Saako kysyä, missä kaupungissa?Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa. Tai muutenkin haluaisin pysytellä täällä Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan suunnalla.
Ihmiset on jotenkin erilaisia etelässä. Pk-seudulla on kaikilla niin kiire, enkä ikinä haluais lapsia kasvattaa siellä, ties mitä huligaaneja niistä tulis Täällä "maalla" on jotenkin turvallisemman tuntoista ja en haluaisi asua missään kaupungissa niin että jos haluaisi luontoon, sinne pitäisi matkustaa autolla pitkä matka..
Nyt asun n. 14 000 asukkaan pienessä kaupungissa josta kumminkin löytyy kaikki tarvittava; ei valittamista.
Nyt kun otit esiin sen että pk-seudulla lapsista kasvais huligaaneja niin ootko miettinyt miten paljon mahdollisuuksia täällä lapsille on, niin hyvässä kuin pahassakin tietysti. Kyllä minä tiedän paljon enemmän fiksuja nuoria pk-seudulla joilla on mahdollisuus harrastaa melkein mitä tahansa. Enemmän keskisuomessa näki turhautuneita nuoria joilla ei ollut muuta tekemistä kuin notkua "kylillä", poltella röökiä/pilveä ja vetää kaljaa. Eli jos yleistetään puoleen ja toiseen niin kyllä pääkaupungissa asumiseen hyviäkin puolia löytyy lasten kanssa.Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa. Tai muutenkin haluaisin pysytellä täällä Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan suunnalla.
Ihmiset on jotenkin erilaisia etelässä. Pk-seudulla on kaikilla niin kiire, enkä ikinä haluais lapsia kasvattaa siellä, ties mitä huligaaneja niistä tulis Täällä "maalla" on jotenkin turvallisemman tuntoista ja en haluaisi asua missään kaupungissa niin että jos haluaisi luontoon, sinne pitäisi matkustaa autolla pitkä matka..
Nyt asun n. 14 000 asukkaan pienessä kaupungissa josta kumminkin löytyy kaikki tarvittava; ei valittamista.
Nyt kyllä naurattaa, soriNäin lapsena itseäni nuoremman saamelaistytön ja mielestäni hän näytti uskomattoman pelottavalta ja pahalta, se oli vain semmoinen fiilis. Olen saanut jokaiselta tapaamaltani lappalaiselta jonkin sorttista p*skaa niskaan, todella huonot kokemukset yhteistyöstä heidän kanssaan.
Lappia pelkään pimeyden ja ihmisten takia. Huskysafarien vetäjät ovat olleen viimeinen piste i:n päälle. He vahvistivat sen mielikuvan, että lappilaiset ihmiset ovat julmia ja erilaisia kuin mihin olen tottunut. En vain viihdy siellä, mikään ei ole koskaan auki, piirit on pienet, ihmisten maailmankuva on yksinkertainen...
En vain sovi sinne, sielunmaisemani on niin erilainen, etten tule toimeen paikallisten kanssa ja ympäristö etoo minua. Piste.
hankala lähteä matkoille muka?En muuttaisi Lappiin, kylmää ja pimeää, vaikka minulle on tosin Lapin asukas sanonut, ettei Lapissa ole talvella yhtään niin pimeää kuin Etelä-Suomessa, koska lumi valaisee siellä. Mutta en haluaisi muuttaa sinne, kun on niin hankala lähteä matkoille jne.
Ylipäänsä millekään pienelle paikkakunnalle en haluaisi muuttaa. Asun nyt tosin paikkakunnalla, joka ei ole mieleeni. Mieluummin asuisin Suomessa Helsingissä tai Tampereella. Tosin Helsingissäkin on paljon alueita, joilla en haluaisi asua. Niin ja millään ruotsinkielisellä paikkakunnalla en haluaisi asua enkä paikkakunnilla, jossa ruotsinkielisiä on yli 10 %.
vähän kuule saamelaisia toisekseenMitas vikaa saamelaisissa on..Vahan inhottavasti sanottu etta joku ihmisryhma saa kylmat vareet.
Salla-Savukoskella on iiiiihana Tuntsa En tiedä asuisiko siellä, mutta vaeltaminen on siellä parhaimmillaanKolmeen ekaan en muuttais koska siellä ei ole mitään! Ja viimenen on aivan liian iso ja rauhaton...
Mä viihyn täällä pohjosessa vaikka etelästä itekki tänne olen aikanaan muuttanut
Bussi- ja junamatkat ovat kalliita ja kestävät tuntikausia. Lentoliput on myös yleensä kalliita ja monesti joutuu ensin lentämään Helsinkiin.hankala lähteä matkoille muka?
Etkä edes erota kun joku sellainen vastaan kävelee Hui, ajattelepa sitä, heitä on JOKA PUOLELLA Suomea...:vampire:vähän kuule saamelaisia toisekseen
Mä en nyt äkkiseltään keksi mitään mitä täälläkin ei voisi harrastaa. Tai no joo ehkä jotain taitoluisteluseuraa täällä ei oo Tosin lähikunnista en tiedä onko niissä..Nyt kun otit esiin sen että pk-seudulla lapsista kasvais huligaaneja niin ootko miettinyt miten paljon mahdollisuuksia täällä lapsille on, niin hyvässä kuin pahassakin tietysti. Kyllä minä tiedän paljon enemmän fiksuja nuoria pk-seudulla joilla on mahdollisuus harrastaa melkein mitä tahansa. Enemmän keskisuomessa näki turhautuneita nuoria joilla ei ollut muuta tekemistä kuin notkua "kylillä", poltella röökiä/pilveä ja vetää kaljaa. Eli jos yleistetään puoleen ja toiseen niin kyllä pääkaupungissa asumiseen hyviäkin puolia löytyy lasten kanssa.