En ota kantaa joukkueen juhlimiseen, mutta se mitä päävalmentaja sanoi niin..

• Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";23796648]Tästä aiheesta löytyi blogitekstikin. Lukaiskaa paatepiste.blogspot.com[/QUOTE]

Niin, mikä sitten on pahempi ja parempi. Tunti urheilujuhlaa tvstä, pikä pääsiäinen ja vappu perheessä ja naapurustossa kännisiä katsellen. Suhteellisuuden taju on nyt hämärtynyt ja media vie ja lehdet myy.

Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";23796665]Kiitos tästä. Olen asiaa miettinyt että miten suhtautua tähän hommaan sitten kun se on ajankohtaista. Sä puit sanoiksi sen mitä olen hakenut! Näin mäkin ajattelisin että asia on parasta teineille esittää![/QUOTE]
Ollos hyvä vaan :) Monessa muussakin asiassa pysyin asialinjalla. Lasteni ei tarvinnut toimia tietyllä tavalla sen vuoksi, että minä niin haluan, vaan sen vuoksi, että he ymmärsivät itsekin sen tavan olevan heille parempi vaihtoehto. Myöskään teininä heidän ei sitten tarvinnut mua ärsyttääkseen toimia juuri päinvastoin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23796616:
Mä ajattelen samoin. Olen ehkä vähän outo sitten, kun en ole pelotellut lapsiani viinan vaaroilla enkä tehnyt heille selväksi, että jos kaverinsa juovat, niin kaverit ovat typeriä, ja jos he itse juovat, niin muuttuvat itsekin typeriksi. Pysyttelin asialinjalla päihteiden suhteen, en vouhkannut enkä kouhkannut suuntaan enkä toiseen. Ainakin omiin lapsiini asiallinen ja ilman tunnelatausta oleva terveyskasvatus tehosi erinomaisen hyvin. En antanut heille sitä valttikorttia, että murrosiässä olisivat viinaa juomalla saaneet mut hyppimään pitkin seinä, joten ei heidän tarvinnut edes mua ärsyttääkseen juoda. Mä en alle 18-vuotiaille tarjonnut alkoholipitoisia juomia ja lapseni tiesivät ihan hyvin, miksi en. Täysi-ikäisiksi tultuaan olen heiltä juhlapäivinä kysynyt, ottavatko ruuan kanssa viiniä vai jotain muuta. Joskus ovat ottaneet viiniä, useimmiten jotain muuta.
Niin. Jos tekee turhan suuren numeron jostain, niin tulee tilanne jossa ollaan joko puolesta tai vastaan. Asiahan voi mennä perille ja nuori ottaa äitinsä kannan, tai asia voi kääntyä päälaelleen. Vastakkainasettelulla ja mustavalkoisuudella ei rakenneta kehittävää keskustelua.

Non compos mentis
[QUOTE="vieras";23796789]Ok. Sinulla on oikeus olla tuota mieltä. Mutta jos kaikki lähtisivät tuolle linjalle, niin jokainen paheksuisi toinen toistaan. Nuo nimittäin eivät ole ainoita vahingollisia tapoja. Toiset kun kokevat eri asiat vahingollisempina kuin toiset. Normaalit arkipäivän asiatkin voidaan katsoa vahingollisiksi (mietitään vaikka autolla ajoa, on varsin vaarallista touhua. Jotkut vielä ajaa lapset kyydissä!!! Uskomatonta ajattelemattomuutta!)

Mielestäni tällainen paheksuminen vain vieraannuttaa ihmiset toisistaan. Ja enemmän pitäisi ymmärtää toisten tapoja ja valintoja. Kukaan ei kuitenkaan pakota elämään samalla tavalla. Ja hyvä niin.[/QUOTE]

Mulla ei ole autoakaan. Mutta silti käsitän kyllä viinan sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat käyttäjilleen ja ympäristölle hieman erilaisiksi kuin autoilijoiden. Eri asia ottaa riskiä kuljetusmuodossa kuin sumentaa päihteillä päänsä. Tietty, voi olla, etteivät kaikki ole samaa mieltä. Itse en aio lapsilleni näyttää edes keltaista valoa alkoholin suhteen.

