Gallup: loukkaannutko, jos vieraat eivät syö leipomuksiasi

Miä
Tää nyt ei ihan liity aiheeseen mutta se näyttää olevan käsittämätöntä että joku ei pidä makeasta :D Kauhea taivastelu että etkö syö karkkiakaan, tai kesällä jätskiä? No en =) Tottakai joskus iskee himo ja vedän puoli pakettia jäätelöä kerralla mutta se tapahtuu ehkä kerran vuodessa jos sillonkaan..

• Tykkää
Reactions: röppö
en tod
Mutta ei mullekaan noin ole käynyt, että ei koskettaisi pöydän antimiin. Aina on kelvannut. Tosin mehuakin on saanut juoda niin paljon kuin sitä on ollut, eli ei ole säännöstelty ja lapsuudenkodissa kasvatus oli niin, että jos ei ole varaa syödä jotain kunnolla tai tarjota kunnolla, niin antaa sitten olla.Vaikka oli köyhä koti, niin jätksiä ja kaikkea ostettiin paljon ja leivottiin paljon silloin kun leivottiin. Samalla tavalla meillä saavat lapset syödä kunnolla herkkuja kun niitä on. Litran pullataikina menee parissa päivässä.

En ehkä loukkaantuisi verisesti,mutta varmaan vähän harmittaisi,varsinkin jos olisin vaivalla leiponut
vieraita ajatellen.

"tähkä"
miksi syyllistätte ap:tä mehuasiasta !? en kyllä itsekkään anna vieraiden juoda viimeisiä mehujamme/limsojamme ! ja loukkaannun kyllä jos, eivät tarjottavat maistu ilman syyn selittämistä

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23989087:
Tottakai se harmittaisi mutta jos vieras sanoo että kiitos, mutta en ota tätä siksi että... Niin ei se haittaa =) Onneksi näin ei pääse käymään koska en leivo :D
Niin,no mie tykkään ainakin leipoa.Jos vieras sanoo,ei kiitos,niin ei sitten,en ainakaan tyrkytä.=)
Ei välttämättä tarvia edes syytä sannoo,miksi ei kelpaa.:)

Keittiönoita
[QUOTE="tähkä";23989058]miksi syyllistätte ap:tä mehuasiasta !? en kyllä itsekkään anna vieraiden juoda viimeisiä mehujamme/limsojamme ! ja loukkaannun kyllä jos, eivät tarjottavat maistu ilman syyn selittämistä[/QUOTE]
Miksi? Haluatko jotenkin varmistuksen sille, että et ole huono kokki? Jos joku ei vaan halua syödä?

Miä
Niin,no mie tykkään ainakin leipoa.Jos vieras sanoo,ei kiitos,niin ei sitten,en ainakaan tyrkytä.=)
Ei välttämättä tarvia edes syytä sannoo,miksi ei kelpaa.:)
Ei tietenkään tarvitse sanoa syytä, miä olen itse vaan huomannut että ihan joka kerta porukka ihmettelee että miksi et ota kun kieltäydyn makeista tarjottavista, mehusta, limsasta, karkista ja muusta :D En vaan pidä niistä, seuraava kommentti onkin sitten että johan on omituista. Sasse, etpä kuule usko miten omituinen miä olenkaan :xmas:

• Tykkää
Reactions: röppö ja Kais
meilä on aina pullaa tarjola. useampaa sorttia. hiivapullaa, viineriä,piirakkaa ja keksiä. joskus on suolasta piirakkaa tai muffinsseja. tykkään leipoa, 2-7 kertaa tullee leivottua viikossa :) vieraita käy paljon, se joka toppaa niin toppaa ei häiritte

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23989226:
Ei tietenkään tarvitse sanoa syytä, miä olen itse vaan huomannut että ihan joka kerta porukka ihmettelee että miksi et ota kun kieltäydyn makeista tarjottavista, mehusta, limsasta, karkista ja muusta :D En vaan pidä niistä, seuraava kommentti onkin sitten että johan on omituista. Sasse, etpä kuule usko miten omituinen miä olenkaan :xmas:
:D Kukas ei olis omituinen,ainakin jonkun mielestä :saint:,on ainakin terveelisempää,ku ei makia maistu.
Miun mies ei enää tykkää oikein mistään makeesta,paitsi joskus miun leipomista tuoreita korvapuusteista :D ja salmiakit menee,ei kuulema ookaan makeisia,miehen mukaan.:D

Miä
:D Kukas ei olis omituinen,ainakin jonkun mielestä :saint:,on ainakin terveelisempää,ku ei makia maistu.
Miun mies ei enää tykkää oikein mistään makeesta,paitsi joskus miun leipomista tuoreita korvapuusteista :D ja salmiakit menee,ei kuulema ookaan makeisia,miehen mukaan.:D
No en nyt tiiä siitä terveellisestä, annappa meikäläiselle mikä tahansa naksu, nakero, sipsi tai suikero niin kyllä menee vaikka koko pussi :D Eli suolainen käy ja salmiakki joskus harvoin. Mutta makeesta en tosiaan tykkää yhtään..

