Hei perhepedissä nukkuvat!!

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
Sitä mä usein mietin et meneekö ne jotka nukkuu vauvan kanssa aina samaan aikaan sit nukkuu, koska ei meidän sälliä ole voinut jättää valvomatta mihinkään enää alkukuukausien jälkeen...Vai kasaatteko kauheet tyynylaidat jne ympäri sänkyä ettei vauva pääse kierähtää alas?
Lapsi nukkuu ainakin sen pari tuntia yksikseen. Nukkuu keskellä sänkyä, pyöriskelee jne. mutta ei ole sängystä tipahtanut. Laitan muutaman tyynyn reunalle, ei se siitä unissaan pääse helposti pyörimään.
 
perhepetiläinen
Voi herramunjee, aina nämä samat hullutukset!! Perhepediksi lasketaan myös tilanne, jossa lapsi nukkuu samassa huoneessa, mutta omassa sängyssään. Minusta fanaattisesti pikkuvauvan iholle kiinni moneksi vuodeksi haluavat eivät tee muuta kuin hallaa lapsillee. Meillä vauveli on nukkunut alusta saakka meidän huoneessaan, mutta omassa sängyssään ja hyvin nukkuu, kuten mekin :)
Aijaa :) Mä en tiennykkään että olemme nukkuneet lapsen koko elinajan perhepedissä. Hän siis edelleen 2 veenä nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä. Ei oo koskaan viihynyt samassa sängyssä, vaikka ollaan joskus yritetty. Muutaman kerran sairastellessa on nukahtanu viereen ja tietty ihan vauvana rinnalle.
 
me ollaan nukuttu perhepedissä kaikkien kuuden kanssa aikoinaan, niin että vauvasta vuoden ikään siinä nukkuivat. koskaan ei mitään vaaratilanteita syntynyt. kaikki saivat nukkua yönsä rauhassa. koska ei tarvinnut aina nousta ylös jos vauva inahti, vaan se oli siinä lähellä, jolloin yösyötöt sujui sutjakasti tai tutti suuhun jos ei ollut nälkä.
sitten kun olivat isompia, niin meitä saattoi olla joskus vanhempien lisäksi 4 lasta meidän keskellä, ja se sujui hyvin kun toisen vanhemman pää oli toisessa päädyssä ja toisen toisessa kaksi isän kanssa toisessa ja kaksi lasta mun kanssa toisessa.
nyt lapsen lapset nukkuu meidän kanssa perhepedissä, silloin kun meillä yöpyvät
 
"..."
No ihan kuule normaalisti, paitsi ei siellä sängyssä ollenkaan.
Meillä lapsi nukkuu samassa huoneessa,joten seksiä joutuu harrastamaan useimmiten olohuoneessa sohvalla tai jossain muualla. On aivan luksusta kun lapsi on pois kotoota ja saa olla sängyssä jossa on hyvin tilaa. Ollaankin asuntojonossa että saataisiin lapselle oma huone ja päästäisiin pois sohvaseksistä. Ja sais kaikki vähän enemmän omaa tilaa..
 
wewewe
Meillä lapsi nukkuu "sivuvaunussa". Eli yksilaitainen pinnasänky on seinän ja parisängyn välissä. Lapsi on käytännössä vieressä, mutta kaikilla on sitä omaa tilaa. :) Itse herään aina kun lapsikin herää. Viimeistään siihen, että koettaa mönkiä mun yli. Ei siis pääse tippumaan. Päiväunien ajaks rakennan peitoista ja tyynyistä vallin pinnasängyn ja parisängyn väliin.
Lapsi on nyt 1v2kk. Alkuun koetin pitää vauvan pinnasängyssä (ei sivuvaununa, erillään parisängystä), mutta yöllä kun imetti niin vauva jäi aina siihen viereen ja lopulta ihan luonnostaan siirryttiin perhepetiin.
 
