En ota kantaa joukkueen juhlimiseen, mutta se mitä päävalmentaja sanoi niin..

  • Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
hohhoijjaa
Tuskimpa teidän lapsetkaan olisivat koko elämäänsä juomatta, vaikka Jellonat olisi kaikki olleet selvinpäin. Nuoret juovat alkoholia varmasti samalla tavalla kuin aina ennenkin, yksi urheilujoukkue ei siihen vaikuta suuntaan tai toiseen.
 
"Jenis"
- Lapset ja nuoretkin varmaan ymmärtävät, että aikuiset ihmiset ovat joskus kännissä. Aika monen isä ja äiti ovat kuitenkin joskus olleet humalassa, Jalonen sanoi.

Ootteko eri mieltä tästä? "Aika monen" isä ja äitikö eivät ole olleet humalassa? Suomessa ei kukaan koskaan kännännyt julkisesti ennen jotain jääkiekkojoukkuetta?
 
hohhoijjaa
Jalonen puhuu ihan totta, vaikka se karulta kuulostaakin (eikä sitä voi yksikään jeesustelija kieltää, etteikö näin olisi). Mä en tunne yhtäkään lasta, tuttua/sukulaista etteikö olisi joutunut vanhempien kännäämistä katsomaan. Aina on kuitenkin pidetty siitä huolta, että yksi on selvinpäin. Enkä nyt tarkoita että se tekisi asiasta yhtään mukavampaa.
 
Non compos mentis
[QUOTE="mamma";23796259]Terve! Olet sitten varmaan näyttäny myös kuvia raiskatuista lapsista jotta oppivat että ulkona ei olla myöhään ja hakatuista nuorista jotta oppivat ettei kannata kiusata tai että oppivat juoksemaan karkuun? Melkoiset metodit. Kyllä meillä on ihan vain keskusteltu asioista ilman pelottelua ja järkyttämistä :D[/QUOTE]

Kirjoitin, että "ovat nähneet", en että olisin itse näyttänyt. Ovat itse hankkineet tietoa lukemalla mm. tiedejulkaisuja.
 
"ninni"
AGh! :DDDDD jumalauta minkälaisia ihmisiä! itse olen matkustanut ympäri maita ja mantuja ja silloin tällöin jopa OTTANUT VIINAA. samoin ystäväpiirissä on useita kouluttautunita ihmisiä joilla on harrastuksina bändibroggikksia taikka urheilujuttuja.. Oh my god. ajattelinkin että tämä on takapajuloinen "äippien mestoja". keltä ne kyynisimmät ihmiset kasvaakaan ;D you make us.. try to hard as much we ...
 
herästys
Ei tämä taida nyt olla pelkkää tekopyhyyttä kun ulkomaillakin on uutisissa ollu suomen jääkiekojoukkueen örveltämisestä ja jääkiekkoliitto vai mikä se on, on ottanu asiaan kantaa et nyt on menny vähän yli.
 
Non compos mentis
Niin, tähän sitä aina törmää. Jos ei juo, on iloton, takakireä ja moralisoiva ihminen, jonka kustannuksella voi irvailla ja jota ei tarvitse pitää minään. Liuotinta kehoonsa myrkytystilaan asti kaatavat ovat sankareita ja mukavia tyyppejä. Säälittävää.
 
"Jenis"
[QUOTE="ninni";23796346]Oh my god. ajattelinkin että tämä on takapajuloinen "äippien mestoja". keltä ne kyynisimmät ihmiset kasvaakaan ;D you make us.. try to hard as much we ...[/QUOTE]

Hä? Kantsisko käydä ensin vaikka peruskoulu ja tulla sitte vasta kuittailemaan? :D
 
no haloo, olisko lapsille parempi se, että eletään pumpulissa sinne 18v asti ja sitten kun maistellaan jossain ekan kerran alkoholia, siitä innostutaan ja mennää täysillä sen pauloihin???
kyllähän tosiasia niin on, että ne lapset näkee sitä pahaa alkoholinkäyttöä niin paljon joka päivä telkkarissa, että ei haittaa jos väliin sitä nähdään hyvässäkin asiassa!
 
rtee
Alkuperäinen kirjoittaja herästys;23796353:
Ei tämä taida nyt olla pelkkää tekopyhyyttä kun ulkomaillakin on uutisissa ollu suomen jääkiekojoukkueen örveltämisestä ja jääkiekkoliitto vai mikä se on, on ottanu asiaan kantaa et nyt on menny vähän yli.
Oisko antaa linkkejä noihin ulkomaalasiin uutisiin? Multa on menny ihan ohi.
 
