[QUOTE="Tiina";23899050]Mistä sinä tiedät muiden elämänkokemuksesta?! Mitä olisi tapahtunut, jos Portugalille ei olisi lainaa myönnetty? Mitä olisi tapahtunut, jos Suomi ei olisi lähtenyt tukemaan?
Ja se on valitettavasti oma valinta HYVIN PITKÄLTI, se oma elämäntilanne. Miksi olet kouluttautunut alalle, jossa ei ole töitä? Ja miksi köyhien pitäisi rikastua?! Suomessa ei työtä tekemällä rikastu muutenkaan, saati, että rikastuisi tekemättä mitään! Selviämiseen auttaa kuitenkin se, että edes yrittää! Tiedän kyllä, että poikkeuksiakin on, mutta jos puhutaan nyt yleisesti.
Itse olen myös korkeastikoulutettu. Todennäköisesti saan kenkää vakituisesta työstäni itsestä riippumattomista syistä. Olen lasteni kanssa kotona, nuorin alle 2v. Usko pois, tässä ei rahalla juhlita. MUTTA olen päättänyt lukea itselleni uuden ammatin. Valitettavasti en päässyt kouluun, johon hain, mutta minulla on keinoni lisätä mahdollisuuksia kouluun pääsemiseksi. Yritän siis uudestaan. Jäänkö tuleen makamaan, en todellakaan! Ja ikää melkein 40v.[/QUOTE]
Niin, no et sinäkään tiedä mitään minun elämäntilanteestani. Kouluttauduin alalle, jolla 1990-luvulla oli valtava työtarjonta (EU.hun liittymisen vuoksi). Kaikille ennustettiin pitkiä ja tuottoisia työuria ja valtio kannusti yliopistoja kouluttamaan lisäväkeä lisäresurssein ja kannustimin.
Olen onnellinen, että sinä voit jatkaa kouluttautumista. Meille se ei ole taloudellisesti mahdollista.
Rikkaita ja köyhiä on ollut aina ja tulee olemaan. Mutta asenteesi kertoo, että köyhät ovat mielestäsi itse syyllisä köyhyyteensä ja kärsiköön. Tämä sama asenne oikeuttaa ilmeisesti mielestäsi sen, että heiltä saa viedä kaiken ja rikkaat saavat elää etuoikeutettua elämäänsä ilman tunnonvaivoja. Jos samaa ajatusleikkiä jatkaisi, niin silloinhan kaikki vähempiosaiset (lapset, vanhukset, vammaiset, sairaat...) olisivat syyllisiä omaan tilaansa ja heidät saa hyvällä omalla tunnolla jättää selviytymään miten taitavat.
Mutta tätä et toivottavasti tarkoittanut.