En ota kantaa joukkueen juhlimiseen, mutta se mitä päävalmentaja sanoi niin..

  • Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Lapsuutta ei nykyään todellakaan varjella. Kaikki vaan heti lasten nähtäväksi. Ja kun näitä ketjuja on lukenut niin olen huomannu että lapsuus on todella lyhyt. Ja enemmistö ei sitä tajua.
Kolmasluokkalaiseni kysyi minulta tänään, onko hän liian lapsellinen? Luokkansa tytöt ovat jo useimmat lopettaneet leikkimisen ja siirtyneet lastenlauluista poppiin, vaatteet sellasta teinix-tyyliä. Sanoin, että ei tarvitse vielä leluja pakata kellariin vain siksi, että koulukaverit näin tekevät. Saa olla ihan lapsi vielä, vastahan nuo 2001 syntyneet täyttävät 10 vuotta!
 
"mä"
[QUOTE="vieras";23795383]Kyllä vaan silti moni lapsi ja nuori todistelee usein vanhempiensa, tai vähintäänkin jonkun muun aikuisen, juomista.[/QUOTE]

Niinpä mutta onko se oikein ja hyväksyttävää ?
Samalla logiikalla vois sanoa että annetaa lastenkin juoda jotta ymmärtävät paremmin .
 
Eivät kaikki lapset näe vanhempiensa juovan. Ei meillä juotu, kun olin lapsi, eivätkä minunkaan lapset sellaista näe. Miksi kaikki lapset pitää repiä näkemään kaikenmaailman paskaa, vain, koska suurin osa lapsista on sellaiseen jopa tottunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23795994:
Eivät kaikki lapset näe vanhempiensa juovan. Ei meillä juotu, kun olin lapsi, eivätkä minunkaan lapset sellaista näe. Miksi kaikki lapset pitää repiä näkemään kaikenmaailman paskaa, vain, koska suurin osa lapsista on sellaiseen jopa tottunut?
eihän se Jalonen sanonut et lapset näkee vanhempiensa juovan,vaan lapset ymmärtävät aikuisten juovan, myös vanhempiensa.

Jalonen Ylelle: Lapset ja nuoretkin varmaan ymmärtävät | Jääkiekon MM 2011 | Iltalehti.fi
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23795533:
Oikeassahan tuo oli. Menepä vaikka Lontooseen katsomaan, kun esim Arsenal voittaa. Moskovaan, kun venäläiset saa jääkiekon MM-kultaa. Argentiinaan, kun siellä saadaan jalkapallovoitto.
Tämä se vasta on käsittämätön selitys. Että kyllähän mekin kun muutkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23796074:
Miten lapset, joiden vanhemmat eivät juo, voisivat ymmärtää juomisen? Miksi heidän pitää? Eivät kaikki aikuiset juo!
eiköhän tässä puhuta jo kouluikäisistä tai nuorista, joiden altistumista juopotteluun ihmiset paheksuvat.
ettekö te muka puhu lapsienne kanssa kun kaupassa näkevät humalaisen, et miksi se on tuollainen,ja miten alkoholi vaikuttaa..?
(mä poistun kauppaan ny )
 
