Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";24045070]Toi linkki ei toiminut, mutta tarkotitko tätä http://www.prisma.fi/tuotekuvat//originals/92/t88s16dbtrr0praw.jpg

Tuollaisia kehikkoja voisi tosiaan saada puutarhamyymälöistä yms. valmiina, jos vain oikea väri löytyy.[/QUOTE]

Toimii jos laittaa lainaa ja ottaa siitä urlin. Mutta siis pointti tosiaan toi että köynnöskehikko, mun linkissä vaan oli isompi. Prisman sivujen hausta näkyy et 90x180 cm kehikko maksaa alle 20 euroa.

ei mitään naulalla seunään kiinni jos siihen tulee vähänkään painoa. Laudat, vanerit ja erityisesti lastulevy ovat sitä. Kyprokki tarvitsee ankkureita.

Vähiten reikiä tulee siimalla ja taululistalla. Osan voit laittaa kiinnittymään toisesta kehyksestä.

Kysy vanerista tarjouksia ja selvitä mikä on edullinen koko. Taulut eivät tarvitse paksua levyä vaan ihan ohutkin riittää.

lukematta koko ketjua sanon että kehysliikkeistä saa sellasia taulukiskoja joihin sitten tulee kyllä sillä 1,5 mm paksulla siimalla taulut roikkumaan... mulla oli tällee 18 taulua samalla seinällä ja hyvä niin koska en ois millään saanu niitä asemoitua kerralla niin kun halusin ja ukko ois ollu ihan hiilenä miljoonasta reiästä seinässä...

Alla kuva kehyksistä.

Ne tulee siis limittäin ja lomittain jne. jne. Eli niitä teidän VÄKISIN ( :D ) tarjoamianne nauhoja tarvittaisiin miljoona, jotta jokainen kehys saataisiin noille paikoille, kun ne kuvassa on. Nih. Enkä niitä halua.

Mysökään tuo kukkaköynnöshäspäkkä ei innosta. Ei vaan miellytä silmää.

Mutta tuo kanaverkkoidea...mulla itseasiassa on turhanpanttina sellainen neliösilmäinen verkko, joka kyllä passais tuohon hommaan. Ja siis idea on kyllä melko kiva! Siihen vois laittaa jotain vähän järeempäätäkin puuta kehykseksi kun itse verkko ei paina juuri mitään.

Tosin mä jo ehtisin siihen panelilautaideaankin jo tykästymään.

Nyt te siis tarjottee mulle liikaa vaihtoehtoja!

Tässä kuva sommittelusta. Tätä lähden hakemaan, mutta vasta kun saan kuvia paiskottu seinälle, niin näen toimiiko tämä vai ei. Mahdollisesti joudun jommastakummasta reunasta ottamaan kehykset pois ja ikäänkuin lisäämään ne korkeuteen. Leveys kun alkaa olemaan tällä sommittelulla ehkä vähän nafti.

Viimeksi muokattu:
Ei meinaan ole ihan ainoa seinä joka meidän pitää fiksata poismuutettaessa :whistle:

OT mutta miksi se olisi sun murhe? Taulun ripustusjäljet kuuluu normaaliin asumiseen ja seuraava asukas saa sitten fiksata seinän just niinkuin haluaa. Ja toinen kysymys, onko ihan lähitulevaisuudessa meininki muuttaa pois? Jos ei niin sitäkään vähää en stressaisi ripustusrei'istä. Ja jos taas on niin en viitsisi ripustaa ollenkaan.

[QUOTE="heh";24045186]OT mutta miksi se olisi sun murhe? Taulun ripustusjäljet kuuluu normaaliin asumiseen ja seuraava asukas saa sitten fiksata seinän just niinkuin haluaa. Ja toinen kysymys, onko ihan lähitulevaisuudessa meininki muuttaa pois? Jos ei niin sitäkään vähää en stressaisi ripustusrei'istä. Ja jos taas on niin en viitsisi ripustaa ollenkaan.[/QUOTE]

Vuokrasopimuksen mukaan se nimenomaan on mun murheeni. Asunnon seiniin ei saa ilmestyä reijän reikää ja jos sinne reikiä laitetaan, niin ne pitää fiksata kuntoon ennen poismuuttoa. Muutoin reikien paikkaus vähennetään takuuvuokrasta. Ja koska takuuvuokrassa on ihan hitonmoinen summa kiinni, en meinaa ottaa sitä riskiä, että se, tai osa siitä pidätetään reikien vuoksi.

Ja meidän isännöitsijämme kyllä pidättää, se on fakta.

En muuta lähitulavaisuudessa, enkä edes kaukotulevaisuudessa pois. Mutta mulla on jo useampi seinä mikä pitää muuttaa (olohuoneen tapetit liian tummat, makkarin ja lastenhuoneen seinien maalaukset valkoisiksi, pesuhuoneen seinän maalus jne. jne.) joten en halua yhtään enempää lisäduunia.

