Mieleenjääneet rikokset???

Nico o Petteri
Mulle on jääny mieleen nämä naissarjamurhaajat tässä maassa. Meidän lähiössä on tapettu, puukotettu ja ammuskeltu, ne tietenkin jää aina mieleen kun tapahtuu lähellä.

"Vieras"
Muistan joskus lapsena kun luin ukin alibia salaa, jutun perheestä, jossa isä tappoi vauvansa, kuvissa oli ruskea samettikangasta oleva kantokoppa..

Eniten kosketti kuitenkin kun se perheenäiti tappoi koko perheensä talousvaikeuksien takia, tästä on jo aikaa, miksei se kertonut miehelleen ja miksei hakenut apua?? Me ollaan ulosotossa ja velkakierteessä, mut ikinä ikinä en tommosta poispääsyä tilanteesta näkis, vaikka tää elo onkin yhtä helvettiä, niin tiedän, että joain kauniina päivänä asiat on ok.

[QUOTE="Vieras";23955955]Muistan joskus lapsena kun luin ukin alibia salaa, jutun perheestä, jossa isä tappoi vauvansa, kuvissa oli ruskea samettikangasta oleva kantokoppa..

Eniten kosketti kuitenkin kun se perheenäiti tappoi koko perheensä talousvaikeuksien takia, tästä on jo aikaa, miksei se kertonut miehelleen ja miksei hakenut apua?? Me ollaan ulosotossa ja velkakierteessä, mut ikinä ikinä en tommosta poispääsyä tilanteesta näkis, vaikka tää elo onkin yhtä helvettiä, niin tiedän, että joain kauniina päivänä asiat on ok.[/QUOTE]

Niinpä, mä en kans ymmärrä näitä jotka tappaa kaikki rahavaikeuksien takia. Se on kuitenkin halpaa jos siitä rahalla selviää!!! Vaikka sitten maksaisikin 40v velkaa mutta silti siinä olisi lapset ja perhe tukena, olisi vain etsittävä niitä elämän rikkauksia muusta kuin rahasta, ja nehän ne vasta arvokkaita ovatkin! Espoossahan oli myös se tapaus jossa isä oli salaa hommannut itselleen hirveät pelivelat ja tappoi siksi perheensä. Samoin oli Espoossa se mamuäiti joka tappoi lapsensa. Nuo ovat niin surullisia tapauksia. Nyt kun tuli nämä perhesurmat puheeksi niin mun lapsuudessa sattui pienessä keskisuomalaisessa Konneveden kunnassa perhesurma jossa muistaakseni perheen teini-ikäinen poika tappoi vanhempansa ja lopulta itsensä. Se jäi mieleen koska vietin lapsuuteni kesät Konnevedellä meidän mökillä ja tämä sattui alle kilometrin päässä meidän kesämökistä.

Mans
Helsingin poliisisurmat 1997. Olin silloin vielä lapsi ja tapaus järkytti suuresti. Muistan senkin, kun katsoin telkkarista sitä hautajaissaattuetta. Ammuttujen poliisien nimetkin jäivät ikuisesti mieleeni.

Eveliina Lappalaisen surma.

Muutama vuosi sitten Keravan Saviolla tapahtunut tappo, jossa 18-vuotias poika puukotti 14-vuotiasta koripalloilijatyttöä.

Jokelan ja Kauhajoen koulusurmat.

Sanna Sillanpään ammuskelu ampumaradalla.

Espoon Sellossa tapahtunut ammuskelu.

Myyrmannin pommi.

[QUOTE="joensuulainen";23956249]Riikka tahvanaisen murha v 2000. Oli tuttu, nuori hoitsu. Katosi baari-illan jälkeen ja löytyi viikon päästä kuolleena järvestä.[/QUOTE]

On nämä kyllä niin surullisia tapauksia! Ei voi edes kuvitella miltä vanhemmista tuntuu! Esim Eveliina Lappalaisen vanhemmathan joutuivat maksamaan korkeimman oikeuden oikeudenkäyntikulut itse kun hävisivät jutun. Se on niin väärin!!!
Mä haluaisin vielä nähdä sen päivän kun esim Raisa Räisäsen tapaus selviää, mä niin toivon sitä, ennenkaikkea omaisten vuoksi!

