äh.. haluisin nyt teiltä mielipidettä ja rohkaisua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis tilanne ois se kun me erottiin miehen kanssa jokin aika sitten ja meillä on pieni vauva. Hän on käyny välillä vauvaa kattomassa ku en oo halunu, että vie vauvaa muualle! Nyt mies ottais vauvan yöks ku hänen vanhemmat, eli vauvan isovanhemmat ois tulos heille myös. Mun ongelma on vaan se, että mitä teen ajan ku en oo vauvan kanssa.. On niin kauhee syyllisyyden tunne jos esim. lähen ryyppäämään. Ja tiedän että vauvan isä tulee siitä sanomaan ja syyllistämään mua.. tyyliin että äiti se vaan ryyppää kun isä hoitaa tms. Tottakai sitä vähän tekis mieli mennä viihteelle ku ei oo nyt oikeen päässy :( .. Mut miten unohdan eksän kamalat syyllistämiset, ja onko se ok viedä vauva yökylään ja ite lähtee bailaa.. Voiko mies käyttää sitä "aseena" kun ollaan muutaman viikon päästä menossa juttelemaan huoltajuus asioista?

Mene ihmeessä ulos kavereittesi kanssa, jos vauva menee isälleen! Eihän sun tarvii exällesi kertoa, että olit ryyppäämässä, sanot olleesi vaikka leffassa, syömässä, kotona tai et sano mitään. Minkä ikänen vauva kyseessä? Ei liity tähän mitenkään, itselläni vaan ero harkinnassa ja oma vauva vasta kohta 3 kk..

Voitko miettiä mitään muuta virkistävää tekemistä kuin lähteä bailaan?
Shoppaileen tai jotain..? Kannattaa musta odottaa sinne huoltajuuskeskusteluun asti ennenkö lähdet bilettään.

[QUOTE="hmm";23854993]Mene ihmeessä ulos kavereittesi kanssa, jos vauva menee isälleen! Eihän sun tarvii exällesi kertoa, että olit ryyppäämässä, sanot olleesi vaikka leffassa, syömässä, kotona tai et sano mitään. Minkä ikänen vauva kyseessä? Ei liity tähän mitenkään, itselläni vaan ero harkinnassa ja oma vauva vasta kohta 3 kk..[/QUOTE]

Vauva on nyt 5kk.. sillon ku erottiin niin hän oli 4kk

Saako kysyä mikä olisi eron syy, jos niin ikävästi teille kävisi? eipä tämä yh-elämä hyvältä maistu, mutta parempaa tämä on kun se, että olisin suhteeseen jäänyt :/

Ei kai sun tarvi kertoa eksälles mitä teet vapaailtanasi? Kai se mieskin on viihteellä käynyt, kun sinä oot hoitanut vauvaa.

eipä se mies mitään muuta tehnytkään ku juoksi baareissa! Siinä ei oo mitään pahaa.. heti kun minä olisin johonki menny ni syytti, kuinka huono äiti olen ku lähden ryyppäämään. :( .. Onneks en ole enää hänen kanssaan.

Jos teillä on pieni vauva, niin voisitko pohtia vaikka pelaavas pasianssia ennemmin, kuin lähteväs viihteelle? Siis näin niinkuin edes ekalla kerralla, kun niitä kertoja tulee jatkossa kuitenkin todennäköisesti lisää.

Meinaan, että eikö sullakin olisi kivempi olla selvinpäin, jos vaikka miehelle tulee pupu pöksyyn. on se kuitenkin eri asia hoitaa vauvaa ilman sua, vaikka vahemmat ois paikalla.

Jos mies on halunnut ITSE vauvan yökylään sinne, niin ei hän voi sillon käyttää aseena sitä, että laitat vauvan vaan yöks ja lähdet ite bailaa.
Vapaa iltanasi saat tehdä mitä haluat, se on sun omaa aikaas. Jos haluat sen viettää baarissa, niin tee niin! Vaikka olet nyt äiti, niin se ei tarkoita välitöntä absolutismia jos nyt vähän menojalka vipattaa. Eikä mikään laki kiellä äitiä viettämästä vapaailtaansa baarissa. Ei kannata siis pelätä että tätä huomioitaisiin pahalla huoltajuusasian käsittelyssä.

