulkona, ei huvita, en jaksa, ei kiinnosta mikään. Mies olis halunnu lähteä mökille, mutta mä en halua.
Yritin tehdä jotain pihahommia, mutta en jaksa.
Ei huvita kertakaikkisen mikään.

Miks aina tulee tällainen ja mikä tähän auttaa!?

ap.
Hyviä ohjeita kyllä, ehkä pitäis aluksi ihan vaan huilia. Ärsyttävää kun vielä töissä ollessa oli muka hirveesti virtaa, mutta ei aikaa, nyt olis aikaa, mutta ei virtaa. Oon kyllä aika puhki koko työntekoon..

..
mua taas alko masentaa ku on JO juhannus ja kesä on kohta jo ohi! eikä mitään kivoja kesäjuttuja oo kerenny tekeen :( vaikka tiedän aivan hyvin että juhannuksesta se kesä vasta alkaa..

"joo"
Hyviä ohjeita kyllä, ehkä pitäis aluksi ihan vaan huilia. Ärsyttävää kun vielä töissä ollessa oli muka hirveesti virtaa, mutta ei aikaa, nyt olis aikaa, mutta ei virtaa. Oon kyllä aika puhki koko työntekoon..
Mulla on kanssa tosi vetämätön olo ekoina lomapäivinä. Kai sitä antaa itselleen luvan olla väsynyt ja mulla ristiriita tulee siitä, että lapset on virtaa täynnä ja odottavat lomamatkaa, josta ei olla miehen kanssa vieläkään saatu päätettyä. Mua väsyttää olla lomallakin se, joka vetää muuta porukkaa perässään, kun töissäni saan/joudun tekemään jatkuvasti muita koskevia päätöksiä ja elämään niiden mukaan. Kaipa tämä taas tästä menee, kun muutaman päivän huilaan ja alan sitten järjestellä meidän Suomen kiertuetta.

"hankey"
Olen huomannut, että on hyvä systeemi sopia heti alkuun joku reissu. Sinne on "pakko" lähteä kun kaikki maksettu ja varattu. Reissussa tulee oltua perheen kanssa ilman kotihommia. (meillä ei kesämökkiä eli sikäli eri tilanne )

ap.
Oon kuullu kans tosta että heti alkuun pitäis tehdä joku reissu.. Sinne mökille ei vaan huvita lähteä, mutta oikein muitakaan ideoita ei oo.. Kun ei oo oikein hyvä rahatilanne..

plm
Mun mielestä oli hienoa viettää juhannus ihan vaan rentoillen ja nukkuen. Teki tosi hyvää. Mun loma siis alkaa huomisesta ja nyt on hyvä fiilis lähteä vähän reissuun.

ov
Minuakin taasen ahdistaa jo nyt se, että reilun viikon päästä on vika lomareissu tälle kesälle ja sen jälkeen jatkuu jälleen työnteko, mikä kyllä mukavaa hommaa onkin - ei siinä mitään.

Mutta en voi sille mitään, että ajattelen, että viikon lomareissusta saaduilla voimilla on sitten jaksettava tehdä töitä koko pitkä syksy. Tosin yritän saada muutaman päivän lyhytloman syksylle, että tulee sielläkin pieni tauko ja loma. Ja sitten on myös alettava asennoitumaan siihen, että tänä vuonna ei ole välttämättä minkäänlaista lomaa jouluna ja joulun/uudenvuoden välissä. Nuokin päivät luultavasti kuluvat töiden merkeissä. Samoiten ensi vuonna hiihtoloman aika ja pääsiäisen aika. Eli kunnon lomaa on luultavasti tiedossa vasta ensi kesänä. Tässä vaiheessa
se tuntuu pitkältä ajalta, mutta kuten jo yllä mainitsikin, työ on mukavaa ja sen avulla kyllä jaksaa seuraavaa lomaa odottaa.

ap.
[QUOTE="hankey";24063187]Olisiko sinusta kiva, jos mökillä olisi ystäväperhe tai lasten kavereita?[/QUOTE]

No oikeastaan olisi kiva jos saisi olla ihan omissa oloissa, mutta syy sille, miks ei huvita lähteä kun siellä on nyt myös anoppi ja appiukko. Ja mä en vaan jaksa seurustella, vaikka muuten ihan hyvissä väleissä ollaankin..

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24063192:
Mä olin loman alkaessa niin väsynyt, että vaan nukuin. Nyt rupee olemaan parempi, kun lomaa kulunu jo 4 päivää...
No mäkin oon nukkunu 10 tuntisia öitä ja päikkärit joka päivä. Nyt alkaa jo mieli vähän piristymään, eiköhän lomalla oo tarkoituskin levätä ja löysäillä =)

Yhteistyössä