En ota kantaa joukkueen juhlimiseen, mutta se mitä päävalmentaja sanoi niin..

  • Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti
"Jonna"
Päävalmentaja kokee yleismaailmalliseksi sen, että suurissa urheilujuhlissa aikuisten ilonpitoon kuuluu myös alkoholi.

- Lapset ja nuoretkin varmaan ymmärtävät, että aikuiset ihmiset ovat joskus kännissä. Aika monen isä ja äiti ovat kuitenkin joskus olleet humalassa, Jalonen sanoi.

Lähde: Yle


Ei lasten kuulu ymmärtää eikä nähdä.
 
"jep"
Huolestuttavinta tuossa on juhlinnan lisäksi se että päävalmentajalle on itsestäänselvää että lapset ymmärtävät ja hyväksyvät aikuisten ryyppäämisen. Aikamoinen sanoma mieheltä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23795383]Kyllä vaan silti moni lapsi ja nuori todistelee usein vanhempiensa, tai vähintäänkin jonkun muun aikuisen, juomista.[/QUOTE]

Mutta onko se hyvä juttu ja suotavaa?
 
"Hui"
Voi teitä. Mä luulen että te olette traumatisoituneimpia leijonien juhlimisesta. Muistakaa sitten aika ajoin tarkistella ettei lapsienne silmiltä ole side valahtanut.
 
"Sara"
Mua ihmetyttää tässä koko touhussa ( siis ylipäänsä ryyppäämisessä ), että se on jotenkin tosi hassua ja upeaa ja jopa tavoiteltavaa, että vedetään pää täyteen viinaa niin, ettei tiedä mitä touhuaa ja sitten tehdään tyhmiä juttuja ja nolataan itsensä.
Ja sille muut naureskelee, että olitpa kännissä ja olitpa tosi hauska. Ei ihme, että nuoret aloittaa aiemmin ja aiemmin juomisen, kun se aikuistenkin silmissä on niiiin hassun hauskaa, kun saa tehdä itsestään vitsin. Mitä enemmän kännissä sitä hassumpaa.
 
Oikein sanoi
Minusta on hienoa, että hän kuittasi ton asian juuri niin kuin se on, eikä alkanut nöyristelemään näiden arvostelijoiden edessä. Kerrankin joku vain sanoo asian niin kuin se on, eikä ole antanut tämän yhteiskunnan hyysäävän asenteen vaikuttaa itseensä, vaan eletään yhä niin kuin ennenkin on eletty. Ei kansa ole niin tyhmä, kuin arvostelijat luulevat. Koko ajan ollaan menty vaan enemmän ja enemmän hyysäyksen puolelle.
 
Minusta on hienoa, että hän kuittasi ton asian juuri niin kuin se on, eikä alkanut nöyristelemään näiden arvostelijoiden edessä. Kerrankin joku vain sanoo asian niin kuin se on, eikä ole antanut tämän yhteiskunnan hyysäävän asenteen vaikuttaa itseensä, vaan eletään yhä niin kuin ennenkin on eletty. Ei kansa ole niin tyhmä, kuin arvostelijat luulevat. Koko ajan ollaan menty vaan enemmän ja enemmän hyysäyksen puolelle.
aivan,mä seison myös Jukan sanojen takana 100%

ja kuinka tyhmänä vanhemmat lapsiaan pitää, jos kuvittelee ettei lapset ymmärrä mitä ryyppääminen on :O
 
[QUOTE="Sara";23795448]Mua ihmetyttää tässä koko touhussa ( siis ylipäänsä ryyppäämisessä ), että se on jotenkin tosi hassua ja upeaa ja jopa tavoiteltavaa, että vedetään pää täyteen viinaa niin, ettei tiedä mitä touhuaa ja sitten tehdään tyhmiä juttuja ja nolataan itsensä.
Ja sille muut naureskelee, että olitpa kännissä ja olitpa tosi hauska. Ei ihme, että nuoret aloittaa aiemmin ja aiemmin juomisen, kun se aikuistenkin silmissä on niiiin hassun hauskaa, kun saa tehdä itsestään vitsin. Mitä enemmän kännissä sitä hassumpaa.[/QUOTE]

marraskuun loppu puolella istuskelin kokkolassa erään hotellin aulassa, ja odotin isäntää joka oli maksamassa maksu hotellihuoneestamme. niin siinä oli joukko naisia tollaisia 30-40 vuotiata. ja siinä ne isoon ääneen selitti, miten joku niistä oli ryypännyt niin että muisti oli pois ja toiselta kyseli mitä oli tehnyt ja sitten oli helvetin hauskaa koko porukalla kun toinen kerto, ettetkö sä muista kun oksensit vessassa ja roikuit sen ja sen kaulassa ja toinen muisteli, että kun piti mennä nukkumaan jo kello 22.30 kun enää ei tarjoiltu kun oli ollut niin päissään. heitä oli jotain 10 ihmistä. joista vain kolme tuntui muistavan mitä tapahtui ja pystyneet juhlimaan aamu neljään saakka. ja se tuntui sitten olevan hirveän hienoa ja hauskaa kun on kohellettu mahdollisimman tuitterissa. ja vähä ivaili näille, jotka olivat olleet vähemmän
 
Traumaton
[QUOTE="jep";23795393]Huolestuttavinta tuossa on juhlinnan lisäksi se että päävalmentajalle on itsestäänselvää että lapset ymmärtävät ja hyväksyvät aikuisten ryyppäämisen. Aikamoinen sanoma mieheltä.[/QUOTE]

Minun vanhempanikin ottivat silloin tällöin nuoruudessani, ja ihan kyllä siihen pisteeseen, ettei rattiin todellakaan ollut asiaa. Tiedätkö mitä? En ole yhtään vahingoittunut tuosta. Minusta oli itsestään selvää, että alkoholi on aikuisten juomaa, ja he pitävät hauskaa ja hassuttelevat, ja sillä sipuli. Ei ole jäänyt niin mitään traumoja tuosta!
 
