Kaikki on paniikissa kaupassa ostamassa juhannusruokaa etteivät kuole nälkään.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
no joo, voinhan mie toki olla kateellinenkin, et joillain on tosiaan varaa ostaa hulluna ja heittää sitten roskiinkin kun ehtii pilaantua. kun toki juhannuksen jälkeen pitää taas rynniä kauppaan! (huomioi kärjistys, en jaksa vääntää jonkun harmaan kanssa ;))

mut joo. en mie kenenkään kärryihi kyylää, ihmetyttää vaan miten hulluna ihmisiä on kaupassa ennen ja jälkeen jonkun pyhän vaikka kauppa olisi kiinni vain yhden päivän tms.
hankin lapsille jotain kivaa ja erikoista ja nautitaan toki keskikesän juhlasta, mennään lapsien ukin luo pyhänä tai lauantaina grillaamaan, saas nähdä kumpi päiv sattuisi aurinkoisemmaksi.
 
Rollolainen
no joo, voinhan mie toki olla kateellinenkin, et joillain on tosiaan varaa ostaa hulluna ja heittää sitten roskiinkin kun ehtii pilaantua. kun toki juhannuksen jälkeen pitää taas rynniä kauppaan! (huomioi kärjistys, en jaksa vääntää jonkun harmaan kanssa ;))

mut joo. en mie kenenkään kärryihi kyylää, ihmetyttää vaan miten hulluna ihmisiä on kaupassa ennen ja jälkeen jonkun pyhän vaikka kauppa olisi kiinni vain yhden päivän tms.
hankin lapsille jotain kivaa ja erikoista ja nautitaan toki keskikesän juhlasta, mennään lapsien ukin luo pyhänä tai lauantaina grillaamaan, saas nähdä kumpi päiv sattuisi aurinkoisemmaksi.
no lapsilisät tulevat just sopivasti enen juhanusta joten muutenki on kaupassa käytävä,
 
"vieras"
kauheeta, mua ihan nolottaa kohta mennä kauppaan jos noin monia ahdistaa että ostan paljon ruokaa.

kyllä tää palsta on opettavainen juttu. Juhlapyhinä saa ostaa vaan yhden tavaran, ettei mammat rasitu.
 
"vieras"
no joo, voinhan mie toki olla kateellinenkin, et joillain on tosiaan varaa ostaa hulluna ja heittää sitten roskiinkin kun ehtii pilaantua. kun toki juhannuksen jälkeen pitää taas rynniä kauppaan! (huomioi kärjistys, en jaksa vääntää jonkun harmaan kanssa ;))

mut joo. en mie kenenkään kärryihi kyylää, ihmetyttää vaan miten hulluna ihmisiä on kaupassa ennen ja jälkeen jonkun pyhän vaikka kauppa olisi kiinni vain yhden päivän tms.
hankin lapsille jotain kivaa ja erikoista ja nautitaan toki keskikesän juhlasta, mennään lapsien ukin luo pyhänä tai lauantaina grillaamaan, saas nähdä kumpi päiv sattuisi aurinkoisemmaksi.
mahtava oletus, että se, että ostaa paljon ruokaa, on satavarmasti merkki siitä että osa ehtii pilaantua.
Anteeks jos joillain on juhannuksena ja jouluna isopmpi poppoo koossa , perhe kasassa ja monta vapaapäivää tehdä jotain hienompaakin ruokaa.
 
"vieras"
joo en käsitä.
ihmiset ostaa hullunkiilto silmissä, sitten puolet roskiin kun ei ehdikään syödä!
sama kulutushysteria myös jouluna.

kyllä itse tuhlaan toki lapsilisästä jotain erikoisempaa grillattavaa jne lapsien takia, mutten nyt osta höpelönä.
Millä perkeleen logiikalla voit olla varma, että ruokaa menee roskiin, ja millä ajatuksella voit olla varma että sitä ruokaa ostetaan siksi että kauppa on päivän kiinni.
entä jos ostaja on menossa jonnekin missä kauppoja ei kertakaikkiaan ole.
 
