Gallup: loukkaannutko, jos vieraat eivät syö leipomuksiasi

itseäni kieltämättä ketuttaa , kun tänään kävi pari henkilöä kahvilla eivätkä leipomani keksit & miehen leipoma lohipiirakka sitten kelvanneet :vampire: : / meillä kun ei useinkaan ole mtn kahvin kanssa ja nyt kun sitten kerrankin oli pöytä koreana, niin "ei kiitos".. kahvi kyllä kelpasi & lapset olisivat kaiken mehun juoneet jääkaapista..
mutta tarjottavat jäivät koskemattomiksi

Viimeksi muokattu:
alieli
En loukkaannu, jääpähän enemmän itselle.

Olisi tosin kiva tietää joku muu syy kuin ei kiitos, esim. onko kyse allergiasta, eikö tykkää kalasta, on karppaaja tai laihduttaa tai jotain, onko meillä epäsiisti keittiö (en itse tykkää syödä paikoissa, joiden keittiötä pidän epäsiistinä).
Otan ehkä vähän harmit siitä.

Riippuu siitä, mitä olen leiponut :D Että jos jotain omaa herkkua, niin jääpähän meille enemmän. No ei vaan, kyllä voisi vähän harmittaa. Selitys olisi kiva kuulla, vaikka ihan vain että olen jo ihan täynnä tai kiitos, nyt ei maistu. Se vähän lievittäisi harmitusta.

En loukkaannu, jääpähän enemmän itselle.

Olisi tosin kiva tietää joku muu syy kuin ei kiitos, esim. onko kyse allergiasta, eikö tykkää kalasta, on karppaaja tai laihduttaa tai jotain, onko meillä epäsiisti keittiö (en itse tykkää syödä paikoissa, joiden keittiötä pidän epäsiistinä).
Otan ehkä vähän harmit siitä.
eivät karppaa, kukaan ei ole allerginen tms

Itse leivon vaan sillon ku tiedän että vieraita on tulossa, eli leivon varta vasten vieraita varten ja toivoisin että vieraat syö kaiken ettei tarvi itse lihoa ja syödä niitä :D sitten jos vieraat ei ottaiskaan mitään niin kyllähän se varmasti ärsyttäis. Mutta tähän mennessä on ne leipomukset aika hyvin vieraille maistunu.

"ulkosuomalainen"
Mua taas ärsyttää kun mennään lomalle Suomeen ja kaikki kaivaa pullat ja kakut esiin ja niitä on sitten pakko syödä. Ensinnäkin en pidä leipomuksista ja epäterveellistähän tuo on joka päivä, vaikkakin vain pari viikkoa.

Itse leivon ja jos jollekkin ei maistu, niin kunnioitan sitä päätöstä, monet naiset esim. laihsuttavat ym. Ja yleensä joku sitten syö.

"ulkosuomalainen"
Mua taas ärsyttää kun mennään lomalle Suomeen ja kaikki kaivaa pullat ja kakut esiin ja niitä on sitten pakko syödä. Ensinnäkin en pidä leipomuksista ja epäterveellistähän tuo on joka päivä, vaikkakin vain pari viikkoa.

Itse leivon ja jos jollekkin ei maistu, niin kunnioitan sitä päätöstä, monet naiset esim. laihduttavat ym. Ja yleensä joku sitten syö.

"vieras"
Kyllä muakin harmittaa sellanen. On käynyt pari kertaa niin, että ystävän vaimo ei ole maistanutkaan tekemiämme leipomuksia (suolaista ja makeaa), ottanut vain kahvikupillisen. Mies kuitenkin syö ja kehuu, hänellä on tavat muutenkin kohdallaan. Ainanrouvalla jokin syy, miksei ota mitään. Ärsyttää panostaa tarjoiluun, kun ei kelpaa. Viimeksi heidän käydessään meillä ei heille juuri mitään kahvileipää ollutkaan.

ymmärrän karppauksen, ymmärrän allergian, ymmärrän raskaana olevan naisen nirsoilun .. mutta kun tässä ei ollut kyse mistään noista |O olin vielä puhelimessa sanonut, että täälä leivotaan joten melkoisen kylmä kylpy oli tuollainen kieltäytyminen..

Viimeksi muokattu:
Mut on kasvatettu niin, että kylässä maistetaan, kun on vieraille varta vasten katettu, että kyllä mua tympii jos jää tekemäni baakkelssit koskematta pöytään :( ja tarkoitan silloin kun muutama vaihtoehto pöydässä eikä silloin kun esim. ristiäiset tai muu juhla jossa yleensä monta sorttia...

• Tykkää
Reactions: Nti_Elokuu
"hipp"
[QUOTE="vieras";23987560]Kyllä muakin harmittaa sellanen. On käynyt pari kertaa niin, että ystävän vaimo ei ole maistanutkaan tekemiämme leipomuksia (suolaista ja makeaa), ottanut vain kahvikupillisen. Mies kuitenkin syö ja kehuu, hänellä on tavat muutenkin kohdallaan. Ainanrouvalla jokin syy, miksei ota mitään. Ärsyttää panostaa tarjoiluun, kun ei kelpaa. Viimeksi heidän käydessään meillä ei heille juuri mitään kahvileipää ollutkaan.[/QUOTE]

mä en ota koskaan muuta kuin kahvia.En pidä pullista,piiraista,kekseistä,kakuista ym.Jos tarjolla on ruisleipää,hedelmää ym niin silloin tulee syötyä.

"vieras"
kieltämättä kyllä, yhden palan syöminen ei kenenkään maailmaa kaada
Entäs jos on allerginen tai saa kipuja jostakin ruoka-aineesta, pitäisikö sitä siltikin ihan muiden mieliksi syödä?
Tai jos ei kertakaikkiaan yhtään pidä tarjolla olevista herkuista(esim. minä en syö leivoksia/pullaa koskaan,en kestä sitä rasvaisuutta ja makeutta sekä turvonnutta oloa).

"hhh"
Ei mua harmita kuin silloin, jos tuolle tytölle on jotain yrittänyt tehdä ja omasta (ja miehen) mielestä ne maistuu suht samalta kuin "normaali" maistuis ja pyynnöstä huolimatta ei voi edes sitä yhtä maistaa ja ihan oikeasti kertoa mielipidettä. (Ja samalla tyhjenee se muu kahvipöytä)

"hmm"
No kun mietin, niin en ehkä loukkaannu ja varmaan kysyn, että mitäs sulle sitten annettais. Mutta alan suhtautua varautuneemmin. Että mitä tuossa tyypissä mahtaa muuta vikaa olla. Lähtökohtaoletukseksi tulee aika väistämättä, että tyyppi on jotenkin elämästä vieraantunu.

alieli
Mut on kasvatettu niin, että kylässä maistetaan, kun on vieraille varta vasten katettu, että kyllä mua tympii jos jää tekemäni baakkelssit koskematta pöytään :(
Jotkut ei ihan oikeasti halua mitään syötävää kylässä. Jos pullaa ei yksinkertaisesti tee mieli, niin miksi se pitää väkisin syödä kohteliaisuuden vuoksi?

Ymmärrän emännän tunteet, mutta vieraanakin ahdistaa pakkosyönti.

Onko se sitten kivaa, että vieras väkisin syö, vaikkei edes mieli tee, kunhan emännän tarjoomuksia otetaan?

Yhteistyössä