:(
Jammu

Raisan-tapaus

Heinojen surmat

Eveliina lappalaisen surma

Kouluammuskelut

Sellon surmat

Myyrmäen pommi

Eniten jäänyt mietityttämään Kirkkonummella joskus 90-luvulla tapahtunut pariskunnan surma, jossa vesisängyssä nukkunut vauvakin hukkui :( tekijää ei ole vieläkään löytynyt

"totta"
On nämä kyllä niin surullisia tapauksia! Ei voi edes kuvitella miltä vanhemmista tuntuu! Esim Eveliina Lappalaisen vanhemmathan joutuivat maksamaan korkeimman oikeuden oikeudenkäyntikulut itse kun hävisivät jutun. Se on niin väärin!!!
Mä haluaisin vielä nähdä sen päivän kun esim Raisa Räisäsen tapaus selviää, mä niin toivon sitä, ennenkaikkea omaisten vuoksi!
Niin ja mikä tuossa Eveliinan tapauksessa oli vielä kauheaa oli se, että isääkin (koko perhettä ) syytettiin jossakin välissä :( tai ainakin koko Imatra taisi pitää syyllisenä kun oikeaa syyllistä ei löytynyt. Minusta aivan kauheaa :( joutuivat muuttamaan jne jne. Tästä oli lehdessä silloin kun tekijä löytyi. Tämäkin räkänokka taisi istua muutaman vuoden ja on jo vapaalla jalalla ja perhe kärsi ja saivat maksaa vielä kovan hinnan kaikesta. Ei riittänyt että rakas tytär tapettiin :( tämä on IHAN kauheaa ja tässä näkee miten suomessa tehdään uhrista syyllinen ja rikoksen tekijät nauravat näille naurettaville tuomioille. Siksi oikeuttakin halvennetaan jatkuvasti istumalla huppu-tai mikälie rätti päässä ja surmaajat-ja paloittelijat vaan nauravat oikeudenkäynneissä (niin kuin tämä uusin roskispaloittelu Tampereella) paljasti :( surullista niin surullista.

Nico o Petteri
[QUOTE="totta";23956357]Niin ja mikä tuossa Eveliinan tapauksessa oli vielä kauheaa oli se, että isääkin (koko perhettä ) syytettiin jossakin välissä :( tai ainakin koko Imatra taisi pitää syyllisenä kun oikeaa syyllistä ei löytynyt. Minusta aivan kauheaa :( joutuivat muuttamaan jne jne. Tästä oli lehdessä silloin kun tekijä löytyi. Tämäkin räkänokka taisi istua muutaman vuoden ja on jo vapaalla jalalla ja perhe kärsi ja saivat maksaa vielä kovan hinnan kaikesta. Ei riittänyt että rakas tytär tapettiin :( tämä on IHAN kauheaa ja tässä näkee miten suomessa tehdään uhrista syyllinen ja rikoksen tekijät nauravat näille naurettaville tuomioille. Siksi oikeuttakin halvennetaan jatkuvasti istumalla huppu-tai mikälie rätti päässä ja surmaajat-ja paloittelijat vaan nauravat oikeudenkäynneissä (niin kuin tämä uusin roskispaloittelu Tampereella) paljasti :( surullista niin surullista.[/QUOTE]

Se tyyppi on käsittääkseni jossain mielisairaalassa ja tuskin pääsee ihan heti pois sieltä. Sekaisin oli kuin seinäkello tämä ihminen.

Mä seurasin vierestä vuosia kun Samin äiti kärsi. Muistan kuinka äidin mieli järkkyi kun luuli nähneesä Voutilaisen kaupungilla vapaalla jalalla. Poliisillakin meni jokunen tovi vakuuttaa ettei kyseinen henkilö ole vielä vapaalla.

Kun mä rupesin odottaa mun ensimmäistä muksua, mulla oli suuri vaikeus kertoa Samin äidille et se on poika. Kun lopulta sain sen sanottua, äidin äänestä kuului läpi syvä viha, katkeruus, suru ja ikävä. Lapsen kuolemasta ei selviä kukaan ehjänä ja on niin väärin et lapsi otetaan pois liian aikaisin niin julmalla tavalla. :(

Surullisinta on se et lapsen tappajat pääsee vapaaksi. Mun mielestä viattoman, puolustuskyvyttömän lapsen tappamisesta pitäisi saada elinikäinen vankeusrangaistus.

