Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en. Tai siis joo. Tai en tiedä. Mä kyllä olin Bauhaussissa, mutta kun mikään idea ei sitten siellä tuntunutkaan hyvältä. Mä meinasin, josko kokeilen tehdä siitä verkosta...mutta mä haluan maalata sen verkon, enkä vielä tiedä että millä värillä. Mutta siitä voi tulla sekavan näköinen.

Jos se ei sitten näytä kivalta, niin sitten voisin tehdä kehikon rimoista. Siis ei sitä kukkahäspäkkää, vaan epäsäännöllisen mallisen, missä rimat menee ristiin-rastiin.

Tai sitten mä haluan sen paneelin.

Kun en osannut vielä päättää, niin mä olen edelleen ikäänkuin lähtötilanteessa. Eikä homma edisty nyt muutamaan päivään, kun en tosiaan ostanut niitä tarvikkeita, kun en tiedä mitä haluan.

yhdistele. Esim panelin ja verkon voi yhdistää. :)

[QUOTE="Milla";24048936]yhdistele. Esim panelin ja verkon voi yhdistää. :)[/QUOTE]

Ei, kun jos laitan verkon, niin en halua siihen pokia. Ettei tule liikaa ja kuvat jää riittäväsi esiin. Se paneeli tuntuu tällä sekunnilla parhaalta ratkaisulta, mutta...kun en vielä tiedä varmaksi onko paras.

Verkkoa mulla on kotona, joten sen voin testata ja jos en pidä, voin hankkia paneelit. Katsotaan :)

Tuollaiset nätit valkeat kehykset, kontrastina saattaisi toimia, jos tekisit itse semmoisista tummista risuista (nythän jossain vaiheessa oli ne kaikenlaiset risulyhteet yms. kovasti muotia) sellaisen epäsäännöllisen vinoristikon. Tai kaksi voisi tosiaan olla parempi, painon kannalta. Kaverilla on ainakin sellainen 1,5 m korkea risu -jokin. Sen pituisista saisi varmaan jo jotain kyhättyä. Hinnasta en sit tiedä, mutta omaan makuuni olisi ainakin=)

Ei, kun jos laitan verkon, niin en halua siihen pokia. Ettei tule liikaa ja kuvat jää riittäväsi esiin. Se paneeli tuntuu tällä sekunnilla parhaalta ratkaisulta, mutta...kun en vielä tiedä varmaksi onko paras.

Verkkoa mulla on kotona, joten sen voin testata ja jos en pidä, voin hankkia paneelit. Katsotaan :)

Laita sitten aikanaan kuvaa kun saat viritelmän valmiiksi :D

Laita valokuvakehykset kuumaliimalla kiinni johonkin maalattuun taustalevyyn ja se sitten ruuveilla seinään kiinni tai tauluhyllyn päälle. Itse käytän kuumaliimapistoolissa Rapidin puikkoja ja se ei jämähdä ihan kivikovaksi joten uskoisin että kehykset saa myös tarvittaessa irti taustasta.

Rautakaupasta myyrä- tai betoniverkkoa tai sitten ihan taulujen säilytysjärjestelmässä käytettäviä systeemeitä,
www.helaform.com/pdf/helaform_tauluvarastointi_suomi.pdf

Tuollaiset nätit valkeat kehykset, kontrastina saattaisi toimia, jos tekisit itse semmoisista tummista risuista (nythän jossain vaiheessa oli ne kaikenlaiset risulyhteet yms. kovasti muotia) sellaisen epäsäännöllisen vinoristikon. Tai kaksi voisi tosiaan olla parempi, painon kannalta. Kaverilla on ainakin sellainen 1,5 m korkea risu -jokin. Sen pituisista saisi varmaan jo jotain kyhättyä. Hinnasta en sit tiedä, mutta omaan makuuni olisi ainakin=)

Itseasiassa väriensä puolesta sopis meidän muuhunkin sisustukseen, kuin nenä päähän. Mulla on itseasiassa sellainen noin 150 cm korkea risukasa, mutta melkolailla paljon niitä risuja saisi olla, että siitä saisi fiksattua riittävän tukevan.

Mutta ehkä jalostamisen arvoinen idea :)

[QUOTE="vieras";24049048]Ihana idea! :)

Miten sait kaikki kehykset samanlaisiksi? :D
Maalasitko / hioitko? mitä? Kerrokerro! :)[/QUOTE]

Tota...sory, mutta en nyt käsnää :D Siis miten niin samanlaisiksi? Nehän on kaikki ihan erilaisia :D

Maalia sutasin kaikkien ei-valkoisten kehysten päälle 1-2 kerrosta ja se oli siinä. Ja nimenomaan idea oli sellainen, että osa on kunnolla valkoisia, osasta kuultaa tumma väri alta ja jokunen on jopa hieman harmahtava. Ettei siis kaikki ole ihan samanlaisia :)

[QUOTE="vieras";24049059]Laita valokuvakehykset kuumaliimalla kiinni johonkin maalattuun taustalevyyn ja se sitten ruuveilla seinään kiinni tai tauluhyllyn päälle. Itse käytän kuumaliimapistoolissa Rapidin puikkoja ja se ei jämähdä ihan kivikovaksi joten uskoisin että kehykset saa myös tarvittaessa irti taustasta.[/QUOTE]

Tätäkin pohdin. Sellainen vaatekaapin taustalevy ois tähän hommaan passeli. Mutta pohdin juurikin sitä irottamista. Jos joku valokuva valahtaa, se pitäis saada nätisti irti ja kuvan fiksaamisen jälkeen taas paikoilleen.

