Miehellä ei ole yhtään kesälomaa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Yrittäjä kun on niin hommia on tehtävä. Viimevuonna oli viikko tänä vuonna ei sitäkään. Niin ja menin ihan vieraalla töissä olevan miehen kanssa aikoinaan naimisiin asiat vaan meni sellaiseksi että mies joutui alkamaan yrittäjäksi. Nyt sitten ollaan koko kesä lapsen kanssa kaksin.
 
Eräs esimieheni ottaa lomaa aina vähiten kiireiseen aikaan ja pitää "kesälomansa" lopputalvesta. Perhe on useamman viikon reissussa ulkomailla tuohon aikaan. Kai teilläkin sitä lomaa joskus on?
 
Niin tuttua. Lasteni isä on yrittäjä, ja osittain siitä syystä hän on minulle jo ex. Eipä ole pelkoa että lapset saisivat tänäkään kesänä lomailla isänsä kanssa, kyllä minä saan ottaa heinäkuun vapaata jotta lapsetkin saisivat edes vähän lomaa kesällä. Minullakaan ei siis ole mitään kuukauden palkallista lomaa, koska olen opiskelija.
 
Väsyttää vaan olla aina lapsen kanssa kaksin. Mulla 2kk kesäloma olen opiskelija ja lapsi mun kans kotona. Vaikka kaikkea touhutaan lapsen kanssa ei se ole sama jos lapsen isälläkin olisi lomaa.
 
Sellaista se yrittäjän puolisona eläminen on.Kyllä tuohon tottuu.Kannattaa olla kiitollinen että puolisollasi on töitä.Meillä kesät aina tosi kiireistä aikaa miehellä, mutta en valita.Perheen hyväksi tekee töitä.
 
Minun mieheni on opiskelija ja nyt koko kesän kesätöissä eli ei hälläkään lomaa, olen jo sisäistänyt tuon.. sillä on kuitenkin niitä koululomia muuna aikana ja illat ja viikonloput vapaat. Vuoden päästä loppuu opiskelut joten olettaen, että pääsee suoraan töihin (mikä on todennäköistä) seuraava kesäloma tiedossa kahden vuoden kuluttua - olisiko 10pv. Pakko mikä pakko, enemmän harmittaa miehen puolesta kun ei saa nauttia kesästä samalla tavalla kuin minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;23941903:
tiedän että perheen eteen tekee töitä ja olen siitä kiitollinen, mutta kun meillä tällaista ympäri vuoden.

Tilanteeseen on vaan sopeuduttava.Kannattaa myös olla kiitolinen että puoliso on terve, jotta pystyy tekemään hommia, vaikkakin sitä työtä olis vähän liikaakin.Pyrkii etsimään niitä positiivisia puolia, eikä anna negatiiviselle valtaa;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;23941884:
Väsyttää vaan olla aina lapsen kanssa kaksin. Mulla 2kk kesäloma olen opiskelija ja lapsi mun kans kotona. Vaikka kaikkea touhutaan lapsen kanssa ei se ole sama jos lapsen isälläkin olisi lomaa.

Ei varmaan ole isällekkään ihan "sama".
 
Munkin mies on yrittäjä eikä pitele lomia, me mennään lasten kanssa. En minä siihen miestä tarvi. Justiin oltiin yhdellä leirillä ja ollaan menossa muumimaailmaan, ollaan siellä 4 päivää ja sen jälkeen mennään äitilapsileirille ja heinäkuussa käydään visulahdessa ja muuten vietetään aikaa ja vrmaan johonkin vielä mennään jos sattuu huvittamaan, ai niin lupasin lapsille että mennään tropiclandiaan.
 
[QUOTE="vieras";23941947]Munkin mies on yrittäjä eikä pitele lomia, me mennään lasten kanssa. En minä siihen miestä tarvi. Justiin oltiin yhdellä leirillä ja ollaan menossa muumimaailmaan, ollaan siellä 4 päivää ja sen jälkeen mennään äitilapsileirille ja heinäkuussa käydään visulahdessa ja muuten vietetään aikaa ja vrmaan johonkin vielä mennään jos sattuu huvittamaan, ai niin lupasin lapsille että mennään tropiclandiaan.[/QUOTE]

Näin minäkin ennen ajattelin. Voin mennä lasten kanssa keskenään, ei siihen miestä tarvita. Kyläilläkin voi ilman miestä. Kotonakin selviää ilman miestä, joka ei siellä mitään ehdi tekemään kun tulee niin myöhään kotiin. Lopulta mietin että miksi edes olemme yhdessä kun en miestä mihinkään tarvitse. Nyt olemme eronneet, eikä ero ollut minulle mikään iso juttu koska kaikesta selvisin ilman miestä aiemminkin. Lapsetkin näkevät isäänsä enemmän kuin ennen, koska he ovat meillä vuoroviikoin. Nyt isän on pakko tehdä lyhyempää työpäivää silloin kun lapset ovat hänellä.

