**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

sunni
Voi Amanda :( :( Mistäs me sulle voimia saataisiin? Koitahan jaksaa hyvä ihminen ja koita jaksaa vielä uskoa että ihan varmaasti vielä saat sen, _edes_ yhden oman muksun, mie uskon niin ja koko sydämestäni sitä sulle toivon. Niin monesti oon tätä kuvioo pohtinu ja miettiny että miks tämmöset hyvät ihmiset, jotka aidosti ja oikeasti sitä lasta haluaa, ei saa :( Tai ainakin heitä koetellaan ja on vaikeeta.
Kyllä sitä on monasti itekin miettiny nytten että ois se pitäny koittaa niitä muksuntekohommia sillon nuorempana, vaikkakaan se ei sillon ollu miun toivelistalla.. Blaah :/
Jakselehan sie Amanda vielä <3
Ja jospa joku apu löytyis vaikkapa vaihtoehtohoidoista taikka jos saisi lomailtua ja ajatuksia muille urille hetkeksi?
Itse en kyllä näköjään saa..


Ja Saralle tsempit sille töissäjaksamiseen. Ettekö voisi vaikka porukalla puhua sille riitasoinnulle joka myrkyttää koko ilmapiirin?
Tuo on niin inhottavaa :s

Mandla, hyvä että sait käytyä siellä gynellä. Vrmaan itteeki helpotti kun sai asioita edes hieman selviks? Saitko ab-kuurin? Nuo rajut menkkakivut on inhottavia :/ Mut jospa ne pissatulehduksestakin johtui että on niin kovat kivut?


Itellä oikeen puoleisessa muniksessa kaks pvää ollu inhat jomottelut. Ei auta kun toivoa et tää ois ovista, ja et kävis nyt se tärppi jo pikkuhiljaa.. Niiku me kaikki toivotaan... Sais kyllä alkaa nyt joka ikinen meistä raskautua
 
Kyllä tänne palstalle toden totta plussauutisia kaipailisi. Mutta haluan edelleen uskoa että todennäköisyys kasvaa mitä pidemmälle menee edellisestä, pöhköjä juttuja tiedän :)

Sain tosiaan ab-kuurin vaikkei pissanäytettä otettukaan nyt, ja hiivalääkkeet kuurina oikein ja onneksi vielä varalle mahdollisuus hakea niitä lisää omin päin jos tilanne niin vaatii. Inhottavia naistenvaivoja sanon minä, ja samaan aikaan uGh :mad: :kieh:

Mietin tuota menkkakipuilua, mikä oikeasti on varmasti vaan tosi rajua sellaista, että entä jos se johtuisi siitä greippimehusta?? että jos se greippi vahvistaa muitakin näitä juttuja niin vahvistaisiko se sitten ihan tätä kipua ja vuotoakin? Normaalisti mulla on 2 tuhrupäivää, 1 vuotopäivä ja 2-3 tuhruntyylistä päivää. Se vuotopäiväkin on siten että ehkä kerran vaihdan siteen ja muuten pärjää pikkuhousunsuojalla. Nyt tänään koko ajan tuntunut että saavillinen housuissa ja että vuotaa kuin reikä laivassa. Ainakin se greippi mulla ne ovislimat pisti huomaamaan, että ehkä tämä on jatkumoa kun olen sitä naukkaillut oviksen jälkeenkin.

Nyt mietin että pitäisikö kuunnella gyneä ja olla testailematta yms kesällä. Periaatteessa nuo loput ovistestit VOISI käyttää pois pölyttymästä ( ;-D ) ja vaikka kuulostella kehittyykö stressitaso tms.

Toivon kärsivällisyyttä ja hyvää onneakin kaikille palstan leideille ihan roppakaupalla :heart:
 
Tiistai 7.6.2011



Amanda77........33v. ......kp3/32-37........yk15... 4*ovulaation induktio, 1km
Mandala...........31v. ..... kp4/28-35........yk5
Nima...............30v. ......kp8/28-37........yk8
Sunni...............33v. ......kp8/23-28.......yk8
Wanda_81........30v. .......kp10/28-42........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp12/31-35........yk8
Joku_raja.........29v. .......kp13/24-31........yk5
Rumor..............34v. ......kp13/31............yk14
Demuli.............31v. ......kp13/14-53........yk8
Sintti-79..........31v. .......kp14/23-30........yk24.... (2*inssi)
Sara_78...........32v. ......kp17/34-38.........yk5
Kippi...............30v. ......kp20/26-28........yk9
Tatja...............34v. ......kp22/18-29........yk10.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp25/24-29.......yk7
Ginger.............35v. ......kp26/??............yk17.... 1kkm
Jonesy.............30v. ......kp25/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp61/31............yk6
Scrat...............31v. ......kp78/28-38........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. ......kp94/?..............yk3
PauhaavaSydän..29v. ......kp113/?.............yk7



