Apuva! Oisko joku kotinikkari taas kuulolla? (Miten laittaa 20+ valokuvakehystä seinään vain muutamalla ruuvilla?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";24045433]Tai sitten tilaat tuolta, tosin toimitus voi kestää jonkun aikaa.[/QUOTE]

Soitin Bauhaussiin ja heillä kyllä on vastaavia teippejä, mutta sanoivat, että ihan omalla vastuulla sitten kiinnitän niitä seiniin. Pito kuulemma ei ole järin hyvä, eikä ne kuulemma aina irtoa jälkiä jättämättä.

Miten voi olla noin suuri ongelma, taulujen ripustaminen seinälle? Ihan ku olisi joku uus juttu mitä kukaa , ei koskaan ole kokeillut.
Pist perhana ruuvaten ne sinne seinää. Mitä helvetin väliä jos siel on useampi reikä.

[QUOTE="huh huh";24045528]Miten voi olla noin suuri ongelma, taulujen ripustaminen seinälle? Ihan ku olisi joku uus juttu mitä kukaa , ei koskaan ole kokeillut.
Pist perhana ruuvaten ne sinne seinää. Mitä helvetin väliä jos siel on useampi reikä.[/QUOTE]

Et sitten lukenut taustatietoja?

Vitsi kun en yhtään muista mikä on tän tuotteen nimi mutta mulle tuli joku aika sitten jonkun sisustuslehden välissä näyte uudesta ripustusjutskasta, se on vähän kuin tarranauhaa, teipataan kiinni seinään ja vastakappale kiinni kehykseen. Testasin ja sellainen pieni (noin 20cmx20cm) taulu ainakin pysyy, teippukin irtosi nätisti seinästä.
Mulla pitäis olla se toinen näytekappale vielä jossain, jos löydän sen pussin niin tuun kertoon nimen!

Näillä vain on hintaa 6 euroa kpl...

[QUOTE="huh huh";24045581]Taustatietoja luin sen mikä aloitusviestissä oli eli mikä viestissä ihmetyttää?[/QUOTE]

Siinä tapauksessa... Pointtina oli, että seinään ei saa tulla reikiä. Ja perustelut tulivat vasta myöhemmin.

Siinä tapauksessa... Pointtina oli, että seinään ei saa tulla reikiä. Ja perustelut tulivat vasta myöhemmin.

Niin ja sanoin et mitä väliä vaikka tulee, eikös se ole ihan normia? Ja en lue kaikkien juttuja ja vastaan aloittajan viestiin. Yleensä ku nämä tuppaa pursuamaan asian viereen niin siksi en jaksa lukea. Aloitukseen on hyvä laittaa kaikki tieto

[QUOTE="huh huh";24045656]Niin ja sanoin et mitä väliä vaikka tulee, eikös se ole ihan normia? Ja en lue kaikkien juttuja ja vastaan aloittajan viestiin. Yleensä ku nämä tuppaa pursuamaan asian viereen niin siksi en jaksa lukea. Aloitukseen on hyvä laittaa kaikki tieto[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Mutta tässä tapauksessa joutuu fiksaamaan kaikki reiät muuttaessa.

[QUOTE="huh huh";24045776]Ei helv....., onko oikein määritelty kui monta reikää per seinä saa tehdä :) Huh, huh, en ole ikinä kuullut moisesta ehdosta, kaikkea sitä kuuleekin. Onkohan os puus oravaa kuitenkaa.

Ihmettelin nyt tähän, olisin tietty voinut laittaa aloittajalle, mut en jaksa aloittaa toista laatikkoa.[/QUOTE]

On määritelty, että yhden yhtä reikää ei saa olla pois muutettaessa. Muutenhan nuo menisivät normaaleihin asumisen jälkiin.

Joo siis tokihan olisi aina hyvä laittaa KAIKKI tieto siihen aloitukseen, muta en mä millää voi aina äkätä etukäteen, että mitkä kaikki tiedot ovat oleellisia ja mitä kysymyksiä nousee pintaan. Ja aloitusviestistä olisi tullut melkolailla pitkä (sitä se on jo nyt, mutta sitten vielä pidempi) jos olisin sinne ihan kaiken kirjannut, mitä mieleen tuli.

Ja meillä tosiaan vuokrasopimuksessa lukee, ettei seiniin saatehdä reikiä. Yhtään.

sori vaan mut ihan kaameita ideoita :D

meillon kans portaikko ja toi seinä on varmaan 8m korkea, en todellakaan ottais riskiä et joku kehikko tipahtaa sieltä lapsen päälle tai joku laudanpätkä. ja nehän on perkeleen rumiaki. tai joku kanaverkko :O

Miten se portaikko nimenomaan on sellainen paikka, mistä tavarat tippuu lasten päähän? Meinaan että eikö muiden huoneiden hyllyt yms. voi pudota ihan samalla tapaa?

