Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24049506]Entä jos kehykset kiinnittäisi kanaverkon sijasta ihan oikeaan kalaverkkoon? On itsessään kevyt ja kestää painoa.[/QUOTE]

Tosi kiva idea, mutta ei sovi mein kotiin.

Joo siis tokihan olisi aina hyvä laittaa KAIKKI tieto siihen aloitukseen, muta en mä millää voi aina äkätä etukäteen, että mitkä kaikki tiedot ovat oleellisia ja mitä kysymyksiä nousee pintaan. Ja aloitusviestistä olisi tullut melkolailla pitkä (sitä se on jo nyt, mutta sitten vielä pidempi) jos olisin sinne ihan kaiken kirjannut, mitä mieleen tuli.

Ja meillä tosiaan vuokrasopimuksessa lukee, ettei seiniin saatehdä reikiä. Yhtään.

No sittenhän sun ei tarvitse enää edes pohtia koko aihetta;)

Ohuesta puurimasta naulailet haluamasi kokoisen ja mallisen ristikon/kuvion ja siihen sikinsokin pieniä nauloja joihin ripustaa kehykset. Rimat voi kiinnittää toisiinsa ristikoksi myös vaikka rautalangalla, siimalla, nippusiteillä tai kalastajalangalla tms. Ristikon voi koota myös bambukepeistä.

Voisiko kehykset kiinnittää seinälle ripustettavaan kankaaseen, räsymattoon tai ihan ohueen luonnonkuitu-/kaislamattoon?

Jostain rakennustorilta tmv. vanha pieni- ja moniruutuinen ikkunanpoka josta lasiruudut on poistettu tai hetekan verkkopohja jonka voi hioa ja maalata. Maalaustarvikeliikkeestä löytyisi ehkä sopivan kokoinen valmiiksi pingotettu maalaus-/taulupohja kehyksille taustaksi eikä se tarvitse kuin yhden reiän ripustamiseen.

Jos taulut eivät ole isoja/painavia niin sinitarralla tai kaksipuoleisella teipillä. Ei tavallista teippiä vaan paksua ja sitä saa kaiteki jostain rakennus puolelta missä on taulukoukkuja sun muitakin.

Tälläsilla virityksillä meidänkin tauluja on seinillä kun nauloilla ja taulukoukuilla seiniin tulee halkeamia. Asutaan vanhassa kerrostalossa ja seinät ei ole hääppöisiä

[QUOTE="Vieras";24051446]Jos taulut eivät ole isoja/painavia niin sinitarralla tai kaksipuoleisella teipillä. Ei tavallista teippiä vaan paksua ja sitä saa kaiteki jostain rakennus puolelta missä on taulukoukkuja sun muitakin.

Tälläsilla virityksillä meidänkin tauluja on seinillä kun nauloilla ja taulukoukuilla seiniin tulee halkeamia. Asutaan vanhassa kerrostalossa ja seinät ei ole hääppöisiä[/QUOTE]

On niissä kyllä senvertaa painoa, ettei ne ihan sinitarralla pysy :)

Mä suunnistan nyt tuonne varastoon ja katton, että mimmosta matskua löytyy omasta takaa. Se paneeli kyllä nyt houkuttaa eniten, mutta sitä ei meillä kotona ole. Jotta katson mitä muuta löytyy jo miltä näyttäis niistä tehty ripustin :)

VALMIS!!!! :D

Koska nyt on kaikki puljut kiinni, päädyin penkomaan varastoa ja katsomaan, josko siellä olisi jotain, mistä saisin kehiteltyä sen taustan. Joku laittoi tähän linkin sellaisista rimoista tehdyistä kehikosta ja sille linjalle sitten lopulta lähdin.

Kyhäsin vanhoista rimanpätkistä kehikon ja kun materiaali loppui kesken, sahasin muutaman vanhan sängyn puusälepohjalaudan puoliksi, että sain lisää rimaa :D

Seuraavaksi oli vuorossa maalaus...tässä vasta eka kerros maalia pinnassa ja työjälki vielä hyvin epätasainen. Mutta siitä se lähti :)

Sitten tarttin jo apua, kun mä vähän vierastan tuota seiniin poraamista. Mies porasi mulle reijät, jotta saatiin kehikko paikoilleen ja ruma tyhmä pistoke piiloon kehikon sisään. Ennen seinän kiinnitystä sommittelin kuvat paikoilleen ja naulasin niille ripustusnaulat.

Ja tässä tää nyt ois valmiina.

TYKKÄÄN! :D

ps. ja vain 4 ruuvia riitti seinäänkiinnitykseen :)

[QUOTE="vieras";24057713]aika kauhea :D

ilman kehikkoa olisi ollut PALJON parempi.[/QUOTE]

No eikä oo, kun ihan sikaihana :D Tuo on mun mielestä tosi kivan näköinen :D

Jonkunmoisen taustan olisin halunnut joka tapauksessa, koska eihän lähes valkoiselta seinältä erotu valkoiset kehykset, joissa mustavalkoiset kuvat. Joten nyt mä sain 2 kärpästä yhdellä iskulla. Vähän reikiä ja väriä taustaan.