Taustalla:
Annastiina79
Vadelma30
anskilia
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Sunni, Mandala ja Sara, isot kiitokset kannustuksesta! :heart: Teidän tuki on mielettömän tärkeää! Sunni, sun sanat kosketti tosi paljon ja aivan ihanaa kuulla, että uskot niin täysillä - sitä tässä välillä kipeesti tarvitaankin! Eilen mietin, miten ihmeessä ne ihmiset jaksavat, jotka vuosikausia odottavat lasta. Toki meilläkin on yks raskaus/mulla iso leikkaus takana, joten vuoteen on mahtunut erilaisia vaiheita - mutta on se silti pitkä aika! Ja kun mittariin pamahtaa elokuussa 34, niin se tuntuu valtavalta möröltä. Aika lähellä kummittelee se maaginen 35, jolloin hedelmällisyys kait laskee merkittävästi. Ahistaa… Hitsi miten vaikeeta on nyt siirtää ajatuksia muualle ja hakea sitä tsemppifiilistä! Mutta en prkl luovuta, vaikka mikä olis!! Lomailu varmasti tekee hyvää ja aurinko piristää mieltä! :)

Sara, voin vain kuvitella, miten rankkaa tuollaisessa myrkyttyneessä ilmapiirissä on tehdä työtä… Kurjaa, jos esimieskin on uupunut tilanteeseen. Jotenkin häneltä sitä toivoo tsemppausta ja tukea, joten jos hänkin on uupunut, tilanne on tosi vaikea. Mut voisitteko te tosiaan jotenkin osa porukasta puhaltaa yhteen hiileen ja saada sen myrkkypiikin jotenkin laantumaan? Tsemppiä!

Mandala, hienoa, et lääkäri oli mukava ja et oli positiivisilla fiiliksillä! :) Ultrasko se siis myös? Hyvä kuulla et luteaalivaiheen pituus ei oo niin tarkkaa. Onhan se totta, ettei päivät niinkään merkitse, vaan se mitä siellä tapahtuu sinä aikana! Eiköhän meistä jokainen oo erilainen! Onko menkkakivut helpottanu? Mulla kesti vuoto vain kaks päivää ja loppui jo eilen illalla!

Tänään vedin "aamupalaksi" taas Femarit napaan ja ens viikon tiistaina olis ultra. Sitten taas katsellaan, kasvaako joku pallura. En oo varmaan koskaan toivonu yhtä paljon, että ovis saataisiin ja raskaus alkaisi. Voiko mitään toivoa enää enempää? Jotenkin olis kamalaa aloittaa loma ikävissä fiiliksissä. Ja kun heinäkuussa klinikka on kiinni, silloin tulis tauko hoitoihin kuitenkin. Mut haluan uskoa, että tässä kierrossa onnistutaan! :)

Tsemppihalit kaikille!
 
Voimahalit Amandalle, Mandalalle ja muille alkukiertolaisille.

Itselläni ollut tiukka aikataulu joten olen saanut ajatuksiani muualle. Nyt alkaa viikon työputki enkä ehdi oikein muuta tehdä kuin töitä joten mahdollinen ovis jää hyödyntämättä. Tulen varmaan silti tänne itkemään kierron loppu- ja alkuvaiheessa, että pettymys tuli :p

Minulla on kilpirauhasen vajatoiminta, johon syön lääkitystä. Mieheni luki eilen jossain, että TSH-arvot olisivat mukamassa liian korkealla minulla, jotta voisin raskautua tai ylläpitää raskautta. Onko jollakin täällä myös kilpirauhasen vajaatoiminta?
 
