Alkoholi ja häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suhina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23929679]Onneksi emme elä kunnioituspohjaisessa yhteiskunnassa, vaan saan ihan itse tehdä ratkaisuni. Ihan vapaasti saa jokainen pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta kaikkia ei voi miellyttää.

Mieluummin vietän kesälauantaini lasten kanssa kotona puuhaillen kuin häissä jossa en halua olla.[/QUOTE]

Ei voi osallistua häihin kun ei ole alkoholia? Koska ei halua juhlistaa ystävien/sukulaisten solmittua liittoa ilman alkoholia? Ja niitä lapsiahan ei voi ottaa mukaan häihin, yleensä lapset ovat tervetulleita alkoholittomiin häihin ennemmin, kuin alkoholillisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929688:
Mites, eikö susta ole vaikeaa, kun lasten kanssa ei oikein voi tota alkoholia ottaa? Miten kestät?

Ei, ei ole vaikeaa eikä ole mitään kestämistä. Leimaa minut ihan vapaasti alkoholistiksi jos siitä saat paremman mielen, mitään totuuspohjaa sillä ei kuitenkaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929678:
voihan siellä olla joku kenen kanssa on pakko olla tekemisissä vaikka anoppi, äitis tms. Lopetatko yhteydenoton heihinkin. Minusta aikaa nuivaa toimintaa jos noinon.
Jos he eivät juhlissani osaa käyttäytyä, pyydän poistumaan. Jos he asiasta vetävät herneen nenään, eivätkä jatkossa halua olla kanssani tekemisissä, yritän selvittää miksi ja miten asian voisi korjata. Jos tilannetta ei pysty korjaamaan, en ala yrittämään väkisin. Mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää?

Ei voi osallistua häihin kun ei ole alkoholia? Koska ei halua juhlistaa ystävien/sukulaisten solmittua liittoa ilman alkoholia? Ja niitä lapsiahan ei voi ottaa mukaan häihin, yleensä lapset ovat tervetulleita alkoholittomiin häihin ennemmin, kuin alkoholillisiin.

En halua, eikä se minulle ole mitään juhlistamista. Lapset ovat olleet mummun luona kun olemme häissä.

Humalassa ollessa on suurempi riski alkaa käyttäytymään asiattomasti, kun selvinpäin. Joten on ihan hyvä minimoida riskit, jos ei itse alkoholia kannata juhlissaan. Jos juhlija ei voi juhlia ilman alkoholia, olisiko sillon syytä epäille jonkinsortin ongelmaa?

Ihan eri asia onkin jos sitä ei suvaita missään muodossa,mut ilmoittaa pitää.

Mistä muuten voi tietää. Monihan kuienkinottaa sen pullon mukaan

[QUOTE="vieras";23929706]Ei, ei ole vaikeaa eikä ole mitään kestämistä. Leimaa minut ihan vapaasti alkoholistiksi jos siitä saat paremman mielen, mitään totuuspohjaa sillä ei kuitenkaan ole.[/QUOTE]

Ihan itse sä itsesi leimaat.

[QUOTE="vieras";23929728]En halua, eikä se minulle ole mitään juhlistamista. Lapset ovat olleet mummun luona kun olemme häissä.[/QUOTE]

Vai niin.
Mieti asiaa näin. Miltä se kuulostaa kun sanot hääparille, että et osallistu juhliin koska siellä ei ole alkoholitarjoilua? Millaisia ajatuksia se hääparissa herättäisi.
Sinusta hääjuhlat on vain ilmaisen viinan bileet, etkä osaa arvostaa sitä minkä takia siellä olet ja minkä takia sinut on sinne kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929688:
Mites, eikö susta ole vaikeaa, kun lasten kanssa ei oikein voi tota alkoholia ottaa? Miten kestät?

Nyt ymmärrän vähän enemmän sinun paatoksellista alkoholittomien häiden puolustamista.

Sulla on siis sellainen käsitys, että jos pitää enemmän häistä joissa on alkoholitarjoilu kuin alkoholittomista häistä= alkoholisti, eikä pysty/halua missään muussakaan tilanteessa olemaan ilman alkoholia. Kannattaa "hieman" tarkistaa näkemyksiään...

[QUOTE="Ken guru";23929781]Nyt ymmärrän vähän enemmän sinun paatoksellista alkoholittomien häiden puolustamista.

Sulla on siis sellainen käsitys, että jos pitää enemmän häistä joissa on alkoholitarjoilu kuin alkoholittomista häistä= alkoholisti, eikä pysty/halua missään muussakaan tilanteessa olemaan ilman alkoholia. Kannattaa "hieman" tarkistaa näkemyksiään...[/QUOTE]

Ei siis sun mielestä ole ollenkaan outoa, että häät eivät kiinnosta, jos niissä ei ole alkoholia? Ei yhtään epäkunnioittavaa, eikä yhtään tylyä?

Vai niin.
Mieti asiaa näin. Miltä se kuulostaa kun sanot hääparille, että et osallistu juhliin koska siellä ei ole alkoholitarjoilua? Millaisia ajatuksia se hääparissa herättäisi.
Sinusta hääjuhlat on vain ilmaisen viinan bileet, etkä osaa arvostaa sitä minkä takia siellä olet ja minkä takia sinut on sinne kutsuttu.

Olen ollut monissa häissä, jossa maksetaan itse baarin puolelle juomisensa, ei ongelmaa joten siinä meni ilmaisen viinan teoria.

Kuten sanottua, jokainen päättää itse millaiset häät pitää. Jos ne ovat kuivat, en osallistu. Tämän ei pitäisi olla kenellekään ongelma, jokainenhan saa mitä haluaa.