Laulava Lomittaja
En osaa loukkaantua asiasta...itsekkin syön erittäin harvoin mitään kahvin kanssa. Mun kaverit on jo tottuneet siihen,että tyhjää on kantaa pöytää notkalleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23989383:
No en nyt tiiä siitä terveellisestä, annappa meikäläiselle mikä tahansa naksu, nakero, sipsi tai suikero niin kyllä menee vaikka koko pussi :D Eli suolainen käy ja salmiakki joskus harvoin. Mutta makeesta en tosiaan tykkää yhtään..
Ni no totta,toinen tykkää suolasesta ja toinen makiasta.=)

"vieras"
mä loukkaanun enemmän siitä et oma mies ei syö mun leipomuksia,muut kyllä syö.Mut jos ei muut söis kun vaivalla teen(teen harvoin) ni saattaisin hiukan miettiä et miksi ei kelpaa.

Jebbee
No itsellä olisi jäänyt väliin, koska en pidä makeasta enkä syö myöskään mitään keksejä ja muuta ikinä. En myöskään tykkää fisusta hirveästi. En olisi siis syönyt.

"jeps"
Mä tässä juuri kieltäydyin kylässä syömästä pullaa, kerroin sit et laihdutan. Mut jotenki noloa se on alkaa selittää. En vaan ihan oikeasti halua ottaa mitään, en edes kohteliaisuudesta. Mulle kerran töissä yks alko avautua et kohteliaisuudesta olis pitäny ottaa herkkuja, kerroin hänelle että mä koitan pudottaa painoa ja silloin sitä ei vaan voi kohteliaisuudesta joka päivä jotain herkkua syyä (meillä töissä niitä herkkuja oikeasti on lähes joka päivä).

Keittiönoita
[QUOTE="jeps";23989477]Mä tässä juuri kieltäydyin kylässä syömästä pullaa, kerroin sit et laihdutan. Mut jotenki noloa se on alkaa selittää. En vaan ihan oikeasti halua ottaa mitään, en edes kohteliaisuudesta. Mulle kerran töissä yks alko avautua et kohteliaisuudesta olis pitäny ottaa herkkuja, kerroin hänelle että mä koitan pudottaa painoa ja silloin sitä ei vaan voi kohteliaisuudesta joka päivä jotain herkkua syyä (meillä töissä niitä herkkuja oikeasti on lähes joka päivä).[/QUOTE]
Aivan. Ja entä jos syy on sellainen, josta emäntä loukkaantuisi? Joutuisi sitten valehtelemaan syyn.

mdcs
minulla diebetes joten voi hyvällä jättää syömättä eikä tarvi kenenkään loukkaantua. Itse jätin syömättä kyläillessä kun en ollut makeaa syönyt puoleen vuoteen ja pärjäsin hyvin ilman. tiesin että jos nyt syö niin tulisi kauhea himo makeaan! :D

"vieras"
En. Mut voi joskus tulla vähän plääh olo jos olen oikein antaumuksella tuukannut jotain vieraita ajatellen. Mut eipä se olo kauan kestä kun voin pistellä iltasella kaikki omaan napaani :LOL:

"jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23989538:
Aivan. Ja entä jos syy on sellainen, josta emäntä loukkaantuisi? Joutuisi sitten valehtelemaan syyn.
No niinpä! ja mulle on noloa omasta painostaki sanoa, inhottaa kun olen lihonut (ja lihoin muuten ku aloitin työt vuos sitte, sitä se teettää ku joka saakutin päivä niitä herkkuja siellä vetää!!). Unohdin mainita, etten tosiaankaan loukkaannu jos joku ei syö. Ja mieluiten mulle ei tarttis ees tarjota ikinä mitää, ku juon kahvin mielellään pelkiltään.

"nalkuttava talonmies"
mä todellakin toivon että minun ystävät voivat olla niin avoimia että rehellisesti sanovat jos eivät jotain halua. Turha minun on väärää tarjota. Eli jos ei tykkää makeasta, niin kertoo sen seuraavaa kertaa varten, jos on allergiaa, jne. Millainen ystävä sellainen on joka ei tälläistä asiaa voi kertoa?

Yhteistyössä