Syksy : sain juuri tunti sitten puhelun koomaiselta tk-lääkäriltäni, testituloksia, ja ja s-TSH oli 5,04!!! Ja samalla kävi ilmi että t4v:tä ei oltu edes mitattu, sensijaan kaikkea muuta mikä oli kierron aikaan nähden ihan turha edes testata, Taas. Viimeksi syksyllä km:aikaan mitattiin, ja minusta silloinen S-tsh 2,1 oli huolestuttavan korkea ja oloni huononi testin jälkeen joten olisin halunnut myöhemmin uusintatestiä, mutta ei yksityinen eikä julkinen suostunut moiseen. Toiset taas sanovat että arvon pitäisi ollä lähempänä yhtä jos yrittää raskaaksi.

Lääkärini mielestä jopa tuo 5 oli ihan normaali. Sain kuitenkin lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle, ehkä joskus kesän jälkeen tms tulee kutsu. Mutta nyt olen ihan poissa tolaltani -tässä on jo kohta vuosi mennyt hukkaan omituisista väsymysoireista ym kärsien, en kyllä pilaa kesää tällä. Siis muutenkin kuin lapsettomuuden takia, vajaatoiminta haittaa elämistä.

Nyt kun vielä löytäisi sen yksityisen, joka suostuu auttamaan. Jos vaikka tulisinkin raskaaksi, vajis aiheuttaa keskenmenoa, enkä haluaisi kokea sitä uudelleen, ainakaan TURHAAN.

Jos suuni ei olisi puudutettu molemmilta puolilta juuri hammaslääkärin toimesta, olisin saattanut hieman avautua sille kooma-lääkärille. Ongelmani omalääkärin suhteen on, että totaalisen apaattiselle lääkärille on vaikea selittää että tuntee itsensä väsyneeksi ja jotenkin lamaantuneeksi (minulle tämmöinen on ihan epänormaalia) kun lääkäri itse on 100 kertaa apaattisempi ja ilottomampi, suoraan sanottuna ihan kuin jossain vahvoissa rauhoittavissa.
" lääkäri, minusta tuntuu että elämänilo on jotenkin hukassa"
" ahaa, voisitko kuvailla miltä se ilo tuntuu, ja missä se sijaitsee? Ei täältä Googlesta kyllä löydy sellaista tautia.."

Pitää varoa etten kiihdyksissäni pure kieltäni poikki tän puudutuksen aikana..
aargh
terveisin
Ginger!! dpo12
 
Voi Ginger,
MInä sain thyroksiinit arvoilla TSH 2,6 ja t4v 12. Arvot ovat siis viitteiden sisällä ja neuvolassa ja tk:lla sanottiin molemmissa että hyvät on arvot!!!! joopa joo. Painelin yksityiselle ja onneksi sain thyroksiinit. Itse pitää olla ihan pirun yliaktiivinen. Ärsyttävää. Olin rv 7+ jotain kun tuon lääkityksen sain. Nyt rv12+1 ja np-ultrassa oli kaikki hyvin :)

Ja hei, kaikki te jotka mietitte kilppariarvojanne muistakaa pyytää tuon t4V arvon lisäksi myös että testaavat vasta-aineet!!!! ne vaikuttavat ihan oleellisesti mm. keskenmenoihin ja kohtukuolemiin. (Tästä ei kannata hysterisoitua, mutta penätä oikeita kokeita). Tuo TSH ei totisesti kerro koko totuutta.
:hug:
 
Mandala : mulla on myös välillä ollut pari-kolme kertaa Järkyttävän kivuliaat menkat, yleensä vain kamalat. Kierto on tuolloin muutonkin ollut jotenkin erilainen. en sitten tiedä mikä superkierto, kiinnittymisyritys taikka ihan muu syy. Joskus olen oksentanut ja viittä vailla pyörtynyt, maannut lentokoneen lattialla puoli tuntia pökerryksissä, ja nämä kivut on aina tulleet paljon äkkisemmin kuin normaalit kivut, joihin ehtii reagoida ja ottaa lääkettä. Mistäköhän johtuu..?

Amanda: Voimia ja halauksia
 
Kiitos työtsempityksistä! sunni ja amanda, kokeiltu on jo aikalailla kaikkea mahdollista ja mahdotonta; hyvää ja pahaa. Mukaan on vedetty niin työsuojeluvaltuutettu kuin henkilöstöpäällikkökin. Jopa työterveyshoitaja on jutellut osapuolten kanssa, myös sen "myrkyttäjän". Mutta koska tämän ihmisen työmotivaatio on nollassa, ja asenne niin pahasti vialla kaikkea kohtaan, ei keinoja paljon ole tilannetta muuttaa. Hänellä on kaksi kirjallista varoitusta nyt alla, kolmatta ja viimeistä odotellaan... Vaan onneksi hän jää kesälomalle pian! Jospa tunnelma vähän rentoutuisi töissä sitten.

