Olis mielenkiintoista kuulla mistä maasta olet kotoisin, mutta et taida kertoa?
No sama se kai, mistä mua täällä haukutaan; jutuistani tai alkuperästäni
Virosta olen kotoisin. Saittepahan uuden kortin lisää
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olis mielenkiintoista kuulla mistä maasta olet kotoisin, mutta et taida kertoa?
Virosta olen kotoisin. Saittepahan uuden kortin lisää![]()
Mä en käsitä ylipäätään ihmisiä, joilla on naama alituiseen norsunveellä kun on liian kuuma/kylmä.
Muuttuuko ilma erilaiseksi jos tarpeeksi paljon valittaa? Ei muutu...sopeudu siis ja pidä pääsi kiinni, muut ei ehkä jaksa kuunnella.
Sen ymmärrän, että aika ajoin toteaa että mä paistun, kuuma! tms, mutta se alituinen rutina mitä niin moni harrastaa on ihan älytöntä.
äitini on sanonut, että olen syntynyt ihan väärään maahan. olen elementissäni huhtikuusta lokakuuhun ja muun ajan ihan zombie.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932999:Mä olen kokenut jonkinlaisen "valaistumisen" tässä viime aikoina, kun olen saanut olla meksikolaisen anoppi. Meillä Suomessa on tapana elää kellon mukaan ihan riippumatta siitä, milloin aurinko nousee ja millainen lämpötila milloinkin on. Klo 11-12 syödään lounas, oli nälkä tai ei. Klo 17 syödään päivällinen, oli nälkä tai ei. Klo 7 viimeistään noustaan ylös, vaikka aurinko olisi noussut jo 3 tuntia sitten tai nousee vasta 3:n tunnin päästä. On siinä ollut meksikolaisella ihmettelemistä, kun suomalaiset toimivat kuin koneet eivätkä tippaakaan kuuntele omaa elimistöään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932881:Ei mun, vaan tyttäreni vinkit, joka siis oli viime kesän Meksikossa ja joutui siellä totuttautumaan yli 40 asteen helteisiin. Mutta tässä siis nämä ja lisäksi tyttö vinkkasi, että ei kannata käyttää mitään antiperspirantteja, koska kuumalla elimistön kuuluukin puskea hikeä ulos:
- syö vähän, mutta jatkuvasti
- syö suolaista ja hedelmiä
- juo kuumia juomia ( ei kylmiä)
- juo riittävästi, 3 litraa päivässä on hyvä määrä
- älä yritä olla hikoilematta, koska hikoilu on elimistön normaali keino reagoida lämpöön
- käytä vaatteissa luonnonmateriaaleja
- käy lämpimässä suihkussa (ei viileässä)
- pidä ikkunat kiinni ja verhot ikkunoiden edessä
- laita kaikki ikkunat ja ovet auki aamun viileimpinä tunteina
- hanki tuuletin
- kastele vaate, jos olo tuntuu tukalalta
- nuku kylmäkallen kanssa
Eikö sulle riitä, että iho on kankaalla peitetty? Pitääkö vaatteen olla vielä talvivaatekin? Ja ei, en vittuile vaan kysyn ihan asiallisesti. Ei noissa oikeasti kuumissa maissakaan bikineissä juoksennella vaan monasti koko keho on kankaalla suojattu. Mitä polttavampi aurinko, sitä enemmän on vaatetta suojana...hyvä, että silmät pilkistävät. Ei ne "beduiinit aavikolla" huvin vuoksi ole kauttaaltaan kankaisiin kiedottu.MINÄ VALITAN KUUMUUDESTA JA SYYSTÄ!!!! MINULLA ON TODETTU VALOALLERGIA ENKÄ SIKSI VOI OLESKELLA ULKONA AURINGOSSA JA,KOSKA TÖIHINKIN JA KAUPPAAN ON MENTÄVÄ ON PUKEUDUTTAVA SEN MUKAAN ELI VÄHINTÄÄN PUOLI PITKÄT HOUSUT JA ESIM POOLO TAI HUPPARI JOLLA SAAN RINTAKEHÄN + KAULAN ALUEEN PIILOON AURINGOLTA.
Miettikää jos ulkona on esim +22`C ja itsellä miltei talvi vaatteet päällä...EI OLE KUUMA EI.
Oletko lukenut mun vinkkini helteen sietämisestä? Mulla oli viime kesänä ihan samanlaisia oireita kuin sullakin. Mutta ei enää helteiden lopussa.Alkuperäinen kirjoittaja Jääkarhun sukua?;23933434:Jos vaan ei tykkää helteistä niin ei sille mitään voi. Talvesta tykkään ja pakkaset ei haittaa! Helteellä mulla on paha olo, päätä särkee, mitään ei jaksa tehdä kun olo on se mikä on ja pinna on hyvin tiukalla. Tottakai nauttisin helteestä jos olo olisi ok.
Mulla on nivelreuma, joten elimistöni on hankalampi säädellä kylmää kuin lämmintä. Minä itsehän en tahdonvoimalla säätele yhtään mitään suuntaan enkä toiseen - paitsi asenteitani - vaan mun on pakko antaa kroppani tehdä se. Kun lakkasin tappelemasta vastaan, elämäni helpottui kummasti.Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23933453:En ole enkä tule koskaan valittamaan pakkasesta tai talvesta. Se on minusta ihanaa ja kivaa ja siitä tykkään, koska kylmää on helpompi säädellä kuin lämmintä (jos on kylmä, lisää lämpöä tai vaatetta).
Mutta tämä kuumuus on hanurista. Siitä en tykkää enkä tule tykkäämään. Inhottavaa, kun ei jaksa mitään (oikeasti!) ja on koko ajan hikinen olo. Lämmintä on vaikeampi säädellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23933453:En ole enkä tule koskaan valittamaan pakkasesta tai talvesta. Se on minusta ihanaa ja kivaa ja siitä tykkään, koska kylmää on helpompi säädellä kuin lämmintä (jos on kylmä, lisää lämpöä tai vaatetta).
Mutta tämä kuumuus on hanurista. Siitä en tykkää enkä tule tykkäämään. Inhottavaa, kun ei jaksa mitään (oikeasti!) ja on koko ajan hikinen olo. Lämmintä on vaikeampi säädellä.