Karju
[QUOTE="vieras";24020262]Me harrastetaan sitä olohuoneessa. Kun lapset ovat käyneet sovinnolla nukkumaan ilman iltaralleja, meillä on tuntikausia yhdessä aikaa ja se vietetään olohuoneessa. Tämä toimii tosi hyvin. Sit sänkyyn mennäään vain nukkumaan. Ja öisin saa kaikki nukuttua, kun kukaan ei huuda eikä tarvi nousta jalkeille. Sitten on tarpeeksi virkeyttä harrastaa sitä seksiäkin :)[/QUOTE]

Minä olen henkeen ja vereen perhe-ihminen, mut toi yhteinen sänky ei mulle oikein sovi. Mitä ne noi iltarallit sitten on? Meillä on kyllä toiminu hyvin, vaikka lapsilla on omat sängyt ollukin ja oma huonekin vielä jopa.
 
no jaa
Voi herramunjee, aina nämä samat hullutukset!! Perhepediksi lasketaan myös tilanne, jossa lapsi nukkuu samassa huoneessa, mutta omassa sängyssään. Minusta fanaattisesti pikkuvauvan iholle kiinni moneksi vuodeksi haluavat eivät tee muuta kuin hallaa lapsillee. Meillä vauveli on nukkunut alusta saakka meidän huoneessaan, mutta omassa sängyssään ja hyvin nukkuu, kuten mekin :)
Mitä perhepeteilyä se muka on, että lapsi on omassa sängyssään huoneen toisella puolella? En tiedä "virallisista" määrityksistä, mutta eihän se käytännössä ole perhepedissä nukkumista. Kyllä perhepeti tarkoittaa sitä, että lapsi nukkuu vanhempiensa vieressä. Tuskin siihen nyt mitään metrisääntöä on, mutta vähän laveaa määrittelyä tuo samassa huoneessa nukkumisen nimittäminen perhepediksi.
 
Meillä tyttö 9kk ja nukkunut alusta asti mun vieressä.Vielä on sängyssä pysynyt eikä ole alas tullut,havahdun yleensä jos kääntää kylkeä tai muuten pyörii joten vaistot on vielä toimineet.Meillä toimii ja nukutaan molemmat 12 tunnin yöunia!Mä meen samaan aikaan vauvan kanssa nukkumaan,ei oo mua haitannut ja oon saanut itsekin kunnon unet.Välillä luen jonkun aikaa taskulampun valossa ja välillä sammahdan heti.Tää on niin pieni aika elämästä ettei haittaa.
 
ap..
No ei kai puolivuotiasta kannata enää ottaa omaan sänkyyn yöksi, jos on nukkunut kokoajan omassaan, jos kuitenkin tarkoitus on jossakin vaiheessa laittaa omaan sänkyyn. Jos haluat lähemmäksi nukkumaan, niin tee kuten on jo ehdotettu, ota pinnasänky sänkyyn kiinni. Onko kyseessä nyt vain se, ettet halua, että vauvasta alkaa tulla isompi...?
Siis olen alusta asti välillä pitänyt vauvaa vieressä öisin aina joskus, mutta pelotti että kierähdän sen päälle kun oli niin pieni. Pidin etenkin silloin vauvaa vieressä kun mies oli yön töissä, niin sain vauvan vähän kauemmas itsestäni eikä tarvinnut pelätä että ukko kierii sen päälle. Mutta nyt kun ei enää pelota vauvan pienuus niin jännittää tuo liikkuminen. Ja olen erittäin ylpeä ja iloinen siitä, että pikkuinen kasvaa kokoajan isommaksi. En missään tapauksessa toivo, että jäisi pieneksi vauvaksi. Meillä ei tuo ihan alkuvauva-aika ollut mitenkään auvoisaa kun vauva tuntui kärsivän kaikki pienten vauvojen vaivat, ilmavaivoista sammakseen (joka oli niin paha ettei saanut syötyä). Nyt ne alkaa olemaan jo takanapäin :)
 
Meillä on nukuttu perhepedissä lasten ollessa pieniä. Pinnasänky oli sivuvaununa parisängyn vieressä, mutta aina yöllä vauva siirtyi omasta sängystään meidän sänkyyn syötön yhteydessä.
Meillä ei ole ollut ongelmia perhepedissä nukkumisesta. Vauvat on nukkuneet siinä hyvin eikä kumpikaan vanhemmista ole kääntynyt vauvan päälle. Vauva on nukkunut joko mun ja seinän välissä tai mun ja miehen välissä.
Eikä meillä vauvat ole unissaan parisängystä tippuneet vaikkei mitään tyynyvuoria kasattukaan reunalle. Ovat siis nukkuneet joko seinän vieressä (siinä on ollut 160cm sänkyä laitana, ei meillä lapset ihan niin kamalasti ole pyörineet kuitenkaan) tai sitten laitana on ollut pinnasänky (minne toki ovat saaneet pyöriä, sielä on vastaan tullut sitten pinnasängyn laita). Tosin meillä kyllä kumpikin lapsi on kerran tipahtanut sähgyltä, mutta se on tapahtunut silloin kun ovat osanneet jo oikeasti liikkua eteenpäin. Kummalakaan kerralla ei ole tapahtunut sen kummempaa säikähdystä lukuun ottamatta.
Itse koin tuon sivuvaunun + vieressä pitämisen helpommaksi itselleni yösyöttämisten osalta, riitti että tökkäsi tissin vauvan suuhun ja itse saattoi sujuvasti sitten nukahtaa syömisen loputtua.