Puhjalääh! Onko muilla kuuma? Tavallaan kyllä pidän kesästä, mutta ikinä en ole helteistä välittänyt, joten nämä päivät on kyllä tuskaa. Epäilin jo, että sain autossa auringonpistoksen tai ainakin lämpöhalvauksen, sillä yhtäkkiä töistä tullessani ja piipahtaessani lähikaupassa, otin sieltä parkkikselta kyytiin täysin ventovieraan reppuretkeilijän, joka pyysi kyytiä. So not me! Aina on varoiteltu kaikenmaailman hulluista ja raiskareista, vaan varsin mukava tyyppi tuo kyllä oli. Juteltiin maailman menosta ja varsinainen filosofi tuntui olevan. En tiedä, minne oli menossa, mutta eipä tainnut itsekään tietää. Hyvin näytti maistuvan kuivat nuudelit suoraan paketista ja mehu päälle paahtavassa helteessä :)

Tämmöstä tänään täällä päässä. Noihin kilpirauhasjuttuihin sen verran, että siskolla puhkesi kilpirauhasvaivat raskauden jälkeen. Raskaus oli todella vaikea ja jälkeenpäin epäiltiin, että kilpirauhaset olivat vaivanneet piilevästi jo silloin. Tosi kurja hommeli :( Jos nyt omasta diabeteksestä jotain hyvää haluaa löytää, niin se on plussaa, että kilpirauhasia ja muitakin arvoja vahditaan todella tarkkaan ja pienetkin poikkeamat otetaan vakavasti. Paljon voimia ja tsemppiä gingerille ja syksylle!
 
Ginger joo jotenkin erikoiset nää menkat kyllä on. Jos en olisi vuotanut kuin seula eilenkin ja niin kivuliaasti niin luulisin varmaksi että olisin raskaana. Tällä hetkellä hieman etova olo (mulla ei oo IKINÄ missään vaiheessa kiertoa normaalisti eikä eilenkään antibiootista tullut mitään oloa) ja maha on niin turvonnut että oikeasti, täysin liiottelematta, näytän kuin olisin jo puolessa välissä raskautta. En mä yleensä enää menkkojen aikaan ole turvoksissa, vaan ennen. Enkä ole oikein ehtinyt syödäkään kunnolla eilen ja tänään niin kyllä pistää ihmettelemään.

En tajua että miten nää kierrot on menny kummallisiksi kun on aloittanut yrityksen kunnolla. En halua uskoa että kaikki on oman pään aiheuttamaa. On tämä naisen kroppa niin kummallinen ettei tosikaan, ota tästä nyt sitten selvää :D

Jospa painuisin tästä ulos hellettä ihastelemaan. Ihanaa kesäiltaa leidit :heart:
 
Kiitos vastauksista!

Tyroksiinista ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta vielä: minulla todettiin vajatoiminta 2009 ja mun TSH-arvot oli silloin reippaasti yli 100. Tosin minulla ei ollut väsymystä vaan päinvastoin unettomuutta ja tykytyksiä (epäiltiinkin ylitoimintaa). Myöhemmin on kyllä pikku hiljaa tullut väsymystä ja painonnousua. Tämä siis sen jälkeen kun aloitin lääkityksen.

TSH oli joulukuussa 1,9 ja T4V 17 eli ihan ok. Tosin minäkin olen kuullut, että TSH pitäisi olla lähempänä yhtä jos haluaa tulla raskaaksi ja ylläpitää raskautta. Viimeksi TSH:tä ei yksityisessä (Helsingin Mäkelänkadun Terveystalo) mitattu vaan mitattiin T4V (17) ja T3V (4,7), jotka olivat viitearvoissa.
Lääkärini siellä kuuntelee minua ja hänen mielestä nämä viitearvot ovat ok. Sen sijaan hän määräsi foolihappoa, jonka pitäisi kuulemma auttaa hyvinkin nopeasti raskaaksitulemisessa. Eipä auttanut vielä, mutten ole syönytkään säännöllisesti kun en jaksanut uskoa, että se toimisi. Pitääpä yrittää syödä joka aamu.

