Mieleenjääneet rikokset???

Mä oon aika nuori, mut mieleen on jääny Jammu, Juha Valjakkala nyk Nikita Fougantine tms. Sit nykysistä Jokelan ja Kauhajoen kouluampumiset, Oulussa yks opettaja tappo perheensä, en muista nimee. Suomen nuorin elinkautisvanki Janne V joka tappo kirveellä kaverinsa Oulussa.. Ja Sini Länkisen katoaminen Muhoksella ja löytyminen kuolleena tässä ihan vasta, oli mun kaveri tää tyttö.

[QUOTE="vieras";23955143]Pia oli mun paras kaveri, siksi tietty muistan. Mitään suurta dramatiikkaa tähän ei liittynyt, hävisi vaan jäljettömiin.

Meillä mutsi piti tosi tarkasti huolen, että lapset eivät nähneet telkkarista MITÄÄN kamalaa, edes uutisia. (siis kunnes olin teini, mut sittenkin piti "varoa" pikkusiskojen näkemistä)

Ja katson, että se oli hyvä ja teen näin itsekin lasteni kanssa.

Luontodokkareita saavat katsoa, ja nehän on joskus aika verisiä, mutta se on kuitenkin luonnollista, että leijona syö sen söpön antiloopin...[/QUOTE]

Voi kamalaa, varmasti oli kauheaa kun paras kaveri katoaa! Tuollaiset ovat niin mysteerisiä asioita, olen joskus nuorempana miettinyt että hakisin poliisikouluun ihan vain siksi että pääsisin tutkimaan näitä katoamisia.
Omien vanhempieni leväperäisyys on kyllä ärsyttävää tuon telkkarin vuoksi. En minäkään olisi halunnut lapsena nähdä kaikkea ja ihan turhia pelkojakin mulla oli sen vuoksi kun näin kaikki poliisitv:t ja uutiset yms. Omat lapset eivät saa nähdä mitään kamaluuksia, meillä ei katsota lasten aikaan mitään aikuisten sarjoja koska varsinkin esikoinen imee kaiken mitä kuulee ja näkee. Äidilleni olen joutunut ihan ärähtämään nyt omien lasteni suhteen kun ei ymmärrä sitä että aikuisen tehtävä on suodattaa mikä ei oo lasten silmille sopivaa ja kääntää sitten kanavaa jos ohjelma ei ole lapsille tarkoitettu.

"vieras"
Abdigadir Osman HusseinWikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Abdigadir Osman Hussein (s. 1973 tai 1974 [1]) on somalialaissyntyinen elinkautisvanki[2], joka istuu tuomiotaan Suomessa Vaasan vankilassa.[3] Hussein on tuomittu murhasta[4], raiskauksesta[1][5][3] ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä[1][5][3].

Abdigadir Hussein sai ensimmäisen tuomionsa 1993, jolloin hän puukolla uhaten raiskasi Tampereella 13-vuotiaan tytön. Hänet tuomittiin väkisinmakaamisesta ja lapseen kohdistuneesta haureudesta 2 vuodeksi 10 kuukaudeksi vankeusrangaistukseen.[6]

Hussein vapautui syksyllä 1995. Vapautumisesta ehti kulua kaksi kuukautta kun Hussein murhasi 10. marraskuuta 1995 tamperelaisen 15-vuotiaan Tuuli Maria Ikosen Tampereen Aitovuorentiellä,[4] silpoen Ikosen veitsellä[3]. DNA-tutkimus ja rikospaikalla tehdyt tutkimukset[4] osoittivat oikeuden mielestä syyllisyyden. Tampereen käräjäoikeus tuomitsi Husseinin keväällä 1996 murhasta elinkautiseen vankeuteen todistajanlausunnon perusteella. Mielentilatutkimuksen mukaan Hussein toimi täydessä ymmärryksessä. Tuomion aikoihin Husseinilla oli suomalainen vaimo ja kaksi lasta.[4]

Husseinin oman kertomuksen mukaan hän oli joutunut paikalle sattumalta erehdyksessä[4] ja rientänyt auttamaan Ikosta tämän avunhuudot kuultuaan. Puolustus ei pitänyt näyttöä riittävänä, koska esimerkiksi tapahtuman ainoa todistaja ei tunnistanut Husseinia samaksi mieheksi, joka juoksi metsään tapahtuman jälkeen[4]. Hussein kiisti käräjäoikeudessa loppuun asti syyllisyytensä[4]. Tästä huolimatta Hussein myönsi Turun hovioikeudessa asian, mutta vetosi olleensa rikoksentekohetkellä täyttä ymmärrystä vailla. Hovioikeus ei kuitenkaan muuttanut Tampereen käräjäoikeuden päätöstä miltään osin.[2]