Oioi, mä taas tykkään "hamstrata" kaupasta kaikkea aina pyhiksi, nyt näin juhannukseksi. Kyllä mä tykkään vähän laitella aina, ihan lapsiakin varten. Vaihtelu virkistää heitäkin. Meidän tyttäret saa limpparit valita itte ja melkein niin paljon kuin haluavat. =)
 
oi alkoihan se vääntö.

asun siis pienellä paikkakunnalla, ja tasan ne hamstraajamummot miettii sitten seuraavalla viikolla kovaan ääneen "kun ei ehditty edes kaikkea syödä, puolet heitin pois, hehe".

jäitä hattun rouvat :D
 
"piste"
Mutta kun tuo ilmiö on AINA vaikka ei olisi kuin helatorstai tms että kaupat on YHDEN päivän kiinni niin ihmset on sekopäinä ostamassa joka kaupan tyhjäksi kun kuvittelee että ruoka loppuu maailmasta..ja kaikki nää pienet siwat on myös ihan tukossa aina pyhäpäivinä kun pitää vielä varmuuden vuoksi hakea jotain
 
"vieras"
oi alkoihan se vääntö.

asun siis pienellä paikkakunnalla, ja tasan ne hamstraajamummot miettii sitten seuraavalla viikolla kovaan ääneen "kun ei ehditty edes kaikkea syödä, puolet heitin pois, hehe".

jäitä hattun rouvat :D
kas, et kyllä valittanut alunperin mummoista :D
pidä linjas jos alat, älä muuta tarinaa vain siksi että tajusit ettei sun juhannuksesi ole se ainoa oikea juhannus.
 
"vieras"
[QUOTE="piste";24036346]Mutta kun tuo ilmiö on AINA vaikka ei olisi kuin helatorstai tms että kaupat on YHDEN päivän kiinni niin ihmset on sekopäinä ostamassa joka kaupan tyhjäksi kun kuvittelee että ruoka loppuu maailmasta..ja kaikki nää pienet siwat on myös ihan tukossa aina pyhäpäivinä kun pitää vielä varmuuden vuoksi hakea jotain[/QUOTE]

Tai sitten kiinnitätte vaan huomioita isoihin kärryihin pyhien alla.
näkisit mun ostoskärryni tavallisena maanantai iltana ...
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkainen mamma
[QUOTE="vieras";24036357]kas, et kyllä valittanut alunperin mummoista :D
pidä linjas jos alat, älä muuta tarinaa vain siksi että tajusit ettei sun juhannuksesi ole se ainoa oikea juhannus.[/QUOTE]

hamstraaja on hamstraaja ikään katsomatta ;) jos hamstraa turhaan.

minun juhannukseni ei toki ole ainoa juhannus, mutta turhaa hamstrausta ei tarvii minun onneksi käsittää: juuri sitä että vielä sinä ainoana isojen kauppojen kiinniolopäivänä hyökitään sitten siwaan tai abc:lle kun se sattuu olemaan auki, vaikkei mitään tartteskaan :p
minun juhannukseeni kuuluu minä, lapset, vanhempani jne. mutta ei se hysteria ole kiinni siitä onko sukulaisia ympärillä kolme vaiko kolmekymmentä :)
 
"vieras"
hamstraaja on hamstraaja ikään katsomatta ;) jos hamstraa turhaan.

minun juhannukseni ei toki ole ainoa juhannus, mutta turhaa hamstrausta ei tarvii minun onneksi käsittää: juuri sitä että vielä sinä ainoana isojen kauppojen kiinniolopäivänä hyökitään sitten siwaan tai abc:lle kun se sattuu olemaan auki, vaikkei mitään tartteskaan :p
minun juhannukseeni kuuluu minä, lapset, vanhempani jne. mutta ei se hysteria ole kiinni siitä onko sukulaisia ympärillä kolme vaiko kolmekymmentä :)
eli mä oon mummo, vaikket tiedä ikääni ? vain siksi, että ostan ison kärryllisen ruokaa huomenna. Taustoista huolimatta. Ja vielä isompi synti siis se, että jos joku unohtuu, haen sen siwasta ( sieltä ostaminen on siis aina turhaa, koska sieltä haetaan jotain vain siksi että se on auki, ei siksi, että esim. maito on loppu? )
 
hamstraaja on hamstraaja ikään katsomatta ;) jos hamstraa turhaan.

