Mieleenjääneet rikokset???

Mulle tuli tämmöinen juttu mieleen koska oon kasvanut kodissa jossa lapset sai katsoa mitä tahansa telkkarista; niin seksiä kuin rikoksiakin tuli silmille jo hyvin pienenä eikä vanhemmat koskaan vaihtaneet kanavaa. Olin noin 5v kun valvoin monta yötä kun Poliisi-tv:ssä etsittiin polttopulloiskun tehnyttä miestä semmoisen piirroskuvan avulla, se kuva oli niin pelottavan näköinen etten saanut unta pariin yöhön.
Onko muilla rikoksia tms. tapahtumia lapsuudesta tai muutenkin elämän varrelta jotka ovat jääneet mieleen?
Itse muistan teini-iästä Hyvinkään paloittelusurman, Eveliina Lappalaisen kohtalon ja sitten noista ihan vanhoista murhista on kiinnostanut Kyllikki Saari ja Bodomin murhat.

O74
Ne 1990-luvulla tapahtuneet poliisimurhat on jäänyt mieleen. Oleskelin niihin aikoihin paljon Riihimäellä (ukon takia) ja vietin paljon myös öitä yksin. Pelotti kun poliisimurhaaja oli vielä vapaana eikä tietookaan missä liikkuu vaikka olin yli 20v.

Vararengas
Jammu, koska olin samanikäinen tyttöjen kanssa ja vanhemmat varotteli sitten heti ettei vieraiden matkaan sää lähteä ja muutenkin valvoivat tarkemmin missä leikittiin...

Multakin jäi mainitsematta Raisan katoaminen ja Jammun tekemät murhat. Samoin poliisimurhia seurattiin kavereiden kans tiiviisti, lähinnä puistattaa kuinka meidän mielestä tärkeintä uutisissa oli ihailla kuinka komea se Sten Christensen (vai mikä olikaan) oli. Oltiin yläasteella tuolloin.

"vieras"
Nimi on tuttu, oon varmaan tästäkin lukenut jostain...
Pia oli mun paras kaveri, siksi tietty muistan. Mitään suurta dramatiikkaa tähän ei liittynyt, hävisi vaan jäljettömiin.

Meillä mutsi piti tosi tarkasti huolen, että lapset eivät nähneet telkkarista MITÄÄN kamalaa, edes uutisia. (siis kunnes olin teini, mut sittenkin piti "varoa" pikkusiskojen näkemistä)

Ja katson, että se oli hyvä ja teen näin itsekin lasteni kanssa.

Luontodokkareita saavat katsoa, ja nehän on joskus aika verisiä, mutta se on kuitenkin luonnollista, että leijona syö sen söpön antiloopin...

fuhg
Heinon pariskunnan murhat. Oli jotenkin järkyttävää, että niin nuoret pystyivät niin suunnitelmallisiin murhiin. Kovastihan täsät lehdissäkin puhuttiin ja jotenkin ärsytti se kuvaus Hyvien perheiden pojista/lapsista. Ovat tainneet jo päästä vankilastakin :(

Lapsuudesta tulee ensimmäisenä mieleen tuo Jammu. Ja vaikka mä en ole koskaan puhunut lapsilleni mitään tuosta Jammusta, niin nekin tietää tapauksen, ja siitä ilmeisesti lasten keskuudessa edelleen aika paljonkin puhutaan.

"jaiks"
mulle jääny miellen kun se gladiaattorit ohjelmassa ollut nainen(ja joku mies)tappoi ja paloitteli jonkun(keittivät tapetun päätä kattilassa..)
http://alibi.fi/alibin-parhaat/tampereen-paloittelusurmat

Viipurissa tapahtunut murha 1930-luvun lopulla, Laina Kärpänen surmasi ja paloitteli toisen naisen.

Jäänyt mieleeni siksi, että löysin eräästä talosta vanhan sanomalehden, jonka etusivulla tuo luki. Laina Kärpäsen paloittelusurma.

Yhteistyössä