Kaikki on paniikissa kaupassa ostamassa juhannusruokaa etteivät kuole nälkään.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meitä on 5 ja tulee 5 henkinen perhe juhannukseksi joten todellakin tuplaantuu ruuan määrä mitä kaupasta ostan,oletko ajatellut asiaa tältä kantilta. viime jussi oltiin mökillä ja sinne kyl hamstrattiin vähän liikaa ruokaa..mutta syödäänhän sitä juhannuksen jälkeenkin.
Eikö se 5-henkinen vierasperhe osta mitään, kun sinun ruokalaskusi tuplaantuu?


No ei kyl oo ollut tapana tuodattaa vierailla omia ruokia..? eli siis eivät tuo,kyläillään puolin ja toisin vuoden aikana,välimatkaa on paljon ja siksi aina viikonloppu kerralla..vauvan ruuat kukin ostaa omalleen mut muuten ei ole tarvetta kyllä tuoda mitään.
 
Rianna
Meillekin on tulossa joka päiväksi joku lisäksi vieraaksi. Niin kyllä siitä tulee isolasti ruokaa ostettavaksi. Tosin meinasin vasta huomenna mennä kauppaan.

Mutta en ymmärrä kanssa tota periaatetta, että miks me ruuan hamstraajat otetaan niin paljon päähän joitain ulkopuolisia. Multa ei ainakaan ole kukaan kysynyt kuka näitä ruokia syö.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 5-henkisellä perheellä menee ehkä 20e ylimääräistä kun on juhannus. Jos ostais lapsille limpparipullon ja lisäks jotain pientä grillattavaa. Sama ilmiö on kyllä jouluna ja pääsiäisenäkin nähtävissä, me ei harrasteta ylensyöntiä joten ei näy meidän kauppalaskuissa tai vyötäröllä nämä juhlat...
miksei muilla saisi sitten mennä enempi? me lähdetään samalla viikoksi mökille, niin tarviikon aika paljon sapuskaa!!!
 
vieras
Jei, onneksi vielä seuraavankin jussin saan olla hoitovapaalla! Ei tarvi yrittää sopia asiakkaitten sekaan jotka ulvoo et miks just hänen makkaramerkki on loppu ja sitä samaa yhtä aikaa kymmenelle muulle asiakkaalle vähintään viidestä muusta tuotteesta. Kun sais tilaa ja mahdollisuuden hyllyttää tavaroita niin eivät loppuisi niin nopsaan tai ollenkaan. Ja juu ei riitä hyllytilat niin että olis esillä koko päivän tarve, ei tosiaan.
Kiitos teille kaikille jotka hymyilevät ja sanovat että no jaa, sitten tullaan toimeen ilman/jollain muulla ja extrakiitos heille jotka vielä huikkaavat hyvät jussit puotipuksullekin!
 
Rollolainen
meille varmaan riittää ruokaa. uusia pottuja o vrmasti vilä perjantaiankin, samoin kevyt kabanosseja. Salaattitarpeet ei kauaa säily, joten enon otettava perjantaina. mehua ostetan isopönttö, ja mutama maito. Näillä mennään. pakkasessaon ulkofiletä, josta saaaaa pihvit. silliä ostetanja käydään kalassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
meille varmaan riittää ruokaa. uusia pottuja o vrmasti vilä perjantaiankin, samoin kevyt kabanosseja. Salaattitarpeet ei kauaa säily, joten enon otettava perjantaina. mehua ostetan isopönttö, ja mutama maito. Näillä mennään. pakkasessaon ulkofiletä, josta saaaaa pihvit. silliä ostetanja käydään kalassa.
Tai sitten ei :whistle:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1700885
 
n
Meille tulee vieraita, joten ruokaa tarttee ehkä n. 3-kertainen määrä. Ja pakkohan sne kaupppaan on mennä tänään, että ruoka mahdollisimman tuoretta juhannuksena. Huomenna ei enää kerkii.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Meillä taas tykätään panostaa juhliin, ja nimenomaan syömäpuolella,ei juoma. ;)
Tänään pitäs kauppa-asiat käydä,kerrankin kaksistaan miehen kanssa,arvio laskusta 100e... :)
Riittääkö teille oikeesti 100e? Meillä toi on normaaliviikonlopun summa. Nyt menee varmaan 300e...
 
myy
mä nauroin viime vappuna tätä ilmiötä, tultiin oikein kaupassa tönimään kuka saa vika nakki paketin tms :D nytkin kaupat on yhden päivän kiinni, ja pitää hamstrata viikon edestä. me käytiin jo maanantaina kaupassa, niinkun normaalistikin, ei tartte kun huomenna hakea maitoa ja leipää täydennykseksi.

jokainen tavallaan.
 
typical finnish
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Ei se ole sulta pois jos jotkut haluaa kutsua vieraita ja laittaa juhlaruokaa tarjolle.
Peesi. Musta on kiva laittaa pyhinä jotain hyvää ruokaa ja vähän juhlistaa muutenkin. Ei jokaisen päivän tarvi olla pelkkää arkea.