"Vieras"
[QUOTE="Sara";23795448]Mua ihmetyttää tässä koko touhussa ( siis ylipäänsä ryyppäämisessä ), että se on jotenkin tosi hassua ja upeaa ja jopa tavoiteltavaa, että vedetään pää täyteen viinaa niin, ettei tiedä mitä touhuaa ja sitten tehdään tyhmiä juttuja ja nolataan itsensä.
Ja sille muut naureskelee, että olitpa kännissä ja olitpa tosi hauska. Ei ihme, että nuoret aloittaa aiemmin ja aiemmin juomisen, kun se aikuistenkin silmissä on niiiin hassun hauskaa, kun saa tehdä itsestään vitsin. Mitä enemmän kännissä sitä hassumpaa.[/QUOTE]

Onko se sun mielestä hassua? Mun mielestä toi kännitoilailu oli noloa ja myös mun lapset kokivat sen nolona, ei mitenkään tavoiteltavana olotilana. Ettekö te juttele nuorisonne kanssa näistä asioista? Meillä on teinit kyllä tajunnut ettei ympäripäissään toilailu ole ihannoitavaa vaan pelkästään noloa. Tossahan on oikeen hyvä esimerkki siitä miten fiksuista ihmisistä tulee idiootteja.
 
Keittiönoita
Oikeassahan tuo oli. Menepä vaikka Lontooseen katsomaan, kun esim Arsenal voittaa. Moskovaan, kun venäläiset saa jääkiekon MM-kultaa. Argentiinaan, kun siellä saadaan jalkapallovoitto.
 
voi haloo
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23795494:
marraskuun loppu puolella istuskelin kokkolassa erään hotellin aulassa, ja odotin isäntää joka oli maksamassa maksu hotellihuoneestamme. niin siinä oli joukko naisia tollaisia 30-40 vuotiata. ja siinä ne isoon ääneen selitti, miten joku niistä oli ryypännyt niin että muisti oli pois ja toiselta kyseli mitä oli tehnyt ja sitten oli helvetin hauskaa koko porukalla kun toinen kerto, ettetkö sä muista kun oksensit vessassa ja roikuit sen ja sen kaulassa ja toinen muisteli, että kun piti mennä nukkumaan jo kello 22.30 kun enää ei tarjoiltu kun oli ollut niin päissään. heitä oli jotain 10 ihmistä. joista vain kolme tuntui muistavan mitä tapahtui ja pystyneet juhlimaan aamu neljään saakka. ja se tuntui sitten olevan hirveän hienoa ja hauskaa kun on kohellettu mahdollisimman tuitterissa. ja vähä ivaili näille, jotka olivat olleet vähemmän
Ja mites tää liitty lätkäjoukkueeseen :)
En ymmärrä miten jotkut viitsii nostaa tälläisen haloon. Menkää ja voittakaa itse maailmanmestaruus, juhlikaa mutta muistakaa että seuraavana päivänä on seiska ja kaks plus täynnä jeesustelijoita. Voi haloo
 
"miikkis"
Minua ahdisti lapsena, jos äitini otti alkoholia, edes vähän. Isän ottaminen taas ei haitannut yhtään, vaikka ihan samalla tavalla oli läheinen.

Meillä siis juotiin harvoin, lauantaisin se saunakalja ja erityistilanteissa ja kun oli vieraita, niin joivat useamman. Aina oli yksi aikuinen ajokunnossa.

Ihan vaan siis sitä, että ei äiti mitään kaatokännejä edes vetänyt, minua ahdisti jo se, että äiti oli vähänkin erilainen tai iloisempi. Kannattaa miettiä sitä lasten nähden juomista.
 
Non compos mentis
Mä en hyväksy. Suomessa tiukempi linja alkoholin suhteen, kiitos! Ei kuulu lasten nähdä, kuulla eikä ymmärtää viinan vetämistä. Meidän kylän poika, Hyypiä, ei ole onneksi pahemmin otsikoissa ördäillyt.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23795897]Kukas pyytelee anteeksi vapputorilla juhlijoitten puolesta? Siellä on yleensä aika moni kännissä, lasten nähden.[/QUOTE]

Jos se poliitikko puhumassa siellä vapputorin lavalla olis kännissä, niin kyllä siitä juttu tulis. Ja se vastais tätä tilannetta enemmän kuin se, että joku yleisössä dokaa.
 
"Leijonamamma"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23795533:
Oikeassahan tuo oli. Menepä vaikka Lontooseen katsomaan, kun esim Arsenal voittaa. Moskovaan, kun venäläiset saa jääkiekon MM-kultaa. Argentiinaan, kun siellä saadaan jalkapallovoitto.
Nämä arvostelijat itse vain nolaavat itsensä ja tekevät omalle isänmaalleen hallaa olemalla juurikin tekopyhiä. Kyllä mä luulen et näissä muissa maissa joissa voittoja juhlitaan vielä isommin niin naureskelevat tälle kohulle mikä tästä nyt on tullut.
 
lyhyt on
Lapsuutta ei nykyään todellakaan varjella. Kaikki vaan heti lasten nähtäväksi. Ja kun näitä ketjuja on lukenut niin olen huomannu että lapsuus on todella lyhyt. Ja enemmistö ei sitä tajua.
 

Yhteistyössä