[QUOTE="Antti";23929736]Miten määritellään oikea ja väärä? Onko jokaisen määrittelemä oikea ja väärä sama?[/QUOTE]

Jokaisella se on varmasti omansa niin kuin tässä tarpeeksi humala-jutussakin. Voihan vieraasi olla sitä mieltä että on ok kunnossa ja voi tulla ja sinä olet eri mieltä asiasta. Toinen ei ole tehnyt mitään väärää omasta mielestään ja sinä suutut ja pistät ulos ja välit poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929823:
Joo, mä oon tyhmä, kun en tajua, että ihmiset menee häihin vaan sen takia, kun siellä on alkoholia, mutta jos ei alkoholia ole, eivät mene, koska ei kiinnosta.

Häihin ei mennä sen takia, että siellä on alkoholia vaan siksi, että ne ovat häät = hauskat juhlat, joihin minulla sisältyy myös alkoholi. Jos alkoholia ei ole, ne eivät ole hauskat juhlat eli en mene. Ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää.

[QUOTE="vieras";23929844]Häihin ei mennä sen takia, että siellä on alkoholia vaan siksi, että ne ovat häät = hauskat juhlat, joihin minulla sisältyy myös alkoholi. Jos alkoholia ei ole, ne eivät ole hauskat juhlat eli en mene. Ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää.[/QUOTE]

Eli jos joku ystäväsi on absolutisti, et mene häihin. Et edes etukäteen tiedä, minkälaista siellä olisi, et vain mene. Mulla ei ois pokkaa jättää kaverin häät menemättä, vaikka tietäisin, että siellä ryypätään ja örvelletään, koska mun mielestä menemättä jättäminen ilman pätevää syytä olis tosi inhottavasti tehty.

[QUOTE="vieras";23929844]Häihin ei mennä sen takia, että siellä on alkoholia vaan siksi, että ne ovat häät = hauskat juhlat, joihin minulla sisältyy myös alkoholi. Jos alkoholia ei ole, ne eivät ole hauskat juhlat eli en mene. Ei pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää.[/QUOTE]

Nimenomaan on vaikea ymmärtää.
Miksei hauskaa voi olla ilman viinaa?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929861:
Eli jos joku ystäväsi on absolutisti, et mene häihin. Et edes etukäteen tiedä, minkälaista siellä olisi, et vain mene. Mulla ei ois pokkaa jättää kaverin häät menemättä, vaikka tietäisin, että siellä ryypätään ja örvelletään, koska mun mielestä menemättä jättäminen ilman pätevää syytä olis tosi inhottavasti tehty.

Minulla ei ole ystävinä absolutisteja, sellainen kieltäminen kertoo lähinnä ongelmasta alkoholin suhteen. Vielä suurempi ongelma se on, jos ei kukaan muukaan saa absolutistin mielestä juoda.

[QUOTE="vieras";23929891]Minulla ei ole ystävinä absolutisteja, sellainen kieltäminen kertoo lähinnä ongelmasta alkoholin suhteen. Vielä suurempi ongelma se on, jos ei kukaan muukaan saa absolutistin mielestä juoda.[/QUOTE]

Jos joku ei itse juo, niin miksi sen pitäs muille ostaa juomista?

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä voi;23929836:
Jokaisella se on varmasti omansa niin kuin tässä tarpeeksi humala-jutussakin. Voihan vieraasi olla sitä mieltä että on ok kunnossa ja voi tulla ja sinä olet eri mieltä asiasta. Toinen ei ole tehnyt mitään väärää omasta mielestään ja sinä suutut ja pistät ulos ja välit poikki.
Hienosti teet oletuksia tuntematta minua. Miksi minun pitäisi tilanteessa suuttua? Poistumaan voi kehottaa suuttumattakin.
Juhlan isäntänä lienee luonnollista, että minulla on myös oikeus määrittää kenen kunto on juhliin sopiva ja kenen ei. Ja sitä ei alkomittarilla tehdä, eikä siihen ole mitään olemassa olevaa koodistoa tyyliin: kaatui rappusissa -5p, kaatoi hääkakun -20p, oksensi boolimaljaan -15p. Elämä on monimutkaisia subjektiivisia valintoja täynnä, eikä minulla ole niiden kanssa mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929805:
Ei siis sun mielestä ole ollenkaan outoa, että häät eivät kiinnosta, jos niissä ei ole alkoholia? Ei yhtään epäkunnioittavaa, eikä yhtään tylyä?

Ei yhtään. Eikä se "tee" kenestäkään alkoholistia. Ja onhan ne häät paljon muutakin kun alkoholitarjoilu, mutta olen vaan sitä mieltä, että alkoholi tekee häistä vähän mukavemmat ja rennommat. En itsekään mitää örveltäjiä kestä, mutta kyllä suurin osa osaa häissä juoda "siisitisti".

Niin, ja itse juon n. kaksi kertaa vuodessa jos silloinkaan. En kaipaa alkoholia yleensä mihinkään, missään mudossa, mutta sukujuhlia se piristää, kun muuten ovat MUN mielestä tosi tylsät. Aiemmista kokemuksista puhun, en sitten todellakaan tiedä jos joku osaisi järjestää niin hyvät alkoholittomat häät, ettei vierailla ole tylsää. Tähän mennessä kukaan ei ole vielä siinä osallistumissani häissä onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23929897:
Jos joku ei itse juo, niin miksi sen pitäs muille ostaa juomista?

Ei tarvitse, jos ei halua olla vieraanvarainen ja hyvä isäntä/emäntä. Silloin ei myöskään pidä ihmetellä, jos ei sellainen joka alkoholista nauttii halua tulla paikalle.

Yhteistyössä