Jos et ole ennen ollut erossa vauvasta, kannattaisko kuitenkin olla selvänä, että voit mennä apuun jos vauva tarvitseekin sua, jos mies ei pärjää? Toki sulla on oikeus tehdä mitä haluat, eikä sun tarvii exälle tilittää menojasi. Et myöskään ole huono äiti jos menet baariin. Musta olisi vaan parempi idea otaa tää sellaisena "harjoituskertana" että näette miten sujuu ja jos mies jatkossakin ottaa vauvaa yökylään, osaat ehkä olla rennompi kun tiedät kokemuksesta että asiat sujuu.

No ei kyllä kuulosta ihan selväjärkiseltä toi sun alotusviesti. Siis mitäkö muuta voi tehdä, kun lähteä ryyppäämään? No kuule, vaikka mitä. Mielikuvitus vaan on rajana.

Ja se ei siis kuulu sun miehelle pätkääkään, mitä oot tehny.

Luotan kyllä vauvan isovanhempiin. Hän on kaksi kertaa ollut yö kylässä ja tosi hyvin meni.. Me oltiin ekan kerran miehen kanssa rentoutumassa.. ja toinen kerta olin tyttökavereiden kanssa iltaa viettämässä.. Silloin mies ei ollut mukana.. Vaan oli jossain omilla teillä. Tämän kerran jälkeen sain sellaset haukut päälleni.. Mies on joka viikonloppuna juonu ja ollu millon missäkin ja minä aina vauvan kanssa. Sitten ku minä oon jossain ni se on maailmanloppu!

[QUOTE="a.p";23855172]Luotan kyllä vauvan isovanhempiin. Hän on kaksi kertaa ollut yö kylässä ja tosi hyvin meni.. Me oltiin ekan kerran miehen kanssa rentoutumassa.. ja toinen kerta olin tyttökavereiden kanssa iltaa viettämässä.. Silloin mies ei ollut mukana.. Vaan oli jossain omilla teillä. Tämän kerran jälkeen sain sellaset haukut päälleni.. Mies on joka viikonloppuna juonu ja ollu millon missäkin ja minä aina vauvan kanssa. Sitten ku minä oon jossain ni se on maailmanloppu![/QUOTE]

No sit en paljon murehtisi, jos miehen vanhemmat on todettu luotettaviksi hoitajiksi, tee mitä haluat :) Tajuat varmaan itsekin että miehen on ihan turha syyllistää sua, kun et laiminlyö lastasi tai muutenkaan tee mitään väärin, typerä ukko varmaan haluaa vaan että saisi kontrolloida sun elämää syyllistämisen kautta ja pahoittaa sun mielen. Mä en tuollaiselle edes kertoisi mitä aion tehdä/mitä tein, tai sanoisin vaan että lepäilin ja katselin leffoja, jos sillä pääsis helpommalla.

[QUOTE="a.p";23855062]Vauva on nyt 5kk.. sillon ku erottiin niin hän oli 4kk

Saako kysyä mikä olisi eron syy, jos niin ikävästi teille kävisi? eipä tämä yh-elämä hyvältä maistu, mutta parempaa tämä on kun se, että olisin suhteeseen jäänyt :/[/QUOTE]

Ei vaan tunnu toimivan tämä yhteiselämä, mies ei ole juurikaan kotona, tekee paljon töitä ja tapaa kavereitaan sen päälle. Ei osallistu kotitöihin oikeastaan ollenkaan ja riidellään lähes päivittäin. Jotenkin ajattelen sen muuttuvan paremmaksi, jos olisin kaksin vauvan kanssa, ei tarvii miettiä toisen menoja ja keräillä sukkia ja tapella joka aiheesta.. Tsemppiä sulle paljon! :) Ootteko kuitenkin sovussa eronneet? Ootteko yhtämieltä huoltajuudesta?

