Turhis avaus! Mitäs muistatte must ja kaikist muistki itestään kommentteja haluuvist? :D

Onko palstalla ihan mustanakin joku nikki, joka olisi kovin samankaltainen kuin tämä Eemin äiti-87*? Muistelisin, että joku Eemin äippä tms. olisi, johon olen ennenkin ap.n sekoittanut.
Ap.n muistan jostakin imetysketjuista ja siitä, että sanoi, ettei linkittäisi lapsensa kuvaa tänne.
Koska kerran tälläisessä vastaavassa, mitä muistat minusta ketjussa, kyselin oliko tämä Eemin äiti -87* sellaisen kauniin ns. tytönnäköisen pojan äiti. Pojan kuva oli kerran täällä, mutta se paljastuikin sen toisen Eemin äidin tai äipän pojaksi. Tai sitten mulla menee taas sekaisin kaksi nikkiä.
Joo poikaa tosiaan luullaan usein tytöks. Joskus ihan palstailun alus pojan kuvii oli paris ketjus ja mun profiilis. Enää en kuvii laita, ku en en "jaksa" lukee kommentteja "leikkaa poikas hiukset, et näyttäs edes vähän enempi pojalt", "typerää käyttää pojal on vaaleenpunast/pinkkii" ymv.

Ainaki sellanen ku Eelin äippä tmv. on joskus kirjottanu. Mun nikkikään ei oo ihan sama ku palstailun alus, vaan sitä piti muokata ku se lakkas palstauudistuksen ja pitkän tauon jälkeen toimimast. Alkuperänen oli Eemin äiti-87 ja nykyään toi tähti lisänä. :)

"joopa"
niin kova kohkaus on käynyt tuosta kirjotustyylistä, että on pakko kysyä mistä päin ap on kotoisin (jos sitä haluaa kertoa)? Ajattelin, että mahdetaanko olla samasta tuppukylästä kotoisin, vai onko jossain muuallakin kuin Kuusaalla murteessa samanlaista loppukirjaimien tiputtelua (näyttää itselle niin kotoisalta tuo, vaikka ymmärrän kyllä että täällä kirjakielen keskellä se varmaan monelle näyttää työläältä lukea) :)

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23964981:
On se kiva ku saa nauraa ihan kunnol. :LOL:
Vaikutat todella vajaaälyiseltä, ja kyllä sulle tuntuu olevat tärkeää kokoajan korostaa imetystäsi. Tuleppa takaisin taas ensi vuonna kun lapsesi on jo viisi ja kysele uudelleen. Muista sitten vielä korostaa että imetät leikki-ikäistä puistonpenkillä.

[QUOTE="joopa";23965836]niin kova kohkaus on käynyt tuosta kirjotustyylistä, että on pakko kysyä mistä päin ap on kotoisin (jos sitä haluaa kertoa)? Ajattelin, että mahdetaanko olla samasta tuppukylästä kotoisin, vai onko jossain muuallakin kuin Kuusaalla murteessa samanlaista loppukirjaimien tiputtelua (näyttää itselle niin kotoisalta tuo, vaikka ymmärrän kyllä että täällä kirjakielen keskellä se varmaan monelle näyttää työläältä lukea) :)[/QUOTE]

Asun pk-seudul, mut mun murre on sekalaist. :D Millast toi Kuusaan murre on? Kirjotas jotain :)

Suzyanne
[QUOTE="joopa";23965836]niin kova kohkaus on käynyt tuosta kirjotustyylistä, että on pakko kysyä mistä päin ap on kotoisin (jos sitä haluaa kertoa)? Ajattelin, että mahdetaanko olla samasta tuppukylästä kotoisin, vai onko jossain muuallakin kuin Kuusaalla murteessa samanlaista loppukirjaimien tiputtelua (näyttää itselle niin kotoisalta tuo, vaikka ymmärrän kyllä että täällä kirjakielen keskellä se varmaan monelle näyttää työläältä lukea) :)[/QUOTE]

Itselleni tuli Kotka-Hamina mieleen, mutta Kuusankoskella ja Kouvolassakin taitaa olla aika pitkälti sama murre.

Itse en muista ap:sta mitään, mutta itseäni vähän ihmetyttää se ilmiö joka täällä usein näkyy, että jos joku jutuiltaan tai kirjoitustyyliltään poikkeaa täällä massasta, niin heti aletaan nälviä. Siis vaikkei hlö olisikaan millään tavalla negatiivinen persoona, ainoastaan valtavirrasta poikkeava. Kertoo aika paljon paikoista, jotka ovat naisvaltaisia, oli sitten kyseessä nettipalsta tai työpaikka tms. :(

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itselleni tuli Kotka-Hamina mieleen, mutta Kuusankoskella ja Kouvolassakin taitaa olla aika pitkälti sama murre.