Kehikko itsessään ei ehkä silmää hivele, mutta kun kuvat on siinä päällä niin se näyttää kivalta. Äläkä väitä vastaan! :D

[QUOTE="vieras";24057716]Kyllä on hieno! Todella hieno, ja tehty kierrätysmateriaalista!!![/QUOTE]

No sepä se. Mä olin ihan innoissani, kun sain ne rimanpalat hyötykäyttöön. Tosin nyt alkaa olemaan melko minimissä kaikki puumateriaali...mutta onneksi sitä voi aina ostaa lisää :)

Aika pettymys tuo kehikko, ajattelin että se ois ollut vähän reilumman kokoinen ja näkynyt vähän paremmin kehysten alta, nyt en edes ymmärrä tuota kehikon pointtia kun muutama hassu ruma riman pätkä pilkahtaa...

[QUOTE="vieras";24057767]Kehut sulle kekseliäisyydestä! :) Valitettavasti en vaan kauheasti pidä tuosta kehikon näkymisestä kehysten takaa,mutta tärkeintä jos itse tykkäät.[/QUOTE]

Juu tykkään :)

[QUOTE="vieras";24057777]Aika pettymys tuo kehikko, ajattelin että se ois ollut vähän reilumman kokoinen ja näkynyt vähän paremmin kehysten alta, nyt en edes ymmärrä tuota kehikon pointtia kun muutama hassu ruma riman pätkä pilkahtaa...[/QUOTE]

Ei se olis voinut olla reilumman kokoinen. Kuvan oikealla puolella olevat kehykset on sen 10 cm irti viereisestä seinästä, eikä kuvan vasemmallekaan puolelle juuri enempää tilaa jäänyt.

Eikä olisi ollut järkeä myöskään kasvattaa korkeutta, sillä ylimmät kuvat on jo nyt niin korkealta, että on vähän siinä ja siinä, että voiko niitä katsella alakerrasta.

Ja se kehikon pointti oli olla ripustimena kehyksille, jottei tarvitse lyödä seinään 26 reikää. Ja sen se täyttää. Ja mä näen kyllä sitä kehikkoa joka puolelta ja ihan riittävästi :)

Oi, mä kyllä tykkään :heart:! Olet kyllä melkoisen näppärä naisihminen, jolla pysyy hyppysissä muutakin kuin vain ripsiharja ja kapusta - hieno kokonaisuus :)! Ja musta toi kehikko antaa just sopivaa särmää tuohon vaaleaan seinään ja vaaleisiin kehyksiin :). Bueno :)!

Mä luulin että olisit ollut jotain tyylikästä ratkaisua vailla, kun tuntui että mikään täällä ehdotettu ei kelpaa. Mutta ei siinä mitään, joku tykkää ja joku ei. Minä en.

[QUOTE="Vilukissa";24057911]Oi, mä kyllä tykkään :heart:! Olet kyllä melkoisen näppärä naisihminen, jolla pysyy hyppysissä muutakin kuin vain ripsiharja ja kapusta - hieno kokonaisuus :)! Ja musta toi kehikko antaa just sopivaa särmää tuohon vaaleaan seinään ja vaaleisiin kehyksiin :). Bueno :)![/QUOTE]

Kiitos. Tosin ei toi muuta vaatinut kuin vasaran, nauloja, akkuporakoneen, ruuveja ja sahan. Eli ei ollenkaan vaikeatoteutuksinen ja kuka vaan moisen kyhää. Ainoa vähän hankaloittava tekijä oli se, että olen kadottanut meidän rullamitan. Kaikki mitat on siis mutumittoja. Mutta melko hyvin kaikki osat silti osui kohdilleen kun sain kaikki kehykset sinne roikkumaan, eikä ylimääräistä tilaa juuri jäänyt :)

Oletko jotain sukua sille toiselle turkulaiselle palstailijalle...? Hän, jolla on lapsia sille karvaranteelle.

Niin kovin ehdoton olet kaikissa mielipiteissäsi kuin hänkin...

Mä luulin että olisit ollut jotain tyylikästä ratkaisua vailla, kun tuntui että mikään täällä ehdotettu ei kelpaa. Mutta ei siinä mitään, joku tykkää ja joku ei. Minä en.

Niin no, mulla ei ole hajuakaan siitä mikä on tyylikästä ja mikä ei. Mutta oikeastaan sillä ei ole edes mitään merkitystä, koska halusin jotain meidän kotiimme sopivaa, jota tykkään päivittäin katsella. Ja tuo on semmonen.

Se panelointi oli pitkään ykkösideani, mutta se ei olisi sittenkään toiminut. Ihan jo siitä syystä, että kuvat vaativat niin leveän alueen, että seinä olisi sen jälkeen näyttänyt siltä, että sinne olisi laitettu liian lyhyet paneelit.

Kaikki levyt piti myös unohtaa, sillä ne kaikkein kevyimmätkin levyt olivat melko painavia.

Ja sitä verkkoa sovitin, mutta se ei ollut ollenkaan hyvä.

Eli tuohon stten päädyin, enkä voi väittää katuvani :D

Yhteistyössä