[QUOTE="hmm";23855355]Ei vaan tunnu toimivan tämä yhteiselämä, mies ei ole juurikaan kotona, tekee paljon töitä ja tapaa kavereitaan sen päälle. Ei osallistu kotitöihin oikeastaan ollenkaan ja riidellään lähes päivittäin. Jotenkin ajattelen sen muuttuvan paremmaksi, jos olisin kaksin vauvan kanssa, ei tarvii miettiä toisen menoja ja keräillä sukkia ja tapella joka aiheesta.. Tsemppiä sulle paljon! :) Ootteko kuitenkin sovussa eronneet? Ootteko yhtämieltä huoltajuudesta?[/QUOTE]

Sellainen "nyrkkisääntö" on, että lapsen tultua taloon, ei sais erota ennenkuin lapsi täyttää 3v.
Ja ihan totta se on, varsinkin ensimmäisen vauvan tultua se koko elämä muuttuu ylösalaisin ja on siinä miehelläkin paljon tehtävänä. Naisella on raskausaika valmistautuu siihen, mies tajuaa homman vasta kun se vauva oikeesti on siellä pinnasängyssä itkemässä.

Jokainen tietää tottakai oman tilanteensa!

[QUOTE="hmm";23855355]Ei vaan tunnu toimivan tämä yhteiselämä, mies ei ole juurikaan kotona, tekee paljon töitä ja tapaa kavereitaan sen päälle. Ei osallistu kotitöihin oikeastaan ollenkaan ja riidellään lähes päivittäin. Jotenkin ajattelen sen muuttuvan paremmaksi, jos olisin kaksin vauvan kanssa, ei tarvii miettiä toisen menoja ja keräillä sukkia ja tapella joka aiheesta.. Tsemppiä sulle paljon! :) Ootteko kuitenkin sovussa eronneet? Ootteko yhtämieltä huoltajuudesta?[/QUOTE]

Kuulostaa tutulta. Mun mies teki myös pitkiä päiviä ja sen lisäks lähti aina johonki tapaamaan kavereita, ja viikonloppusin sit dokas. Joka päivä riideltiin. Koko ajan vaan odotti et asiat muuttuis, mut tuntus et pahemmaks vaan meni. Nyt kun erottiin niin mies muka on niin kiinnostunu vauvasta.. Siis luulen että haluaa vaan tehä mulle kiusaa ja yrittää viedä lasta multa pois. On sanonu että hän sais vaikka joka viikonloppu hoitoon jos hän sais päättää mutta "antaa munkin hoitaa vauvaa".. Siis hän ei tajua että ensisijainen hoitaja olen minä. Kerran mies uhkaili mua, että tekee ls-ilmon... siis oikeesti.. se mies ei tajua mitään. höyryä nousee ku häntä ajattelee.

En jaksanut lukea koko ketjua. Täytyy vain sanoa, että aivan käsittämätöntä välillä tämä "voit sä mennä, mene vaan, ei tarvi tilittää" paska. Eikö kukaan ihmettele ja mieti tässä sitä pientä lasta? Jos mies joka vloppu omilla teillä niin kuvitteletteko te, että isi jää nytkään hoitamaan? Eiköhän isovanhemmat hoida. Ja itse en missään nimessä veisi noin pientä lasta minnekkään yökylään!! Ota nyt nainen se silmä pois omasta navasta! Tsiisus mitä porukkaa! Ja kyllä, olen hysteerinen yms. Mitä keksitte parantaaksenne omaatuntoanne!

Sellainen "nyrkkisääntö" on, että lapsen tultua taloon, ei sais erota ennenkuin lapsi täyttää 3v.
Ja ihan totta se on, varsinkin ensimmäisen vauvan tultua se koko elämä muuttuu ylösalaisin ja on siinä miehelläkin paljon tehtävänä. Naisella on raskausaika valmistautuu siihen, mies tajuaa homman vasta kun se vauva oikeesti on siellä pinnasängyssä itkemässä.

