kummalla meistä on sairaampi mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On ok saunoa lastensa kanssa ja ok olla saunomatta. Mutta täytyy muistaa ettei kaikille suomalaisillekaan ole luontevaa saunoa esim. sukulaisten kanssa. Minä voin saunoa mieheni kanssa mutten kenenkään muun, kyse ei ole siitä että alastomuus olis jotenkin likaista tai rumaa. Vaan siitä että koen alastomuuden olevan kuitenkin yksityinen asia, ja yksityisyydenhalua pitää kunnioittaa.

[QUOTE="HEI";23955671]Oletko tosissasi? Naiivi ainakin olet, kovin sinisilmäinen.[/QUOTE]

No siis, näetkä sä omat muksusi seksuaalisesti :O siis oikeasti kattelet niitä sillä silmällä??

vai suomessa tää on mahdollista, muualla varmaan saisitte jonkun sukurutsasyytteen....

Mietippä sitä että maailmassa on paljon ihmisiä joille on ihan luonnollista hengailla vaikkapa yläosa paljaana.

tulee mieleen keskustelu "saisiko lapsesi olla yläosattomissa rannalla". sen ketjun vapaamielinen ilmapiiri ei kyllä sovi yhteen tän ketjun ahdasmielisyyden kanssa.

Ihmiset tekee toistensa ja omasta elämästä vaikeaa just tolla :D Tehä jostain yhessä saunomisesta jotenkin ihmeellistä. Kai nyt seuraavasta sukupolvesta kasvaa ihan samanlaisia pellejä jos ne kasvatetaan niin. Sauna on suomalainen perinne ja niin on kännissä muniaan silloin tällöin vilauttelevat Pertitkin ja mökillä saimaannorppaa pulauttelevat Pirjotkin.

Nii ja jos joku ihminen ajattelee toista ihmistä seksuaalisesti, ei siihen mitään saunaa tarvita.

Mä luulen, että mun isällä on sairas mieli. Sen vuoksi en olekaan enää lapsuusaikojen jälkeen käynyt saunassa.
Ei oo kivaa, kun oma isä kommentoi rintojen ja pimppikarvojen kasvamisesta.

No siis, näetkä sä omat muksusi seksuaalisesti :O siis oikeasti kattelet niitä sillä silmällä??

Voi luoja. Tarkoittaako se, että jos ei itse näe näin, sitä ettei kukaan voi nähdä?
Maailma on pullollaan jos minkä sortin sairaita ja pervoja, _jopa_ jonkun äiti ja/tai isä voi olla sitä...:xmas: (nyt taisin murentaa teidän vaaleanpunaisen maailman, anteeksi ihan kamalasti)

Juuri tällaiselle "äidit ja isät ovat pyhiä"-pohjalle rakentuu luultavimmin kaikki erilaisissa uskonnollisissakin yhteisöissä piilevät pedofilia-tapaukset.

[QUOTE="hmm";23955802]Voi luoja. Tarkoittaako se, että jos ei itse näe näin, sitä ettei kukaan voi nähdä?
Maailma on pullollaan jos minkä sortin sairaita ja pervoja, _jopa_ jonkun äiti ja/tai isä voi olla sitä...:xmas: (nyt taisin murentaa teidän vaaleanpunaisen maailman, anteeksi ihan kamalasti)

Juuri tällaiselle "äidit ja isät ovat pyhiä"-pohjalle rakentuu luultavimmin kaikki erilaisissa uskonnollisissakin yhteisöissä piilevät pedofilia-tapaukset.[/QUOTE]

No mutta jos kyse on voinko MINÄ käydä teini-ikäisten lasten kanssa saunassa niin hittoako mun pitäisi sillon välittää naapurin tädin ajatuksista??
Ei, vaan mä pidän houlen omista ajatuksistani. ja mä tiedän etten ajattele lapsiani sillä tavalla seksuaalisina. ja koska mäni tiedän sen ei ole olemassa mitään estettä ettenkö voisi saunoa näiden kanssa niin kauan kun se lapsille on ok asia.
Ymmärrätkö?

Se että joku pervo-pertti on mieletään viksahtanut ei vaikuta mun ajatusmaailmaani lapsiani kohtaan. ja jos jonkun mielestä on pervoa että mä käyn mun lasteni kanssa (tai siskonpojan) saunassa niin olkoon hyvä ja menköön siis tarkistuttamaan päävärkkinsä, koska jos mä tiedän ettei mun omassa päässäni ole mitään pervoa laspiani 8(ai siskonpoikaa) ko´htaan niin sillon sen pervouden pitää olla sielä toisessa päässä. Eikö?