Niinpä! Ja tämä Martikainen joka Eveliinan tappoi vaihtoi henkilöllisyytensä ja asuu &elelee ihan eri puolella Suomea tällä hetkellä. Toivon totisesti että on katunut tekoaan vaikkei sitä tuolloin mitenkään osoittanut, piti salaisuuden sisällään vuoden ajan ja virnuili vierestä kun Eveliinan isää syytettiin teosta. Kertoo aika paljon ihmisen kylmäverisyydestä. Tuo salailukin katsottiin oikeudessa lieventävänä asianhaarana "kun oli joutunut kantamaan syyllisyyden tunnetta vuoden harteillaan". No ois sit tunnustanut PRKL!
Nämä paloittelijat ovat sitten niin sekopäisiä hörhöjä ja hehän yleensä tappavat siellä kaveripiireissään. Mielestäni nämä "fiksut ja joista EI IKINÄ USKOISI-tyypit" ovat niitä pelottavimpia. Juuri googletin tuon Riikka Tahvanaisenkin jutun ja siinä tekijänä eläinlääkäri, ja he olivat toisilleen aivan tuntemattomia. Se on pelottavaa!!!

Mä seurasin vierestä vuosia kun Samin äiti kärsi. Muistan kuinka äidin mieli järkkyi kun luuli nähneesä Voutilaisen kaupungilla vapaalla jalalla. Poliisillakin meni jokunen tovi vakuuttaa ettei kyseinen henkilö ole vielä vapaalla.

Kun mä rupesin odottaa mun ensimmäistä muksua, mulla oli suuri vaikeus kertoa Samin äidille et se on poika. Kun lopulta sain sen sanottua, äidin äänestä kuului läpi syvä viha, katkeruus, suru ja ikävä. Lapsen kuolemasta ei selviä kukaan ehjänä ja on niin väärin et lapsi otetaan pois liian aikaisin niin julmalla tavalla. :(

Surullisinta on se et lapsen tappajat pääsee vapaaksi. Mun mielestä viattoman, puolustuskyvyttömän lapsen tappamisesta pitäisi saada elinikäinen vankeusrangaistus.
On se kyllä kamalaa. Ja kauheinta on se jos tekijä tulee samoille kulmille takaisin tuomionsa jälkeen. Kuin isku vasten omaisten kasvoja! Mites tämä Voutilainen, kauanko istui ja missä on nykyään?

Nico o Petteri
Mä taisin sekottaa sen Kerava tapon nyt tähän Eveliina juttuun, se Kerava sekopäätappaja on ainakin mielisairaalassa käsittääkseni. Mutta jatkakaa te keskustelua, en ole niin perehtynyt näihin tapauksiin.

"totta"
Mä taisin sekottaa sen Kerava tapon nyt tähän Eveliina juttuun, se Kerava sekopäätappaja on ainakin mielisairaalassa käsittääkseni. Mutta jatkakaa te keskustelua, en ole niin perehtynyt näihin tapauksiin.
joo. Se Keravan sekopää varmasti istuukin jossakin hoitolaitoksessa, mutta itekin muistelen, että Eveliinan surmaaja on päässyt vapaaksi ajat sitten ja vaihtoi nimensä ja paikkakuntaa :(

Nico o Petteri
Mitäs olette siitä mieltä, että murhamiehet ja naisetkin ovat nykyään vapaalla Suomenlinnassa ja ties missä. Eivät istu edes vankilassa, minusta tämä on ihan naurettavaa pelleilyä, ketä näitä juttuja oikein säätää tällä tavalla.

Joo se Keravan tyyppi teki tapon vain siksi että pääsisi hoitoon. Ei ollut kuulemma saanut apua harhoihinsa muuten. Eveliinan tappaja taas istui 3,5v vankilassa (7vuoden tuomiostaan puolet ensikertalaisena) ja on tosiaan ihan uudella nimellä ja paikkakunnalla. Hän sentään tajusi pysyä poissa Imatralta, toivon että se oli edes pieni kunnioitus Eveliinaa kohtaan. Jotkut kun tulevat sinne samoille nurkille norkoilemaan lusittuaan tuomionsa.

Yhteistyössä