Eih...
[QUOTE="miikkis";23795929]Minua ahdisti lapsena, jos äitini otti alkoholia, edes vähän. Isän ottaminen taas ei haitannut yhtään, vaikka ihan samalla tavalla oli läheinen.

Meillä siis juotiin harvoin, lauantaisin se saunakalja ja erityistilanteissa ja kun oli vieraita, niin joivat useamman. Aina oli yksi aikuinen ajokunnossa.

Ihan vaan siis sitä, että ei äiti mitään kaatokännejä edes vetänyt, minua ahdisti jo se, että äiti oli vähänkin erilainen tai iloisempi. Kannattaa miettiä sitä lasten nähden juomista.[/QUOTE]

Onko sun elämä nyt pilalla? Käytkö terapiassa? Ahdistaako vielä? Ehkä lapsia ei voi varjella joka ahdistukselta?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja öh;23796064:
Tämä se vasta on käsittämätön selitys. Että kyllähän mekin kun muutkin.
Minä en kirjoituksellani ottanut kantaa siihen, onko urheilujuhlissa ryyppääminen hyvä vai huono juttu tai jollain tavalla puolusteltavissa. Otin kantaa ainoastaan siihen, että päävalmentaja oli oikeassa pitäessään alkoholinkäyttöä aikuisten urheilujuhlissa yleismaailmallisena asiana.
 
"ninni"
[QUOTE="Jenis";23796402]Hä? Kantsisko käydä ensin vaikka peruskoulu ja tulla sitte vasta kuittailemaan? :D[/QUOTE]

Ymmärsit kuitenkin pointin ;D vitun idiootit ;D Kyllä, peruskoulu menossa, kolmatta kertaa, korkeakoulu ja yliopisto siinä sivussa. Nimim. Kyl mää joskus ;D

PUUUUUSSSSSSSSSS
 
"vieras"
Suuria saavutuksia voi mielestäni juhlia ilman ryyppäystä. Jos se tekee minut tekopyhäksi, olkoon niin.
Sinä varmaan fiksuna ihmisenä ymmärrät sen, että vaikka itse haluaa mieluummin juhlia selvinpäin, toiset ehkä haluavat kuitenkin juhlistaa alkoholilla. Toisten valintojen paheksuminen ei hyödytä mitään.

Ainakin minä näen sen niin, että itse elän juurikin omien periaatteideni pohjalta, mutta toisille niiden tyrkyttäminen saa aikaan vaan vastareakstion. Erilaisten tapojen selittäminen lapsille on vain hyvästä. Ja aina voi kertoa oman mielipiteensä. Mutta tuomitseminen on aivan turhaa.

Aivan hirveän turha kohu.
 
"Lissu"
Hmm. No mä olen sitä mieltä, että on aika noloa vetää itsensä ihan örvellyskuntoon edustustehtävissä. Olisi sitä ehtinyt kameroiden sammuttuakin, olisi ollut itsekin kivempi jälkikäteen niitä juttuja katsella ja ehkä olisi pelaajillekin jäänyt juhlahumu paremmin mieleen.

Mutta. Silti olen sitä mieltä, että ei ole Suomen jääkiekkojoukkueen tehtävä kasvattaa nuorisoa, vaan vanhempien. Kyllä noita juopuneita nuoret näkee ihan joka puolella, vanhempien pitää sitten auttaa käsittelemään se asia niin ettei nuori ahdistu tai ala ihannoimaan rankkaa ryyppäämistä. Turha väittää että meidän Nico vetää viinaa kaupungilla, koska Pasi Nurminenkin teki niin.
 