Ginger, voimia! Vaihda lääkäri!
Minulla tuo yksityisen lääkärin lisäksi on jatkuva labralähete ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä. Siellä käyn 2-3 kertaa vuodessa kokeissa riippuen tuloksista ja olotilasta. Lisäksi minulle sanottiin, että heti kun/jos plussaan, pitää käydä verikokeissa mitattamassa arvot uudestaan.

Viena, minkä verran syöt tyroksiinia ja millä arvoilla tulit raskaaksi?
 
sunni
Hoh... Enpä uskonut että negatiivisesta tulisi näin iloiseksi, nimittäin negasta ovistikusta, tein aamulla iltapvällä ja nyt negat. Eilen oli vielä pvällä tasavahvaa, sitä en tiedä mitä olisi ollut sitä ennen jos olisin tikuttanut.
TOIVON ainakin että ovis olisi ollut ja mennyt. Jännäänpä sitten TAAS (riesksenne asti.. :/) ens viikon loppu puolella...
Mut pakko on toivoa,ei tätä muuten jaksa.

Ihana kun on helle!! Mie niin nautin ja tykkään! Tykkäisin tosin enempi jos tämmösillä keleillä sais olla kotona. Hellettä ajatellen, raskaus ois hyvä ajoittaa talvelle... siis JOS nyt ois vara ajoittaa, se kun ei näköjään tuu sillon kun sitä toivoo ja haluaa, niin vielä sitä ajoittamaan,,niin kuin hyvin tiedämme..

Noh... jospa sitä nyt vaikka kesän jälkeen ois sit paremmat uutiset, kunhan tää valosan ajan hormonitoiminta ja muu kaikki on tehnyt tehtävänsä. Pakko koittaa olla optimistinen.

Ihana kun Vienaakin näkee täällä! Kuinka menee? Mitn meni eka ultra????

Mandala, tee kaikeks varoiks testi ?

Gingerlle VOIMIA!! :hug:
 
Jaiks! Aloin tuossa pohtimaan noita omia kilppariarvojani, kun lueskelin teidän vastauksianne. Pengoin tulokset keväältä esille ja nyt oikeasti tuli iso hätä:
Tammikuussa multa otettiin kilpparikokeet diabeteksen vuoksi. Silloin TSH 2,61 ja T4V 15.5. Diabeteslääkärin mukaan siis arvot ovat hyvät eli ei mitään huolta (tsh:n viitteen maksimiarvo 4,5). Maaliskuussa multa otettiin TSH Graviditas lapsettomuusklinikalla muiden hormonikokeiden yhteydessä. Silloin TSH oli 3,8! Viitearvojen maksimi oli myös silloin 4,5 ja lapsettomuuslääkärin mukaan kaikki on kunnossa. Kävin siis Kari Ratsulan vastaanotolla ja häntä on pidetty melko kokeneena ja arvostettuna lapsettomuuslääkärinä. Luin kuitenkin minäkin netistä nyt, että jotkut lääkärit ovat sanoneet, että TSH:n pitäisi olla alle 2, jos haluaa raskautua ???

Voi oikeesti, jos nyt sitten on kilppareissakin vikaa... No, laitoin sähköpostia Graviditas-klinikalle asian tiimoilta ja kysyin, mitä mieltä he ovat noista arvoista. Samaten laitoin sähköpostia diabeteshoitajalleni, josko pääsisin kilpparikokeisiin taas. Nyt täytynee vain odotella vastauksia. Huolestuttaa.
 
Gingerille ja syksylle kilpparikysymyksistä, , tulin raskaaksi TSH 2,1 ja T4V 12. Mutta takana tosiaan yksi kkm. Siksi lähdinkin nyt taistelemaan ite noita iänikuisia "sun arvot on tosi" hyvät läppien kanssa ;) Tyroksiinihan ei periaatteessa ole lääkettä vaan ihan samaa hormoonia mitä oma kroppa tuottaa ja näin ollen kilpparilääkärikin sanoi että jos arvot alamaissa ei tukevasta hormoonista mitään haittaakaan ole.

Lisäksi kun luin Hesarista tänä keväänä vajaatoiminnan ja raskauden suhteista, halusin tarttua tähän härkää sarvista. (löysin aamulehden jutun samasta):

Aamulehti

-> eli muistakaa pyytää myös vasta-ainetestit. Itsellä ne onneksi oli negaa, eli vähän huoli lieveni.

