Mä vähän säälin maha pystyssä kulkevia pienten lasten äitejä...

• Viestiketjun aloittaja synnytyskoneista
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on 4 vee poika ja toista odotan. Jaksan hyvin ja nautin lapsista,sekä jaksan huolehtia itsestäni. Joten jo sjoku mua kaupassa katsoo säälien niin se taitaa olla katsojan ongelma. Voin hyvin ja se näkyy.

[QUOTE="vieras";23937296]entä jos sulle itselleen tapahtuu jotain kun olet riskisynnyttjä jo iän puolesta. Jäisi usea lapsi ilman sua. hmmm mietinnän paikka.[/QUOTE]

Jos minulle tapahtuu jotain, lapsilla on poikkeuksellisen suuri, tiivis ja rakastava perhe ympärillään.
Sanoisin, että siinäkin tapauksessa hyvän alun saavat elämälleen.
:)

"a.p"
[QUOTE="vieras";23937319]Mulla on 4 vee poika ja toista odotan. Jaksan hyvin ja nautin lapsista,sekä jaksan huolehtia itsestäni. Joten jo sjoku mua kaupassa katsoo säälien niin se taitaa olla katsojan ongelma. Voin hyvin ja se näkyy.[/QUOTE]

no sä nyt et muutenkaan kuulu tähän porukkaan mitä säälin.

ensinnä siks et sun lapsimäärä ei ole kohtuuton ja lisäks sun lapsillä ei ole olemattoman pieni ikäero.

"a.p"
[QUOTE="vieras";23937353]Vielä jos a.p. kertoisi, minkä ikäinen hän on ja montako lasta itsellä on?[/QUOTE]

ja se kuuluu tähän miten?

ei mitenkään, mutta olen 29v ja minulla on kaksi lasta. 4v poika ja 2v tyttö.

"hmm"
[QUOTE="a.p";23937371]ja se kuuluu tähän miten?

ei mitenkään, mutta olen 29v ja minulla on kaksi lasta. 4v poika ja 2v tyttö.[/QUOTE]

Ja haluaisit ehkä paljon, paljon lisää, mut ku se nyt ei kertakaikkiaan sovi, sillä massastahan sitä sitten poikkeaisi...? :hug:

"kolmen äiti"
No joo, mä en sääli ketään. Jokainen tekee omat valintansa (toivottavasti itselleen sopivat) elämässään, ja elää sitten niiden mukaisesti. Eiköhän suurin osa ap:n kuvaamista äideistä ole varsin tyytyväisiä omaan tilanteeseensa, eivätkä todellakaan minkäänlaisen säälin tarpeessa. Ja suurimmalla osalla ihmisistä on toisinaan ns. huono päivä, jolloin se oma laittautuminen voi jäädä taka-alalle ja muut arkiasiat hoidetaan siitä huolimatta. Jos noiden päivien perusteella tekee kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kyseisen henkilön elämästä ja onnellisuudesta, niin aika pahasti voi hakoteille mennä. Vaan sehän toki ei ole arvostelun kohteen ongelma, ongelma on nimenomaan arvostelijalla.

Mä toivotan aurinkoista ja ihanaa kesää kaikille naisille, olitte sitten maha pystyssä olevia pienten lasten äitejä tai liikaa sitruunaa syöneitä hapannaamoja! Nautitaan kukin kesästä tavallamme! :D

"a.p"
[QUOTE="hmm";23937384]Ja haluaisit ehkä paljon, paljon lisää, mut ku se nyt ei kertakaikkiaan sovi, sillä massastahan sitä sitten poikkeaisi...? :hug:[/QUOTE]

eli sä väität että kaikki ziljoona lasta omaavat väsyneet pakkosaadalapsia-äidit ovatkin sellaisia vaan poiketakseen massasta?

silloin mun miksi-kysymykseen on vastauis. Kiitos!

mun mielestä se on kaunis luonnonihme kun näkee ison perheen ja uutta tulossa.kauneus on katsojan silmässä,ja mieliä on monia.
muakin katotaan monella eri tapaa lähikaupassa kun eihän vieraat ihmiset tiiä että en ole kaikkia synnyttäny ite,jotkut ihailee jotku kauhistelee.uusioperhe 4poikaa,1tyttö ja rv33.