Itseasiassa väriensä puolesta sopis meidän muuhunkin sisustukseen, kuin nenä päähän. Mulla on itseasiassa sellainen noin 150 cm korkea risukasa, mutta melkolailla paljon niitä risuja saisi olla, että siitä saisi fiksattua riittävän tukevan.

Mutta ehkä jalostamisen arvoinen idea :)

Sinne tumman risun sekaan saa varmaan hyvin jemmattua jotain rautalankoja, tms vahvikkeita? Tietysti tukirakenteet taas lisää painoa...hankala homma :)

[QUOTE="vieras";24044660]Melkoisen kallista vaneria teillä päin, mistä olet sitä kysynyt? Kannattaa myös tutkia muut velymateriaalivaihtoehdot. Me teimme sängynpäädyn joka ruuvattiin seinään ja vaneria minäkin ajattelin aluksi, mutta mies tyrmäsi ajatuksen, koska vaneri on niin painavaa, ettei olisi neljä ruuvia riittänyt. Päädyttiin lastulevyyn. Paljon halvempaa kuin vaneri (vaikka meillä ei kyläl vaneri maksanut noin paljoa) ja kevyempää ja jos kerran meinaat joka tapauksessa sen maalata tai tapetoida, ei sillä levymateriaalilla ole niin suurta merkitystä.[/QUOTE]

Vanerin hinta toki riippuu paksuudesta. Jotain nelimillistä saa edullisemmin, mutta se olis liian ohutta tuohon tarkoitukseen. Kyllä vaan ne laadukkaat ja paksummat vanerit maksaa, ikävä kyllä, ite kun tarvitsen just ainakin neljä levyä, aivan muihin tarkoituksiin kylläkin. Vaan pappa betalar, on mulla ihana isi!

[QUOTE="mie";24045368]Toi kanaverkkoratkaisu voi kyllä tulla aika painavaksi yli 26 taululla, joissa on vielä lasi, eli painavat aika paljon. Pitäisi laittaa aika järeillä ruuveilla seinään kiinni, josta seurauksena reiät, jotka kuitenkin pitää paikata...

http://3.bp.blogspot.com/-uCN9vQjnjvE/TbGg3Sk302I/AAAAAAAAF34/PIBZWO9y8Pg/s1600/frame5.jpg[/QUOTE]

Onko tuo kuitenkin katiskaverkkoa? Katiskaverkko on pienisilmäisempää ja tehty paksummasta langasta kuin kanaverkko.

[QUOTE="vieras";24049221]Onko nuo kaikki kuvat luokkossa mustavalkoisia ? Paljonko maksoi niiden teettäminen?[/QUOTE]

Ei ollut alunperin mustavalkoisia...kuvankäsittelyohjelmalla tehtiin niistä mustavalkoisia.

Teetätin noin 50 kuvaa, joista 4 oli vähän suurempia ja kuvat maksoi yhteensä 27€. Isot kuvat oli 2€/kpl, pienet oli 0,39€/kpl ja työmaksu oli 3,90€.

Halusin ne heti mukaan, jonka vuoksi oli melko tyyristä. Muuutoin ois kaiketi maksanut vain noin puolet tuosta summasta.

[QUOTE="vieras";24049326]Onko tuo kuitenkin katiskaverkkoa? Katiskaverkko on pienisilmäisempää ja tehty paksummasta langasta kuin kanaverkko.[/QUOTE]

Mä luulin että kaikkia tuonnäkösiä kutsutaan kanaverkoksi :)

En oo lukenut ketjua kuin päivällä puoleenväliin. Tulin vaan kommentoimaan vanerin hintaa: 15mm paksu vaneri levy maksoi starkilla n.16e per levy, kokoa n.1,2x 2.5m tai sinnepäin....

Bauhaussissa maksoi 25€. Mutta kun ei moinen levy mahdu mun autooni ja jos sitä sahataan, niin se maksaa 3 euroa siihen päälle. Kiskurihinta, sanon minä! :)

Mutta vaneri on liian painava matsku :)

Mä mietin, että se mun verkko vois toimia tukena, jos niitä risuja pujottelin sen verkon läpi...tosin noi risut kyllä hajoaa eli nuo ei kyllä jousta senvertaa, että sais pujotettua.

sun on yöllä hiivittävä johonkin pajukkoon ja vohkittava tuoretta tavaraa...jos ei omasta takaa ole!
Tämä oli kyllä tuhma vinkki, enkä toki yllytä ketään rikoksen poluille :D

Yhteistyössä