Hussein päästettiin kesäkuussa 2005 kolmen tunnin vartioimattomalle lomalle, jonka aikana hän käytti seksuaalisesti hyväksi 4-vuotiasta lasta.[1][7] Hussein tuomittiin Tampereen käräjäoikeudessa törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja pahoinpitelystä 1 vuodeksi 3 kuukaudeksi vankeuteen. Hänet määrättiin maksamaan uhrille henkisistä kärsimyksistä 3 500 euroa sekä kivusta ja särystä 700 euroa.[5]

Ikosen murhan aikaan Hussein ei ollut poliisin antamien tietojen mukaan Suomen kansalainen.[8] Hän tuli Suomeen vuonna 1990 Neuvostoliiton kautta[1] ja oli oleskellut Suomessa pakolaisstatuksella[8]. Alibi-lehden 3/2008 mukaan Hussein on toiminut ennen Suomeen tuloaan sotilaana.[3]

Heinon pariskunnan murhat. Oli jotenkin järkyttävää, että niin nuoret pystyivät niin suunnitelmallisiin murhiin. Kovastihan täsät lehdissäkin puhuttiin ja jotenkin ärsytti se kuvaus Hyvien perheiden pojista/lapsista. Ovat tainneet jo päästä vankilastakin :(
Kolme nuorinta on vapautunut. Siis he, joista kaksi oli 17-vuotiaita tekohetkellä ja nuorin, joka oli silloin 16-vuotias. Saivat kaikki reilun 10 vuoden tuomion, josta olivat puolet vankilassa eli jotain 5-6 vuotta yhteensä. Tekohetkellä 18-vuotias porukan johtaja Markus Österman sai elinkautisen ja on istunut sitä nyt lähes 10 vuotta. Hakenut myös armahdusta, mutta ei ole myönnetty.

Muita mitä jäänyt mieleen niin Jammu Siltavuori, Raisa Räisäsen katoaminen, Ilpo Larhan piiritystilanne Lahdessa ja sitten itsemurha, poliisisurmat, minä taas ihmettelin mitä komeaa siinä Christensenissä oli. Lehdissä kun koko ajan kirjoiteltiin komeasta ja en kyllä nähnyt mitään komeaa siinä miehessä.

Pia-surmat Pohjanmaalla -90-luvun alussa. Muistan erityisesti kun ensimmäisen Pian isää haastateltiin Poliisi-TV:ssä. Helsingin kukkakauppasurma 1995 ja samana vuonna oli myös toinen kukkakauppasurma Pieksämäellä (eri tekijä). Tuuli Ikosen murha Tampereella 1995 ja Eveliina Lappalainen Imatralla 2000. Varsinkin tuo Eveliinan tapaus on jäänyt mieleen, kun oli melkein saman ikäinen kanssani. :(

Tässä nyt jotain mitä parhaiten jäänyt mieleen.

"vieras"
Kolme nuorinta on vapautunut. Siis he, joista kaksi oli 17-vuotiaita tekohetkellä ja nuorin, joka oli silloin 16-vuotias. Saivat kaikki reilun 10 vuoden tuomion, josta olivat puolet vankilassa eli jotain 5-6 vuotta yhteensä. Tekohetkellä 18-vuotias porukan johtaja Markus Österman sai elinkautisen ja on istunut sitä nyt lähes 10 vuotta. Hakenut myös armahdusta, mutta ei ole myönnetty.

Muita mitä jäänyt mieleen niin Jammu Siltavuori, Raisa Räisäsen katoaminen, Ilpo Larhan piiritystilanne Lahdessa ja sitten itsemurha, poliisisurmat, minä taas ihmettelin mitä komeaa siinä Christensenissä oli. Lehdissä kun koko ajan kirjoiteltiin komeasta ja en kyllä nähnyt mitään komeaa siinä miehessä.

Pia-surmat Pohjanmaalla -90-luvun alussa. Muistan erityisesti kun ensimmäisen Pian isää haastateltiin Poliisi-TV:ssä. Helsingin kukkakauppasurma 1995 ja samana vuonna oli myös toinen kukkakauppasurma Pieksämäellä (eri tekijä). Tuuli Ikosen murha Tampereella 1995 ja Eveliina Lappalainen Imatralla 2000. Varsinkin tuo Eveliinan tapaus on jäänyt mieleen, kun oli melkein saman ikäinen kanssani. :(

Tässä nyt jotain mitä parhaiten jäänyt mieleen.
Eräs suomalainen naikkonen näki Christensenin niin komeana miehenä että muutti hänen perässä Tanskaan ja heillä on ainakin yksi yhteinen lapsikin. Miks helvetissä murhamiesten annetaan lisääntyä?