Jokainen tietää tottakai oman tilanteensa!

Mä oon ajatellut ja kuullut, että "nyrkkisääntö" olisi vuosi.. Tiesin, molemmat tiedettin, että vauva muuttaa elämän täysin. Oon silti sitä mieltä, että vauva kärsii tästä eniten, jos äiti ja isi aina riitelee keskenään, eikä näytetä sitä rakkautta. Vauva vaistoo tietysti, jos kotona on kireä ilmapiiri.

Meillä aika samanlainen tilanne siis kuin ap:lla. Toivottavasti selvitään tästä. Ja toivottavasti ap saa miehen kanssa sovun huoltajuudesta! Mutta ei kannata pelätä, ei lasta ja äitiä eroteta noin vaan, tuossa tilanteessa ei ainakaan.

Täytyy sanoa, että olen samoilla linjoilla kuin nimimerkki minä. Ap valittaa, ettei ole "pitkään" aikaan päässyt mihinkään. Seuraavaksi kertoo kuitenkin, että 5 kk vauva on jo kahdesti ollut yökylässä, kun vanhemmat ovat olleet viihteellä.
Jotenkin kuulostaa nyt vaan siltä, että yhteen on menty ja vauva tehty liian nuorena ja liian hätäisesti. Minusta noin pieni on vielä liian pieni olemaan yökylässä vieraassa paikassa.

[QUOTE="vieras";23855759]Täytyy sanoa, että olen samoilla linjoilla kuin nimimerkki minä. Ap valittaa, ettei ole "pitkään" aikaan päässyt mihinkään. Seuraavaksi kertoo kuitenkin, että 5 kk vauva on jo kahdesti ollut yökylässä, kun vanhemmat ovat olleet viihteellä.
Jotenkin kuulostaa nyt vaan siltä, että yhteen on menty ja vauva tehty liian nuorena ja liian hätäisesti. Minusta noin pieni on vielä liian pieni olemaan yökylässä vieraassa paikassa.[/QUOTE]

Pitäisikö äidin jäädä kotiin nyyhkimään, kun vauva menee isälleen? Taidatte olla sellaisia, joilla ei ole lapsen jälkeen muuta elämää, eikä tahtoa hoitaa parisuhdetta ollenkaan.. Eiköhän tärkeempää ole se, että äiti saa jotain muuta ajateltavaa, jos lapsi kerran menee isälleen yöksi. Miettikää omalle kohdalle, olisko kiva olla kotona ja ikävöidä vauvaa? Ihmisiä ympärillä olis ainakin mulle parempi vaihtoehto.

Ja sekin, jos isä haluaa lastaan hoitaa ja ottaa yöksi kylään, onhan hänellekkin se sallittava. Yhtälailla hän on lapsen isä, kuin äiti on äiti.
Turha tehdä mitään ennakkoluuloja kuka hoitaa lasta silloin kun hän on menossa isälleen.. Mistä sinä sen tiedät, vaikka isä haluaa omistaa sen päivän lapselleen kun kerrankin hänet luokseen yöksi saa? Heti epäillään että sillonkin juhlittais, jos isä juhlii silloin kun ei ole lapsen kanssa.

No on tässä elämää tullut elettyä sen verran, että en jaksa uskoa että isä joka juonut joka vloppu aiemmin haluaisi lapsen itselleen sen vuoksi, että sitä saisi hoitaa. Kyllä se taitaa olla niin, että isovanhemmille haluaa lapsen antaa hoidettavaksi ja itse tekee sitten mitä tykkää. Ja edelleen ihmettelen teidän suurimman osan kommentteja. Eikö kuitenkin kaikkein tärkeintä tässä ole se lapsi? Ja turha sanoa, että ryyppäämässä ollut äiti olisi sitten parempi äiti lapselle kun on saanut hieman omaa-aikaa! Hah, sanon minä. Ja kyllä minulla on omaa elämää ja vallan toimiva parisuhde vaikka lapsi onkin ja toinen tulossa! Eipä ole ollut tarvetta lähteä ryyppäämään tai viemään lasta yöhoitoon!

