Wtf, mies salaa minut vanhemmiltaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan seurusteltu miehen kanssa noin puolisen vuotta. Tuota ennen oltiin tiedetty toisemme jo jonkin aikaa ja ihan vain tapailtu pari kuukautta. Asutaan eri osoitteissa, mutta oleskelemme paljolti toistemme luona. Minulla (pieniä) lapsia edellisestä parisuhteesta, miehellä niitä ei ole.

Mies on esitellyt minut useille ystävilleen ja muutamalle serkullekin. On kuitenkin suoraan sanonut näille, ettei halua vielä vanhemmilleen kerrottavan asiasta, koska nämä suhtautuvat huonosti siihen, että minulla on lapsia. Tämä vanhempien suhtautuminen oli kuulemma ollut ongelma edellisessä suhteessakin, ja se vanhempien "vanhoillisuus" oli yksi eroon johtaneista syistä. Tämän uskonkin, sillä tiedän jotenkuten tuon miehen entisen tyttöystävänkin ja hän on suoraan kertonut tämän minullekin (tosin tuolloin minulla ja miehellä ei ollut mitään, oltiin vain tän exän kanssa juteltu muutamaan otteeseen kun samassa perhepuistossa pyörittiin.) Eli uskonkin kyllä tämän, ei siinä mitään.

Mies ei ole sitten sisaruksilleen eikä vanhemmilleen puhunut minusta mitään ja ihan todella salaa minut heiltä. Oleskeltiin melkeinpä viikko samassa osoitteessa (minä, mies, lapset) eli miehen luona, kunnes tuli viikonpäivä X ja miehen veli ilmoitti tulevansa kylään. Mies sitten lähes ihan paniikissa, että meidän pitäisi varmaan lähteä johonkin siksi aikaa ettei tarvitse selitellä veljelle mitään, koska veli menee kuitenkin juoruamaan miehen vanhemmille ja vanhemmat alkavat mäkättää, päkättää, jne. Olin vähän ämmästynyt mutta en sitten vastaankaan inttänyt, aloin vain pakkailemaan joitain tavaroita sieltä pois. Mies kiirehti sitten sanomaan että voidaanhan me tietysti siellä olla, mutta sanotaan että minä olen tullut lasten kanssa käymään ihan vain pikaisesti kylässä kun olen ollut vaikkapa jonkun sukulaiseni kanssa liikenteessä ja sukulaiselle on tullut meno.

Ilmeeni oli varmaan näkemisen arvoinen, mutta joka tapauksessa tuota ei sitten kuitenkaan toteutettu. Velikään ei tullut kylään, selvisi, että mies oli perunut veljensä sinne tulemisen. (Ja kyllä, tiedän että kyseessä oli tosiaan ihan vain veli eikä mikään salarakas :D)

Meillä oli myös miehen kanssa sovittu meno yhdelle viikonlopulle, mutta kävi niin, että miehen vanhemmat toivoivat miehen tulevan heidän luokseen (asuvat eri paikkakunnalla kuin me) kylään. Mies sitten sanoi, että pitää keksiä joku tekosyy vanhemmille, etteivät ala sitten mäkättämään hänelle.

Vittu, miehellä on ikää 29 vuotta! Tuntuu, kuin yrittäisin suhdetta teinipojan kanssa... Miten suhtautua, mitä tehdä, mitä sanoa miehelle? :O Tilanne on pääsemätön, ennen kuin keksin jotain.

Ps. Tietenkään en halua miestä painostaakaan esittelemään minua vanhemmilleen, mutta jotain tässä täytyy kyllä keksiä, ei tämä näinkään voi jatkua...

Oikeastaan vastasit kysymykseesi itse. Kirjoitit näin:

"Tietenkään en halua miestä painostaakaan esittelemään minua vanhemmilleen, mutta jotain tässä täytyy kyllä keksiä, ei tämä näinkään voi jatkua..."

Minusta ei olisi salailuun pidemmän päälle, mutta valitettavasti en osaa juurikaan neuvoa siinä, mitä tehdä. Suhtautumisen suhteen sanoisin, että tunteitaan ei voi pakottaa. Jos tilanne ahdistaa sinua, niin sitten ahdistaa. Tiedät itse, haluatko ottaa asian puheeksi miehen kanssa vai et :)

Yhteistyössä