[QUOTE="vieras";23955448]Eräs suomalainen naikkonen näki Christensenin niin komeana miehenä että muutti hänen perässä Tanskaan ja heillä on ainakin yksi yhteinen lapsikin. Miks helvetissä murhamiesten annetaan lisääntyä?[/QUOTE]

Joo, tämä Christensenin kanssa avioitunut oli entinen huippu-urheilija nuorten tasolla. oli reilu parikymppinen kun muutti Tanskaan Christensenin matkaan. : /

surrur
Bodomin surmat
Jokela&Kauhajoki
Jammu
lestadiolaisten lukuisat lasten raiskaamiset
äiti joka antoi käyttää pieniä lapsiaan seks. hyväksi sidottuna sänkyyn monelle eri miehelle, nuorempi vasta 1,5v

[QUOTE="vieras";23955423]Abdigadir Osman HusseinWikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Abdigadir Osman Hussein (s. 1973 tai 1974 [1]) on somalialaissyntyinen elinkautisvanki[2], joka istuu tuomiotaan Suomessa Vaasan vankilassa.[3] Hussein on tuomittu murhasta[4], raiskauksesta[1][5][3] ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä[1][5][3].

Abdigadir Hussein sai ensimmäisen tuomionsa 1993, jolloin hän puukolla uhaten raiskasi Tampereella 13-vuotiaan tytön. Hänet tuomittiin väkisinmakaamisesta ja lapseen kohdistuneesta haureudesta 2 vuodeksi 10 kuukaudeksi vankeusrangaistukseen.[6]

Hussein vapautui syksyllä 1995. Vapautumisesta ehti kulua kaksi kuukautta kun Hussein murhasi 10. marraskuuta 1995 tamperelaisen 15-vuotiaan Tuuli Maria Ikosen Tampereen Aitovuorentiellä,[4] silpoen Ikosen veitsellä[3]. DNA-tutkimus ja rikospaikalla tehdyt tutkimukset[4] osoittivat oikeuden mielestä syyllisyyden. Tampereen käräjäoikeus tuomitsi Husseinin keväällä 1996 murhasta elinkautiseen vankeuteen todistajanlausunnon perusteella. Mielentilatutkimuksen mukaan Hussein toimi täydessä ymmärryksessä. Tuomion aikoihin Husseinilla oli suomalainen vaimo ja kaksi lasta.[4]

Husseinin oman kertomuksen mukaan hän oli joutunut paikalle sattumalta erehdyksessä[4] ja rientänyt auttamaan Ikosta tämän avunhuudot kuultuaan. Puolustus ei pitänyt näyttöä riittävänä, koska esimerkiksi tapahtuman ainoa todistaja ei tunnistanut Husseinia samaksi mieheksi, joka juoksi metsään tapahtuman jälkeen[4]. Hussein kiisti käräjäoikeudessa loppuun asti syyllisyytensä[4]. Tästä huolimatta Hussein myönsi Turun hovioikeudessa asian, mutta vetosi olleensa rikoksentekohetkellä täyttä ymmärrystä vailla. Hovioikeus ei kuitenkaan muuttanut Tampereen käräjäoikeuden päätöstä miltään osin.[2]

Hussein päästettiin kesäkuussa 2005 kolmen tunnin vartioimattomalle lomalle, jonka aikana hän käytti seksuaalisesti hyväksi 4-vuotiasta lasta.[1][7] Hussein tuomittiin Tampereen käräjäoikeudessa törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja pahoinpitelystä 1 vuodeksi 3 kuukaudeksi vankeuteen. Hänet määrättiin maksamaan uhrille henkisistä kärsimyksistä 3 500 euroa sekä kivusta ja särystä 700 euroa.[5]

Ikosen murhan aikaan Hussein ei ollut poliisin antamien tietojen mukaan Suomen kansalainen.[8] Hän tuli Suomeen vuonna 1990 Neuvostoliiton kautta[1] ja oli oleskellut Suomessa pakolaisstatuksella[8]. Alibi-lehden 3/2008 mukaan Hussein on toiminut ennen Suomeen tuloaan sotilaana.[3][/QUOTE]

Hyi kamala!! Mä en tuollaista muistakkaan, tai en ole vain kuullut! Sairasta!!! Ihmettelen vain että jos tuo tekijä ei ole Suomen kansalainen, miksi hän käyttää meidän verorahoja täällä lusimiseen. Palautus vaan kotimaahansa ja ikuinen porttikielto kaikkiin länsimaihin.