Huomasin siis itsessäni asuvan pienen marttyyrin, joka selviää kyllä kaikesta itse. Sellainen ei vain ole mikään parisuhde.
 
Näin minäkin ennen ajattelin. Voin mennä lasten kanssa keskenään, ei siihen miestä tarvita. Kyläilläkin voi ilman miestä. Kotonakin selviää ilman miestä, joka ei siellä mitään ehdi tekemään kun tulee niin myöhään kotiin. Lopulta mietin että miksi edes olemme yhdessä kun en miestä mihinkään tarvitse. Nyt olemme eronneet, eikä ero ollut minulle mikään iso juttu koska kaikesta selvisin ilman miestä aiemminkin. Lapsetkin näkevät isäänsä enemmän kuin ennen, koska he ovat meillä vuoroviikoin. Nyt isän on pakko tehdä lyhyempää työpäivää silloin kun lapset ovat hänellä.

Huomasin siis itsessäni asuvan pienen marttyyrin, joka selviää kyllä kaikesta itse. Sellainen ei vain ole mikään parisuhde.

No meillä mies ottaa päivään pituutta aamusta, tulee yleensä viimestään viideltä kotiin ja on viikonloput vapaalla. Ihan hyvin viettää lasten kanssa aikaa, on huono muutenkaan lähtemään reissuun, oli edellisessä työpaikassa sellasessa työssä että oli reissussa 150 päivää vuodessa ympäri tellusta, siihen nähden todella paljon nyt kotona. En usko että sen takia ottaisin eroa ettei lähde muumimaailmaan, ne pienet reissut mitä on ollut mukana, niin olen sitä mieltä että menenkin ennemmin lasten kanssa, miehet ei oikein tahdo mennä niiiin lasten ehdoilla, niillä syömiseenkin tuhlaantuu esim. laivalla ihan liikaa aikaa.
 
Huomasin siis itsessäni asuvan pienen marttyyrin, joka selviää kyllä kaikesta itse. Sellainen ei vain ole mikään parisuhde.


Ikävää että teillä parisuhde päättyi eroon.Vaikka puoliso ei ehdi kesälomia pitää, niin ei se tarkoita sitä, että minun tarvitsisi kaikesta selvitä itse, puhumattakaan marttyyrista.Meillä on kaikesta huolimatta hyvä parisuhde ollut jo 20v, elokuussa tulee 21v hääpäivä jos Luoja suo=)
 
mun ukolla on elokuussa joskus loma ja se pari viikkoa. Mut just tuos eilen jutteli että kaikki haluu olla heinäkuussa lomalla töissä ja sitten ei löydykkään tuuraajia enää...joten koko niiden urakka pysähtyy. Eli tulloo pakko lomaa sitten heinäkuussa kans pari viikkoo.
 
Siis mitä ihmeen vässyköitä te ootte? Sanotte niille miehille että pitää loman. Ei mikään yritys kaadu siihen että pomo (tai ainoa työntekijä) on poissa viikon silloin tällöin!
Itse olen yrittäjäperheestä ja meillä kyllä pidettiin lapsena lomia ihan koko perheen voimin. Ne vaan pitää ajoittaa niin että on hiljaisinta. Nykyään kun on oma yritys pidämme samalla periaatteella lomat. Onneksi meitä on kolme yrittäjää jolloin voimme pitää lomat limittäin. Toki aina välillä pitää sitten lomalla ottaa yhteys firmaan tai asiakkaisiin mutta ei se nyt niin vakavaa ole.

Mies on yrittäjä myös ja on hyvin saanut pidettyä lomia. Ihan on omasta asenteesta kiinni. Ei ne asiakkaat kaikkoa vaikka et olisikaan siellä työmaalla 24/7/365
 
Ei ole minunkaan miehellä kesälomaa, mutta eipäse estä meitä yhdessä tekemästä kaikke akivaa, o kuitenkin vapaapäiviä. Nytkin on viikonloppuna 3 päivän vapaa.
enkä minäkään tied vielä jos satun vaika töitä saamaan. ei oikeasti kaikki lapset kaipaa jotkain särkänniemireissuja ym Tuo meidän 11v poiak olis menoss akoko ajan kalastelemaan
 
[QUOTE="vieras";23942167]Siis mitä ihmeen vässyköitä te ootte? Sanotte niille miehille että pitää loman. Ei mikään yritys kaadu siihen että pomo (tai ainoa työntekijä) on poissa viikon silloin tällöin!
Itse olen yrittäjäperheestä ja meillä kyllä pidettiin lapsena lomia ihan koko perheen voimin. Ne vaan pitää ajoittaa niin että on hiljaisinta. Nykyään kun on oma yritys pidämme samalla periaatteella lomat. Onneksi meitä on kolme yrittäjää jolloin voimme pitää lomat limittäin. Toki aina välillä pitää sitten lomalla ottaa yhteys firmaan tai asiakkaisiin mutta ei se nyt niin vakavaa ole.