Syön 3lasten tabua aamussa eli yhteensä 0,75mg. Tällä viikolla eka kontrolli, saa nähdä mihin heilahtanut. Kokeneemmat sanoo että huonostikin hoidettu vajis on parempi kun vajis jota ei hoideta ollenkaan. OIreita mulla ei oikein muita ollut kun hirvee väsy ja vähän lähti tukkaa ja jotenkin aloitekyvytön olo (superaktiivinen kun yleensä olen ). Nyt kun alkuraskaudessa olen ollut on vähän vaikee erottaa onko oireet vähentyneet kun on niin lähellä raskausoireita.

Kävin Helsingin Diacorissa. Soitin vaihteeseen ja pyysin aikaa sisätautilääkärille, joka on erikoistunut kilppareihin. (nitä henkilöitä on kaksi siellä). Hyvin löydät tätä kautta.

sara78, hyvä että laitoit jatkokysymystä sun arvoista. TSH arvon nousu kertoo sitä että kilppari tekee kovemmin töitä.

Sunni, voi ihanaa kun muistat minnuu :) paniikissa mentiin np-ultraan perjantaina ja voi apua siellä se vajaa viisi senttinen ihminen heilui ja huitoi ja pyöri. En estä :) Kauneinta mitä olen koskaan nähnyt. Turvotusta normaalimäärä, nyt vielä jännitetään ton seulan tuloksia.

Tsemppiä ja aurinkoa ihan jokaiselle ja sellanen puhuri, jotta kiharat suoriksi :cool:
 
Huomenta!

Sain jo tänä aamuna tuolta lapsettomuuslääkäriltä vastauksen liittyen noihin kilppariarvoihin. Hänen mukaansa tuo mun TSH 3,8 on normaali eikä vaikuta mitenkään raskaaksi tulemiseen. Raskauden aikana TSH arvo 2,5 tai sen alle jäävät arvot ovat optimaaliset. Diabeteshoitajani lupasi kuitenkin laittaa kilpparikokeet parin viikon päässä oleviin verikokeisiin lisäksi, joten katsellaan. Ei kai tässä pitäisi sitten kauheasti hätäillä...
 
Amanda ja Mandala :hug:, tsemppiä uuteen kiertoon ja toivottavasti kesä aktivoi meidän kaikkien hormoneja ja plussia alkaisi satelemaan roppakaupalla!!

Jänniä juttuja nuo kilppariarvot ja terveyskeskuslääkärien mielipiteet. Täytyypä käydä hakemassa omat tulokset paperille kun en muista mitä ne oli kun kevättalvellä kävin terveyskeskuksessa kokeissa.

Menen siis nyt tulevana maanantaina gynelle ja toivon että hän ultraisi kohdun ja munasarjat sekä määräisi alustaviin hormonikokeisiin. Olen vain tehnyt laskuvirheen ja mulla on maanantaina jo kp 16. Täytyy toivoa että nyt ei olisi lyhyt kierto koska silloin olisi ovulaatio voinut mennä jo ohi! Harmittaa hiukan kun noin olin väärin mennyt laskemaan... Enää ei myöskään ole aikoja vapaana tälle viikolle kyseiselle lääkärille joten maanantaina se on vaan mentävä. Näkyyköhän pco riippumatta kierron vaiheesta?
 
Keskiviikko 8.6.2011



Amanda77........33v. ......kp4/32-37........yk15... 4*ovulaation induktio, 1km
Mandala...........31v. ..... kp5/28-35........yk5
Nima...............30v. ......kp9/28-37........yk8
Sunni...............33v. ......kp9/23-28........yk8
Wanda_81........30v. .......kp11/28-42......yk9
Syksy2010.......30v. .......kp13/31-35.......yk8
Joku_raja.........29v. .......kp14/24-31.......yk5
Rumor..............34v. ......kp14/31...........yk14
Demuli.............31v. ......kp14/14-53.......yk8
Sintti-79..........31v. .......kp15/23-30.......yk24.... (2*inssi)
Sara_78...........32v. ......kp18/34-38........yk5
Kippi...............30v. ......kp21/26-28........yk9
Tatja...............34v. ......kp23/18-29........yk10.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp26/24-29........yk7
Jonesy.............30v. ......kp26/25-35........yk6
Ginger.............35v. ......kp27/??.............yk17.... 1kkm
Cassis.............28v. .......kp62/31............yk6
Scrat...............31v. ......kp79/28-38........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. ......kp95/?..............yk3
PauhaavaSydän..29v. ......kp114/?............yk7