[QUOTE="vieras";23955448]Eräs suomalainen naikkonen näki Christensenin niin komeana miehenä että muutti hänen perässä Tanskaan ja heillä on ainakin yksi yhteinen lapsikin. Miks helvetissä murhamiesten annetaan lisääntyä?[/QUOTE]

No joo menee kyllä ihan sairaaksi tommonen... Ja nyt kun katselee Christensenin kuvia niin ei tod sytytä millään tasolla, se oli jotain teinien hömppää silloin...

......
[QUOTE="vieras";23955370]Jammu koska tytöt oli samanikäisiä kuin itse ja Kinnulan kolmoissurma koska tekijä oli mun kaveri enkä voinut todellakaan uskoa sitä silloin.[/QUOTE]

kamalaa:Omikä tunne kun saa kuulla omasta kaveristaan tollasta!oliko hän sun läheinen ystävä?

Tää
[QUOTE="vieras";23955228]Mulle tuli ekana mieleen Kotkan surmat,kun Muranen tappoi kolme ihmistä.[/QUOTE]

Mullekin tuli ekana mieleen. Istuin lukion kahvilassa, kun kuulin, että on kateissa jalkajuosen kanssa. Jostain syystä muistan tuon tilanteenkin.

"vieras"
Hyi kamala!! Mä en tuollaista muistakkaan, tai en ole vain kuullut! Sairasta!!! Ihmettelen vain että jos tuo tekijä ei ole Suomen kansalainen, miksi hän käyttää meidän verorahoja täällä lusimiseen. Palautus vaan kotimaahansa ja ikuinen porttikielto kaikkiin länsimaihin.
Luuletko suvaitsevaisen lehdistön muistuttelevan suomalaisia siitä millaisia rikollisia meillä on maahanmuuttajina? Silloin kun tuo murha tapahtui pidettiin telkkarissa keskusteluohjelma jossa pääteemana oli se, kuinka suomalaisten rasismia ajaa mamuja epätoivoisiin tekoihin, eli syyllistettiin suomalaiset mamujen heikosta kotouttamisesta.

Husseinia ei voida palauttaa Somaliaan koska hänellä on siteitä suomeen eli lapsia suomalaisen naisen kanssa. Mikä ihmeen hinku joillakin naisilla on tehdä lapsia mielisairaiden rikollisten kanssa?

[QUOTE="vieras";23955594]Luuletko suvaitsevaisen lehdistön muistuttelevan suomalaisia siitä millaisia rikollisia meillä on maahanmuuttajina? Silloin kun tuo murha tapahtui pidettiin telkkarissa keskusteluohjelma jossa pääteemana oli se, kuinka suomalaisten rasismia ajaa mamuja epätoivoisiin tekoihin, eli syyllistettiin suomalaiset mamujen heikosta kotouttamisesta.

Husseinia ei voida palauttaa Somaliaan koska hänellä on siteitä suomeen eli lapsia suomalaisen naisen kanssa. Mikä ihmeen hinku joillakin naisilla on tehdä lapsia mielisairaiden rikollisten kanssa?[/QUOTE]

Niin, eikö ihmisestä muka mitenkään voi huomata että hän on juuri tehnyt henkirikoksen? Esim niinkuin tämä taksikuski joka raiskasi ja tappoi nuoren matkustajansa, meni sen jälkeen puolisonsa ja vauvansa viereen nukkumaan.
Jotkut kai sitten ovat vaan niin kylmäverisiä... Mutta sitä en kyllä ymmärrä yhtään, niinkuin tässä Steen Christensenin tapauksessa että hän saa ihailijoita pelkän murhan jälkeen, kun se suomalainen bimbo meni hänen kanssaan naimisiin kun hän istui tuomiotaan Tanskassa. Tuollaisilla naisilla ei ole kyllä kaikki muumit laaksossa!!!

Bodomin lapsi kun olen niin tietenkin Bodomin murhat. Jammu, koska olin ite lähes samanikäinen kuin ne tytöt. Kuten myös se Tampereen ex- gladiaattorin tekemä paloittelumurha.

Eniten kaikista mua järkytti pienen Sami Laakson murha, ruumiin raiskaus ja silpominen Mikkelissä v. 1989.

Bodomin lapsi kun olen niin tietenkin Bodomin murhat. Jammu, koska olin ite lähes samanikäinen kuin ne tytöt. Kuten myös se Tampereen ex- gladiaattorin tekemä paloittelumurha.

Eniten kaikista mua järkytti pienen Sami Laakson murha, ruumiin raiskaus ja silpominen Mikkelissä v. 1989.
Tampereella on aika paljon sattunut noita paloittelusurmia. Sielläkin aika paljon alamaailman porukoita ja huumesotkuja, liekö vaikuttavat...

Yhteistyössä