Sanonko vai en, miehen vanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tekis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tekis

Vieras
Parisuhde katkolla. kesäkuun alussa olis miehen sukulaisen lakkiaiset 300 km:n päässä. Miehen vanhemmat kovasti pyydelleet minuakin mukaan, jopa lapsia (ovat vain minun, ei miehen).

Samalle päivälle kuitenkin osuu omien lasten kevätjuhla, kummipojan synttärit ja kaverin pojan lakkiaiset. Lapsetkin menevät kevätjuhlien jälkeen omalle isälleen. Kaiken kukkuraksi parisuhde äitynyt niin huonoon jamaan, että mietintätauko on päällä.

MIes ei ole sanonut vanhemmilleen mitään, eikä tule sanomaankaan, ja jos viestinvälittäminen jää miehen kontolle, niin veikkaan, että muotoilee sen jotenkin niin "etten vaan halunnut lähteä". Tämä on tietysti osa totuutta, en haluakaan, tai pikemminkin en NYT halua kun parisuhdekin rakoilee. Lisäksi en kertakaikkiaan voi revetä moneen paikkaan. En kuitenkaan halua, että miehen vanhemmat pahoittavat mielensä, eikä kyse sitäpaitsi ole siitä ettenkö HEIDÄN kanssaan haluaisi lähteä jos se aikataulullisesti olisi mahdollista.

Aion laittaa miehen (mukaville) vanhemmille viestin, että "harmi kyllä en tällä kertaa pääse reissuun mukaan, kun samalla päivälle osuu liian monta tapahtumaa". Kysymykseni teille, palstalaiset, on se, että laitanko MYÖS: " Lisäksi asiat ovat X:n (poikansa) kanssa mietintävaiheessa."?

Jotenkin haluaisin sen laittaa, koska muuten ihmettelevät, kun meistä ei kuulu mitään. Mies esittää aina vanhemmilleen täydellistä. Minusta saattaa sanoa joskus ikävästi, ja siksi haluaisin nyt laittaa ihan oma-aloitteisesti ainakin JONKIN viestin vanhemmilleen, etteivät saa sitä kuvaa, että minä olen aina se hankala joka ei vaan viitsi lähteä. Mies siis on lähdössä sinne reissuun, minä olen ainoa joka ei lähde.

Aion laittaa miehen (mukaville) vanhemmille viestin, että "harmi kyllä en tällä kertaa pääse reissuun mukaan, kun samalla päivälle osuu liian monta tapahtumaa". Kysymykseni teille, palstalaiset, on se, että laitanko MYÖS: " Lisäksi asiat ovat X:n (poikansa) kanssa mietintävaiheessa."?

Mä laittaisin vaan tuon alun. Miehesi on aikuinen ihminen joten turha teidän parisuhdeasioita hänen vanhemmilleen tilittää.

Minä laittaisin tuon lisäyksen, mutta kertoisin myöskin miehelle, että olen sen lisäyksen laittanut, ja jos kysyisi, miksi laitoin, niin kertoisin myös todellisen syyn avoimesti.

Joo mun mielestä kans aikuinen ihminen kertoo itse parisuhdeasiansa vanhemmilleen. Sitten kun miehestä siltä tuntuu. Ei sun tarvii miehen puolesta asioita selittää.

Ei olla niin tutuissa väleissä, että osaisin luontevasti soittaa. Kuitenkin sen verran tutuissa, että tuntuu hassulta, jos en aikuisena ihmisenä ITSE ilmoita tulenko vai en ja syytä siihen.

Omat vanhemmat kuolleet, miehen vanhemmat ja suhde heihin siksi ehkä arvokas.

Jotenkin en ajattele tätä niin, että selittäisin MIEHEN puolesta parisuhdeasioita, vaan selittäisin OMAA käytöstäni.

Oman käytökseni selittäisi kasvotusten tai sitte jos sitä minulta kysytään tai asia muuten tulee esille. Jos en haluaisi itse soitaa käskisin miehen viedä viestin että nyt en pääse lasten kanssa.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni parisuhdeasiat ovat kahdenvälisiä. En menisi sotkemaan siihen appivanhempia. Jos sotkisin (tai olisin sotkenut siinä vaiheessa kun appivanhemmat olivat paremmassa terässä) , niin olisin saman tien saanut heittää hyvästit koko liitolle. Miehen asia on kertoa, jos haluaa.

Ilmoita, että valitettavasti et pääse, kun on lasten kevätjuhlat, toiset lakkiaiset ja vielä kummilapsen syntymäpäivät samana päivänä.

Onko kyse miehen sisaruksesta, kun hänen vanhempansa sinua ja lapsia kutsuvat?

No jos välit ovat hyvät appivanhempiin, niin ilman muuta kerrot, että olette nyt ainakin väliaikaisesti erossa. Asia on kuitenkin tosiasia, niin miksi sitä salaamaan. Eri juttu olisi se, jos alkais puimaan syitä tähän tilanteeseen. Syyt ovat henkilökohtaisia miehesi kanssa, mutta itse asiahan ei ole salaisuus. Kyllä varmasti teidän tuttavatkin tietävät asiasta, jos kerta asutte eri osoitteessa :)

Ei harkintavaiheessa kuulu levitellä tietoa ympäriinsä. Onko siinä mitään mieltä, että appivanhemmat alkavat teille surkuttelemaan ja päivittelemään teidän suhdetta. Ja miksi antaa muille murehtimisen aihetta. Itse se on vaan kannettava.

Jotenkin ajattelisin että jos välttämättä haluaisin appivanhemmille parisuhteentilasta kertoa soittaisin asiasta nyt mahdollisimman pian enkä miehen viemällä viestillä juuri ennen lakkiaisia. Mies voi omasta puolestaan kertoa asian jos niin haluaa, vaikka juhlien jälkeen. Jos asia voi odottaa, mutta tilannetta tuntuisi olevan pakko selvittää jälkeenpäin soitttaisin, lähettäisin viestin tai kirjeen asiasta vähän myöhemmin. Tietenkin riippuu myös siitä kuinka läheisen sukulaisen lakkiaisista kyse.
Miehen välitykselläkö sinua ja lapsia on lakkiaisiin kutsuttu vai henkilökohtaisella viestillä tai kutsulla?

Viimeksi muokattu:
Mäkin laittaisin vain pahoittelut, että on jo muita juhlia sille päivälle. Sen sijaan jos sä haluat kertoa appivanhemmille teidän parisuhteen tilanteesta, niin musta se on ihan ok, mutta kertoisin siitä erikseen, ettei heille tule sellaista oloa että et parisuhteen tilan takia halua olla yhteydessä miehen sukulaisiin ja keksit tekosyitä olla juhlista pois.

Parisuhdeasioiden selostaminen ulkopuolisille on ihan hölmöä. Ettehän edes varmaksi tiedä miten suhteessanne etenette. Haluatko soppaa hämmentämään lisää ihmisiä?
Ilmoittaisin vain tuon, liikaa menoja en pääse.

Tässä kävi niin, että soitin miehelle (on siis asunut viikon muualla, ilmeisesti kaverillaan). Kerroin että ajattelin laittaa vanhemmilleen kuvatunlaisen viestin. Kertoi, että oli jo ilmoittanut etten tule. Laitoin viestin, akikkineen. Vahva epäilys on, että kohta varmaan päädytään eroon, ja jotenkin musta tuntuu huijaukselta, jos en kerro totuutta. Ainakin tätä omaa puoltani.

Yhteistyössä