Paheksuminen voisi ehkä saada jonkun miettimään asiaa, toisin kuin yletön hyväksyntä, ymmärrys ja jalustalle nosto mitä juojiin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23796109:
Joo puhutaan, oon kertonut, että juominen tuhoaa aivoja ja on typerää. Jos on tarkoitus, että nää jääkiekkohemmot on jotain fanitettavia idoleita, niin pieleen menee. Lapsikin tietää, että juominen on typerää.
eikö lapsellekkin ole hyväksi tietää et ne idolitkin tekee asioita joita normaalitkin ihmiset tekee? tai tekevät joskus virheitä?
lapsille on erittäin tärkeää opettaa asioita, mut myös se, et jos teet jotain ei niin hyväksyttävää, silti sua ei lynkata koko kansakunnan voimin.
mä hyväksyn esim nyt noiden leijonien naukkailun, en nähnyt siinä mitään väärää, enkä kotona ole paasannut suu vaahdossa alkoholin olevan perkeleestä, mut silti mun jo 18v ei ole koskaan juonut alkoholia, tiedätkö miksi? siksi kun se on saanut itse valita tien jota kulkee, mä en ole sitä suojellut alkoholilta (olen siis kotona ottanut saunalonkeroa, joskus jopa muutamankin töllkin) tai pakottanut sitä olemaan juomatta..se ei juo koska ei halua juoda, mut silti se ei arvostele niitä jotka juovat, niilläkin on oikeus päättää siitä asiasta itse.

"vieras"
Mulla ei ole autoakaan. Mutta silti käsitän kyllä viinan sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat käyttäjilleen ja ympäristölle hieman erilaisiksi kuin autoilijoiden. Eri asia ottaa riskiä kuljetusmuodossa kuin sumentaa päihteillä päänsä. Tietty, voi olla, etteivät kaikki ole samaa mieltä. Itse en aio lapsilleni näyttää edes keltaista valoa alkoholin suhteen.

Paheksuminen voisi ehkä saada jonkun miettimään asiaa, toisin kuin yletön hyväksyntä, ymmärrys ja jalustalle nosto mitä juojiin tulee.
Jonkun saat ehkä pahennuksellasi miettimään, toisen taas vahvistamaan omaa käsitystä. Ääripäät on pahasta, sekä jalustalle nosto että paheksuminen. Näin sen asian näen. Toisaalta, tästä ei taida olla tutkimusta, että onko paheksunnasta enemmän hyötyä kuin haittaa.

"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23796487:
Minä en kirjoituksellani ottanut kantaa siihen, onko urheilujuhlissa ryyppääminen hyvä vai huono juttu tai jollain tavalla puolusteltavissa. Otin kantaa ainoastaan siihen, että päävalmentaja oli oikeassa pitäessään alkoholinkäyttöä aikuisten urheilujuhlissa yleismaailmallisena asiana.
Päävalmentaja sen sijaan perusteli ryyppäämistä juuri tuolla tavalla eilisessä pääuutislähetyksessä . Että koska se on yleismaailmallinen tapa, se on ok. Ei asian yleismaailmallisuudesta mainitsemisessa olisi muuten ollut mitään pointtia. Surkea perustelu.

"vieras"
Ei ainakaan tuossa 45 min ohjelmassa näkynyt mitään järkyttävää ördäilyä. Ihan hyvä juhlatunnelma näytti joukkueella olevan bussin kyydissäkin, mistä sitten mentiin lavalle. Niin on taas kärpäsestä tehty härkänen, vaikka se lentokoneesta kaatuminen ei fiksua ollutkaan.,

Paljon enemmän kuin Leijonien yhden illan juhla, suomalaislapsia vaurioittaa ne oikeat alkoholistivanhemmat, jotka makaa sammuneena keittiön lattialla, kun lapsi tulee koulusta kotiin.

Ja suomalaisten juhlinnasta sen verran, että Kauppatorilla oli 100 000 ihmistä, ja silti poliisin mukaan häiriöitä oli normaalin viikonlopun verran, jolloin keskustassa on varmaan 99,5 prosenttia vähemmän porukkaa kuin kultajuhlissa. Ja mitä nyt itse juhlintaa seurasin paikalla, niin 98% käyttäytyi asiallisesti, joskin osa toki humalassa. Ördääjiä oli aivan marginaalinen joukko. Jos alakouluikäisiä paikalla oli, niin niidenhän olisi muutenkin pitänyt kasin-ysin välillä painua jo kotiin nukkumaan, koska seuraavana päivänä oli koulua!