[QUOTE="heh";24045186]OT mutta miksi se olisi sun murhe? Taulun ripustusjäljet kuuluu normaaliin asumiseen ja seuraava asukas saa sitten fiksata seinän just niinkuin haluaa. Ja toinen kysymys, onko ihan lähitulevaisuudessa meininki muuttaa pois? Jos ei niin sitäkään vähää en stressaisi ripustusrei'istä. Ja jos taas on niin en viitsisi ripustaa ollenkaan.[/QUOTE]

Nyt kuin näin ihan oikeasti minkälainen määrä tuo 20+ taulua on (ihania kehyksiä muuten, ja kuvat kanssa :) ) niin peesailisin kuitenkin tätä edellä olevaa :)

Tuolla muuten jotain vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun laittaa tauluja portaikkoon how to hang picture frames in a staircase, stairways arrangements

[QUOTE="mie";24045232]Nyt kuin näin ihan oikeasti minkälainen määrä tuo 20+ taulua on (ihania kehyksiä muuten, ja kuvat kanssa :) ) niin peesailisin kuitenkin tätä edellä olevaa :)
[/QUOTE]

Ääh, olitkin jo edellä vastannut, että ne reiät on sun murhe. Mälsää :(

[QUOTE="mie";24045232]Nyt kuin näin ihan oikeasti minkälainen määrä tuo 20+ taulua on (ihania kehyksiä muuten, ja kuvat kanssa :) ) niin peesailisin kuitenkin tätä edellä olevaa :)

Tuolla muuten jotain vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun laittaa tauluja portaikkoon how to hang picture frames in a staircase, stairways arrangements[/QUOTE]

En ole vielä kerennyt niitä tosiaan seinälle sommittelemaan, mutta kiitti linkistä :)

[QUOTE="heh";24045255]Oho, on teillä tiukat ehdot. Siinä tapauksessa ei muuta kuin onnea matkaan kehyshässäkän rakentelussa ;)[/QUOTE]

Niin on. Mun mielestäni vähän turhankin tiukat, mutta ymmärrän toisaalta. Ainakin pysyy asunto hyvässä kunnossa :)

Alla kuva kehyksistä.

Ne tulee siis limittäin ja lomittain jne. jne. Eli niitä teidän VÄKISIN ( :D ) tarjoamianne nauhoja tarvittaisiin miljoona, jotta jokainen kehys saataisiin noille paikoille, kun ne kuvassa on. Nih. Enkä niitä halua.

Sori, PAKKO jankata :D Esim. tolla tavalla http://www.scrapnframes.com/SITE_EN...rement/CadresEscalier_img/Escalier3layout.jpg ripustettuna ei tarvittaisi kuin NELJÄ vaijeria 19 valokuvaan...

Sori, nyt lopetan :D

Kehykset pois tai pahvisiksi ja muovipleksillä seinälle? Maksaa sekin...

:O No eiiiiii!

Mä olen kuluttanut aikaa, vaivaa, viitseliäisyyttä ja vähän rahaakin, että olen löytänyt meille nuo kaikki ihanat kehykset. Ja viime yön niitä putsasin ja puunasin. Tässä on kuule nyt niin paljon tunnetta mukana, että kehykset on ja pysyy. Paan ne vaikka rappusille, jos ei muu auta :D

Toi kanaverkkoratkaisu voi kyllä tulla aika painavaksi yli 26 taululla, joissa on vielä lasi, eli painavat aika paljon. Pitäisi laittaa aika järeillä ruuveilla seinään kiinni, josta seurauksena reiät, jotka kuitenkin pitää paikata...

http://3.bp.blogspot.com/-uCN9vQjnjvE/TbGg3Sk302I/AAAAAAAAF34/PIBZWO9y8Pg/s1600/frame5.jpg

[QUOTE="mie";24045368]Toi kanaverkkoratkaisu voi kyllä tulla aika painavaksi yli 26 taululla, joissa on vielä lasi, eli painavat aika paljon. Pitäisi laittaa aika järeillä ruuveilla seinään kiinni, josta seurauksena reiät, jotka kuitenkin pitää paikata...

http://3.bp.blogspot.com/-uCN9vQjnjvE/TbGg3Sk302I/AAAAAAAAF34/PIBZWO9y8Pg/s1600/frame5.jpg[/QUOTE]

Mun verkkoni on jotain paksumpaa, kuin mitä kanaverkko on, eli kyllä sen verkon itsessään pitäisi kestää. Sitäkin kyllä pohdin, että jos ihan mahdottomaksi menee, niin aina on mahdollista tehdä ikäänkuin 2 taulua, eikä van yhtä isoa. Reikiä tulee silloin vähän enempi, mutta ei vieläkään samaa määrä, kuin mitä silloin, jos naulaan jokaisen yksitellen.

Toki ne paikat tulevat näkymään, siitä ei päästä mihinkään, mutta mitä vähemmän niitä on, sitä helpommin se katsotaan vielä ok:ksi.

Voisitko sä harkita sellaista vaihtoehtoa, että ripustaisit kattoon riman, josta laittaisit roikkumaan siimaa, ja siitä roikkuisi sählymailoja? :rolleyes: Niistä sählymailoista voisit sitten laittaa rautalankoja, joista riippuisi ne kuvakehykset. :) Mä aidosti uskon, että tää on juuri se ratkaisu, jota sä haet. :)

Voisitko sä harkita sellaista vaihtoehtoa, että ripustaisit kattoon riman, josta laittaisit roikkumaan siimaa, ja siitä roikkuisi sählymailoja? :rolleyes: Niistä sählymailoista voisit sitten laittaa rautalankoja, joista riippuisi ne kuvakehykset. :) Mä aidosti uskon, että tää on juuri se ratkaisu, jota sä haet. :)

Mä kyllä ehkä olen enemmän sen sermin kannalla. Siihen sais kivasti nauhoja, joihin sais noi kehykset. Ja jos ostan semmosen hepposen sermin, niin se pysynee seinällä ihan parilla ruuvilla.

Yhteistyössä