Kumpikin lapsi on ajallaan siirtynyt nukkumaan omaan sänkyynsä, tosin edelleen kumpikin saattaa vaeltaa yöllä meidän väliin ja ovat ihan tervetulleita sinne kunhan todellakin alkavat sitten nukkumaan eikä aleta leikkimään. Leikimisestä pääsee takaisin omaan sänkyynsä nukkumaan.
 
ap..
Ja mitä tuohon seksin harrastamiseen tulee, niin ettet vain "mami" sen takia halua puolivuotiasta väliinne, ettei sitä tarvitsisi harrastaa ainakaan niin useasti ja helposti...? Muuta syytä tuohon puolivuotiaan vierelle ottamiseen en kyllä löydä, päivällä ehtii kyllä tarpeeksi sylitellä ja helliä omaa lastaan, yö on nukkumista varten :)
No tuotatuota.. Seksielämämme on ihan kunnossa, kiitos vihjailuista :D Olen ihan ekaa kertaa äiti, enkä tiedä olenko liian herkkä tai muuten vaan hullu, mutta koen edelleen tarvetta käydä välillä tarkistamassa hengittääkö lapsi. Lapsi heräilee välillä ja kitisee jotain vaivaa ja tutti rauhoittaa hänet. Olisi huomattavasti helpompaa törkätä tuttia suuhun kun ei tarvitsisi nousta koko aikaa. Nukkuisin kaiketi itsekin paremmin. En minä nyt hellimistä varten häntä siihen viereen ottaisi vaan ajatus lapsen hengityksen kuulemisesta vieressä ja se mahdollisuus laittaa tutti suuhun puoliunisena ja mahdollisuus ilman nousemista silittelyyn jos vauva on levoton tuntuu minusta luonnolliselta. Mutta mielipiteitä on toki monia. Kuitenkin halusin nyt kuulla kokemuksia perhepedissä nukkuvista, en keskustella seksielämämme vilkkaudesta :D Ja lisäksi huomauttaisin, että emme ole niin mielikuvituksettomia ettemme pystyisi harrastamaan seksiä muualla kuin tylsästi sängyssä ;)
 
[QUOTE="vieras";24020499]Entäs päiväunet? Pino tyynyjä ja peittoja ympärille ettei vauva tipahda?[/QUOTE]

Meillä on laitettu 1-2 tyynyä reunalle, ja ei tosiaan ole tippunut eikä edes kierinyt tyynyjen päälle.
 
[QUOTE="vieras";24020499]Entäs päiväunet? Pino tyynyjä ja peittoja ympärille ettei vauva tipahda?[/QUOTE]

Meillä on laitettu päiväuniksi omaan sänkyyn (joka on siis ollut parisängyn vieressä), aivan kuten illalla lapset n menneet omaan sänkyyn nukkumaan, mutta siirtyneet sitten yöllä viereen.
 
ihmehommaa
Mitä perhepeteilyä se muka on, että lapsi on omassa sängyssään huoneen toisella puolella? En tiedä "virallisista" määrityksistä, mutta eihän se käytännössä ole perhepedissä nukkumista. Kyllä perhepeti tarkoittaa sitä, että lapsi nukkuu vanhempiensa vieressä. Tuskin siihen nyt mitään metrisääntöä on, mutta vähän laveaa määrittelyä tuo samassa huoneessa nukkumisen nimittäminen perhepediksi.
Ei ole, vaan virallisesti riittää, että samassa huoneessa nukutaan. Eli perhepeti meilläkin, vaikka vauveli omassa sängyssään :)
 