"Leijonamamma"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23796074:
Miten lapset, joiden vanhemmat eivät juo, voisivat ymmärtää juomisen? Miksi heidän pitää? Eivät kaikki aikuiset juo!
Siis oikeesti? Pakkohan se jossain vaiheessa elämää on ymmärtää. Ihan samalla tavalla kuin joku tummaihoinen ihminenkin täytyy ymmärtää vaikkei omat vanhemmat sitä oliskaan. Samalla tavallahan vanhempien täytyy pystyä asia kuin asia käymään lapsensa kanssa läpi ja puhumaan siitä mikä heitä askarruttaa, vaikkei kotona niin oliskaan. Hurja ajatus ettei lapsen tarvitse ymmärtää sellaisia asioita mitä ei kotona välttämättä ole. Huhhuh sanon minä!!!!
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23796087:
eiköhän tässä puhuta jo kouluikäisistä tai nuorista, joiden altistumista juopotteluun ihmiset paheksuvat.
ettekö te muka puhu lapsienne kanssa kun kaupassa näkevät humalaisen, et miksi se on tuollainen,ja miten alkoholi vaikuttaa..?
(mä poistun kauppaan ny )
Olen kertonut. Eihän noilta voi välttyä. Ollaan jouduttu kauppareissuilla soittamaan useammalle ambulanssia, kun liikaa ovat vetäneet. Vaikutukset on käyty läpi sitä rataa, että ovat nähneet jopa obduktiokuvia moisen paskan vaikutuksesta kehoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23796087:
eiköhän tässä puhuta jo kouluikäisistä tai nuorista, joiden altistumista juopotteluun ihmiset paheksuvat.
ettekö te muka puhu lapsienne kanssa kun kaupassa näkevät humalaisen, et miksi se on tuollainen,ja miten alkoholi vaikuttaa..?
(mä poistun kauppaan ny )
Joo puhutaan, oon kertonut, että juominen tuhoaa aivoja ja on typerää. Jos on tarkoitus, että nää jääkiekkohemmot on jotain fanitettavia idoleita, niin pieleen menee. Lapsikin tietää, että juominen on typerää.
 
Non compos mentis
[QUOTE="Leijonamamma";23796101]Siis oikeesti? Pakkohan se jossain vaiheessa elämää on ymmärtää. Ihan samalla tavalla kuin joku tummaihoinen ihminenkin täytyy ymmärtää vaikkei omat vanhemmat sitä oliskaan. Samalla tavallahan vanhempien täytyy pystyä asia kuin asia käymään lapsensa kanssa läpi ja puhumaan siitä mikä heitä askarruttaa, vaikkei kotona niin oliskaan. Hurja ajatus ettei lapsen tarvitse ymmärtää sellaisia asioita mitä ei kotona välttämättä ole. Huhhuh sanon minä!!!![/QUOTE]

On eri asia tietää asian olemassaolosta kuin ymmärtää sitä.
 
"vieras"
[QUOTE="Leijonamamma";23795956]Nämä arvostelijat itse vain nolaavat itsensä ja tekevät omalle isänmaalleen hallaa olemalla juurikin tekopyhiä. [/QUOTE]

Tämmöseksikö tää maa on mennyt? Jos ei hyväksy humalahakuista juhlimista, on tekopyhä ja huono suomalainen?

Kai tää on nyt se Persu-Suomi.
 
rtee
Olen kertonut. Eihän noilta voi välttyä. Ollaan jouduttu kauppareissuilla soittamaan useammalle ambulanssia, kun liikaa ovat vetäneet. Vaikutukset on käyty läpi sitä rataa, että ovat nähneet jopa obduktiokuvia moisen paskan vaikutuksesta kehoon.
Sinunkin lapsesi siis ymmärtävät että jotkut juo ja se on pahasta. Leijonien juominen ei siis mitenkään pilannut lastasi ja hänen tulevaisuuttaan. Eiköhän se Jalonen vain tätä tarkoittanut.
 
Oon vakuuttunut että iso osa teistä on nyt puheissaan enemmän kuin vähän tekopyhiä.
Mä olen ainakin nähnyt vanhempani humalassa pienenä, eikä se ole välttämättä ole paha asia! Kunnon örvellys on sitten asia erikseen. Mun mielestä mitä Jukka tuossa sanoo käy ihan järkeen. Te vaan käännätte ja väännätte kaiken jotenkin ihan oudoksi ja eah en edes tiedä.
 
rtee
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23796109:
Joo puhutaan, oon kertonut, että juominen tuhoaa aivoja ja on typerää. Jos on tarkoitus, että nää jääkiekkohemmot on jotain fanitettavia idoleita, niin pieleen menee. Lapsikin tietää, että juominen on typerää.
Eiköhän se jääkiekkohemmojen perimmäinen tarkoitus ole pelata jääkiekkoa. Tämä maailma nyt vaan on sellainen, että julkkiksia ihannoidaan. Monet muutkin julkkiset juo. Se on vanhempien tehtävä opettaa lapsille, että sitä ei kannata ihannoida. Leijonat elävät kuitenkin muuten aika terveellisesti, urheilevat ja tekevät kovasti töitä, että varmasti löytyisi huonompiakin idoleita. Ehkä vanhemmat voi käyttää tätäkin hyödyksi ja opettaa lapsille, että kaikki tekevät virheitä.
 