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23797071]Ei ainakaan tuossa 45 min ohjelmassa näkynyt mitään järkyttävää ördäilyä. Ihan hyvä juhlatunnelma näytti joukkueella olevan bussin kyydissäkin, mistä sitten mentiin lavalle. Niin on taas kärpäsestä tehty härkänen, vaikka se lentokoneesta kaatuminen ei fiksua ollutkaan.,

Paljon enemmän kuin Leijonien yhden illan juhla, suomalaislapsia vaurioittaa ne oikeat alkoholistivanhemmat, jotka makaa sammuneena keittiön lattialla, kun lapsi tulee koulusta kotiin.

Ja suomalaisten juhlinnasta sen verran, että Kauppatorilla oli 100 000 ihmistä, ja silti poliisin mukaan häiriöitä oli normaalin viikonlopun verran, jolloin keskustassa on varmaan 99,5 prosenttia vähemmän porukkaa kuin kultajuhlissa. Ja mitä nyt itse juhlintaa seurasin paikalla, niin 98% käyttäytyi asiallisesti, joskin osa toki humalassa. Ördääjiä oli aivan marginaalinen joukko. Jos alakouluikäisiä paikalla oli, niin niidenhän olisi muutenkin pitänyt kasin-ysin välillä painua jo kotiin nukkumaan, koska seuraavana päivänä oli koulua![/QUOTE]
Mut hei, ördäystähän on se, että on humalassa. Mä pidin erittäin positiivisena asiana sitä, että siellä oli erivärisiä ihmisiä heiluttamassa siniristilippua eikä silti syntynyt mitään tappeluita, kuten olisi voinut "isänmaallisilta" ehkä odottaa. Järjestyshäiriöiden suhteen poliisi taisi katsoa vähän läpi sormien, koska normaalisti et kyllä voi ihan minne vaan kiipeillä, ihan missä vaan kuseskella ja pitää ihan millaista meteliä tahansa.

"vieras"
On se kanssa et on ihan normaalii kun pienet lapset kattoo telkkarista joka ehtoo salkkareita (siinäkin ryypätään) ja käytetään pillereitä, murhataan, räjähdetään yms
mutta jääkiekko lähetyksen katsominen noin tunti ei sovi kun siinä on joku humalassa

"vieras"
Tää nyt menee vähän ot, mutta Ismo Alanko esiintyi joskus aikoinaan "Elämä on parasta huumetta"-konsertissa aineissaan ja veti biisin "Taiteilijaelämää" eikä siitä kohua noussut. Kyllä me teinit huomattiin että äijällä silmät seis päässä.

"jep jep"
[QUOTE="vieras";23796117]Tämmöseksikö tää maa on mennyt? Jos ei hyväksy humalahakuista juhlimista, on tekopyhä ja huono suomalainen?

Kai tää on nyt se Persu-Suomi.[/QUOTE]

Tekopyhää kun ei hyväksy humalahakuista juomista, kaikkea sitä kuuleekin :D Noh, alkoriippuvaiset kyllä keksii kaikkea hauskaa. Aika järkyttävää suorastaan :( On tekopyhää olla pilaamatta kroppaansa ja aivoja?

"jep jep"
[QUOTE="vieras";23797238]On se kanssa et on ihan normaalii kun pienet lapset kattoo telkkarista joka ehtoo salkkareita (siinäkin ryypätään) ja käytetään pillereitä, murhataan, räjähdetään yms
mutta jääkiekko lähetyksen katsominen noin tunti ei sovi kun siinä on joku humalassa[/QUOTE]

Kenen mielestä on normaalia että pienet lapset katsoo Salkkareita? Ei ainakaan minun. Ehkä näiden suvaitsevaisten alkoihmisten.