Ja kiitos vaan, mulla ei ole vaaleanpunaisia laseja olemassakaan. äidit ja isät EI ole pyhiä mutta jumalauta ei ne kyllä oletusarvoisesti ole mitään himojensa vietävinä olevia pervojakaan. ja se, että joku ajattelee niin sairaasti lapsestaan ettei saunaan voi tämän kanssa mennä koska sopimattomat ajatuksen valtaan pään, niin sen ei pitäisi olla mikään este että normaalit ihmiset elää normaalia elämäänsä.

• Tykkää
Reactions: osmiina ja ruttis
[QUOTE="hmm";23955483]Elät ihanassa satumaailmassa. Kaikki äidit ja isäthän ovat lähes pyhimyksiä.
Kaikki haluavat ajatella ja uskoa, ettei vanhemmat ajattele lapsiaan ikinä seksuaalisessa mielessä, mutta kun maailmassa on aina ollut sairaitakin tyyppejä...ja harvempi varmaan esittäytyy "Pervolan Pertti tässä terve!" Emme voi tietää vanhempiemme ajatuksia, siksi on fiksua ottaa varman päälle. :flower:[/QUOTE]

Mä uskon että sellasessa perheessä missä jompi kumpi vanhemmista ajattelee lapsiaan seksuaalisessa mielessä niin se ei jää siihen että katselisi syrjäsilmällä jossain saunassa vaan varmaan siirtyy ihan toiminnan tasolle.Enkä myös usko että se,että käy lapsensa kanssa saunassa laukaisee mitään pedofiliaa tms. Ja jotkuthan näkee jotain seksuaalista jo ihan pienissä lapsissakin eli ei sitä saunoa tarvi että voi olla pervo.

No mutta jos kyse on voinko MINÄ käydä teini-ikäisten lasten kanssa saunassa niin hittoako mun pitäisi sillon välittää naapurin tädin ajatuksista??
Ei, vaan mä pidän houlen omista ajatuksistani. ja mä tiedän etten ajattele lapsiani sillä tavalla seksuaalisina. ja koska mäni tiedän sen ei ole olemassa mitään estettä ettenkö voisi saunoa näiden kanssa niin kauan kun se lapsille on ok asia.
Ymmärrätkö?

Se että joku pervo-pertti on mieletään viksahtanut ei vaikuta mun ajatusmaailmaani lapsiani kohtaan. ja jos jonkun mielestä on pervoa että mä käyn mun lasteni kanssa (tai siskonpojan) saunassa niin olkoon hyvä ja menköön siis tarkistuttamaan päävärkkinsä, koska jos mä tiedän ettei mun omassa päässäni ole mitään pervoa laspiani 8(ai siskonpoikaa) ko´htaan niin sillon sen pervouden pitää olla sielä toisessa päässä. Eikö?

Ja kiitos vaan, mulla ei ole vaaleanpunaisia laseja olemassakaan. äidit ja isät EI ole pyhiä mutta jumalauta ei ne kyllä oletusarvoisesti ole mitään himojensa vietävinä olevia pervojakaan. ja se, että joku ajattelee niin sairaasti lapsestaan ettei saunaan voi tämän kanssa mennä koska sopimattomat ajatuksen valtaan pään, niin sen ei pitäisi olla mikään este että normaalit ihmiset elää normaalia elämäänsä.

Asiaa!!! :flower:

[QUOTE="hmm";23955802]Voi luoja. Tarkoittaako se, että jos ei itse näe näin, sitä ettei kukaan voi nähdä?