Tasku Venus
Mua ei säälitä kyseiset naiset, mutta ehkä hieman ihmettelen heidän jaksamista. Itse olen niin laiska etten viitsisi lapsia pykätä vuoden välein. Nytkin mulla on välillä vauvakuume, mutta sitten rupean ajattelemaan pidemmälle niitä yösyöttöjä, jatkuvaa imetystä, eikä ikinä pääse mihinkään yksin - niin se vauvakuume katoaa aika nopeasti. Sitä paitsi, eikö näillä naisilla ole muuta elämää kuin se lasten tekeminen?

"hmm"
[QUOTE="a.p";23937426]eli sä väität että kaikki ziljoona lasta omaavat väsyneet pakkosaadalapsia-äidit ovatkin sellaisia vaan poiketakseen massasta?

silloin mun miksi-kysymykseen on vastauis. Kiitos![/QUOTE]

Sinun lukutaidossakin taitaa olla vähän vikaa?
Suurperheelliset ovat suurperheellisiä siksi, koska eivät perusta alkuunkaan siitä, mitä kaltaisesi ihmiset ajattelevat. Eivätkä välitä mahtua kaltaistesi ihmisten luomaan muottiin. Uskaltavat olla omanlaisia ja tehdä valintoja sen pohjalta. Siksi.

"hmm"
Mua ei säälitä kyseiset naiset, mutta ehkä hieman ihmettelen heidän jaksamista. Itse olen niin laiska etten viitsisi lapsia pykätä vuoden välein. Nytkin mulla on välillä vauvakuume, mutta sitten rupean ajattelemaan pidemmälle niitä yösyöttöjä, jatkuvaa imetystä, eikä ikinä pääse mihinkään yksin - niin se vauvakuume katoaa aika nopeasti. Sitä paitsi, eikö näillä naisilla ole muuta elämää kuin se lasten tekeminen?
Kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla, eivätkä koe asioita samalla tavalla. Toisilla se todellinen elämä alkaa vasta lasten myötä. Makuasia ja asennekysymys.

"a.p"
[QUOTE="hmm";23937466]Sinun lukutaidossakin taitaa olla vähän vikaa?
Suurperheelliset ovat suurperheellisiä siksi, koska eivät perusta alkuunkaan siitä, mitä kaltaisesi ihmiset ajattelevat. Eivätkä välitä mahtua kaltaistesi ihmisten luomaan muottiin. Uskaltavat olla omanlaisia ja tehdä valintoja sen pohjalta. Siksi.[/QUOTE]

eli nimenomaan yrittävät erottua massasta.

Samalla peruseella mä saan olla eri mieltä.

Mistäs sä tiedät onko sillä maha pystyssä olevalla äidillä kaikki lapset siinä omia edes????
Ihme asioista ihmiset murehtii...
Mulle ainakin aivan sama miten mua katsotaan...ja jos huomaan et joku tuijottelee pidempään voin käydä huonompana päivänä kysymässä et onks joku hullusti :D

"hmm"
[QUOTE="a.p";23937494]eli nimenomaan yrittävät erottua massasta.

Samalla peruseella mä saan olla eri mieltä.[/QUOTE]

Toistan: ei siksi, että erottuu massasta, vaan siksi, ettei välitä, erottuuko massasta. Siinä on ero.

Ja kyllä, saat aivan vapaasti olla ihan mitä tahansa mieltä.
Jos olisit tyytyväinen omaan elämääsi, et olisi "säälimässä" toisin valinnutta.

