No jos ei sitä kymmentä euroa ole reilua ottaa lapsilisistä niin mistä sitä rahaa pitäisi saada?

• Viestiketjun aloittaja "kokkeli"
  • Ensimmäinen viesti
yy
Miksi pienituloiset ovat tehneet lapsilisän verotuksesta niin suuren haloon? Jos vero on progressiivinen, se leikkaa teidän osuutta vähiten. Ja jos kaikesta pitää supistaa, niin miksei myös lapsilisistä?

Kulttuurista, tyhjänpäiväisistä rakennuksista (kuten ooppera talo), eduskunnan ym. virkamiesten palkoista, eu maksuista jne. onhan noita kohteita.
Se että sinä et ymmärrä esim oopperaa, ei tee siitä tyhjänpäiväistä! Minun leikkauslistalle menisi kyllä pummit joilla ei ole aikomustakaan kouluttautua tai tehdä elämälleen mitään. Sossutuki ehdolliseksi; kehity tai köyhdy! Omakotiasujiakin voisi verottaa kiinteistöveron korotuksella törsäilevästä asumismuodosta!

Ai ooopera tallo?
Kulttuurista, tyhjänpäiväisistä rakennuksista (kuten ooppera talo), eduskunnan ym. virkamiesten palkoista, eu maksuista jne. onhan noita kohteita.
Pakko nauraa vähän sinun "tyhjänpäiväisille rakennuksille" kuten ooppera _väli_ talo.

Juurikin sinunlaisesi ihmiset haluaa leikta sieltä, mistä eivät mitään ymmärrä. Tai mitä eivät osaa edes oikein kirjoittaa :D :D :D

No eikös ne eduskunnan valtiaat juuri nostaneet mukavasti palkkojaan, joten ne poistaisin ensimmäisenä kuten myös yhtiöiden jakamat optiot (mitä pitää olla aina mahdollisimman paljon jaettavana osakkaille)...

Mutta hyväksyisin lapsilisästä otettavan sen 10e jos ruoan hinta laskisi roimasti ja asumisen sekä liikkumisen kustannukset laskisivat.
Nykyään kun kaikki vain kallistuu, mutta palkat ei nouse samassa suhteessa...silti on vain pärjättävä!

Keittiönoita
Multa voi ottaa. Olen yh ja elätän jo nyt itseni lisäksi kolmea aikuista, jotka ei yhteiskunnalta latiakaan saa, 2 opiskelijaa ja 1 kotimamu. Kahdessa eri taloudessa. Lisäksi yksi koira ja 2 kissaa. Teen 70-80 tuntista työviikkoa, mutta vielä hengitän. Hyvin voisin tehdä 120 tuntia viikossa ja vielä hengittäisin. Siitä vaan lisää ottamaan, hullut tekee töitä ja viisaat on tekemättä :)

fg
No mähän riemusta ratketen haluan vähentää mun rahoja.
Täällä tuntuu eräät keksineen Kalevalan Sammon tai vähintään ikiliikkujan. Köyhdyttämällä ja supistamalla talouskasvua saadaan kansalle lisää tuloja. Jos kaikille annetaan enemmän tukia, niin eix sillon kaikilla olis enemmän rahaa?!!?
Jos supistaa pitää kaikesta, niin silloin se tarkoittaa supistamista kaikesta. Lapsilisät verolle, kansanedustajille 10% palkankorotuksen sijaan 7% jne. Ja kyllä, olen sitä mieltä, että kansanedustajille pitää maksaa riittävästi, jotta sinne saadaan päteviä ihmisiä. Olkoonkin, että moraalisena eleenä voisivat tinkiä näkyvästi myös omista menoistaan.

en tiedä mistä toi 10 euron vero on saatu, tähän mennessä mun tietämän mukaan kaikista sosiaalietuuksista joutuu maksamaan 20% veroa, miksei sitten lapsilisistäkin ? Ja toinen juttu eihän se kymppi hirveän paljon ole, mutta jos lapsilisästä aletaan periä veroa se muuttuukin veronalaiseksi tuloksi joka huomioidaan sen jälkeen mm asumistuessa tuloina ja varmaankin vaikuttaa myös tarveharkintaisen työttömyyskorvauksen määrään, eli asumistuki ja työttömyyskorvaus pienennevät kun lapsilisiä verottomalla saadaan paperille lisää tuloja ja aivan varmaa on ettei toimeentulotuki nouse , niin pienituloiset lapsiperheet joissa vanhemmat työttömiä joutuvat todelliseen liriin, sitten nähdään katukuvassa jo ihan kotimaisiakin kerjläläisiä kun niitä työpaikkoja ei kuitenkaan tule olemaan kaikille työtä haluaville ja työhön kykeneville.

Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
Niin...otetaan kaikki pois työssäkäyvien perheiltä ja annetaan niille perheille, joissa vanhemmat ei töissä käy? Hyvä idea, perjantainako voin lopettaa työnteon ja verojen maksamisen? Mistä voin hakea EU-hiilihydraattiseteleitä?

g-maan
Kun yhteiskunta kaataa, niin iso haavi alle
Kirjoittanut Pauli Vahtera

Rahan tuhlauksesta säästäväisyyteen

Media on mennyt samaan halpaan kuin ministerit. Kaksisataatuhatta euroa kankkulan kaivoon ei ole yhtikäs mitään, sehän on niin pieni summa selittävät media ja hallitus kuin yhdestä suusta. Tehdään siis budjetti markoissa. On paljon vaikeampi vähätellä 1,2 miljoonaa markkaa kuin 0,2 miljoonaa euroa. Summahan on aivan mieletön. Keskipalkkainen suomalainen saa kerätä sitä varten rahaa valtion tuloveroina 112 vuoden ajan.

Jos yhteisiä varoja käytettäisiin yhtä huolella kuin päättäjät käyttävät omia rahojaan, Suomella ei olisi mitään velkaongelmaa.

Pääministerin morsian-kirjan suurin paljastus oli se, kuinka pääministeri oli ihmetellyt, miten yksinhuoltaja voi elää niin pienillä tuloilla. Valitettavasti suhde ei kestänyt, sillä se olisi ollut mitä mainioin oppitunti rahan tuhlaamisen lopettamiseksi.

• Tykkää
Reactions: Saku82n
Tigry
Nostetaan alkoholi-, tupakka-, makeis-, energia-, kiinteistö- ja autoveroa. Rikkailla on sijoitusasuntoja ja useampia autoja, joista sietää vetäistä siivun. Makeiset, tupakka ja alkoholi eivät ole kenellekään hyväksi.

"vieras"
Minä en ymmärrä tätä suhtautumista lapsilisään, että sen käyttö elämiseen ja se, että se on joillekin sangen välttämätöntä tuloa, olisi jotenkin väärin tai merkki siitä, että ei kykene lapsiaan elättämään. Sitä vartenhan sitä maksetaan, että sillä katetaan osa lapsen kuluista. Lapsilisää on maksettu vuosikymmenet, joten kyllä minä lapsentekoon ryhtyessäni laskin se tuleviksi tuloikseni äpäivärahan ja myöhemmin kht:n sekä osa-aikatyön oheen ja laadin budjettini sen pohjalta, että se lapsilisäkin menee elinkustannuksiin.

"mää"
Kyllähän nämä torkkupeitot ja muut taksimatkat kansanedustajilla ovat niiiiiiiiiiiiiin turhia, voisisvat tuoda omat peitot ja mennä pienet matkat kävellen tai omilla autoilla.
Myös päivähoito oikeus kaikilla lapsilla on mielestäni väärin, se on mielestäni outoa. PÄivähoitoa tulisis saada vain jos lapsi tarvii vanhempien työn, opiskelun, pitkäaikais sairauden vuoksi tai oman kehittymisen vuoksi. Tällöinkin esim. puheen kehityksen vuoksi riittäisi varmaan 3-4 h/päivä, ei ehkä tarvi koko päivää. SIeltä tulisi isoja säästöjä.

Non compos mentis
Karsisin vaikka eduskunnan torkkupeitoista. Musiikkitalokin ihan perseestä. Olin silloin Makasiineilla usein käyvä ihminen, Musiikkitalossa minua tuskin tullaan näkemään. Lopettaisin kansanedustajien eläkkeet, ihan turha, ei muutkaan saa mitään sopeutumisrahaa, kun työt loppuvat. Yrittäisin tehdä työpaikkoja ihmisille. Sitten he voisivat osallistua verojen maksamiseen. Työtä riittää kyllä. Suomalaiset vanhukset voisivat päästä ulos, jos heillä olisi palkattuja ulkoiluttajia.

Tai jos ihan rehellisesti sanotaan, jättäytyisin pois rahataloudesta, sulkisin pörssin ja siirtyisin vaihtotalouteen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23898639:
Multa voi ottaa. Olen yh ja elätän jo nyt itseni lisäksi kolmea aikuista, jotka ei yhteiskunnalta latiakaan saa, 2 opiskelijaa ja 1 kotimamu. Kahdessa eri taloudessa. Lisäksi yksi koira ja 2 kissaa. Teen 70-80 tuntista työviikkoa, mutta vielä hengitän. Hyvin voisin tehdä 120 tuntia viikossa ja vielä hengittäisin. Siitä vaan lisää ottamaan, hullut tekee töitä ja viisaat on tekemättä :)
Eikö opiskelijat ole ymmärtäneet opintotukea hakea? Opintolainaa myös voipi käyttää, se maksetaan sitten takasin kun mennään töihin. Niin tässä muutkin aikoinaan opiskeli, ei ole vanhempien työ opiskeluita kustantaa.

Non compos mentis
Yhteiskunta on järjestyksessä yhteiskuntasopimuksen takia. Jos päättäjät rikkovat omalta osaltaan sopimusta ja maassa elävien tilanne muuttuu todella vaikeaksi, tarkoittaa se vain yhtä asiaa. Yhteiskunta hajoaa ja sitten menee jokunen hetki, että se asettuu taas uudelleen löydettyään hyvän tasapainon. Tosin, pidän suomalaisia aika flegmaattisina. En tiedä kuinka tiukalle suomalaiset kestävät asioiden menon ennen kuin jotain tapahtuu.

Yhteistyössä