Taustalla:
Annastiina79
Vadelma30
anskilia
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
En tehnyt r-testiä koko viime kierrossa kun ei menkat ehtineet myöhästyä kuitenkaan, joten en viitsi sitä enää nytkään tehdä koska mitään pienintäkään alkua ei ole voinut hengissä selvitä sellaisten kipujen ja vuotojen jälkeen. Kunhan tuo turvotus lakkaisi, on niin tukala olo sen takia blääh.

Te kellä kilppariarvoissa on häikkää, oletteko tietoisia onko se perinnöllistä? Mulla mutsilla on arvoissa todettu ihan aikuisiällä jotainhäikkää, en muista kumpaan suuntaan mutta mietin että onkohan se mullakin odotettavissa joskus :|

Noh tänään on mukava päivä, töissä on rennon rauhallista pitkästä aikaa, menen kotiin lounaaksi kun mies on kotona. Ja alkaa alkukierron toiveikkuus ja into taas nostamaan päätään :)

Tsemppiä gynelle Wanda!
 
Mandala, on perinnöllistä. Mun äidillä ja isosiskolla on molemmilla vajaatoimintaa. Raskaus saattaa herkistää kilppariongelmille. Siskolta löytyi vajaatoiminta heti raskauden jälkeen, ja todennäköisesti oli piilevänä raskausaikanakin.
 
Nyt omaa napaa vähän. En ymmärrä, mitä mun kroppa sekoilee. Todella aikaisin tuli ovisoireet ja limat. Harvakseltaan testailin, kun en todella uskonut, että se voisi olla niin aikaisin (ennen kp10). Ei tullut vahvaa viivaa. Kp11 aloitin varsinaisen testailun. Oireet hävinneet ja viivat vain haalenee. Joko kohta yllättäen pamahtaa tummat viivat tai mä olen ihan sekaisin. Luulisi, ettei clomikiertojen aikaan voisi hormonihuippukaan jäädä edes välistä.
 
joku_raja, kuulostaa vähintään yhtä omituiselta kuin mun kierto. Limat alkoi jo kp 14 ja haamuja tullut siitä lähtien ovistestiin. Eivät vahvistu nuo haamut, eikä ole mitään oireita, paitsi limat. Odottelen ovista tosin vasta parin päivän päästä, mutta mietityttää, että mahtaako tuota lutenisoivaa hormonia riittää ovulaatioon, kun ilmeisesti monta päivää ennen sitä erittyy kroppaan. Vai jääkö sitä sitten säilöön :confused: Mjaa...

No jotain ihanaa kuiteskin tälle päivälle; kaveri sai tänään pienen pojan!
 
sunni
Viena, ihanaaaa!!!!!!!!!!! Oon niiiiiin onnellinen siun puolesta :) :) :)
Laitathan meille eka ultra kuvaa sitten kun voit :)

joku_raja, saitko hyödynnettyä oviksen? siis mahdollisen oviksen???

Itellä edelleen negaa,, epäilen et miun ovis oli silloin kun juili ja oli superlimat.. oikein vetistä limaa tuli vrk, sen täytyi olla sillon. viime kierrossahan mie epäilin ovvuloineeni kaks kertaa.. mielenkiintosta..

Tsemppia anyway joka ikiselle <3
 
joku_raja, saitko hyödynnettyä oviksen? siis mahdollisen oviksen???
Enpä tietenkään. Oli pikkasen kireet tunnelmat silloin kotona, että ei vaan hotsittanut. Viikko takaperin actionia kyllä oli, mutta siitä on varmastikin liian pitkä aika. Pitää nyt vain toivoa, että se olisi vielä tulossa. Mulla ei ole kyllä kertaakaan ollut ovista testien mukaan ennen kp15. Mulla on ennenkin ollut niin, että limat on ennen ovista ja häipyy oviksen tullessa.

Sullahan on sunni vielä aikaa saada plussa. Tai jopa toinen ovulaatio tähän kiertoon. Onkohan kuun asennossa nyt jotain ihmeellistä, kun kaikilla on outoja kiertoja...
 

Yhteistyössä