"vieras"
Toki voi juhlia ilman alkoholia, mutta juhlia voi myös alkoholin kanssa, eikä siihen pitäisi olla kenelläkään raittiusfanaatikolla nokan koputtamista. Mä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka juomattomuutensa vuoksi kuvitellee olevansa niiin hyviä ihmisiä että on varaa arvostellla kanssaihmisten alkoholin käyttöä. Hävetkää!!!

Jättäkää ny leijonat rauhaan, he ovat juhlansa ansainneet. Ihmettelen kun viime päivinä on peräänkuulutettu pelaajien vastuuta hyvän esimerkin antamisesta, niin miksi kukaan ei oo kyselly niiden vanhempien vastuuta jotka ovat lapsensa torille vieneet tai antaneet katsoa televisiosta tuota kyseistä seremoniaa. Vai tuliko jolleki mammalle muka täysin puun takaa että mestaruusjuhlissa pelaajat voivat jopa käyttää alkoholia? Kuvitteliko joku oikeasti että mestaruusjuhlat torilla ois jotkut lasten mehukestit?

Jääkiekkoilijoiden elämä ei pyöri teidän lasten ympärillä. Olisiko poikien pitäny pysytellä ihan vaan vaan mehulinjalla ja tilata vielä tuttiritari esiintymään ettei teidän jarkkokyllikit vain saisi huonoja vaikutteita? Ihan oikeesti, antakaa nyt mestareiden juhlia ihan miten parhaaksi näkevät, sen he ovat ansainneet!

"vieras"
Nimenomaan, kyllä se on vanhempien vastuulla mitä lapset telkkarista katsoo tai mihin vanhemmat lapsensa vievät (torijuhla ). Nykyajan vanhemmat on vaan niin pihalla kaikesta, että odottavat muiden ihmisten kasvattavan kullannuppunsa eivätkä osaa ottaa vastuuta mistään.

Ego
Ei jäänyt mitään traumoja jellonien juhlinnasta perheelleni. Televisio kiinni ja en lähtenyt tunkemään väkisin lastani torille juhlijoiden sekaan. Ja Enpä ole päävalmentajan kommenttia mitenkään noteerannut, koska eihän hän kasvata lastani vaan minä ja mieheni.

Itse en käytä alkoholia, mutta ymmärrän jos sitä muut käyttää(kohtuukäyttö) , mutta eikö siinä juomisessakin voi olla kohtuus ja olisihan ne pelaajat voinut hoitaa nää yleiset bileet pois alta ja sen jälkeä juoda itsensä niin känniin kun haluaa.He ovat lastemme ja nuortemme esimerkkejä joten rajat siinäkin pitäisi olla. Yhteiskuntahan juomat maksaa niin pitäähän sitä juoda kun ilmaiseksi saa niinhän se menee. En hyväksy...enkä tule hyväksymään. Eikä moni muukaan tuttava/lähipiirissänikään hyväksy, vaikka itse alkoholia joskus itsekkin käyttävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23796616:
Mä ajattelen samoin. Olen ehkä vähän outo sitten, kun en ole pelotellut lapsiani viinan vaaroilla enkä tehnyt heille selväksi, että jos kaverinsa juovat, niin kaverit ovat typeriä, ja jos he itse juovat, niin muuttuvat itsekin typeriksi. Pysyttelin asialinjalla päihteiden suhteen, en vouhkannut enkä kouhkannut suuntaan enkä toiseen. Ainakin omiin lapsiini asiallinen ja ilman tunnelatausta oleva terveyskasvatus tehosi erinomaisen hyvin. En antanut heille sitä valttikorttia, että murrosiässä olisivat viinaa juomalla saaneet mut hyppimään pitkin seinä, joten ei heidän tarvinnut edes mua ärsyttääkseen juoda. Mä en alle 18-vuotiaille tarjonnut alkoholipitoisia juomia ja lapseni tiesivät ihan hyvin, miksi en. Täysi-ikäisiksi tultuaan olen heiltä juhlapäivinä kysynyt, ottavatko ruuan kanssa viiniä vai jotain muuta. Joskus ovat ottaneet viiniä, useimmiten jotain muuta.
Meillä myös näin toimittu. Ja hyvin mennyt. Mahdollistaa esim.sen, että nuoren kanssa voi puhua asiasta rehellisesti, esim. turvallisista määristä ja vaaroista syyllistämättä.

Yhteistyössä