"vieras"
Niin, tähän sitä aina törmää. Jos ei juo, on iloton, takakireä ja moralisoiva ihminen, jonka kustannuksella voi irvailla ja jota ei tarvitse pitää minään. Liuotinta kehoonsa myrkytystilaan asti kaatavat ovat sankareita ja mukavia tyyppejä. Säälittävää.
No tämäkin toki on väärin. Oma valinta, jota toisten tulisi kunnioittaa, vaikka itse alkoholia käyttäisivätkin.
 
Nico- Petteri
[QUOTE="Lissu";23796543]Hmm. No mä olen sitä mieltä, että on aika noloa vetää itsensä ihan örvellyskuntoon edustustehtävissä. Olisi sitä ehtinyt kameroiden sammuttuakin, olisi ollut itsekin kivempi jälkikäteen niitä juttuja katsella ja ehkä olisi pelaajillekin jäänyt juhlahumu paremmin mieleen.

Mutta. Silti olen sitä mieltä, että ei ole Suomen jääkiekkojoukkueen tehtävä kasvattaa nuorisoa, vaan vanhempien. Kyllä noita juopuneita nuoret näkee ihan joka puolella, vanhempien pitää sitten auttaa käsittelemään se asia niin ettei nuori ahdistu tai ala ihannoimaan rankkaa ryyppäämistä. Turha väittää että meidän Nico vetää viinaa kaupungilla, koska Pasi Nurminenkin teki niin.[/QUOTE]

Täysin OT, mutta jos saisin ikinä pojan niin sen nimeksi ei ikinä tulisi Nico tai Nico- Petteri :D Ne on tämän maan kauheimpia kakaroita :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23796528]Sinä varmaan fiksuna ihmisenä ymmärrät sen, että vaikka itse haluaa mieluummin juhlia selvinpäin, toiset ehkä haluavat kuitenkin juhlistaa alkoholilla. Toisten valintojen paheksuminen ei hyödytä mitään.

Ainakin minä näen sen niin, että itse elän juurikin omien periaatteideni pohjalta, mutta toisille niiden tyrkyttäminen saa aikaan vaan vastareakstion. Erilaisten tapojen selittäminen lapsille on vain hyvästä. Ja aina voi kertoa oman mielipiteensä. Mutta tuomitseminen on aivan turhaa.

Aivan hirveän turha kohu.[/QUOTE]
Mä ajattelen samoin. Olen ehkä vähän outo sitten, kun en ole pelotellut lapsiani viinan vaaroilla enkä tehnyt heille selväksi, että jos kaverinsa juovat, niin kaverit ovat typeriä, ja jos he itse juovat, niin muuttuvat itsekin typeriksi. Pysyttelin asialinjalla päihteiden suhteen, en vouhkannut enkä kouhkannut suuntaan enkä toiseen. Ainakin omiin lapsiini asiallinen ja ilman tunnelatausta oleva terveyskasvatus tehosi erinomaisen hyvin. En antanut heille sitä valttikorttia, että murrosiässä olisivat viinaa juomalla saaneet mut hyppimään pitkin seinä, joten ei heidän tarvinnut edes mua ärsyttääkseen juoda. Mä en alle 18-vuotiaille tarjonnut alkoholipitoisia juomia ja lapseni tiesivät ihan hyvin, miksi en. Täysi-ikäisiksi tultuaan olen heiltä juhlapäivinä kysynyt, ottavatko ruuan kanssa viiniä vai jotain muuta. Joskus ovat ottaneet viiniä, useimmiten jotain muuta.
 
Non compos mentis
[QUOTE="vieras";23796528]Sinä varmaan fiksuna ihmisenä ymmärrät sen, että vaikka itse haluaa mieluummin juhlia selvinpäin, toiset ehkä haluavat kuitenkin juhlistaa alkoholilla. Toisten valintojen paheksuminen ei hyödytä mitään.

Ainakin minä näen sen niin, että itse elän juurikin omien periaatteideni pohjalta, mutta toisille niiden tyrkyttäminen saa aikaan vaan vastareakstion. Erilaisten tapojen selittäminen lapsille on vain hyvästä. Ja aina voi kertoa oman mielipiteensä. Mutta tuomitseminen on aivan turhaa.