minun juhannukseni ei toki ole ainoa juhannus, mutta turhaa hamstrausta ei tarvii minun onneksi käsittää: juuri sitä että vielä sinä ainoana isojen kauppojen kiinniolopäivänä hyökitään sitten siwaan tai abc:lle kun se sattuu olemaan auki, vaikkei mitään tartteskaan :p
minun juhannukseeni kuuluu minä, lapset, vanhempani jne. mutta ei se hysteria ole kiinni siitä onko sukulaisia ympärillä kolme vaiko kolmekymmentä :)
Tuo "hamstraaminen" voi olla ihan hyväkin juttu. Meillä ainakin on keksintö nimeltä pakastin jonne voi pakastaa ruoat jotka näyttää ettei ehkä tulekaan syötyä ennen pilaantumista. Onpas sitten pahan päivän varalle jotain ruokaa sielläkin taas. Monen muunkin juhannukseen kuuluvat ne lapset, vanhemmat ja ystävät vaikka hamstraiskin tavaraa talteen =) Ja kyllä mä tykkään ennen juhlapyhiä vähän "panikoida", sellainen höösääminen ja touhuaminen kuuluu MINUN mielestä siihen pyhien laittamiseen.
 
Keittiönoita
[QUOTE="piste";24036346]Mutta kun tuo ilmiö on AINA vaikka ei olisi kuin helatorstai tms että kaupat on YHDEN päivän kiinni niin ihmset on sekopäinä ostamassa joka kaupan tyhjäksi kun kuvittelee että ruoka loppuu maailmasta..ja kaikki nää pienet siwat on myös ihan tukossa aina pyhäpäivinä kun pitää vielä varmuuden vuoksi hakea jotain[/QUOTE]
Meillä tuo ilmiö johtuu ihan vaan siitä yksinkertaisesta asiasta, että tavallisina arkipäivinä ruokailijoita on yleensä 2-3, mutta juhlapäivinä 4-12. Ja juhlapäivinä nyt haluaa yleensä tarjota jotain muuta kuin arkiruokaa.
 
Keittiönoita
hamstraaja on hamstraaja ikään katsomatta ;) jos hamstraa turhaan.

minun juhannukseni ei toki ole ainoa juhannus, mutta turhaa hamstrausta ei tarvii minun onneksi käsittää: juuri sitä että vielä sinä ainoana isojen kauppojen kiinniolopäivänä hyökitään sitten siwaan tai abc:lle kun se sattuu olemaan auki, vaikkei mitään tartteskaan :p
minun juhannukseeni kuuluu minä, lapset, vanhempani jne. mutta ei se hysteria ole kiinni siitä onko sukulaisia ympärillä kolme vaiko kolmekymmentä :)
Haha...mun pitänee ruveta tekemään tutkimusta asiasta, sillä mulla on ainakin tunne, että jos vaan on pyhäpäivä edessä, kuopus kittaa maitoa enemmän kuin mitä olin ennen pyhää arvioinut :D Käy nimittäin lähes aina niin, että kaikkea muuta pyhien aikaan löytyy, mutta maito loppuu kesken.
 
no, mulla loppuu maito aina, en osaa arvioida miten paljon noi lapset haluaa aina maitoa :p

hamstraajasta puheenollen, mun mummoni oli esimerkki siitä. kun kuoli, mummolan vinniltä löytyi mm 20 avaamatonta pakkausta miesten kalsareita, 2 jätesäkkiä kalastajanlankaa, jne jne... ihan uskomatonta se oli kun tyhjennettiin taloa :D

meni vähän ot ;P
 
Keittiönoita
no, mulla loppuu maito aina, en osaa arvioida miten paljon noi lapset haluaa aina maitoa :p

hamstraajasta puheenollen, mun mummoni oli esimerkki siitä. kun kuoli, mummolan vinniltä löytyi mm 20 avaamatonta pakkausta miesten kalsareita, 2 jätesäkkiä kalastajanlankaa, jne jne... ihan uskomatonta se oli kun tyhjennettiin taloa :D

meni vähän ot ;P
Mun aamuni on pilalla, jos en saa kahviini maitoa :D Vaikka muuten juonkin kyllä tarvittaessa kahvini mustana, niin aamukahvissa pitää olla maitoa.

Meillä ei mene suuristakaan ruokaostoksista huolimatta ruokaa hukkaan. Tai jos meneekin, niin se hukka on tämä:


Mulla on 2 isoa kaappipakastinta, joita voin hyödyntää.
 

Yhteistyössä