[QUOTE="minä";23856019]No on tässä elämää tullut elettyä sen verran, että en jaksa uskoa että isä joka juonut joka vloppu aiemmin haluaisi lapsen itselleen sen vuoksi, että sitä saisi hoitaa. Kyllä se taitaa olla niin, että isovanhemmille haluaa lapsen antaa hoidettavaksi ja itse tekee sitten mitä tykkää. Ja edelleen ihmettelen teidän suurimman osan kommentteja. Eikö kuitenkin kaikkein tärkeintä tässä ole se lapsi? Ja turha sanoa, että ryyppäämässä ollut äiti olisi sitten parempi äiti lapselle kun on saanut hieman omaa-aikaa! Hah, sanon minä. Ja kyllä minulla on omaa elämää ja vallan toimiva parisuhde vaikka lapsi onkin ja toinen tulossa! Eipä ole ollut tarvetta lähteä ryyppäämään tai viemään lasta yöhoitoon![/QUOTE]

Mun vauva on 5kk enkä ole käynyt vauva-aikana baarissa tai oikeastaan muuallakaan, mutta tiedän että vauvan olisi hyvä olla yö isovanhempien hoidossa. Asuvat naapurissa ja nähdään usein, ja osaavat hoitaa pikkuista. Mä autan heitä usein esim. pihatöissä niin että he ovat sillä aikaa vauvan kanssa, ja vauva on hyväntuulinen kun tulen takaisin.

Hmm. Ethän nyt voi verrata omaa suhdettasi ap:n tilanteeseen.
Ja jos se vauva on jokatapauksessa menossa isälleen, niin miksi se silloin on paha jos äiti lähtee baariin? Kotiinko pitäis peukkuja jäädä pyörittelee.. Saahan hän silloin tehdä sitä, miltä itsestään tuntuu. TEhdä jotain vain itsensä vuoksi, eikä tarvitse miettiä mistä pääsee parhaiten kulkemaan rattaiden kanssa ja mihin aikaan pitää lähteä että vauva saa nukutuksi jne. Ei tarvitse mennä vauvan ehdoilla.
Jos menee baariin, niin menköö. Toiset huvittelee kosmetologin luona ja toiset leffassa.
Ja vaikka kuinka on elämää tullut elettyä, et voi silti koskaan sanoa tuntemattomasta ihmisestä mitä hän on tekemässä. Et kuitenkaan tunne ko. henkilöä, joten tuollainen on turhaa.
Tärkeintä on lapsi tietty, ja tärkeää on myös että lapsi luo suhteen molempiin VANHEMPIINSA. Isä on vanhempi, eikös. En ymmärrä mikä siinä on, että on niin ihmeellistä jos se isä haluaa ollakkin sen lapsen kanssa. Yleistetään taas miehet yhteen luuserikategoriaan.

No kerroin parisuhteeni tilan kun sitä joku jo tuolla kerkesi ruotia. Kyllä minullekin on tärkeää, että lapsi pystyy luomaan hyvän suhteen myös isään. Ikävä kyllä siihen tarvitaan myös isän halua. Jos isä on menossa aina juomaan eikä pysty asettamaan lastaan omien tarpeidensa edelle ei siitä tule mitään. Mielestäni myös kertoo paljon äidistä ja hänen kyvystään ajatella lapsen parasta jos ei pysty olemaan juomatta tätä kertaa kun lapsi menee ensimmäisen kerran isälle yöksi,ihan vain varuiksi jos vaikka pitäisikin hakea lapsi pois. Oma mielipiteeni on myös se, että 5kk ikäisen vauvan paikka on kotona ei yökylässä vieraassa paikassa. Äidille tuntuu olevan tärkeämpää oma juominen. Lisäksi tekstistä paistaa pahasti läpi tuo runsas alkoholin käyttö. Keksi itsellesi jotain muuta tekemistä!

Yhteistyössä