Non compos mentis
Oon vakuuttunut että iso osa teistä on nyt puheissaan enemmän kuin vähän tekopyhiä.
Mä olen ainakin nähnyt vanhempani humalassa pienenä, eikä se ole välttämättä ole paha asia! Kunnon örvellys on sitten asia erikseen. Mun mielestä mitä Jukka tuossa sanoo käy ihan järkeen. Te vaan käännätte ja väännätte kaiken jotenkin ihan oudoksi ja eah en edes tiedä.
Suuria saavutuksia voi mielestäni juhlia ilman ryyppäystä. Jos se tekee minut tekopyhäksi, olkoon niin.
 
rtee
Onneksi minä en altistanut lapsiani millekään jellonille.
Hyvä, että otit vanhempana vastuun siitä mitä lapsesi katsovat. Toisille vanhemmille tämä leijonien juominen on ilmeisesti tullut niin järkytyksenä, että siinä rytäkässä unohtui miten televisiosta vaihdetaan kanavaa ja nyt voidaan syyttää leijonia siitä, että lapset rupeavat ryyppäämään.
 
Eiköhän se jääkiekkohemmojen perimmäinen tarkoitus ole pelata jääkiekkoa. Tämä maailma nyt vaan on sellainen, että julkkiksia ihannoidaan. Monet muutkin julkkiset juo. Se on vanhempien tehtävä opettaa lapsille, että sitä ei kannata ihannoida. Leijonat elävät kuitenkin muuten aika terveellisesti, urheilevat ja tekevät kovasti töitä, että varmasti löytyisi huonompiakin idoleita. Ehkä vanhemmat voi käyttää tätäkin hyödyksi ja opettaa lapsille, että kaikki tekevät virheitä.
Juuri näin.
Mites sitten rokkistarat, joita ihannoidaan vaikka ne vetävät viinaa ja huumeita vuositolkulla ja kuolevatkin vielä niihin tai niitä johtuviin onnettomuuksiin / sairauksiin?
Kiekkoilijat yms. huippu-urheilijat tuskin kännejä vetävät ihan joka päivä tai edes joka viikonloppu.
 
"ninni"
Ei voi olla totta. Lehdet uutisoi, uutisissa kuulee paljon pahempia juttuja kuin täm. Jumalauta että hävettää olla suomalainen. Ampukaa toisenne. "kehdossa eläjät". Ilmanko kansa sisältää uskomattomia juntteja kun eivät koskaan ole saaneet perspektiiviä millekkään. OLETTE SÄÄLITTÄVÄÄ PASKAA. Sen taki kulta tulikin suomalaisille, ei teille nyhveröille.
 
"mamma"
Olen kertonut. Eihän noilta voi välttyä. Ollaan jouduttu kauppareissuilla soittamaan useammalle ambulanssia, kun liikaa ovat vetäneet. Vaikutukset on käyty läpi sitä rataa, että ovat nähneet jopa obduktiokuvia moisen paskan vaikutuksesta kehoon.
Terve! Olet sitten varmaan näyttäny myös kuvia raiskatuista lapsista jotta oppivat että ulkona ei olla myöhään ja hakatuista nuorista jotta oppivat ettei kannata kiusata tai että oppivat juoksemaan karkuun? Melkoiset metodit. Kyllä meillä on ihan vain keskusteltu asioista ilman pelottelua ja järkyttämistä :D
 

Yhteistyössä