[QUOTE="vieras";24008283]Ne perheiden valinnat näkyy myös lapsessa, ja todellakin ja onneksi hoitajat puuttuvat! Saisivat puuttua vielä kovemmalla kädellä[/QUOTE]
Voi JEESUS!
Oikeasti, sun mielestä varmaan olisi parempi että olisin työtön ja veisin lapsen kerran viikossa virikehoitoa saamaan päiväkotiin talvella ja kesät elettäisiin sitten pyhällä hengellä ja pettuleivillä, kun ei ole rahaa mihinkään?
Minun työni on tällainen, ja koen että jos olen esim. päivystystöiden takia tehnyt koko viikonlopun töitä ja vielä heräillyt työasioissa yöllä, niin jos pidän sen jälkeen kertyneet ylityöt pois ja haluan NUKKUA niin pitäisi lapset ottaa pois hoidosta. Koska minä olen vapaapäivällä, eikä lapset saisi olla hoidossa?
Puhutaanko tässä nyt sitä että lapset on yksittäisiä lomapäiviä hoidossa muulloin kuin päiväkotien sulkuaikoina niin että vanhemmat on lomalla vai siitä että ollaan koko kesä hoidossa ja vanhemmat lomailee?
Kaksi ihan eri asiaa minusta. Moni näkee nämä samana asiana.
Tosiaan joudun tekemään töitä silloin kun puhelin soi, ja mulle maksetaan siitä. Vastaavasti saatan pahiksena käydä ruokatunnin aikaan ruokakaupassa, kun käytän illan johonkin puhelinpalaveriin. Mutta se kun ei näille tarhan hoitajille mene ymmärrykseen että kaikkien ihmisten työ ei ole samanlaista 8-16 tai 7-15 vuorotyötä kuten heillä.