Itse en muista ap:sta mitään, mutta itseäni vähän ihmetyttää se ilmiö joka täällä usein näkyy, että jos joku jutuiltaan tai kirjoitustyyliltään poikkeaa täällä massasta, niin heti aletaan nälviä. Siis vaikkei hlö olisikaan millään tavalla negatiivinen persoona, ainoastaan valtavirrasta poikkeava. Kertoo aika paljon paikoista, jotka ovat naisvaltaisia, oli sitten kyseessä nettipalsta tai työpaikka tms. :(
Just näin! :( Mä muistan sun nikin, mutten yhtään mitä oot kirjottanu. Jossain kuva ketjus tais olla sun kuva. :)

"joooo"
Naiviudesta. Lässytyksestä. Raivostuttavasta kirjoitustyylistä. Epävarmuudesta. Typeryydestä.

Miekii söin tänä aamun porkkanaa juustoo voileipää kinkkuu ja tomskuu ja papriskuu, oli oli tosi hyvää. Päiväl aatteli syödä risottoo ja laittaa siihe pääl viel sienii ku niit löyty tuolt meidä kaapist. Ihana kirjoittaa näi typeräl taval. Tunnen itseni vähäjärkiseks.

[QUOTE="joooo";23968860]Naiviudesta. Lässytyksestä. Raivostuttavasta kirjoitustyylistä. Epävarmuudesta. Typeryydestä.

Miekii söin tänä aamun porkkanaa juustoo voileipää kinkkuu ja tomskuu ja papriskuu, oli oli tosi hyvää. Päiväl aatteli syödä risottoo ja laittaa siihe pääl viel sienii ku niit löyty tuolt meidä kaapist. Ihana kirjoittaa näi typeräl taval. Tunnen itseni vähäjärkiseks.[/QUOTE]

Noi naiivius, lässytys, epävarmuus, typeryys ei sovi muhun. Toki sopivina annoksina niinku terveen ihmisen elämään kuuluu, muttei sun tarkottamal taval. Kirjotustyylil ei oo mitään tekemist em. kans.

"vieras"

nainen on naiselle susi.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23964406:
Miten ihmees monet voi ärsyyntyy noin pienest ku kirjotustyylist ja viel niin tosissaan? Entäs sit isommat ärsytyksen aiheet, millasii reagtioit ne aiheuttaa? : / Jotkut toki osaa ottaa oman ärsyyntymisen vähemmän vakavast, mut toiset vaikuttaa jopa agressiivisilt. :|
mua ei ärsytä mutta jotenkin sun tapa kirjoittaa on keinotekoinen kuin olisi hakemalla haettu jotain rentoa meininkiä

tiimarinvihko harmaana
Mulla ei ainakaan ollut tarkoitus nälviä, mutta kyllä mua henk.koht. häiritsee, jos kirjoitetaan puhekieltä. Vaikea lukea ja vielä vaikeampi ottaa tällaista henkilöä todesta. Itselläni on sellainen fiilis, että sellainen kirjoitustyyli voi haitata itse kirjoittajaakin, jos jää päälle ja asiallinen kirjoitustaito unohtuu.

Mulla ei ainakaan ollut tarkoitus nälviä, mutta kyllä mua henk.koht. häiritsee, jos kirjoitetaan puhekieltä. Vaikea lukea ja vielä vaikeampi ottaa tällaista henkilöä todesta. Itselläni on sellainen fiilis, että sellainen kirjoitustyyli voi haitata itse kirjoittajaakin, jos jää päälle ja asiallinen kirjoitustaito unohtuu.
Ehkä jotain kirjottajaa voi haitata, muttei ainakaan mua. Osaan kyl kirjottaa ihan kirjakielel, mut tällasel palstal tuntuu luontevammalt kirjottaa enempi siihen tyyliin ku puhuu... Asiallisest voi kirjottaa, vaikkei kirjakielt kirjottaskaan.

Suzyanne
Onhan se kieltämättä aika erikoista jos joku kirjoittaa ihan täysin samalla tavalla kuin puhuu.

Mutta minusta sekin on aika kummallista että se saa näin valtavaa dissausta aikaan. Kun eihän se nyt varmaan NIIIIIIIIN iso juttu ole. Vai onko niin, että jos uskaltaa olla erilainen, vaikka sitten nettipalstalla, niin saa aina kakat niskaan? Siltä se kyllä nyt aika vahvasti tuntuu.

En siis tiedä ap:sta mitään enkä muista mitä hän on täällä aikaisemmin kirjoittanut, mutta tuntuu että suurin osa häntä jopa nimittelevistä perustavat käsityksensä vain siihen että hän kirjoittaa puhekielellä, toisin kuin suurin osa täällä.

Heh, itse puhuin yli 11 v. sitten aika paljon samoin kuin hän kirjoittaa, ja lisäksi vielä sanoin mie ja sie. :cool: Mutta siis, pointtini on, että jotenkin kummastuttaa että noin pieni asia saa niin valtavat mittasuhteet. :O

Yhteistyössä