Toivotaan, että saat omastakin elämästä vielä sellaista, että voit olla onnellinen! :flower:

"a.p"
[QUOTE="hmm";23937582]Toistan: ei siksi, että erottuu massasta, vaan siksi, ettei välitä, erottuuko massasta. Siinä on ero.

Ja kyllä, saat aivan vapaasti olla ihan mitä tahansa mieltä.
Jos olisit tyytyväinen omaan elämääsi, et olisi "säälimässä" toisin valinnutta.

Toivotaan, että saat omastakin elämästä vielä sellaista, että voit olla onnellinen! :flower:[/QUOTE]

myös itse muistuttaisin että tässä ai nyt ole kyse usean lapsen äiditä tai x-määrän kakaroita omaavasta onnellisesta ja iloisesta sekä hyvinvoivasta äidistä, Vaan niistä täysin väsyneistä, kulahtaneista ja loppuun palaneista, joka edelleen tekee lisää lapsia. Niitä mä säälin.

4lasta
[QUOTE="a.p";23937371]ja se kuuluu tähän miten?

ei mitenkään, mutta olen 29v ja minulla on kaksi lasta. 4v poika ja 2v tyttö.[/QUOTE]

Mä säälin taas äitejä, joilla ei oo kuin 1-2 lasta.

Tasku Venus
[QUOTE="hmm";23937486]Kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla, eivätkä koe asioita samalla tavalla. Toisilla se todellinen elämä alkaa vasta lasten myötä. Makuasia ja asennekysymys.[/QUOTE]

Näinhän se on. Toisin sanoen, olen ehkä vain itsekäs.

Tuo kuulostaa mun unelmaelämältä viiden vuoden päästä. Vaikka olenkin korkeakoulutettu töissäviihtyvä henkilö, silti kadehdin tuollaista elämää <3

Toki joskus minuakin säälittää tuollaiset perheet, jos lapset riehuu ja äiti ei ison mahansa kanssa saa jälkikasvua kuriin. Mutta tuohan on vain hetkellinen ongelma, varmasti lapsista kasvaa kuitenkin kelpoja aikuisia ja vanhemmat heitä rakastavat kovasti.

"Niinpä"
Useinkin tulee säälivä olo, vaikka odottaisi esikoistakin. Enemmän isää hehkutetaan ja heille suodaan kaikkea etuoikeuksia ja muita ja nainen on sitten se "hiljaa tyytyväinen", joka ei enää tarvitse mitään, koska on raskaana. Ei saa tehdä asioita ja pitää unohtaa oma olemassaolonsa. Toista se on isällä, kun voi vieressä rinta rottingilla tepastaa, eikä kukaan ole neuvomassa mitä saat syödä, juoda tai tehdä. Saa vaan olla ja nauttia. :D
Nehän on vaan ajatuksia joita tulee mieleen.

mirann
mä voin sanoa et entisessä elämässä tuli hankittua 8lasta ja loppuunpalaminen. Mies ei voinu ymmärtää vaan vaikka söin masennuslääkkeitä niin yritti painostaa perheenlisäykseen eikä tajunnut että oli mulle liian iso pala purtavaksi. Auttoi kyllä lasten hoidossa kun oli kotona. Meni sitten siihen pisteeseen etten halunnut enää seksiä ollenkaan. No sitten työmatkalla mies petti ja tunnusti ja sain syyn jättää hänet ja niin teinkin. Nyt hänellä on uusi vaimo ja neljä lasta. Meidän yhteiset lapset on kerran kk viikonlopun isällään. Mutta mä oon nyt onneks tyytyväinen elämään vaikka mulla vaan nää kahdeksan onkin. Vanhemmat on onneks jo omatoimisia ja mummi on kova auttamaan hoidossa. Mutta tunnen monia muita suurperheen äitejä ja jotkut ovat onnellisia roolissaan. Musta ei vaan siihen silloin ollut..

Yhteistyössä