Mies on yrittäjä myös ja on hyvin saanut pidettyä lomia. Ihan on omasta asenteesta kiinni. Ei ne asiakkaat kaikkoa vaikka et olisikaan siellä työmaalla 24/7/365[/QUOTE]

Aivan, lomat pidetään hiljaisina aikoina ja se ei todellakaan ole kesällä. Mies piti jountienoissa lomaa, turha olla töissä kun puolitellusta on lomilla ja ei takuulla tule mitään kauppaa mihinkään. Kesällä tehdään töitä, toisella puolella maapalloa on talvi ja heillä ei ole kesälomia ja muualla lomat tälläkin pallonpuoliskolla pidetään lähinnä elokuussa. Sillon voi jo pikkasen hiljentyä, meillä tosin alkaa koulu että ei niitä reissuja siihen voi jättää.
 
[QUOTE="vieras";23942167]Siis mitä ihmeen vässyköitä te ootte? Sanotte niille miehille että pitää loman. Ei mikään yritys kaadu siihen että pomo (tai ainoa työntekijä) on poissa viikon silloin tällöin!
Itse olen yrittäjäperheestä ja meillä kyllä pidettiin lapsena lomia ihan koko perheen voimin. Ne vaan pitää ajoittaa niin että on hiljaisinta. Nykyään kun on oma yritys pidämme samalla periaatteella lomat. Onneksi meitä on kolme yrittäjää jolloin voimme pitää lomat limittäin. Toki aina välillä pitää sitten lomalla ottaa yhteys firmaan tai asiakkaisiin mutta ei se nyt niin vakavaa ole.

Mies on yrittäjä myös ja on hyvin saanut pidettyä lomia. Ihan on omasta asenteesta kiinni. Ei ne asiakkaat kaikkoa vaikka et olisikaan siellä työmaalla 24/7/365[/QUOTE]

Kyllä asiakkaatkin kaikkoaa jos alkaa takarajat paukkumaan, tulee tyyristä lystiä sakkoja maksella viivästyksistä. Ei uskoisi että olet yrittäjän puoliso.
 
En nyt ala tilannetta enempää selvittämään mutta ei tosiaan voi pitää lomaa tai olisi vuoden aikana ikinä niin hiljaista aikaa että voisi lomaa pitää. Ei ole työntekijöitä tms. joille voisi työt jättää.
 
[QUOTE="vieras";23942210]Kyllä asiakkaatkin kaikkoaa jos alkaa takarajat paukkumaan, tulee tyyristä lystiä sakkoja maksella viivästyksistä. Ei uskoisi että olet yrittäjän puoliso.[/QUOTE]

Fiksu yrittäjä neuvottelee sopimuksia tehdessään aikarajat niin, että joskus jää aikaa pitää lomia.
 
[QUOTE="vieras";23942210]Kyllä asiakkaatkin kaikkoaa jos alkaa takarajat paukkumaan, tulee tyyristä lystiä sakkoja maksella viivästyksistä. Ei uskoisi että olet yrittäjän puoliso.[/QUOTE]

Mä en itse asiassa ole "vain" yrittäjän puoliso vaan olen itsekin yrittäjä, ollut jo vuodesta -97. Ja edelleenkin, niitä takarajojako on teillä sitten koko ajan? Aika omituista että firma on noin äärirajoilla eikä kuitenkaan ole palkattu ketään muuta siihen lisäksi. Myönnän että itse en pitänyt lomia kun aloitin yrittäjänä, varmaan ensimmäiset 5-10 vuotta meni niin että en "uskaltanut" pitää lomia melkein yhtään, nykyään on ihan itsestään selvää että lomat pidetään. Ei kenenkään jaksaminen riitä siihen että tehdään töitä aina.

Me pidämme myös lyhyempiä lomia, eli lähdemme perjantaina puoliltapäivin ja palaamme sunnuntaina, perhe rakastaa näitä minilomia, viimeksi käytiin Tampereella Särkänniemessä tällaisella minilomalla.

On selvää että yrittäjä ei voi pitää kuukautta putkeen lomaa (tai ainakin se on todella vaikeaa), mutta on ne lyhyemmätkin pätkät ihan yhtä arvokkaita.
 

Yhteistyössä