Juuri tällaiselle "äidit ja isät ovat pyhiä"-pohjalle rakentuu luultavimmin kaikki erilaisissa uskonnollisissakin yhteisöissä piilevät pedofilia-tapaukset.[/QUOTE]

Ja saunomattomuus poistaa ongelman? :laugh: Miten ihmeessä vanhemmat voi sitten vaihtaa esim. pienten lastensa vaippojakaan tai saunoa edes pikkulasten kanssa? :O

[QUOTE="Vieras";23955566]On ok saunoa lastensa kanssa ja ok olla saunomatta. Mutta täytyy muistaa ettei kaikille suomalaisillekaan ole luontevaa saunoa esim. sukulaisten kanssa. Minä voin saunoa mieheni kanssa mutten kenenkään muun, kyse ei ole siitä että alastomuus olis jotenkin likaista tai rumaa. Vaan siitä että koen alastomuuden olevan kuitenkin yksityinen asia, ja yksityisyydenhalua pitää kunnioittaa.[/QUOTE]

Mulla sama, eikä mun mielestä ketään pidä pakottaa yhteissaunaan (edes esiteiniä), jos ei sitä halua

Jos se tuntuu ok:lta kaikista osapuolista niin se ei ole epänormaalia tai epäsopivaa.
Viis iästä siis.
Kävin minäkin vielä 8 vuotiaani kanssa uimahallissa naisten puolella, koska muuten ei olis päästy ollenkaan uimaan. Jos joku nainen sitä "inhoten" katsoi niin voi voi, siinäpä vasta sairas mieli!

Ymmärrätkö?

Puhuinkin lähinnä siitä, että aikuiset lapset menevät vanhempiensa kanssa saunaan. Mielestäni se ei ole normaalia. Jossain murrosiässä menee raja, sen jälkeen menee pervoksi, niin se vaan on. Pervot ei itse sitä tietty tajua, koska se on "vain ihanaa ja kivaa".

Vanhemmat voivat kasvattaa lapsensa siihen, että asia on aina ok, mutta siinäpä sitten näkyykin vanhemman pervous. Vanhemman tehtävä on vetää raja ja kasvattaa lastaan terveeseen suuntaan.:flower:

[QUOTE="hmm";23956385]Puhuinkin lähinnä siitä, että aikuiset lapset menevät vanhempiensa kanssa saunaan. Mielestäni se ei ole normaalia. Jossain murrosiässä menee raja, sen jälkeen menee pervoksi, niin se vaan on. Pervot ei itse sitä tietty tajua, koska se on "vain ihanaa ja kivaa".

Vanhemmat voivat kasvattaa lapsensa siihen, että asia on aina ok, mutta siinäpä sitten näkyykin vanhemman pervous. Vanhemman tehtävä on vetää raja ja kasvattaa lastaan terveeseen suuntaan.:flower:[/QUOTE]

Siis mitä??? Entäs jos äiti on lesbo niin saako se mennä aikuisen tyttärensä kanssa saunaan? Tai homo-isi aikuisen poikansa? Hulluja ajatuksia ihmisillä täällä!

Minä en sauno ollenkaan niin tohon sauna-asiaan siltä kantilta hankala kommentoida. Muuten mä kyllä hillun alasti kodissani enkä mä todellakaan ole ajatellut, että olen joku "pervo" sen takia!

[QUOTE="hmm";23956385]Puhuinkin lähinnä siitä, että aikuiset lapset menevät vanhempiensa kanssa saunaan. Mielestäni se ei ole normaalia. Jossain murrosiässä menee raja, sen jälkeen menee pervoksi, niin se vaan on. Pervot ei itse sitä tietty tajua, koska se on "vain ihanaa ja kivaa".

Vanhemmat voivat kasvattaa lapsensa siihen, että asia on aina ok, mutta siinäpä sitten näkyykin vanhemman pervous. Vanhemman tehtävä on vetää raja ja kasvattaa lastaan terveeseen suuntaan.:flower:[/QUOTE]

Sulla taitaa oikeesti olla jotain piileviä pedofiiliajatuksia kun noin pelkäät ajattelevas lapsistas noin tai et sun vanhemmat ajattelee susta noin :O

Sulla taitaa oikeesti olla jotain piileviä pedofiiliajatuksia kun noin pelkäät ajattelevas lapsistas noin tai et sun vanhemmat ajattelee susta noin :O

No mihinköhän sitten perustuu se, että _suurin_ osa länsimaalaisista pitää epänormaalina sitä, että murrosikäiset/aikuiset lapset saunovat vanhempiensa kanssa? Suurin osako on pikkupedofiilejä? Jep.

Esikoinen lopetti yhteissaunomiset jo alle 10-vuotiaana, mutta seuraavat pojat saunoivat kanssamme vielä 13-vuotiaana. Kaikki lapset ovat itse lopettaneet yhteissaunomisen oma-aloitteisesti, kun aika on ollut heille sopiva.

Yhteistyössä