Näin juuri. Ihan hirveetä kun ihmiset ei tajua juhlistaa myös ruoalla pyhiä tms.
 
ihanaa
Ah, ihanaa kun saa laittaa pöytää hienoksi ja uudet kivat servetit. Laittaa jotain kivaa ruokaa, ostaa ihania viinejä ja nauttia Suomen suvesta. Ihan tietoisesti PANOSTAA juhlaan. Synttärit, joulut, pääsiäinen, vappu. Mielellään pistetään rahaa enemmän juuri pöydän antimiin. Oppivat mukulatkin sitten arjen ja juhlan eron.
 
Meillä ollaan ihan kotosalla juhannus...
Oman porukan kesken,eli ei kauhiasti erikoisuuksia tartteta..
Grillaillaan ja tehdään parit erilaiset salaatit..
Sit seuraavana vkl lähdetään meidän perhe ja mieheni vanhemmat mökkeilemään,jolloin panostetaan ruokiin enempi..
Kai se olis tänään kaupassa käytävä jos sieltä jonkin näköistä lihaa aikoo saada.. :D
 
Rollolainen
mä menen vasta hiomenna kauppaan, perhjantaian ostan vielä loput mitä trvitaan. ME syödään juhannusruokaa vaan lauantaina jotne varmaan sitiä rittää meilekin. Mies on aattona vielä 18 asti töissä aj lauantaina koo päivä sitten vietetään anopin mökillä herkutellen, uiden ja kalastelen. toivottavasti sinen tulee muitakin.
ja sunnuntainahan pääsee jo kauppaan jos nälkä iskee =)
 
"vieras"
Musta tuntuu, että nämä jokaista juhlapyhää edeltävät keskustelunavaukset on vain kateellisten ruikutusta. Kun itse pitää viettää juhla kotona ilman mitään ylimääräistä kivaa. Ei kai sitä muuten edes vaivautuisi tutkimaan toisten kärryjen sisältöä. Suuri osa suomalaisista menee juhannuksena jonnekin mökille ja kerääntyy ystävien tai sukulaosten kanssa yhteen, jolloin ruokaa menee muutenkin enemmän, halutaan jotain erityisempää ja lisäksi kauppaan on todella pitkä matka, kun nykyään ei kyläkauppojakaan enää ole juuri missään.
 
joo en käsitä.
ihmiset ostaa hullunkiilto silmissä, sitten puolet roskiin kun ei ehdikään syödä!
sama kulutushysteria myös jouluna.

kyllä itse tuhlaan toki lapsilisästä jotain erikoisempaa grillattavaa jne lapsien takia, mutten nyt osta höpelönä.
 
[QUOTE="vieras";24036017]Musta tuntuu, että nämä jokaista juhlapyhää edeltävät keskustelunavaukset on vain kateellisten ruikutusta. Kun itse pitää viettää juhla kotona ilman mitään ylimääräistä kivaa. Ei kai sitä muuten edes vaivautuisi tutkimaan toisten kärryjen sisältöä. Suuri osa suomalaisista menee juhannuksena jonnekin mökille ja kerääntyy ystävien tai sukulaosten kanssa yhteen, jolloin ruokaa menee muutenkin enemmän, halutaan jotain erityisempää ja lisäksi kauppaan on todella pitkä matka, kun nykyään ei kyläkauppojakaan enää ole juuri missään.[/QUOTE]

Nooo en mä usko,että kaikki on kateellisia..
Mä oon ainakin pienellä paikkakunnalla huomannut,että jos vaan meinaa juhannukseksi jotain lihaa tms ostaa niin niitä ostoksia ei kannata jättää viimeseen päivään... :)

Ihan vaihtelua meille tää juhannus kotona,kun aina ennen oltu mökillä tms..ja sitten juhlitaan seuraavana vkl kuitenkin omaa juhannusta,kun kaikki läheiset on koolla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24036080:
Nooo en mä usko,että kaikki on kateellisia..
Mä oon ainakin pienellä paikkakunnalla huomannut,että jos vaan meinaa juhannukseksi jotain lihaa tms ostaa niin niitä ostoksia ei kannata jättää viimeseen päivään... :)

Ihan vaihtelua meille tää juhannus kotona,kun aina ennen oltu mökillä tms..ja sitten juhlitaan seuraavana vkl kuitenkin omaa juhannusta,kun kaikki läheiset on koolla :)
Tän takia mäkin menen ostaa lihani tänää, huomenna ei enää ole mitään mitä ostaa.. :whistle:
 

Yhteistyössä