Aivan hirveän turha kohu.[/QUOTE]

Minusta itselleen ja muille vahingollisia tapoja saa ja pitääkin paheksua. Ihan sama kuin vaikka tupakoinnin, lääkkeiden väärinkäytön tms. kanssa.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23796616:
Mä ajattelen samoin. Olen ehkä vähän outo sitten, kun en ole pelotellut lapsiani viinan vaaroilla enkä tehnyt heille selväksi, että jos kaverinsa juovat, niin kaverit ovat typeriä, ja jos he itse juovat, niin muuttuvat itsekin typeriksi. Pysyttelin asialinjalla päihteiden suhteen, en vouhkannut enkä kouhkannut suuntaan enkä toiseen. Ainakin omiin lapsiini asiallinen ja ilman tunnelatausta oleva terveyskasvatus tehosi erinomaisen hyvin. En antanut heille sitä valttikorttia, että murrosiässä olisivat viinaa juomalla saaneet mut hyppimään pitkin seinä, joten ei heidän tarvinnut edes mua ärsyttääkseen juoda. Mä en alle 18-vuotiaille tarjonnut alkoholipitoisia juomia ja lapseni tiesivät ihan hyvin, miksi en. Täysi-ikäisiksi tultuaan olen heiltä juhlapäivinä kysynyt, ottavatko ruuan kanssa viiniä vai jotain muuta. Joskus ovat ottaneet viiniä, useimmiten jotain muuta.
Kiitos tästä. Olen asiaa miettinyt että miten suhtautua tähän hommaan sitten kun se on ajankohtaista. Sä puit sanoiksi sen mitä olen hakenut! Näin mäkin ajattelisin että asia on parasta teineille esittää!
 
"Mievaan"
Minä olen varmaan jokin poikkeus, mutta en ikinä lapsena nähnyt vanhempiani humalassa. Humalaisia toki näin, mutta ne olivat vähän niin kuin asia erikseen. Isäni otti kerran- pari vuodessa, mutta sitä pääsin todistamaan vasta täytettyäni 18, jolloin minusta tuli hänen autonkuljettajansa :D

Voitte kuvitella, miten hämmentävää minusta oli vierailla teini-iässä silloisen poikaystäväni kotona, missä yksinhuoltajaäidillä oli tapana silloin tällöin rentoutua punaviinin ääressä. Vaikka poikaystävän äiti oli työssäkäyvä ja kunnollinen ihminen, oli vain kertakaikkisen outoa kuunnella, kun hän "keskusteli" seitsenvuotiaan kuopuksensa kanssa:

Lapsi: - Äiti, nyt sä oot hiprakassa. Pitäskö sun mennä nukkumaan.
Äiti: - Stana, alatko sinä silmille hyppimään. Nyt suus kiinni, äidillä on vieraita.

Mutta ehkä tämä kaikki on sitten ihan normaalia niille, jotka eivät ole pullossa kasvaneita.
 
"vieras"
Minusta itselleen ja muille vahingollisia tapoja saa ja pitääkin paheksua. Ihan sama kuin vaikka tupakoinnin, lääkkeiden väärinkäytön tms. kanssa.
Ok. Sinulla on oikeus olla tuota mieltä. Mutta jos kaikki lähtisivät tuolle linjalle, niin jokainen paheksuisi toinen toistaan. Nuo nimittäin eivät ole ainoita vahingollisia tapoja. Toiset kun kokevat eri asiat vahingollisempina kuin toiset. Normaalit arkipäivän asiatkin voidaan katsoa vahingollisiksi (mietitään vaikka autolla ajoa, on varsin vaarallista touhua. Jotkut vielä ajaa lapset kyydissä!!! Uskomatonta ajattelemattomuutta!)

Mielestäni tällainen paheksuminen vain vieraannuttaa ihmiset toisistaan. Ja enemmän pitäisi ymmärtää toisten tapoja ja valintoja. Kukaan ei kuitenkaan pakota elämään samalla tavalla. Ja hyvä niin.
 

Yhteistyössä