Kyllä mä nyt näksin tän homman siten, että se laudanpätkä pysyy siellä portaikon seinällä iahn yhtä hyvin, kuin joku hylly jonkun muun huoneen seinällä. Ja kauneus on katsojan silmässä. Mun mielestäni lauta seinällä on paljon nätimpi, kuin naru seinällä. Joskin kyllä niitä kivannäköisiä narujakin näyttää seiällä olevan, joskaan en nyt moista tahdo omaan kotiini, tai ainakaan tuohon kohtaan.

[QUOTE="huhhuh";24046042]meillä on tälläsiä http://www.tilapuoti.net/valokuvakehys_family.jpg ja sit sellanen familypuu mut en löytäny kuvaa.[/QUOTE]

Mun mieheni olisi halunnut tehdä tuohon seinälle iiiiison sukupuun. Mutta mä en kyllä halua seinälleni mitään kumminkaimansiskojen kuvia :D

Tuo on ihan näppärän näköinen ja sopii varmaan kivasti, jos kuvia ei ole ihan niin montaa, kuin mitä meillä :)

Joo siis tokihan olisi aina hyvä laittaa KAIKKI tieto siihen aloitukseen, muta en mä millää voi aina äkätä etukäteen, että mitkä kaikki tiedot ovat oleellisia ja mitä kysymyksiä nousee pintaan. Ja aloitusviestistä olisi tullut melkolailla pitkä (sitä se on jo nyt, mutta sitten vielä pidempi) jos olisin sinne ihan kaiken kirjannut, mitä mieleen tuli.

Ja meillä tosiaan vuokrasopimuksessa lukee, ettei seiniin saatehdä reikiä. Yhtään.

Ok, mut mietin et onko tuollainen laillistakaan. Eihän vuokranantaja kuitenkaan saa määritellä ihan kaikkea, käsitääkseni siinä on jotkut säädökset myös. Tämähän tarkoittaa, että jos teillä on takuuvuokra maksetu niin, ette varmaanikinä tule sitä taikaisin saamaan koska vuokranantaja löytää varmasti jostain jonkun reijän, oli se sitten teiltä tullut tahi ei. Haiskahtaa pahalle.
No nyt itse syyllistyn siihen,että aloittajan viesti lähtee hakoteille. Sori

Mun mieheni olisi halunnut tehdä tuohon seinälle iiiiison sukupuun. Mutta mä en kyllä halua seinälleni mitään kumminkaimansiskojen kuvia :D

Tuo on ihan näppärän näköinen ja sopii varmaan kivasti, jos kuvia ei ole ihan niin montaa, kuin mitä meillä :)

joo siis se on tän tapanen mitä meillä http://www.surpriseme.fi/WebRoot/OV...36/F511/0E72/09B7/0A28/1008/0B8B/PT1306BK.jpg mut siinä lukee family ja siinä ei oo ketää muita kun meijän ja lasten kuvia :D en siis tarkota sukupuuta tai puuta, ilmasin itteeni jotenki huonosti.

jouduthan sä joka tapaukses paikkaan neki reiät mitä nyt teet, ja sinne korkeuksiin meet, et eiks sit olis kiva kattella paremmin tehtyä kun "halvimmalla" ja "pääsee helpoimmalla" =)

[QUOTE="huhhuh";24046099]joo siis se on tän tapanen mitä meillä http://www.surpriseme.fi/WebRoot/OV...36/F511/0E72/09B7/0A28/1008/0B8B/PT1306BK.jpg mut siinä lukee family ja siinä ei oo ketää muita kun meijän ja lasten kuvia :D en siis tarkota sukupuuta tai puuta, ilmasin itteeni jotenki huonosti.

jouduthan sä joka tapaukses paikkaan neki reiät mitä nyt teet, ja sinne korkeuksiin meet, et eiks sit olis kiva kattella paremmin tehtyä kun "halvimmalla" ja "pääsee helpoimmalla" =)[/QUOTE]

Miksei halpa voisi olla myös hyvä ja hyvin tehty? :O

Mutta joops, nyt pitää lähteä liikenteeseen...saattaapi olla että koukkaan byggmaxin kautta. Josko sieltä jotain laudanpätkää meillekin löytyis :)

[QUOTE="mie";24048864]Nostan tän :) Päädyitkö johonkin ratkaisuun?[/QUOTE]

No en. Tai siis joo. Tai en tiedä. Mä kyllä olin Bauhaussissa, mutta kun mikään idea ei sitten siellä tuntunutkaan hyvältä. Mä meinasin, josko kokeilen tehdä siitä verkosta...mutta mä haluan maalata sen verkon, enkä vielä tiedä että millä värillä. Mutta siitä voi tulla sekavan näköinen.

Jos se ei sitten näytä kivalta, niin sitten voisin tehdä kehikon rimoista. Siis ei sitä kukkahäspäkkää, vaan epäsäännöllisen mallisen, missä rimat menee ristiin-rastiin.

Tai sitten mä haluan sen paneelin.

Kun en osannut vielä päättää, niin mä olen edelleen ikäänkuin lähtötilanteessa. Eikä homma edisty nyt muutamaan päivään, kun en tosiaan ostanut niitä tarvikkeita, kun en tiedä mitä haluan.

Yhteistyössä