ihmehommaa
No tuotatuota.. Seksielämämme on ihan kunnossa, kiitos vihjailuista :D Olen ihan ekaa kertaa äiti, enkä tiedä olenko liian herkkä tai muuten vaan hullu, mutta koen edelleen tarvetta käydä välillä tarkistamassa hengittääkö lapsi. Lapsi heräilee välillä ja kitisee jotain vaivaa ja tutti rauhoittaa hänet. Olisi huomattavasti helpompaa törkätä tuttia suuhun kun ei tarvitsisi nousta koko aikaa. Nukkuisin kaiketi itsekin paremmin. En minä nyt hellimistä varten häntä siihen viereen ottaisi vaan ajatus lapsen hengityksen kuulemisesta vieressä ja se mahdollisuus laittaa tutti suuhun puoliunisena ja mahdollisuus ilman nousemista silittelyyn jos vauva on levoton tuntuu minusta luonnolliselta. Mutta mielipiteitä on toki monia. Kuitenkin halusin nyt kuulla kokemuksia perhepedissä nukkuvista, en keskustella seksielämämme vilkkaudesta :D Ja lisäksi huomauttaisin, että emme ole niin mielikuvituksettomia ettemme pystyisi harrastamaan seksiä muualla kuin tylsästi sängyssä ;)
No ehkä vähän kärjistin, sori :D Mutta koska olen kuullut niin monta kommenttia siitä, että jos lapsi nukkuu pitkään viekussa niin siirtäminen omaan sänkyyn on hankalaa, kun lapsi ei halua niin siksi miettisin kaksi kertaa, ennenkuin enää tässä vaiheessa siirtäisin samaan sänkyyn. Joka tapauksessa tsemppiä, miten päätättekin tehdä :) Meilläkin puolivuotias, välillä pitää käydä tuttia laittamassa jne, mutta jotenkin siihen on tottunut eikä ylösnousu pojan sängyn viereen ole ongelma. Parin kuukauden päästä siirretään omaan huoneeseen, luulisin että rauhoittuu meno siinä vaiheessa :)
 
[QUOTE="vieras";24020499]Entäs päiväunet? Pino tyynyjä ja peittoja ympärille ettei vauva tipahda?[/QUOTE]

Jos ei nukuta päiväunia yhdessä niin vauva nukkuu ne yksin vaunuissa/rattaissa joita voin sitten siirtää siihen huoneeseen jossa itse olen.
 
hiklu
Sänky on siirretty seinään kiinni, toisella sivulla pinnis sängyssä kiinni. Kukaan ei ole itppunut. Meillä esikko nukkui minun ja miehen välissä. Ongelmitta. SEuraava sanoi itse 2 v. haluavansa omaan sänkyyn. Nyt 1 v. nukkuu minun ja 5 v. välissä puolet yöstä (alku yö omassa pinniksessä, josta herätessään nostetaan meidän sänkyyn, koska nukkuu paremmin). Meillä syy yhdessä nukkumiseen on sen helppoudessa. kaikki nukkuu paremmin. Ei mikään ideologia. Tuosta kirjasta Luonnollinen lapsuus kysyinkin jo, että kuka kirjotitanut ja mihin väitteet perustuu? Kun yksi kerran tuota samaa katkelmaa eri ketjuihin lainaa...
Seksiä harrastetaan lasten nukkuessa toisessa huoneessa.
 
Mutta koska olen kuullut niin monta kommenttia siitä, että jos lapsi nukkuu pitkään viekussa niin siirtäminen omaan sänkyyn on hankalaa, kun lapsi ei halua
Tätä mä en tajua. Mua ei ainakaan haittaa vaikka lapsi nukkuis vieressä vielä 5-vuotiaana. Eiköhän se jossain vaiheessa halua yksin nukkumaan. En mä ainakaan tiedä yhtään teiniä joka nukkuis vielä vanhempien vieressä. En muutenkaan ymmärrä miksi lapsen pitäisi nukkua yksin jos aikuinen saa nukkua kumppanin kanssa samassa sängyssä.
 
hiklu
Tätä mä en tajua. Mua ei ainakaan haittaa vaikka lapsi nukkuis vieressä vielä 5-vuotiaana. Eiköhän se jossain vaiheessa halua yksin nukkumaan. En mä ainakaan tiedä yhtään teiniä joka nukkuis vielä vanhempien vieressä. En muutenkaan ymmärrä miksi lapsen pitäisi nukkua yksin jos aikuinen saa nukkua kumppanin kanssa samassa sängyssä.
Mä juttelin meidän 5 v. kohdalla asiasta lastentarhanopettajan kanssa. Hän oli ihan, että ok homma, jos nukkuu lapsi vieressä. Sanoi, että yleensä eskariaikaan kaikki haluaa itse omaan huoneeseen nukkumaan. Olen muuten just samaa mieltä, että tuntuis hassulta nukkua yksin, kun muut nukkuis perheessä yksin.
 

Yhteistyössä